BK Electronics XLS200 surisee

Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
326
Kyseessä on noin 4-5 vuotta sitten ostettu (BK Electronics XLS200-DF MK2) yksilö. Ongelman huomasin jo oikeastaan edellisessä kämpässä, missä oli maadoittamattomat pistorasiat, joten ajattelin asian johtuvan siitä.

Nyt kuitenkin uudessa kämpässä on maadoitetut rasiat ja subi siis surisee tasaisesti koko ajan. Surina kuuluu myös kun vain virtapiuha on kytkettynä. Esimerkkivideo jossa surina kuuluu 0:27 kohdasta alkaen:



Onko ehdotuksia miten tämä korjata? Netistä löytyi juttua, missä osa on saanut surinan itse korjaamalla vaihtamalla muutamat konkat.

Lisähuomiona huomasin, että surina voimistuu kun vaimo laittaa kylppärissä esim suoristusraudan töpseliin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
19
Mk1:stä konkat kypsyivät 4-5 vuodessa ja se aiheutti juuri surinoita. Kaikki pienet konkat vaihtamalla (Panasonic FC/FM/FR:ään mitä Partcosta löytyi) on toiminut hyvin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 201
Onko ehdotuksia miten tämä korjata? Netistä löytyi juttua, missä osa on saanut surinan itse korjaamalla vaihtamalla muutamat konkat.
Homma korjaantuu sillä kun ostat tilalle laatusubin esimerkiksi SVS:ltä. Tuo kyseinen BK on aivan kuraa laadultaan.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 071
Tietokone tms. esim kaikki nykyaikaiset virtalähteet aiheuttaa jonkin verran häiriöitä. Jos tuloliittimen oikosulkeminen ei poista häiriötä, tulee se laitteen sisältä.


Muutoin häiriölenkkejä voi yrittää poistaa laittamalla kaikki laitteet samaan pistorasiaan jatkojohdolla. Kokeilemalla onko töpselien 180 asteen pyöräyttämisellä vaikutusta.
Aina ei itse laite tarvitse olla viallinen, riittää että viallinen virtalähde on kytketty. Tiedossa on myös että jos joku käyttää sähköverkkoa tietoliikenteeseen aiheuttaa se naapureille häiriöitä. Kokeile eri rasioita.
Myös suoraan sähköverkkoon kytkettävät ledvalaisimet voi aiheuttaa häiriöitä.

Kaikki, missä on pätkivää säätöelektroniikkaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.07.2017
Viestejä
92
Herätetään tämä ketju henkiin koska minulta löytyy täysin samat ongelmat. Subina Dynavoice Thunder T-12.

Surina on tosiaan välissä vaimeaa ja sitten taas nousee. Vaikuttaa siis että kun sähköverkossa on kuormaa niin surinoita (häiriötä) ilmenee. Onko tuohon olemassa jotain sähköverkon häiriönpoistajaa tai muuta helppoa korjaustapaa?
 
Liittynyt
10.12.2018
Viestejä
201
Audio Noise Filter Ground Loop Isolator on rimpsu jolla voi galvaanista erotinta etsiä nettikaupoista... mulla hurina tuli settiin jossa aktiivikaiuttimet (T14) on kytketty suoraan subiin (Cambridge Minx) – hurina poistui kytkemällä ylimääräinen piuha noiden väliin niihin "ylimääräisiin" liitäntöihin... :-D
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 567
Viestejä
4 190 935
Jäsenet
70 768
Uusin jäsen
Craft Bear

Hinta.fi

Ylös Bottom