Battlefield 6 (10.10.2025)

Nyt on hiukan alkutunnelmia alla.

Hyvää:
+ Peli toimii teknisesti räikeää VRAM muistivuotoa lukuunottamatta erittäin hyvin
+ Peli buuttaa kohtuu nopeaa ja turha paska on minimissä.
+ Sotilaat näyttää nyt sentään sotilailta eikä portlandilaisen BLM-LGBTQ kahvilan omistajilta kuten 2042:ssa.
+ Erilaisia moodeja näyttää olevan kohtuu paljon
+ Yksinpeli vaikka IMO ei olisi täysin välttämätön
+ Tulee aikalailla sama fiilis kuin BF3/4 (hauskat kartat, hyvät aseet, hyvä bäfä meininki jne.)

Huonoa:
- Tulee aikalailla sama fiilis kuin BF3/4 (rintamalinjat ei pidä ja peli on joissain kartoissa joillain pelaajamäärillä liian kaoottinen: esim. Pikku conquest kartat ja jotkut infrantly mapit on käytännössä deathmatch ADHD-hippaa)
- Aivan kammottava VRAM muistivuoto jonka takia peli pitää käynnistää uusiksi melkein joka kartan välein*
- Peli tarjoaa sisäänrakennetun performance overlayn, mutta se on täynnä turhaa tietoa ja siitä on vaikea saada selkoa. Esim. FPS en ole löytänyt vieläkään.
- Peli tunkee nokkansa aivan liikaa pelaajan tietokoneeseen ja määräilee mitä softia saa ajaa ja mitä ei
- Open weaponsin voisi kokonaan poistaa pelistä
- Pingi ei näy vakiona scoreboardissa vaan pitää käydä asetuksista laittamassa päälle. (pikkujuttu, mutta helvetin outoa)
- Kartan käyttö kesken taistelun on raskasta ja kömpelöä.
- Ruudulla pyörii aivan liikaa markkereita ja kaikenlaista paskaa. Omat ajoneuvot ja sotilaat näkyy seinien läpi.

Uskon että tästä vielä hyvä saadaan, mutta ainakin tuo VRAM-vuoto on korjattava että tuohon edes jaksaa palata.

* Huge Memory Leak Issue :: Battlefield™ 6 General Discussions
 
On kyllä pieni keskisormi tuo closed weapon conquest playlistin ulos jättäminen... Ihan hyvin voisi olla samat playlistit mutta closed weapons.
 
Suosittelen community servuja. Muuten normaalia, mutta servuissa oikea kartta kierto ja closed weapons.
Sinnehän minä suunnistinkin heti ensimäisenä. Häiritsee vaan että turhan paljon 200+ pingisiä väkisin haluaa näihin euroopan servuihin nykimään. Pahinta että eivät polot taida edes tietää pelaavansa tuollasella pingillä.
Toisekseen JOS olisi tuon kämäsen matchmakingin kautta niin ei servu tyhjenisi siihen tilaan että pitää botit tuoda esille.
 
On kyllä pieni keskisormi tuo closed weapon conquest playlistin ulos jättäminen... Ihan hyvin voisi olla samat playlistit mutta closed weapons.

Tätä en itekään ymmärrä. Tai siinä mielessä kyllä, että escalation muistuttaa toki paljon conquestia ja pelilistojen määrä on haluttu pitää edes jollain tavalla hallinnassa, niin nämä on nyt sitten niputettu yhteen.

Ei sekään silti ole mikään selitys eli ihan hyvin olisi voinut olla Closed Weapon Conquest se päälista ja sitten Open tämä escalation/conquest -kombo.

Jostain käsittämättömästä syystä tämä on nyt mennyt kehittäjiltä ohi, että ne klassiset classit pelimuoto on se juttu.
 
Jaa, tässäkö jotain muisti vuoto onkelmaa on. En kyllä mitään huomannut ja pelasin peliä klo 20-06 asti :D

Joo tollainen peliläppäri millä ite pelaa ja ne käy tunnetusti kuumana, niin ihan huoletta saa näköjään paahtaa alivoltitettuna sen minkä lystää eikä mitään ongelmia. Kone kaatuu lähinnä selainkäytössä silloin tällöin, mutta tästä se ei ole moksiskaan 😂
 
Itsellä ei kyllä VRAM muistivuotoa sattunut ainakaan eilisen ~6h aikana. Mitä noita lukee niin pitäisi kyllä huomata jos vuotaa. Ja asetukset on overkill/high.

Ainoat stutterit tuli siinä loppusessiosta parin pelin aikana ja se oli kiinni servuista.
 
Ultra asetuksilla vram muistivuotoa ei tapahdu niin isoissa määrin, mutta overkill ja jos jotain menee muuttamaan niin menee yli, vaikka alkuun 30min olisi hyvä tilanne. Jatkaa samaa hyvää linjaa mitä betassa koki mutta toisaalta tuntui että pelasiko siinä kaiken ilon tätä kohtaan siinä vaiheessa. Breaktrough ongelmana on että aina hyökkääjänä - ja häviäjänä.
 
Jaa, tässäkö jotain muisti vuoto onkelmaa on. En kyllä mitään huomannut ja pelasin peliä klo 20-06 asti :D
En ihan kyllä noin pitkään pelannu mut 18-02 ja ei mitään ongelmia.

Itse pelaan Steamin kautta.

EA äpin ongelmat.. yllättäneet käsi ✋ ylös? Se on aina ollu sellanen ongelma pesäke.
 
Suurin ihmetyksen aihe et miks HC ei ole tuon matcmakingin kautta. Melko tympeetä bottien kans hakata ja odotella et tulis servulle pelaajia
 
Suurin ihmetyksen aihe et miks HC ei ole tuon matcmakingin kautta. Melko tympeetä bottien kans hakata ja odotella et tulis servulle pelaajia

Joo, tuo ”server browser” on ihan vitsi. Vaatii paljon päivityksiä, että siitä tulisi oikeasti toimiva. Äärimmäisen hankala etsiä haluttua servua. Official tms servut katoaa muiden muokattujen joukkoon vaikka kuinka yrittää filttereitä käyttää.

Selvästi jälki ajatuksena kyhätty sekamelska.

Ongelmista huolimatta, päästiin 8 pelaajaa samalle puolelle ja pelattiin useampi tunti.
 
Jostain syystä AMD Adrenaline ei näytä overlayssä fps:ä pelissä, ja kuten yllämainittu niin pelin oma statistiikka näyttää about kaiken paitsi sen. Sulavastihan tuo pyörii, mutta OCD vaatisi nuo numerot. EA:n kautta kun pelaa niin ei Steaminkaan kautta saa näkyväksi.
 
Jostain syystä AMD Adrenaline ei näytä overlayssä fps:ä pelissä, ja kuten yllämainittu niin pelin oma statistiikka näyttää about kaiken paitsi sen. Sulavastihan tuo pyörii, mutta OCD vaatisi nuo numerot. EA:n kautta kun pelaa niin ei Steaminkaan kautta saa näkyväksi.

Jos haluaa EA Appissa tommosen perinteisen fps counterin, niin consolen kun avaa oliko tilde-napilla ja kirjoittaa PerfOverlay.DrawFps 1 niin pitäis tulla fps näkyviin. Näin on ainakin aiemmin mun mielestä ollut. Vastaavasti PerfOverlay.DrawFps 0 niin saa sen pois näkyvistä.
 
Jostain syystä AMD Adrenaline ei näytä overlayssä fps:ä pelissä, ja kuten yllämainittu niin pelin oma statistiikka näyttää about kaiken paitsi sen. Sulavastihan tuo pyörii, mutta OCD vaatisi nuo numerot. EA:n kautta kun pelaa niin ei Steaminkaan kautta saa näkyväksi.
Kyllä mulla ainakin näkyy fps:sät kun laitto pelin asetuksista sen pienimmän statistiikka overlayn päälle.
 
Jos haluaa EA Appissa tommosen perinteisen fps counterin, niin consolen kun avaa oliko tilde-napilla ja kirjoittaa PerfOverlay.DrawFps 1 niin pitäis tulla fps näkyviin. Näin on ainakin aiemmin mun mielestä ollut. Vastaavasti PerfOverlay.DrawFps 0 niin saa sen pois näkyvistä.
Tää ei ole EA Appiin rajoittuva vaan peliin sisäänrakennettu eli pitäis kyllä Steamilläkin toimia. Tohon myös joku komento jolla sen tekstin saa isommaksi, jota en nyt ulkoa muista.

Ihan kiva kun näytää CPU ja GPU fps:t erikseen.
 
Tää ei ole EA Appiin rajoittuva vaan peliin sisäänrakennettu eli pitäis kyllä Steamilläkin toimia. Tohon myös joku komento jolla sen tekstin saa isommaksi, jota en nyt ulkoa muista.

Ihan kiva kun näytää CPU ja GPU fps:t erikseen.

Joo, toi pelin oma simple statistiikka on kieltämättä oikein hyvä. Toki hämää varmasti jengiä kun on gpu ja cpu fps näkyvissä niin sanotusti. Kun ei näy vaan sitä yhtä lukua.
 
Onko tässä FSR4 jotenkin rikki? Omaan silmään skaalaus on tasoa tyyliin FSR3, vaikka AMD:n overlay kyllä sanoo että nelosversio olisi aktiivisena.

Esimerkiksi Cyperpunkissa FSR4 on ihan erinäköinen. Tässä FSR4 on suorastaan ärsyttävän pehmeän ja suttuisen näköinen. Resolution scalea pitää vääntää 200 prosenttiin asti että olisi tarpeeksi tarkan näköinen vaikka käytössä on FSR quality.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
289 529
Viestejä
4 959 770
Jäsenet
79 655
Uusin jäsen
Lennardou

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom