Bensa farmaria 10k euron hintaluokassa?

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
883
Olis hakusessa kyseisessä hintahaarukassa oleva farmari. Nykyinen V70 joutaa mennä, ajot vähentyneet niin paljon ettei kannata montaa sataa euroa vuodessa käyttövoimaveroja maksella.

Seuraavia ominaisuuksia pitäs löytyä
- vuosimalli 2010 jommalta kummalta puolen ja siitä eteenpäin
- bensiini
- vetokoukku
- luotettava
- ruosteeton (ruostumaton)
- 5henk
- tavaratilaa saa olla riittävästi, v70 jälkeen lienee ahistaa joka malli, mutta ei niin kriittinen kun ei lastenrattaitakaan enää tarvi kuljettaa.
- talvivarusteet tietenki mieluiten jo valmiina (lohko+sisätilalämmitin mahdollisuus)

Subaru Legacyä himoinnu mutta ovat vaan melkeen tuplaten budjetin kokoon nähden..
Entä nämä Focukset, löytys 9k hinnoilla -11 vuosimallia, vaan ovatko täysiä pommeja. Ei lienee mitään vetureita kuitenkaan 1.6 - 1.8 koneella olevat. Asuntovaunua mahdollisesti muutama veto kesässä.

Heitäppä oma ajatus ilmoille niin pysytään beta arvonnassa mukana.
 
Pakko heittää tähän; Renault Megane? Noita löytyy melkoisesti, mutta luotatko ranskalaiseen?
 
Okei. Vectra C, 1.8 moottorilla (koska 2.2 paukkuu ketjut)? Noita on välillä OCP-paketilla ja ovat hiton tilavia ja aika perusautoja. Ei ehkä kedon kaunein kukkanen, mutta toimiva.
 
Olikohan se justiin tätä vuosimallia (2007-2008, uudempia ei löytyny hakuehdoilla) lähipiirissä yks opeli kun napsu ketjua tms. En ehkä kuitenkaan Opeliinkaan lähde. Sitä tässä kun vaihtoehtoja laskee niin eipä niitä merkkejä montaa jää jäljelle mistä se pitäs valita. Mazda? Ei, ruostuu paikoilleen. Toyota Avensis? Nojoo, ehkei kuitenkaan vielä ennenku muut vaihtoehdot on käyty läpi. Enkä kyllä tiedä onko bensa avensikset mistään kotoisin, dieselistä kokemukset mitä niistä on kuulunu.
 
Kaikkia autoja pitää huoltaa, että ne toimii. Mallikohtainen luotettavuus on usein harhaa ja mielikuvia, eikä paraskaan tilastollinen 1/λ ole kuin hyvän arvaus. Jos mieltymykset on noin vahvat, niin ota se mistä tykkäät ja nauti elämästä. Oma valinta olisi tuohon hintaan J-astra sporttina ja 1.4 turbolla, jollain muulla se voi olla joku toinen.
 
Ehkäpä sitten pidän mieltymykset ja menen nauttimaan elämästä. Malli-/tyyppikohtaiset ongelmat tuskin harhaakaan ovat. Tämän saa laittaa lukkoon.
 
Mazdat on ihan jees, mutta se sisämelu ja ruostekukkaset on jotain aivan uskomatonta. Tosin ruostesuojattujakin yksilöitä saattaa löytyä jos oikein tuuri käy, vaikkei se nyt takaa että olisi ruosteeton yksilö. Melkeinpä nyt kun Opel ja ranskalaiset on poissa, tuo Focus lienee se paras malli? Ainakin ajettavuus noissa on kohdallaan ja tarjontaa on hyvinkin paljon, sekä ylläpito kohtalaisen halpaa. Ovatpa vielä mielestäni kohtuumenevän näköisiä sillä jollain titaniumilla?
 
Noihin spekseihin saattaisi mahtua 2009-2011 vuoden toyota avensis, hinnat heittelee 9-13k€ nurkilla, riippuen onko uudempaa korimallia ja paljonko kilsoja mittarissa. Käsittääkseni luottovehkeitä, ainakin parin tuttavan otannalla ei ole ongelmia ollut bensakoneellisissa.
 
Pitäähän aina omiaan mainostaa, joten Hyundai i30. Ei varmaan haittaa, että kympin pintaan saa takuunkin alaista tuotetta ja taisi malli juuri voittaa jonkun tahon kestotestinkin.

Melua piisaa ajossa ja ruma on, joten ota joku muu auto jos noi haittaa.
 
Smart ForFour Brabus 2005 - 2006 ja katolle vain suksiboksi/t tavarankuljetusta varten :)

Plussaa: Käytännössä ruostumaton, alumiini + muoviyhdistelmää aika pitkälti koko auto, vaihdettavat kulutusosat yleensä rautaa / terästä ja runkona paksu karkaistu suurlujuusteräs. Brabus on hauska auto leikkimiseen, alkavat nykyiset GT mallit vasta päästä sen teho/painolukemiin 10v jäljessä.

Miinusta: Brabuksessa hihna ja turbo voi aiheuttaa ylimääräistä huoltokulua.


power.png

177 hp
speed.png

221 km/h
engine.png

1468 cm3
weight.png

965 kg.
0-100.png

6.9 sec
fuel.png

6.8 l/100 km.

http://www.auto-data.net/en/?f=showCar&car_id=14861


Vetokoukkua ei ollut koskaan Brabuksessa saatavilla lisävarusteena, mutta saa laitettua kylläkin. Thulen vetokoukulla takapuskurin maskia joutui hieman muokkaamaan.
 
Viimeksi muokattu:
Oma valinta olisi tuohon hintaan J-astra sporttina ja 1.4 turbolla, jollain muulla se voi olla joku toinen.
Kai sitä voi itseään tuollaisellakin kiduttaa. Susipaska M32-vaihdelaatikko ja koko ajan jostain glykolia vuotava moottori. Aina kun jossain parkkisella haisee jäähdytysneste niin voi olla varma, että jossain lähellä on turbo-Opel.
 
Kai sitä voi itseään tuollaisellakin kiduttaa. Susipaska M32-vaihdelaatikko ja koko ajan jostain glykolia vuotava moottori. Aina kun jossain parkkisella haisee jäähdytysneste niin voi olla varma, että jossain lähellä on turbo-Opel.
Kutosen päästä laakerin saa kyllä hajalle jos jurnuttaa isoimmalla vaihteella seitsemääkymppiä tuhansia kilometrejä. Kovasti noita kuitenkin on liikenteessä, eikä ne kaikki ole rikki. Voi olla että joku osaa siis ajaakin. Mutta kuten sanottu, kaikkia pitää huoltaa, että ne toimii. Ja jos esität kritiikin, niin esität varmaan myös paremman vaihtoehdon, vai?
 
Opelissa varmasti kuuluukin vaihdelaatikon laakerointi tai vaihto perushuoltoon. Noita on mennyt ihan perhanasti paskaksi ja turha sitä on kiistää eikä ne kaikki ole kuskista kiinni.
 
Aloittaja etsii farkkua, jossa on kontissa edes jotain tilaa, ja jolla kiskoo asuntovaunua muutaman kerran vuodessa. Tähän ehdotetaan Smartia? :D

Mahtuuko Mondeo budjettiin? On sillä mielestäni mukavampi ajaa, kuin Avella.
 
Viimeksi muokattu:
Kutosen päästä laakerin saa kyllä hajalle jos jurnuttaa isoimmalla vaihteella seitsemääkymppiä tuhansia kilometrejä. Kovasti noita kuitenkin on liikenteessä, eikä ne kaikki ole rikki. Voi olla että joku osaa siis ajaakin. Mutta kuten sanottu, kaikkia pitää huoltaa, että ne toimii. Ja jos esität kritiikin, niin esität varmaan myös paremman vaihtoehdon, vai?

Tämä nyt on ihan paskaa merkkifanien selittelyä, miksi sitten muista merkeistä ei manuaalilaatikot hajoa? Samanlaisia ajotottumuksia ihan varmasti on vaikka focus- tai auriskuskeilla, en ole kuullut että noista olisi manuaaliboksia rikki saatu.
 
Itse ajoin M32 lootalla 122 -> 167tkm ilman ongelmia. Sitä ei myöskään oltu vaihdettu/korjattu tuon ensimmäisen 122tkm aikana. Monilla on myös ajettu ihan ilman ongelmia tuonne 200tkm paremman puolelle näin mitä itse tiedän. Tosin tietty jos on tarjolla jotain joka ei varmasti lahoa vs. joku joka voi lahota, niin ei se vaikea valinta ole.
 
Tämä nyt on ihan paskaa merkkifanien selittelyä, miksi sitten muista merkeistä ei manuaalilaatikot hajoa? Samanlaisia ajotottumuksia ihan varmasti on vaikka focus- tai auriskuskeilla, en ole kuullut että noista olisi manuaaliboksia rikki saatu.
Niinpä ja auto kun vielä itse opastaa vaihtamaan kutoselle heti kuudenkympin jälkeen.
 
Aloittaja etsii farkkua, jossa on kontissa edes jotain tilaa, ja jolla kiskoo asuntovaunua muutaman kerran vuodessa. Tähän ehdotetaan Smartia? :D

Mahtuuko Mondeo budjettiin? On sillä mielestäni mukavampi ajaa, kuin Avella.

Saahan sitä nyt 750kg vetää jarruilla vaikka autossa olisi kyllä puhtia vetää raskaampaakin :shifty:
Ja rekkarissa on mallimerkintänä farkku (STW), niin täytin mielestäni ehdot? :confused:
 
Olis hakusessa kyseisessä hintahaarukassa oleva farmari. Nykyinen V70 joutaa mennä, ajot vähentyneet niin paljon ettei kannata montaa sataa euroa vuodessa käyttövoimaveroja maksella.
--
- tavaratilaa saa olla riittävästi, v70 jälkeen lienee ahistaa joka malli, mutta ei niin kriittinen kun ei lastenrattaitakaan enää tarvi kuljettaa.
- talvivarusteet tietenki mieluiten jo valmiina (lohko+sisätilalämmitin mahdollisuus)
--
Subaru Legacyä himoinnu mutta ovat vaan melkeen tuplaten budjetin kokoon nähden..
Entä nämä Focukset, löytys 9k hinnoilla -11 vuosimallia, vaan ovatko täysiä pommeja. Ei lienee mitään vetureita kuitenkaan 1.6 - 1.8 koneella olevat. Asuntovaunua mahdollisesti muutama veto kesässä.

Vähemmällä v*tutuksella pääset, kun pidät Volvon. Focuksista ja vastaavista löytää V70:n jälkeen vain huonoja puolia, jos sitä käyttövoimaveroa ei lasketa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 289
Viestejä
4 534 177
Jäsenet
74 779
Uusin jäsen
lettu555

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom