Bios reset

Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
38
Terve. Vaihdoin juuri ryzen 3600 -> ryzen 5700x3d. Ja käynnistäessä no signal. Emona b550 gaming edge wifi. Otin pariston pois ainaki vartiksi ja se ei vaikuttanu, sitten koitin meisselil cmos pinneistä nollausta ( :cautious: mielestäni oikein) sekää ei rokannut. Jäikö tähän enää mahdollisuus vaihtaa vanha kivi takasi ja sitä kautta lähtee päivittää biossia? Eihän tässä vissiin muuta ongelmaa ole?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 579
On siinä emolevyssä myös bios flashback, mutta helpointa on kyllä päivittää vanha cpu sisässä. En kyllä ymmärrä, miksi et tehnyt näin ennen uuden cpu:n asennusta..

Kuitenkin, et ole rikkonut mitään , ja sinulla on selvät sävelet, miten toimitaan? En näe myöskään ongelmaa.
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
38
No olin niin hurmiossa et tajusin vast ku laitoin johtoja kinni et tää ei mee varmaa ykösellä maaliin :geek: ja vaihdoin samalla jäähdyttimen, sekä lapset pyöri jaloissa.. En keksi enempää syitä. Ja sävelet olivat suhteellisen selkeät. Taijan siis huomenna herätellä vanhalla kivellä.. Update silloin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 579
No olin niin hurmiossa et tajusin vast ku laitoin johtoja kinni et tää ei mee varmaa ykösellä maaliin :geek: ja vaihdoin samalla jäähdyttimen, sekä lapset pyöri jaloissa.. En keksi enempää syitä. Ja sävelet olivat suhteellisen selkeät. Taijan siis huomenna herätellä vanhalla kivellä.. Update silloin.
Tärkeimpänä kuitenkin, että mitään ei ole vielä mokattu. Ja on vielä se bios flashback, jos haluaa olla vaihtamatta, niin pitäisi onnistua niinkin. Kannattaa vaan manuaalista lukea, että miten sen kanssa pitää toimia ja alustaa se USB-tikku oikein,. mutta olen näinkin itse tehnyt.

Ei siinä mitään , jos on epävarma ja kysyy täällä. Vähemmän mahdollisuuksia virheisiin niin :)
 

PyleP

NOSTO
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 066
itse päivitin 5700G-->57003XD ja pitkäääääääääään mietti uutta emoaan ja muistejaan

niin pitkään että melkein jo rupesin sammuttelemaan konetta itku kurkussa
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 579
Jos prosessoreissa on ehjät pinnit, niin en suostu uskomaan, että mitään meni rikki. Emolla on kai ledejä, mitä ne sanoo?
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
38
Yhdellä kerralla palo vga ja boot mut ei enää sen jälkee.. Elikkäs oon koittanu tolla tikulla nyt bios flashbackia.. Vilkuttaa hetken et tekis jotai mutta jää sit ledi palamaan eikä sammu vasta ku painaa powerista virran pois
 

Liitteet

Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
2 983
Oma msi b550 vdh pro wifi vaati flashbackiin, virtapiuha kiinni, että emolle tulee virta (konetta EI käyntiin), flashtikku kiinni, sitten flashpainiketta painaa. Emo lähti käyntiin, vilkutti pari minuuttia valoa. Vilkkuminen, kun loppui oli asennus valmis ja onnistunut.
Tuolla tehnyt joku samoin ja sai onnistuneesti. Tosin ekaks teki väärin.
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
38
Oma msi b550 vdh pro wifi vaati flashbackiin, virtapiuha kiinni, että emolle tulee virta (konetta EI käyntiin), flashtikku kiinni, sitten flashpainiketta painaa. Emo lähti käyntiin, vilkutti pari minuuttia valoa. Vilkkuminen, kun loppui oli asennus valmis ja onnistunut.
Tuolla tehnyt joku samoin ja sai onnistuneesti. Tosin ekaks teki väärin.
Juu tein ite samoin, että pelkkä virtapiuha kiinni. Voiko ton flashtikun munata.. Rupesin epäilee itteeni
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 579
Paras tapa edetä lienee semmoinen puhdas BIOS-flashback huomenna tuoreilla silmillä ja järjestelmällisellä suorittamisella. Kannattaa myös lukea manuaali :)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
564
Kannattaa tavata tuo bios flashback valmistajan sivulta ohje ja mennä niiden mukaan. Testaamalla tuskin mitään hajoaa mutta esim formatointi tikussa voi olla väärin tai tuo emo odottaa tietyn nimistä tiedostoa että tekee tuon flashbackin. Eli tässä tapauksessa emon manuaali lukuun ja työ vaiheet se kanssa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 660
Viestejä
4 291 630
Jäsenet
71 685
Uusin jäsen
samppa25

Hinta.fi

Ylös Bottom