Battlefield 6

Vähän on alkanut taas bäfä kiima nousta kun lueskellu juttuja ja katellu videoita. Aikaisemmat osat saaneet kohtuu paljon peliaikaa ja varmaan tämäki maistus.
Se vaan mietityttää että onko tämä kuitenkaan 70€ arvoinen?
 
onko se suunnittelumoka vaiko ominaisuus...kas siinäpä vasta kysymys :hmm:
Jos rangefinger on suunniteltu kohdistettavaksi yksittäisellä painikkeella eli on luotu pelitekninen mahdollisuus siihen että ase on joko 1) kohdistettuna tai 2) ei ole kohdistettuna ja tuo kikka poistaa ko. komponentin kokonaan ja pitää aseen aina kohdistettuna niin ei tietenkään ole ominaisuus.
Vähän on alkanut taas bäfä kiima nousta kun lueskellu juttuja ja katellu videoita. Aikaisemmat osat saaneet kohtuu paljon peliaikaa ja varmaan tämäki maistus.
Se vaan mietityttää että onko tämä kuitenkaan 70€ arvoinen?
IMO mikään PC peli ei ikinä saisi maksaa yli ~50-52e hintaa joka oli vakioitu standardi ennen tätä nykyisen AAA-kusetuksen aloittamista.

Näin muuten, peli on ihan hauska, mutta ei ole rahansa arvoinen omasta mielestäni ainakaan vielä. Itselläni on nyt 20h kellossa ja jos voisin vielä tehdä Steam refundit niin tekisin. Ei sen takia etteikö peli ole ihan hauska, vaan sen takia että peliä markkinoidaan Battlefieldinä kun se ei oikeastaan sitä ole. Isot kentät, laivat yms. puuttuu kokonaan.
 
Jos rangefinger on suunniteltu kohdistettavaksi yksittäisellä painikkeella eli on luotu pelitekninen mahdollisuus siihen että ase on joko 1) kohdistettuna tai 2) ei ole kohdistettuna ja tuo kikka poistaa ko. komponentin kokonaan ja pitää aseen aina kohdistettuna niin ei tietenkään ole ominaisuus.

IMO mikään PC peli ei ikinä saisi maksaa yli ~50-52e hintaa joka oli vakioitu standardi ennen tätä nykyisen AAA-kusetuksen aloittamista.

Näin muuten, peli on ihan hauska, mutta ei ole rahansa arvoinen omasta mielestäni ainakaan vielä. Itselläni on nyt 20h kellossa ja jos voisin vielä tehdä Steam refundit niin tekisin. Ei sen takia etteikö peli ole ihan hauska, vaan sen takia että peliä markkinoidaan Battlefieldinä kun se ei oikeastaan sitä ole. Isot kentät, laivat yms. puuttuu kokonaan.
Itse olen lähes pelkästään pelannut aina konkkaa Battlefieldeissa, juurikin isot kartat on mieleen. Nuo pienet mapit joissa granaatti spämmiä ja ADHD sätkimistä niin ei oikein iske eli pitäisköhän se odotella sit vähän vielä... :hmm:
Toisaalta olis kiva jo ruveta aukomaan aseita yms. romuja.
 
Olivat näköjään rollanneet takaisin 1000 tiketin conquestit. Hyvä juttu, että tajusivat tehneensä virheen ja reagoivat kohtuu nopeasti.

Noissa vähän yli 10 minuutin conquesteissa ei ollut mitään järkeä.
 
Kuinkahan paikkaansa pitävä tämä on servereiden latenssien osalta: battlefield 6 ping
Ja tuleekohan meille aina tuo Tukholma vai painetaanko sinne minne ekana pääsee kun matchmakingissakin pitää olla niin kamala kiire? Kukaan tutkinut verkkoliikennettä matsien aikana?
Noita kulman taakse kuolemia ja paskaa TTD:tä kun ilmenee.
 
IMO mikään PC peli ei ikinä saisi maksaa yli ~50-52e hintaa joka oli vakioitu standardi ennen tätä nykyisen AAA-kusetuksen aloittamista.

Inflaatio on oikea ilmiö. Ei pidä hirttäytyä tuolla tavoin hintoihin kiinni. Ei ole mitään "vakioitua standardia".

Esimerkkinä: Super Nintendon modulit maksoivat aikoinaan 1990-luvun alussa 60-80 USD. Inflaatiokorjattuna tämä on nykypäivän rahassa yli 180 USD. PC-pelit olivat tuohon aikaan 40-50 taalaa yleisesti, eli nykyrahassa noin 100-115 USD. Eli oikeasti hinnat ovat historiallisesti mallia halpaa kuin saippua, jopa 60-70 taalan/euron hintaluokassa.

Pelien inflaatiokorjatut hinnat ovat olleet laskusuunnassa vuosikausia, samaan aikaan kun budjetit ovat räjähtäneet käsiin. Ainoa merkittävä ero on että noiden kalliiden Super Nintendo-pelien valmistus maksoi julmetusti enemmän kuin mitä joku digipelin jakelu tänään, sillä voi perustella ehkä nykyrahassa 20-30 taalan preemion, mutta silti hinnat ovat valuneet suhteessa aivan puoli-ilmaiseksi vs. mitä maksettiin kun minä olin nuori...
 
Juurikin näin. Vaan nykyajan aseiden tekniikka on niin paljon edellä että sen verran voi hyväksyä tuota.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=bi-Bs1aYpW0


Pari vuotta sitten näin kuvan lavallisesta smart scopeja menossa Ukrainaan ja googletuksen perusteella kyseissä mallissa oli vielä ominaisuutena verkottaa useampia keskenään. Yksi ampuja voi pingata kohteen jolloin markkeri näkyy kaikissa tiimin tähtäimissä. Kuin 3d spottaus oikeassa elämässä. Toki se ei liiku jos kohde liikkuu... :P

Toki tuollainen jos jolis jokaisella snipulla pelissä, niin jalkaväki olisi pulassa.
 
IMO mikään PC peli ei ikinä saisi maksaa yli ~50-52e hintaa joka oli vakioitu standardi ennen tätä nykyisen AAA-kusetuksen aloittamista.



Niin no. Kenenkää ei tietenkään ole pakko maksaa mistään pelistä enempää kuin haluaa maksaa. Uudet pelit maksaa alussa aina enemmän ja vähän ajan päästä hinnat laskee. Jos haluaa pelata heti niin maksaa yleensä enempi . Esim bfv oli kallis julkaisussa ja kuukauden päästä oli jo alennuksessa.
 
Inflaatio on oikea ilmiö. Ei pidä hirttäytyä tuolla tavoin hintoihin kiinni. Ei ole mitään "vakioitua standardia".

Esimerkkinä: Super Nintendon modulit maksoivat aikoinaan 1990-luvun alussa 60-80 USD. Inflaatiokorjattuna tämä on nykypäivän rahassa yli 180 USD. PC-pelit olivat tuohon aikaan 40-50 taalaa yleisesti, eli nykyrahassa noin 100-115 USD. Eli oikeasti hinnat ovat historiallisesti mallia halpaa kuin saippua, jopa 60-70 taalan/euron hintaluokassa.

Pelien inflaatiokorjatut hinnat ovat olleet laskusuunnassa vuosikausia, samaan aikaan kun budjetit ovat räjähtäneet käsiin. Ainoa merkittävä ero on että noiden kalliiden Super Nintendo-pelien valmistus maksoi julmetusti enemmän kuin mitä joku digipelin jakelu tänään, sillä voi perustella ehkä nykyrahassa 20-30 taalan preemion, mutta silti hinnat ovat valuneet suhteessa aivan puoli-ilmaiseksi vs. mitä maksettiin kun minä olin nuori...
Tämä on juuri tämä klassisin pelikorporaatioiden argumentti millä hintoja yritetään perustella. Se on kuitenkin ihan puhdasta kaasuvalotusta eikä mitenkään paikkansa pitävää tai parhaimmillaankin täysin sivuuttaa kokonaiskuvan. Pelien kehittämisen ja yleisesti ottaen ohjelmistokehittämisen työkaluja on ensinnäkin moninkertainen määrä nykypäivänä, ne tekevät out of box parilla klikkauksella sen mihin ennen vaadittiin 50 hengen tiimi ja 2 vuotta aikaa. Pelit voidaan nykyään julkaista ilman optimointeja ja vaatia kuluttajia käyttämään DLSS/FSR + Frame Generation.
Inflaatio on todellinen, mutta se ei muuta sitä tosiasiaa että tehokkuus on äärettömästi moninkertaistunut entisajoista. Sen näkee jo ihan siinäkin että kun ennen pelejä tuli muutamia vuodessa niin nykyään jokapäivä yhden hengen autotallitiimit julkaisevat pelejä Steamissa.

Ihan puhtaan ryöstämisen lisäksi tuottajat siirtävät omien epäonnistuneiden kokeilujensa (esim,. *köh* Concord *köh*) kustannukset pelaajille toisten pelien hinnoissa. Peleissä ei myöskään tarvitse olla Kevin Spaceyta, Norman Reedusia, Nicki Minaj:ia tai muita vastaavia A-listan julkkiksia joille pitää maksaa miljoonabonarit, useimmat pelit eivät tarvitse useiden satojen henkien tiimejä eikä pataljoonan verran erinäisiä pikkutakki-johtajia. Pelien hinnat pysyivät tuossa vakioidussa ~50e hinnassa vuosikymmenien ajan koska kuluttajat eivät olleet valmiita maksamaan enempää ja koska pelien kehittämisestä tuli halvempaa.

Nyt ahneus on siirtynyt seuraavalle tasolle ja AAA-studiot on kulisseissa sopineet karttellijärjestelyn. Seuraavaksi meille tullaan syöttämään AI:lla generoituja pelejä joissa viimeisetkin kustannukset on minimoitus pois ja silti hinta nostetaan 120e koska "inflaatio". :rofl2:
 
vaatia kuluttajia käyttämään DLSS/FSR + Frame Generation.

Tämä nyt johtuu pelkästään siitä, että edes kalleimmissa ja parhaissa kuluttajapuolen grafiikkasiruissa ei vaan riitä laskentateho nykyajan korkeilla resoluutiolla ja karkeilla renderöimään reaaliajassa näitä tekeleitä tarpeeksi hyvällä ruudunpäivityksellä.

Eli tuo jos mikä on optimointia, että koodinpätkillä saadaan riiittämättömän rasteroinnin tueksi oikeasti ihan toimiva tapa saada enemmän sulavuutta peliin.

Toki kyllä 1440p resoluutiolla päästään jo johonkin ilman näitäkin kalleimmilla korteilla, mutta ei sekään mikään täysi Full HD:n korvaaja vieläkään ole vaan edelleen tarvitaan 1080p alimpana standardina, kun otetaan huomioon keskimääräinen raudan teho mitä ihmisillä koneissa on.
 
Tämä on juuri tämä klassisin pelikorporaatioiden argumentti millä hintoja yritetään perustella. Se on kuitenkin ihan puhdasta kaasuvalotusta eikä mitenkään paikkansa pitävää tai parhaimmillaankin täysin sivuuttaa kokonaiskuvan. Pelien kehittämisen ja yleisesti ottaen ohjelmistokehittämisen työkaluja on ensinnäkin moninkertainen määrä nykypäivänä, ne tekevät out of box parilla klikkauksella sen mihin ennen vaadittiin 50 hengen tiimi ja 2 vuotta aikaa. Pelit voidaan nykyään julkaista ilman optimointeja ja vaatia kuluttajia käyttämään DLSS/FSR + Frame Generation.
Inflaatio on todellinen, mutta se ei muuta sitä tosiasiaa että tehokkuus on äärettömästi moninkertaistunut entisajoista. Sen näkee jo ihan siinäkin että kun ennen pelejä tuli muutamia vuodessa niin nykyään jokapäivä yhden hengen autotallitiimit julkaisevat pelejä Steamissa.

Ihan puhtaan ryöstämisen lisäksi tuottajat siirtävät omien epäonnistuneiden kokeilujensa (esim,. *köh* Concord *köh*) kustannukset pelaajille toisten pelien hinnoissa. Peleissä ei myöskään tarvitse olla Kevin Spaceyta, Norman Reedusia, Nicki Minaj:ia tai muita vastaavia A-listan julkkiksia joille pitää maksaa miljoonabonarit, useimmat pelit eivät tarvitse useiden satojen henkien tiimejä eikä pataljoonan verran erinäisiä pikkutakki-johtajia. Pelien hinnat pysyivät tuossa vakioidussa ~50e hinnassa vuosikymmenien ajan koska kuluttajat eivät olleet valmiita maksamaan enempää ja koska pelien kehittämisestä tuli halvempaa.

Nyt ahneus on siirtynyt seuraavalle tasolle ja AAA-studiot on kulisseissa sopineet karttellijärjestelyn. Seuraavaksi meille tullaan syöttämään AI:lla generoituja pelejä joissa viimeisetkin kustannukset on minimoitus pois ja silti hinta nostetaan 120e koska "inflaatio". :rofl2:
Nyt kuitenkin puhutaan pelistä, joka on nykystandardeilla todella hyvin optimoitu eikä käytä sitä samaa surullisenkuuluisaa surkeasti optimoitua pelimoottoria (UE5), jota kolme neljästä pelistä nykyään käyttää. Niin ja tämähän maksaa kympin vähemmän kuin pelisarja josta nuo Nicki Minaj -hahmot löytyy.

Tämä nyt johtuu pelkästään siitä, että edes kalleimmissa ja parhaissa kuluttajapuolen grafiikkasiruissa ei vaan riitä laskentateho nykyajan korkeilla resoluutiolla ja karkeilla renderöimään reaaliajassa näitä tekeleitä tarpeeksi hyvällä ruudunpäivityksellä.

Eli tuo jos mikä on optimointia, että koodinpätkillä saadaan riiittämättömän rasteroinnin tueksi oikeasti ihan toimiva tapa saada enemmän sulavuutta peliin.

Toki kyllä 1440p resoluutiolla päästään jo johonkin ilman näitäkin kalleimmilla korteilla, mutta ei sekään mikään täysi Full HD:n korvaaja vieläkään ole vaan edelleen tarvitaan 1080p alimpana standardina, kun otetaan huomioon keskimääräinen raudan teho mitä ihmisillä koneissa on.
Tästä en ole samaa mieltä. Borderlands 4 on tästä hyvä esimerkki (UE5 käytössä ylläripylläri).
 
Tuli eilen ostettua EA play ja sen kautta pelaillut about kuutisen tuntia. En ole kolmosen jälkeen pelannut ainutta bäfää kun nelonen oli kolmosen DLC ja sen jälkeen ei vissiin ollut HC:ta ollenkaan. No kumminkin, mitähän tästä uusimmasta nyt sanoisi.. On kyllä kasa höyryävää tai no pelillisesti ihan ookoo, mutta kartat on aivan järkyttävää sontaa. Kartoista mirak ja firestorm menettelee, muut voisi puhtaasti olla pelkästään TDM moodissa. Onneksi tuli kokeiltua playn kautta ettei tuhlannut tähän enempää rahaa ja saa kyllä olla pelaamatta siihen asti kun tulee isompia karttoja.
 
Nyt kuitenkin puhutaan pelistä, joka on nykystandardeilla todella hyvin optimoitu eikä käytä sitä samaa surullisenkuuluisaa surkeasti optimoitua pelimoottoria (UE5), jota kolme neljästä pelistä nykyään käyttää. Niin ja tämähän maksaa kympin vähemmän kuin pelisarja josta nuo Nicki Minaj -hahmot löytyy.


Tästä en ole samaa mieltä. Borderlands 4 on tästä hyvä esimerkki (UE5 käytössä ylläripylläri).
Olen samaa mieltä tuosta UE5 moottorista. Ja kun vielä ei näytä juurikaan paremmalta edelliseen verrattuna.
 
Pelit voidaan nykyään julkaista ilman optimointeja ja vaatia kuluttajia käyttämään DLSS/FSR + Frame Generation
Mitäs vikaa näissä on? Persaukisetkin pääsee pelaamaan paremmalla FPS lukemalla :hmm: Tosin näidenkin käyttö vaatii suhteellisen uutta rautaa koneesta.
Silti jengi joka itkee, että pelit maksaa 70e on innoissaan baarin tiskillä pistämään saman yhteen tilaukseen ilman, että ilmekään värähtää. En ymmärrä.
Itse olen ainakin pitänyt peleillä 1e/per tunti hyvänä mittarina. Tähän on tähän mennessä uponnut jo 40h. Varmasti mennään reilusti yli tuon oman hintalaatu suhteen yli.

Lähivuosien varmasti paras sijoitus hinta/pelattu tunti suhde on ollut POE2 jossa mennyt jo 500h 30e hintaan.

Nykyään pystyy myös helposti ottamaan passin jos ei halua peliä omakseen ja maksaa siitä kuukausimaksua.
Olen itse aina pitänyt BattleFieldeistä, mutta esim 2042 en halunnut ostaa jo pelkästään betan perusteella. Tuohon otin sen muutaman euron passin jolla sai pelata 10tuntia.
Taisin pelata muutaman tunnin tuosta kymmenestä. Kyseisen pelin paljon myöhemmin jostain alesta muutamalla eurolla ja se ei muuttanut pelikokemusta vaikka sitä oli jo kehitetty pidempään. Kokemus oli edelleen iha hirveä.
BF6 sai heti betan perusteella fiiliksen, että voin maksaa koko hinnan eikä ole kaduttanut sekuntiakaan.

Kauas on tultu siitä, että maksettiin 500mk jostain siistillä kansikuvalla olevasta Nintendo pelistä. Valintoja valintoja.
 
Mua aina vähän huvittaa lukea näitä juttuja, että oi voi, kun on pelit kalliita nykyisin. Pelien nähtävästi pitäisi kellua muusta maailmasta irrallaan ja olla suojassa esim. inflaatiolta. Ei siinä mitään, vaikka bensan hinta ja maitotölkki kallistuvat silmissä, niin kunhan ei sentään pelit. Ne ovat jokaisen perusoikeus sentään. On totta, että kehitystyökalut ovat kehittyneet (yllätys), mutta silti näitä isoja pelejä väännetään kasaan vuositolkulla ja budjetit ovat tähtitieteellisiä. Ja eihän ainoa oikea tapa hinnoitella mitään hyödykettä ole "tuotantokustannukset ja x-määrä katetta päälle, ja se on siinä". Jos BF6 tuntuu julkaisussa liian kalliilta (itse ostin omani hintaan 59€), niin aina voi olla ostamatta tai odottaa aleja.
 
Buuhuu, omasta mielestä toi progress on ollut ihan hyvä.. nyt sitten itkupelleille se nerffataan ku ei saa osia auki tarpeeksi nopeeta tai ku kaveri on jo 70 rank niin pitää saada kiinni ettei olla erillaisia... voi ***** sanon minä.

Omasta mielestä ois saanu olla vielä hitaampaa, mitä järkee 3kk olla max ränk lelut auki ku sitten ei oo mitään mitä odottaa ja saavuttaa peliltä. Tätä kuitenkin pelataan seuraavat 2-3v ennen uutta ja seasoneita ja karttoja ym tulossa sen aikaa.
Juurikin tämä. Mutta nykyään kaikki pitää saada avattua justnytheti koska ei keskittymiskyky kestä tuntia pidempää ja itkupotkuraivarit kun ei onnistu.
Samat ihmiset sitten kuitenki vinkuu kun ei ole mitään sisältöä pelissä enään parin viikon päästä...
 
Tunteja on tullut lisää, bugeja ja hauskoja kokemuksia on löytynyt.

- Respawn valikon hiiren häviäminen hyvin usein
- Kaikista säkeistä ei ammuksia tunnu saavan vaikka maassa on
- Time nudge hidastus pilaa ajoittain kovan intensiteetin taistelut
- Matsin jälkeiset tiedot menee aivan liian nopeaan ohi
- Muut pelaajat oppineet pelaamaan eikä vain ottamaan kuteja
- Uusien ensikertalaisten katoaminen
- Karttojen pienuus alkaa korostua lisää
- Tankit on paperia (2 kutia perään riittää)
- Tankkien high explosive kuti on ihan turhake, tee mitään vaikka ammut keskelle squadia
- Aseiden ja muiden eri camojen avautumiset tarpeettoman korkealla tasolla niiden tärkeyteen nähden
- Helikopterin/hävittäjän alas ampuminen rpg on vieläkin hyvin palkitseva tunne
 
Onko kukaan muu pelannut escalationia tänä iltana? Mahtoiko olla vika pelimuodossa vai yleisesti servereissä?
Oli nettikoodi niin solmussa ettei muista milloin bäfässä olisi käpy viimeksi palanut näin paljon.

Lähitaistelussa kukaan ei koskaan kuole, vaikka välillä lippaallisen pistää ja hitmarkkerit saa sen mukaan, vihulla kuitenkin aina vähintään se 25hp. Hiukan kauempaa toimi ihan kohtalaisesti. Jatkuvaa seinien taakse kuolemista sekunteja jälkeenpäin. Helikopterit otti useaan kertaa singon osumasta mustan pöläyksen ilman damagea, vaikka usean kertaa otti damagen oikeinkin.
Vihujen ja omien modelit ei vaan kentällä välillä näkynyt, vaan ilmestyvät sitten vaan yhtäkkiä, kartassa ison osan ajasta omien markkereita ei näkynyt lainkaan, kentällä sama juttu lippujen ja omien sinisten pallojen kanssa. Hiiri katoaa koko ajan respawni-valikossa. Kill feed näyttää vaan aina matsin ~ekan tappajan koko loppu matsin ajan. Monen monta kertaa myös ukkeli vaan kuolee kill-ääneen ja siitä suoraan respawn-ruutuun ilman downia.

Tähän lisäksi vielä oma ukkeli jäi useasti jumiin johonkin ties mihin romuihin nykimään, aina välillä sinkoutui korkealle ilmaan jonkun esteen ylittäessä. Ja kaiken lisäksi aseita ja gadgetteja vaihtaessa välillä oli väärät kamat "mukamas" kädessä, eli blowtorchia pidettiin rpg-mäisesti olalla ja rpg:tä miinojen tavalla sylissä ja aseesta lähtikin välillä singon kuti...

En oikein usko että oli kiinni omasta päästä, kun mitään notifikaatio-ikoneita ei missään vaiheessa vilkkunut. Ja ps: escalation on omasta mielestä aivan kauheaa sekasotkutuubaa.
 
Tämäkin rupesi maistumaan ihan eritavalla kun laittoi custom searchin kautta conquest ja kartoiksi firestormi ja mirak valley :)
 

Statistiikka

Viestiketjuista
290 112
Viestejä
4 967 450
Jäsenet
79 742
Uusin jäsen
otmikk

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom