Battlefield 6 (10.10.2025)

Jos toi Mirak Valley vuotovideon perusteella on Dicen mielestä "iso kartta" nii kyllä saa melkeenpä jäädä hyllyy peli kunnes oikeasti on isoja karttoja eikä tommosia pieniä karttoja mitkä yrittää olla isoja. Ellei sitten gameplay noissa tunnu isolta, mutta pahalta näyttää kun kattoo karttaa mitä pelaaja näyttää videon alussa.
 
Jos toi Mirak Valley vuotovideon perusteella on Dicen mielestä "iso kartta" nii kyllä saa melkeenpä jäädä hyllyy peli kunnes oikeasti on isoja karttoja eikä tommosia pieniä karttoja mitkä yrittää olla isoja. Ellei sitten gameplay noissa tunnu isolta, mutta pahalta näyttää kun kattoo karttaa mitä pelaaja näyttää videon alussa.

Kysymys kuuluu mitä sellainen megakartta sitten toisi peliin jossa joutuu juoksemaan pahimillaan useita minuutteja, että pääsee pisteille?

Jos nyt otetaan esimerkki, niin 2042 tällä hetkellä oleva Iwo Jima on juuri sopiva ja siitä isompi kartta olisi tappavan tylsä. Tuskin nuo kartat siitä pienempiä on tai vaikka olisikin vähän pienempi, niin sekin on sopiva.

Ja trailerista ei ollut yhtäkään pätkää missä näkyisi edes full map, niin ei noista mappien koosta voi sanoa noiden perusteella yhtään mitään.
 
Tuossa yksi video, jossa helikopterigameplaytä ja näkee koko kartan. Näyttää omaan silmään aika keskikokoiselta ajoneuvokartalta. Liput ovat melko lähellä toisiaan, siinä mielessä pieni että jokaiselta lipulta näkee viereisille lipuille ja liput ovat spottaus-/ampumaetäisyyden päässä toisistaan. "Täysiverisessä" isossa kartassa toivoisi, että jokaisella lipulla olisi oma pieni taistelunsa eikä yhtä isoa kartan kokoista härdelliä.

Silti huomattava parannus betan karttoihin. Operation Firestormin pitäisi olla vielä tätä suurempi, minkä jälkeen jää jäljelle yksi mysteerikartta joka kuvien perusteella vaikutti suhtkoht Mirak Valleyn kokoiselta.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=MAtBw-X2Hjw
 
Pienet mapit jossa liput on kiinni toisissaan tekee esimerkiksi noista jeepeistä ja flankkaamisesta aivan turhia, kun koko ajan joku näkee ja joka lipulta ammutaan kun yrität päästä valloittamaan takalippuja tai tuhoamaan sieltä vihollisen ilmatorjuntaa.

Tai kun olet valloittamassa jotain lippua niin viereiseltä lipulta juoksee 10 vihollista 5 sekunnissa sinne.
Ennemmin tilaa liikkua ja lisätään kuljetusajoneuvoja etenkin joissa panssarointi, niin kuin humvee ja vodnik vanhemmissa peleissä spawniin ja lipuille mönkijöitä ja noita panssaroimattomia jeeppejä.
 
Aika keskikokoiselta kartalta toi mirak valley näyttää kyllä. Tulee koosta mieleen vähän joku Lancam dam/ zavod BF 4:sta. Kyllä olisi oltava oikeasti isoja karttoja enemmänkin kun OF.
 
Mennyt aivan ohi että BF6ssa on operation firestorm mappi. Tuli välittömästi kunnon flashback 14 vuoden takaa kun katoin eilen ton official pc trailerin ja kyseinen mappi vilahti siinä.
Meinaan BF3 on varmaan tänäkin päivänä peli mitä on tullut pelattua eniten.
 
BF2042 Orbital mappi on kokoluokaltaan juuri täydellinen. Sitä kokoluokkaa kun tähän saataisiin niin perfect.
 
Ihmettelen kyllä tuota nurinaa siitä että BF6:den mapit olisivat liian pieniä?
Betan mapit oli just passelit kunnon sodankäynnille. Pitäisikö mappien olla sellaisia että saat juosta 5min näkemättä ketään kunnes
saat sniperin kuulan kalloon ja joudut taas aloittamaan saman homman alusta?
 
Ihmettelen kyllä tuota nurinaa siitä että BF6:den mapit olisivat liian pieniä?
Betan mapit oli just passelit kunnon sodankäynnille. Pitäisikö mappien olla sellaisia että saat juosta 5min näkemättä ketään kunnes
saat sniperin kuulan kalloon ja joudut taas aloittamaan saman homman alusta?
En tiedä mitä BF:ää oot aiemmin pelannut mutta ei taida ainakaan olla 3 tai 4. Kartat oli isompia eikä siellä tarvinnut ketään etsiä viittä minuuttia.
 
Just se että tarviit jotain härveleitä niiden lippujen välillä liikkumiseen tekee bäfästä Bäfän. Oli se sitten prätkä/mönkijä, IFV, tankki, jeeppi, vene tai kopteri. Lisää taktisuutta, tiimipelaamista ja niitä hienoja bäfähetkiä joita ei muissa peleissä ole. Koomisen näköistä näissä pikkukartoissa, kun isot häröpallot pelaajia juoksee kasassa lipulta lipulle ympyrää. Vanhoissa Bäfissä kun kattoi ympärille, niin hienosti näki kun joka sivulta etenee joku härveli pitkin kenttää seuraavaa kohdetta kohti.
 
Kysymys kuuluu mitä sellainen megakartta sitten toisi peliin jossa joutuu juoksemaan pahimillaan useita minuutteja, että pääsee pisteille?

Jos nyt otetaan esimerkki, niin 2042 tällä hetkellä oleva Iwo Jima on juuri sopiva ja siitä isompi kartta olisi tappavan tylsä. Tuskin nuo kartat siitä pienempiä on tai vaikka olisikin vähän pienempi, niin sekin on sopiva.

Ja trailerista ei ollut yhtäkään pätkää missä näkyisi edes full map, niin ei noista mappien koosta voi sanoa noiden perusteella yhtään mitään.
Kysymys kuuluu itsellä että oonko pelaamassa Battlefieldiä jos pääsen lipulta lipulle pienellä spurtilla ja kuollessani menee vain puolesta minuutista minuuttiin että olen samassa kohdassa? Pelaan mielestäni siinä kohtaa vanhoja CoD-pelisarjan pelejä (Esim. MW1 (2007), MW2 (2009)).

Jos nyt otetaan esimerkiksi kartat sieltä BF3 asti niin mielestäni ne tekivät pelistä Battlefieldin että pitää hieman edes miettiä mistä lipulta lähdetään etenemään mitäkin lippua kohti vaikka olikin täysi squad erillistä voippia myöten. Karttatuntemus jokaisessa kartassa harjaantui ajan myötä että porukalla tiedettiin että jos spawnataan lipulle A niin ei saada kovin hyvää suojaa että päästäisiin lipulle B joten spawnataan lipulle C jotta päästään menemään sieltä talojen välistä. (Kuvainnollinen keskustelu +10v takaa)

Battlefield-pelisarjan huippu ollut omasta mielestäni juurikin Battlefield 3 jossa jouduttiin miettimään taktiikoita eikä päättömänä kanana juoksemaan satunnaiseen suuntaan.

Spoilerissa kuva Firestorm kartasta Battlefield 6 pelissä (Tuli vastaan redditissä) ja kyllähän tää vaan näyttää siltä että korkeintaan alelaarista tulee napattua ellei sieltä sitten tule jotain isompia karttoja. Ellei sitten tämä kartta jotenkin hämää ihmeellisesti mittasuhteita kun vertaan youtubesta löytyvään videoon missä näkyy kolmosen Firestorm.
1756554954192.png
 
Firestormissa ja Mirak Valleyssa molemmissa baset tuntuu olevan tungettu ihan lippuihin kiinni, miksi?
Nyt kun katsoi vielä tuon Mirak Valleyn lentelyvideon, niin harmittaa miten ahtaasti nuo liput on tuonne tungettu, vaikka hienoa ympäristöä ja tilaa olisi ollut joka suunnassa vaikka kuinka paljon. Julkaisussa ei varmaan yhdessäkään kartassa olisi tarvittu ajoneuvoja siirtymisiin...

Kyllä tässä niin moni asia tehty run'n'gun -pelaajien houkutteluksi, että totta puhuen hirvittää ihan jo jatkoakin ajatellen.
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Kätevä ku laskee suoraa mihin bulletdrop tulee ku pitää B-nappia vaa pohjassa. Sen ku bindaa suoraa hiiren oikeaan nappiin.

"Rangefinder-attachment"
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Kätevä ku laskee suoraa mihin bulletdrop tulee ku pitää B-nappia vaa pohjassa. Sen ku bindaa suoraa hiiren oikeaan nappiin.

"Rangefinder-attachment"


Joo toivottavasti ton nerffaa. Muuten on aika helvettiä snipujen kanssa.
 
videolla jackfrags mainitsi jonkun sanoneen chatissä sniputteluun ja rangefinderiin liittyen "its more accessible"

5/5 ragebait
 
En muista tässä langassa lukeneeni kovinkaan paljoa ajatuksia campaign ja battle royale pelimuodoista. Mitä ajatuksia ne teissä herättävät?
 
En muista tässä langassa lukeneeni kovinkaan paljoa ajatuksia campaign ja battle royale pelimuodoista. Mitä ajatuksia ne teissä herättävät?
Kampanjat äärettömän harvoin näissä kiinnostavat.
Mahdollisesti tylsyyttäni saatan joskus pelata. Ehkä ensi vuoden puolella tai sitten en ikinä.
BF4 kampanjan mielestäni pelasin, onko sen jälkeen edes ollut pelisarjassa niin ei mitään tietoa.
Sitten taas jos about vastaavia mietitään, niin näin bäfäfanina MW2019 oli poikkeuksellisen mukavaa räiskettä ja hyppäsin codin kelkkaan ensimmäistä kertaa. Ostin kaikki seuraavat pelit miinus Vanguard ja yhdessä eli MW2 (2022) pelasin kampanjan läpi. Se oli kyllä niin pakkopullaa ettei tosikaan, mutta kun kerran aloitti niin väänsin hampaat irvessä läpi.
En nyt usko, että kauheasti enemmän välitän BF6 kampanjasta vaikka muuten erinomaiselta peliltä vaikuttaakin.

Tuosta BR:stä, niin olen itse siinä leirissä että voin jollain tasolla uskoa ettei siihen käytetyt resurssit heikennä pelin pääidean kehitystä eli normaalia moninpeliä. Sitähän kovasti sanotaan, että eri studiot tekee eri osia, mm. kampanjalla on oma studio ja se on kai eniten ongelmissa aikataulun osalta.
Uskon ainakin jollain tasolla tota väitettä ihan vaan siksi, että open betakin oli sen verran hyvä jo. Siis siinä mielessä, että se oli täysin pelattava eikä mitään kaameita hölmöyksiä ollut pelillisesti tai muutenkaan.
Koska Warzone oli alussa varsin loistavaa viihdettä kavereiden kesken, niin mielellään otan vastaan hyvän Battlefield BR:n.
Vastaus siis että erittäin mielenkiinnolla odotan, enkä pidä sitä mitenkään huonona asiana pelin kannalta.
 
BR, varsinkin jos se tehdään ilmaisena, houkuttelee pelin pariin enemmän pelaajia joista osa sitten hankkinee täysversion pelistä muita pelimuotoja kokeillakseen.
 
En muista tässä langassa lukeneeni kovinkaan paljoa ajatuksia campaign ja battle royale pelimuodoista. Mitä ajatuksia ne teissä herättävät?
Itse tykkään pelata aina kampanjan läpi ennen siirtymistä multiplayeriin. Kampanjassa pääsee hyvin tutustumaan mm. pelin aseisiin ja pelimekaniikoihin.
 
En muista tässä langassa lukeneeni kovinkaan paljoa ajatuksia campaign ja battle royale pelimuodoista. Mitä ajatuksia ne teissä herättävät?
Moninpelin takia tämän ostaisin, jos tulisi ostettua. Kampanja ei kiinnosta. BC2 ja BF3 kampanjat taisin aikanaan pelata läpi mutta sen jälkeisissä peleissä muistaakseni en ole niitä pelannut (pl. BFV saksalaisten tarina, kun se sai hyviä kommentteja). Oma näkemys siis se, että kampanjan voisi jättää kokonaan tekemättä tai sitten myydä yksin- ja moninpelin erillisinä.

Battle Royale voi kiinnostaa, jos se on tehty hyvin. Varmasti tulee kokeiltua mikäli julkaistaan ilmaisena. Jos taas maksaisi niin varmaan jäisi väliin, kun epäilyttäisi paljonko sitä tulisi pelattua. BR voi toimia ihan hyvänä ”demona” pelistä ja houkutella pelaajia perinteisempään moninpeliin.
 
Bad Company 1 ja 2 tarinat tuli pelattua läpi ja niistä tykkäsin, pääsyynä se etteivät ottaneet itseään liian vakavasti ja tarina oli kieli poskella tehty. BF3:n yksinpelin taisin pelata läpi, mutta sei ei herättänyt mitään tunteita eikä jäänyt mieleen. Ne kolmosen co-op tehtävät (oliko ne kolmosessa..) olivat kyllä mukavaa pelattavaa.

Sen jälkeen tulleet vakavampaa sävyä yrittäneet yksinpelit eivät ole kiinnostaneet, eikä kiinnosta tässäkään.
 
Eikös kolmosen vai nelosen kampanjasta saanut jotain aseita tai skinejä tai jotain multiplayeriin? Vai muistanko ihan väärin?
 
BF1 ja BFV yksinpelikampanja poikkesi muistaakseni sen verran merkittävästi moninpelistä mekaniikoiltaan että ei niitä pelaamalla oppinut moninpelistä yhtään mitään.
 
Moninpelin opettelua varten joku moninpeli boteilla, kuten BF2, olisi muutenkin parempi. Vaihtoehtoisesti joku ”training camp” missä voi testailla kaikki aseita, lisävarusteita ja ajoneuvoja rauhassa yksinään (ml. ne, joita ei ole vielä avannut). Mahdollisesti tulee portalin kautta.
 
MP412 REX sai lunastettua moninpelin puolelle,yksinpelikampanjan läpäistyä. Bf4
REXin sai kun suoritti sen Baku vaiheen. Lopputehtävissä (3 eri vaihtoehtoa) palkintoina oli QBZ-95, P90 tai M249. Sen pystyi tekemään kolmeen kertaan jotta sai ne kaikki avattua.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
285 724
Viestejä
4 904 756
Jäsenet
79 048
Uusin jäsen
Builder

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom