Black Myth Wukong (PC,PS5 20.8.2024, XBOX S/X myöhemmin)

Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 666
Tehdäänpä tällekin aidosti next gen peliltä näyttävälle action RPG:lle oma ketju, kun ei näyttänyt vielä olevan.

Eli kyseessä on Kiinalaisen game sciense studion toiminta RPG ja on hyvin paljon souls like pelien tyylinen, mutta kehittäjien mukaan vaikeustaso on helpompi, kun tyypillisessä souls like peleissä. Peli pohjautuu kiinalaiseen 1500-luvulla kirjoitettuun romaaniin, Journey to The West.

Tämä on omasta mielestä yksi niistä harvoista peleistä, jotka oikeasti näyttävät next gen peleiltä. Peli tukee kattavasti säteenseurantaa (yleis valaistus, heijastukset ja varjot) ja kaikkia eri valmistajien skaalaimia (DLSS, FSR XeSS).





 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.10.2017
Viestejä
608
Vaikuttaa vahasti siltä että IGN:n ja muut kumppanit eli "viralliset" gaming news media outletit toiminee parhaana markkinointikanavana tälle pelille.

Taidanpa laittaa ennakkotilaukseen. Kiitos IGN

 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 914
En ole varma vielä, että ostanko, mutta laitetaan 6800xt/5900x 1440p resolla kuva. Joku yksi tökkäisy tapahtui niin siksi minimi 51.

wukong.png
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 666
Niin juu. Tossa on erilliset säädöt DLSS:lle ja skaalausprosentille. Saako sitä skaalausprosenttiä säätää portaattomasti vai meneekö se niiden DLSS tasojen mukaisesti portaissa?
 

AsiJu

Premium-jäsen
Liittynyt
09.04.2024
Viestejä
321
Täytyypä itsekin kokeilla benchmark, varovaisen kiinnostunut olen tästä.
 
Liittynyt
28.08.2018
Viestejä
88
Niin juu. Tossa on erilliset säädöt DLSS:lle ja skaalausprosentille. Saako sitä skaalausprosenttiä säätää portaattomasti vai meneekö se niiden DLSS tasojen mukaisesti portaissa?
Ainakin itse pystyin muuttamaan skaalausprosenttia ihan 1 % kerrallaan. 100, 75, 50, 25 on kai ne ns. raja-arvot, missä vaihtuu preset. Mulla oli prosentti 60, resona 3840x1440, pääosin very high asetukset (pari oli high), DLSS päällä, RT ja FG pois (RTX 3080, niin ei ole Nvidian freimien generointia), niin sain keskimäärin 60 fps:ää. Prossa ehkä alkaa olla hieman vanha jo tälle, koska RT varmaan ihan low -asetuksillakin pudottanee FPS:t melko alas. Videomuistia käytti runsaat 5 gigaa, mikä oli vähemmän kuin odotin.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 666
Tulipa nyt itsekkin tesmailtua. DLSS qualityllä ja FG päällä rullaa toisaan silellä 100FPS:n tuntumassa. Näyttää kyllä komealle RT tapissa. Benchmark ei tosin tue Super UW resoa eikä HDR:ää. Toivottavasti pitse pelistä tuki löytyisi molemmille.
 

AsiJu

Premium-jäsen
Liittynyt
09.04.2024
Viestejä
321
Tulipa nyt itsekkin tesmailtua. DLSS qualityllä ja FG päällä rullaa toisaan silellä 100FPS:n tuntumassa. Näyttää kyllä komealle RT tapissa. Benchmark ei tosin tue Super UW resoa eikä HDR:ää. Toivottavasti pitse pelistä tuki löytyisi molemmille.
Mikä näyttis sinulla?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
855
Komean näköinen peli, ja vaativa, mutta skaalautuu myös. 4K high antoi 6800 XT:llä tasan 30 fps avg :D
Pääsi heti tiputtamaan resoa ja useamman asetuksen mediumille. FG vaikutti täysin käyttökelpoiselta.

Pistetään peli korvan taakse, kuuluu kumminkin suosimaani genreen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 252
Saiskohan RTX 4080 pyörimään 4K millä asetuksilla 60fps jos pelailisi töllöttimestä monitorin sijaan niin ei tarvitse 120fps koittaa taikoa, vaihtoehtona toki PS5 jos ei jaksa asetuksien kanssa tapella mutta luultavasti kuvanlaatu ottaa aika ison osuman.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
1 254
Saiskohan RTX 4080 pyörimään 4K millä asetuksilla 60fps jos pelailisi töllöttimestä monitorin sijaan niin ei tarvitse 120fps koittaa taikoa, vaihtoehtona toki PS5 jos ei jaksa asetuksien kanssa tapella mutta luultavasti kuvanlaatu ottaa aika ison osuman.
Saa helposti. Voisin kuvitella että asetukset tapissa ja DLSS balanced pyörisi siinä +60fps paikkeilla. Jos siis suorituskyky vastaa tuota benchmarkkia.
 
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
94
Screenshot 2024-08-14 193713.png


Tässä myös omalla kokoonpanolla, jos se kiinnostaa. Menin vaan suoraan suositelluilla asetuksilla, paitsi motion blur helvettiin. Kokeilin myös FSR mielenkiinnosta, mutta antoi puolet huonommat tulokset.
 
Liittynyt
31.10.2017
Viestejä
608
Itselä kyseiset tulokset ilman sen enempää optimointia. Huomionarvoisena että ajelen itse linuxilla niin veikkaan että tuolla Frame Generation asetuksella ei ole merkitystä. Käsittääkseni Frame Gen tukea ei löydy vielä winellä/linux ajureista.

Kyllähän nämä Unreal Engine 5 pelit vaatii selkeästi FSR tms upscalerin että pääsee tuohon target 75-90FPS väliin tällä resoluutiolla tällä kortilla. Testasin TAA:lla myös peliä ja sen lisäksi että FPS pyöri 40-50 hujakoilla omasta mielestä peli näytti jopa huonommalta. Tämä kertonee toki siitä että taitaa nämä modernit pelit olla suoraan optimoituja paremmin eri upscaler rajapinnoille klassisten mallien sijaan joka on sinällään aika harmi :/ (Toki tässä tilanteessa ehkä ei niin koska framerate hyöty on kuitenkin merkittävämpi) Täydet Raytracingit päällä korkeimmalla asetuksella en huomannut kuvanlaadussa valoissa juurikaan mitään suurempia eroja. Ehkä pimeämmät kohdat oli paremmin valaistuina mutta en kokenut että kyseisellä oli mitään vaikutusta omaan "pelikokemukseen". Vram käyttö pyöri 9GB RT päällä ilman RT mentiin 8+GB:ssä
Kuvakaappaus_20240814_142157.png
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
249 933
Viestejä
4 356 288
Jäsenet
72 517
Uusin jäsen
Tee5

Hinta.fi

Ylös Bottom