Battlefield 6

En varmaan vain osannut, mutta menin laser-nimiselle servulle, mutta ei siellä ollut kyllä yhtään ajoneuvoa. Ei tankkeja tai lentovehkeitä. Kokeilin toistakin servua, mutta sama homma.

E: Ja auttaako tuo "painttaaminen" vain noiden tankkien yms lock-on vehkeisiin kun tolla engineerin slm-93A:llä ei ole ainakaan juuri hyötyä ollut vaikka heko tai jetti olisikin "maalattu". Menee silti niihin flareihin.
Painttaaminen taitaa vain parantaa lock-on timeä. Pelasimpa tuon yksinpelin eilen läpi. Jäätävän epäuskottavaa paskaa tarinallisesti. Olisivat edes vähän kansainvälisemmän tehnyt tuosta pääjengistä kerta moninpelissäkin Nato osapuolena, mutta jenkit tykkää masturboida itselleen.
 
@Kalis_ @Sandaali_ Jos jetti tai heko on onnistuneesti maalitettu, niin flaret ei auta silloin ohjuksiin vaan ainut keino puolustautua on käyttää maastoa tai yrittää tehdä väistöliikkeitä. Rynnäkköpanssarilla saa siis aika helposti hekot ja jetit alas jos sulla on aktiivinen tulenjohtaja kakkospaikalla. Flaret estää kyllä itse maalittamisen, eli ne kannattaa lyödä päälle ennen kuin sut on maalitettu.

Edit: Ilmeisesti onkin rynnäkköpanssarin bugi tuo, että flaret ei auta ohjuksiin. Flaret siis toimii tällä hetkellä kaikkiin muihin ohjuksiin kuin IFV:n.
 
Viimeksi muokattu:
En varmaan vain osannut, mutta menin laser-nimiselle servulle, mutta ei siellä ollut kyllä yhtään ajoneuvoa. Ei tankkeja tai lentovehkeitä. Kokeilin toistakin servua, mutta sama homma.

E: Ja auttaako tuo "painttaaminen" vain noiden tankkien yms lock-on vehkeisiin kun tolla engineerin slm-93A:llä ei ole ainakaan juuri hyötyä ollut vaikka heko tai jetti olisikin "maalattu". Menee silti niihin flareihin.
spawnaat reconina, nappaat vihulta/omalta engi kitin. Maalaat vihun tankin reconin maalaus kiikareilla ja ammut stingerillä.
Jos tankki on omalla tiimillä niin joinaa servuun uudestaan jos pääsisi vihujen puolelle ampumaan sitä tankkia.
Välillä voi joutua odottelemaan että tankki spawnaa ja pelaaja/botti nappaa sen

toi eka servu ainakin toimii noin.
Battlefield 6 Screenshot 2025.10.19 - 16.17.43.39.png


aamusta oli eu servu tarjolla missä olin hetken aikaa maalittamassa muille ja tekemässä omaa haastetta missä pitää ampua LMG lonkalta vihuja 10 000 dmg edestä kun ei tuota tule koskaan tehtyä oikeissa matseissa.
 
Viimeksi muokattu:
@Kalis_ @Sandaali_ Jos jetti tai heko on onnistuneesti maalitettu, niin flaret ei auta silloin ohjuksiin vaan ainut keino puolustautua on käyttää maastoa tai yrittää tehdä väistöliikkeitä. Rynnäkköpanssarilla saa siis aika helposti hekot ja jetit alas jos sulla on aktiivinen tulenjohtaja kakkospaikalla. Flaret estää kyllä itse maalittamisen, eli ne kannattaa lyödä päälle ennen kuin sut on maalitettu.
Tämäpä näppärä tietää. Pari sivua aikaisemmin oli video mukamas overpowered IFV ammuksesta, joka hakeutuu flarejen läpi, mutta siinähän oli myös pojalla kaveri maalittamassa kohteita.
 
1000023821.jpg
Välillä mietityttää Bäfässä, että mitenkähän porukat tätä pelaa, kun score ero on näin suuri minun ja toiseksi tulleen välillä. PTFO on kuollut?
 
Ei oikein ole vielä kondiksessa peli.
Aikamoiset arpajaiset miten kudit rekisteröityy, nyt voi posottaa lippaan vihuun eikä tapahdu oikein mitään. Vihu kääntyy ja räps, oma henki pois.
Ite kun joskus posottaa vähän sinne päin, niin tulee headshot sadan metrin päähän jne.
Ihme leijumisia myös, hyppää välillä minne sattuu ja tarttuu kiinni ruohonkorteen yms.
No, muutamia päivityksiä vaan, niin eiköhän se siitä.
 
Saako tuota aurinkoa jotenkin jollain asetuksilla himmennettyä? Tuntuu tietyissä kartoissa että ei näe yhtään mitään kun on niin kirkasta.
 
1000023821.jpg
Välillä mietityttää Bäfässä, että mitenkähän porukat tätä pelaa, kun score ero on näin suuri minun ja toiseksi tulleen välillä. PTFO on kuollut?
Jos vaan olisi joku keino saattaa samantasoiset pelaajat keskenään samalle serverille…
 
Jos vaan olisi joku keino saattaa samantasoiset pelaajat keskenään samalle serverille…
Peli sitä jonkun verran tekee, mielestäni paljon parempi tämän pelin kevyt versio versus codin aivan överi sbmm.

Tosin jotain kuulin, että BO7 beta oli peräti sbmm pois. Tiedä sitten, jäi pelisarjan seuraaminen pois edellisen pelin kohdalla.
 
Jos vaan olisi joku keino saattaa samantasoiset pelaajat keskenään samalle serverille…
No hyi. Tiukkaa SBMM-sontaa on nyt kateltu ihan tarpeeksi tuolla Activision CODien puolella. Sitä ei pidä tunkea ikinä minkään pelin open-servuille. Jos pelaat hyvin, niin palkkio ei voi siitä olla se, että seuraavassa pelissä sua rankaistaan siitä. Huomasin CODin puolella, että en ees yrittänyt pelata enää peliä niin hyvin, jottei tule rankaisupelejä.

Sen sijaan rankedin vois tehdä, jossa heitetään samanränkkiset samoille peleille. Sitä vois pelata, jos siit sais vaikka hyvät palkinnot, kuten calling cardeja tai skinejä yms.

Ja siis. En todellakaan toivo, että jokaisessa pelissä olisin tiimin ykkönen, vaan sitä, että pelaajissa on taitotasossa varianssia. Battlefield on siitä itselle hyvä peli, että olen aina pelannut pelkkää objectivea ja jos on jotai challengeja pitänyt tehdä aseilla, niin sit hyppään TDM tai vastaavaan, jotta en pilaa tiimin mahdollisuuksia voittaa.
 
Joo samaa mieltä, että kaikki nuo jonkinlaiseen ratingiin perustuvat pelihaut ovat aikansa nähneet kautta linjan. Ja vaihteluksi vaan pois sellainen.
 
Jotenkin kyllä kymmenen tunnin jälkeen aika ristiriitaiset fiilikset.

Tuntuu perinteiseltä bäfältä, bugeineen... Ei nyt mitään maata mullistavaa ja tuttua ja turvallista. Mutta, mapit ovat aivan armottoman pieniä, ahtaita ja paskoja. Ei minkäänlaista avointa tilaa, spawnistakin olet toiminnan ytimessä hetken päästä. Ja sitä toimintaa sitten tuntuukin riittävän vähän turhankin paljon, ei juurikaan tunnu tulevan tilanteita että sai alueelta tapettua kaikki viholliset, vaan heitä juoksee viereiseltä lipulta sitten solkenaan lisää kun on kävelymatkan päässä. Vähän hidastempoisempikin touhu riittäisi ainakin itselle ja ilmeisesti monelle muullekin kun nettiä lukenut. Muuten nyt mielestäni suhteellisen jees oloinen näillä pelitunneilla vaikka hitboxit yms välillä pistää silmäkulman nykimään.

Operaation firestorm, kuvittelenko vain vai oliko tuokin kutistunut jokaisesta ilmansuunnasta abaut 75%?
 
Kyllä se on pienentynyt pikkasen firestorm, sen muistan että ei tehnyt vanhassa mieli jäädä kyydistä basessa kun juoksemiseksi ois menny. Vaan tässähän ukko on ku usain bolt ku otat moran käteen, taittuu maili 15sec :D
 
@Kalis_ @Sandaali_ Jos jetti tai heko on onnistuneesti maalitettu, niin flaret ei auta silloin ohjuksiin vaan ainut keino puolustautua on käyttää maastoa tai yrittää tehdä väistöliikkeitä. Rynnäkköpanssarilla saa siis aika helposti hekot ja jetit alas jos sulla on aktiivinen tulenjohtaja kakkospaikalla. Flaret estää kyllä itse maalittamisen, eli ne kannattaa lyödä päälle ennen kuin sut on maalitettu.
Ei ainakaan oman kokemuksen perusteella toimi millään muulla lukittavalla vehkeellä/olalta laukaistavalla näin kuin IFV:llä ja muut ovat kommentoineet että toi on IFV:n bugi. Muiden kanssa tulee vaan iloinen "Missed" laatikkoilmoitus kun se kosahtaa flareihin tai ihan muuten vaan ei halua osua. Pelissä on muutenkin ihan järjetön määrä bugeja ajoneuvoihin liittyen. Puolet ajoneuvojen unlockeista ei tee mitä väittävät tekevänsä tai eivät vaan kirjaimellisesti toimi:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=_oaC9M64iYs
 
Meikästä tässä pelissä paras pelimuoto on conquest ottaen huomioon karttojen koon. En ole itse aiemmin Conquestista muissa Bäfissä juurikaan välittänyt. Pienemmät kartat tekevät breakthroughsta melkoista kaaosta. Breakthrough / operations oli ennen itselle lemppari. Kartoista olen kyl pitänyt itse, mutta tykkäänkin infantryna pelata.
 
Kyllä jää viimiseksi bäfäksi tämä. Ei mitään toivoa että DICE jotenkin palaisi loistopäiviinsä enään..
Open weaponia tyrkytetään joka tuutista ja samalla vaivihkaa poistellaan closed weapon matchmakingiä. Hävinnyt tuo "all out warfare" multiplayer tabista ja ei nähtävästi ole tulossa closed weapon conquest mm tähän.
On kyllä tämäkin tapa poistaa classi identiteetit hiljakseen niin pääsevät eroon siitä kuten halusivat.

Käskevät vain käyttämään portalia jos ei tykkää, muuten hyvä mutta tuo server browser täys raakile jonka ehkä fixaavat joskus kun kiinnostaa.
 
Kyllä jää viimiseksi bäfäksi tämä. Ei mitään toivoa että DICE jotenkin palaisi loistopäiviinsä enään..
Open weaponia tyrkytetään joka tuutista ja samalla vaivihkaa poistellaan closed weapon matchmakingiä. Hävinnyt tuo "all out warfare" multiplayer tabista ja ei nähtävästi ole tulossa closed weapon conquest mm tähän.
On kyllä tämäkin tapa poistaa classi identiteetit hiljakseen niin pääsevät eroon siitä kuten halusivat.

Käskevät vain käyttämään portalia jos ei tykkää, muuten hyvä mutta tuo server browser täys raakile jonka ehkä fixaavat joskus kun kiinnostaa.
Taitavat vaan vaihdella pelimuotoa jossa closed weapons on käytössä, nyt se oli jossain toisessa moodissa. Tavallaan itse tykkään tuosta kun classeilla on nyt omia aseitaan käytettäessä pieniä etuja. Rohkaisee käyttämään classille tarkoitettua asetta myös open weapons -moodeissa.
 
Taitavat vaan vaihdella pelimuotoa jossa closed weapons on käytössä, nyt se oli jossain toisessa moodissa. Tavallaan itse tykkään tuosta kun classeilla on nyt omia aseitaan käytettäessä pieniä etuja. Rohkaisee käyttämään classille tarkoitettua asetta myös open weapons -moodeissa.
Tjaa a mites minä nyt sitten pelaan closed weapon conquestia? Suosiolla olisivat sitten jättänyt kokonaan pois jos näin pitää kettuilla.
Portal ei auta kun näyttää ainoastaan hardcore servuja koska ei pysty excluudaamaan tageja ja pitää käynnistää peli uudestaan ainakin itsellä jos haluaa refreshata listaa.
 
nyt vasta huomasin ettei cross playtä saa edes pois. Breakthrough liberation peak konsoli pojat kämppää snipujen kanssa spawni kivillä kunnes ticket loppuu.
Taidan siirtyä täysin portalin puolelle.
 
nyt vasta huomasin ettei cross playtä saa edes pois. Breakthrough liberation peak konsoli pojat kämppää snipujen kanssa spawni kivillä kunnes ticket loppuu.
Taidan siirtyä täysin portalin puolelle.
Tämä on kyllä typeryyden riemuvoitto. PC-pelaajat ei halua konsolipelaajia pilaamaan pelejä ja konsolipelaajat ei halua pelata PC-pelaajien kanssa, mutta silti niitä pitää pakottaa samaan peliin.
 
Meikästä tässä pelissä paras pelimuoto on conquest ottaen huomioon karttojen koon. En ole itse aiemmin Conquestista muissa Bäfissä juurikaan välittänyt. Pienemmät kartat tekevät breakthroughsta melkoista kaaosta. Breakthrough / operations oli ennen itselle lemppari. Kartoista olen kyl pitänyt itse, mutta tykkäänkin infantryna pelata.

Tämä. BFV:ssä pelasin aikalailla pelkästään sitä breakthroughia, koska tykkäsin että siinä oli aina selkeä flow mihin pelaajat liikkuu, ja selkeät spawnpointit. Oli hyvää eeppisen sodan tuntua esimerkiksi Iwo Jimassa, ja flow kääntyy hienosti rannalta vähän vasemmalle vuorille mutkitellen.

Nyt tämä breakthrough on aivan uskomattoman syöpäinen pelimuoto tässä uusimmassa, luultavasti jo sen takia että kartat on niin pieniä. Puolustajat voi käytännössä huoletta spawnkillata hyökkääjiä. Ja hyökkääjistä puolet on snipereita. Nyt pelaan lähinnä conquestia tai escalationia, ei noissa muissa ole mitään järkeä.
 
Itellä tullut tasasesti Breakthrough/Conquest moodeja vedettyä, kumpaakin tällä hetkellä 20h per moodi ja sit tulee se Escalation 8h perässä :D Tähän asti tykännyt, nyt aloin tuota reconia päivitteleen ja voi pojat ohan hauskaa :D

Steamin mukaan melkein 73h peliaikaa takana.
 
Tämä on kyllä typeryyden riemuvoitto. PC-pelaajat ei halua konsolipelaajia pilaamaan pelejä ja konsolipelaajat ei halua pelata PC-pelaajien kanssa, mutta silti niitä pitää pakottaa samaan peliin.
Konsoleilla on käsittääkseni crossplay asetus. Ainakin betassa oli. PC:llä jostain syystä ei ole. Ilmankin crossplayta kai priorisoi tosin samalla alustalla pelaavia.
 
Konsoleilla on käsittääkseni crossplay asetus. Ainakin betassa oli. PC:llä jostain syystä ei ole. Ilmankin crossplayta kai priorisoi tosin samalla alustalla pelaavia.
Näin se menee.
En kyllä ymmärrä miksi PC pelaajat ei saa ottaa sitä pois.

Fakta on kuitenkin se, että kummallakin alustalla on etunsa.
Jos joku väittää että nykypäivänä PC MnK stomppaa joka tilanteessa ohjaimen niin on ämpärissä elänyt. Tästä on monen monta esimerkkiä muista peleistä.

Kaikista helpoin tapa lopettaa asiasta vääntäminen olisi yksinkertaisesti mahdollistaa kaikille se pelkän oman inputin kanssa pelaaminen.
Input tosin aika avainsana tässä, kun enää ei ole vain alustasta kiinni...... konsoleilla pelataan MnK ja PC:llä pelaillaan ohjaimella. Input pohjainen matchmaking on pitkälti ainoa ratkaisu, toki senkin varmasti voi sitten spooffaa vaihtelevalla menestyksellä.

Pakko se on silti myöntää että on tässä toki se puoli, että osa varmasti pelaa joka ilta frendin kanssa joka on PC:llä ja itse konsolilla tai vice versa.
Jos kuvitellaan tilanne, että suuri osa ottaa crossplay pois niin jossain kohtaa menee varmaan crossplay pelaaminen mahdottomaksi kun ei tahdo enää matseja löytää.
Toki realistisesti ajatellen harva varmaan jaksaa koko täppää etsiä saati muuttaa.
Plus tämä crossplay cross progression juna AAA moninpeleissä puksuttaa kovaa ja tuskin ikinä edes hidastuu.

Hieman turhan pitkä räntti aiheesta, mutta tää koko aihepiiri on aina yhtä dorka.
Oikeasti tässä BF6 tuntuu olevan aika kohdallaan balanssi näiden inputtien välillä, enkä juuri ollenkaan ole kokenut vastaavaa mitä esim. codin puolella.
 
Tämä. BFV:ssä pelasin aikalailla pelkästään sitä breakthroughia, koska tykkäsin että siinä oli aina selkeä flow mihin pelaajat liikkuu, ja selkeät spawnpointit. Oli hyvää eeppisen sodan tuntua esimerkiksi Iwo Jimassa, ja flow kääntyy hienosti rannalta vähän vasemmalle vuorille mutkitellen.

Nyt tämä breakthrough on aivan uskomattoman syöpäinen pelimuoto tässä uusimmassa, luultavasti jo sen takia että kartat on niin pieniä. Puolustajat voi käytännössä huoletta spawnkillata hyökkääjiä. Ja hyökkääjistä puolet on snipereita. Nyt pelaan lähinnä conquestia tai escalationia, ei noissa muissa ole mitään järkeä.
Itse toivoin juuri sellaista Ivo Jima tyylistä flowta, kartat olivat tarpeeksi isoja ja tunnelma oli hyvä kun puskettiin sisemmälle rannalta.. Nyt breakthrough:ssa kartat tuntuu liian pieniltä.
 
Jotenkin kyllä kymmenen tunnin jälkeen aika ristiriitaiset fiilikset.

Tuntuu perinteiseltä bäfältä, bugeineen... Ei nyt mitään maata mullistavaa ja tuttua ja turvallista. Mutta, mapit ovat aivan armottoman pieniä, ahtaita ja paskoja. Ei minkäänlaista avointa tilaa, spawnistakin olet toiminnan ytimessä hetken päästä. Ja sitä toimintaa sitten tuntuukin riittävän vähän turhankin paljon, ei juurikaan tunnu tulevan tilanteita että sai alueelta tapettua kaikki viholliset, vaan heitä juoksee viereiseltä lipulta sitten solkenaan lisää kun on kävelymatkan päässä. Vähän hidastempoisempikin touhu riittäisi ainakin itselle ja ilmeisesti monelle muullekin kun nettiä lukenut. Muuten nyt mielestäni suhteellisen jees oloinen näillä pelitunneilla vaikka hitboxit yms välillä pistää silmäkulman nykimään.

Operaation firestorm, kuvittelenko vain vai oliko tuokin kutistunut jokaisesta ilmansuunnasta abaut 75%?
Allekirjoitan täysin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
290 234
Viestejä
4 966 948
Jäsenet
79 759
Uusin jäsen
tarsimo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom