Battlefield 6 (10.10.2025)

Muutaman tunnin kävin aiemmin pelaamassa ja taas matchmaking näytti parhaansa. Kolme kertaa putkeen sama mappi samalta puolelta :rolleyes:
 
jsxjn5wpwyif1.png



Joo-o huiman isot kartat oli tässä betassa tosijjaa.. Cod yleisön kalastelua näillä pienehköillä jalkaväki kartoilla ymmärrettävästi, mutta oisivat edes yhden isomman kartan laittaneet mukaan niin olis saanu enemmän fiilistä ajoneuvoihin. En yhtään ihmettele jos Operation Firestorm tukikohdat on viety lähemmäs lippuja ja muutenkin skaalaa pienennetty.
Ei jatkoon. Katotaan kuukaus pari julkasun jälkeen mikä meininki.
 
Oma isoin nillityksen aihe on tuo päävalikko, jestas mitä konsolipaskaa. Typerin mahdollinen menu tuollainen kun rullataan sivulle. Tehty ohjaimelle selkeästi.

Se onkin pahin konsolisyöpäisyys tässä imo, muuten aika menevää meininkiä.

Hienoa että on hitaampi kuin pitkään aikaan, jänöhyppely mahdotonta, aseissa munaa sen sijaan että olisivat hernepyssyjä niin kuin nelosessa...

Parasta sinkosimona on se että tankin pystyy itse asiassa jopa tuhoamaan ihan itse.

EDIT. Ja revive on kivan nopea defillä, vaikka lataisikin iskun. Parantaa pelattavuutta huomattavasti kun ei tarvitse odottaa vuotta. Muutenkin pelattavuus on huippuluokkaa minulle.
 
Viimeksi muokattu:
Kuolin ihan kuin olisi ammuttu haulikolla kerran, mutta olikin mp7:lla 5 kutia päähän 30m päästä. Vielä joku ohjain sankari
Toinen tiimiläinen tipahti siinä samalla kun harmillisesti seisoi ihan vieressä.
Teki mieli alottaa röökääminen tuon jälkeen :smoke:
 
Kuolin ihan kuin olisi ammuttu haulikolla kerran, mutta olikin mp7:lla 5 kutia päähän 30m päästä. Vielä joku ohjain sankari
Toinen tiimiläinen tipahti siinä samalla kun harmillisesti seisoi ihan vieressä.
Teki mieli alottaa röökääminen tuon jälkeen :smoke:
Se on se huono nettikoodi mikä noita aiheuttaa. TTD (time to death) löytyy keskustelua aika paljon redditistä yms.

Kannattaa muuten PC:lläkin laittaa aim assist minimiin asetuksista, helpottaa peliä paljon.
Eikai tuo hiireen vaikuta mitenkään.
 
Minulla tämä jää aina matsin jälkeen tällaiseen tilaan:

1755192352354.png


Peli ei siis lähde etsimään seuraavaa matsia lainkaan ja tuosta ei pääse eroon kuin siirtymällä valikon kautta päämenuun (jos se toimii), tai lopettamalla koko peli.

Kannattaa muuten PC:lläkin laittaa aim assist minimiin asetuksista, helpottaa peliä paljon.
Onko tämän tueksi jotain faktaa? Ei muuten, mutta ei kai tuo oikeasti vaikuta kuin ohjaimen kanssa pelaamiseen?
 
Jostain syystä olin saanut käsityksen, että tälle viikonlopulle saatas isompi kartta. Vaan eipä ollu, omaan makuun täys paska :D
Beta on beta ja pitää katsella mitä sieltä julkaisussa tulee. Itse en ole heittänyt kirvestä kaivoon noiden kenttien ja niiden koon suhteen. Mutta jos julkaisussa conquest kentät tällaisia pieniä katujuoksuja niin menee sitten vasta siinä vaiheessa peli hankintaan kun se saa jollain 5€ alesta.

Uskon kyllä vielä, että perinteisiä isoja kenttiä tulee julkaisuversiossa. Johan ne mainostivat mm. operation firestormia. Vai onko sekin joku, että kaikki mittasuhteet pienennetty 60%?

Vittu toi rush on rasittavaa tässä. Pelannut kymmenen matsia ja jokaisessa täysin turpaanotto tiimillä. Hyökkääjänä turpaan maksimit 6 rundia ja puolustajana turpaan maksimit 4 peliä. Ja kuitenkin melkein joka pelissä ollut itse siellä top 1-4 porukassa kuitenkin että jotain tulee tehtyä oikein henkkoht tasolla.
 
Viimeksi muokattu:
Jaaha, ei ole enää closed weapon conquest jonoa vai?

On vaan closed weapon jono missä on sekasin kaikkea muutakin kuin conquest vai olenko vain sokea?
 
Jaaha, ei ole enää closed weapon conquest jonoa vai?

On vaan closed weapon jono missä on sekasin kaikkea muutakin kuin conquest vai olenko vain sokea?
Ei ole enää myöskään Dominationia, vaan on pelkästään "Close Quarters" missä on mukana tuo mikä lieneekään "King of the Hill" -pelimuoto. COD-tyyliin vaihtelevat pelilistoja varmaan myös julkaisuvaiheessa.
 
breakthrough oli piilotettu custom hakuun kans. Muutaman matsin kerkesi pelaamaan kunnes matchmaking vain jäi pyörimään.
 
Tuo Chigago Heights tjsp. ei ollu kyllä häävi kartta. Ihan helvetisti kaikkea sälää kartassa ettei näe vihollisia seasta. Muutenhan tuo tuntu tutulta bäfältä.
 
Betasta tulee enemmän mieleen Battlebackyard kuin Battlefield. Ei ole sitä samaa suuren taistelun tuntua kuin yhdessäkään edellisessä BF:ssä. 2042:kin on hauskempaa menoa pellepuvuista ja hölmöistä hero-hahmoista huolimatta.
 
Tuo Chigago Heights tjsp. ei ollu kyllä häävi kartta. Ihan helvetisti kaikkea sälää kartassa ettei näe vihollisia seasta. Muutenhan tuo tuntu tutulta bäfältä.

Samaa mieltä. Kaikkea romua ja roskaa vähän liikaakin, joka toisinaan vaikeuttaa vihollisen löytämistä. Oli yllättävän pieni ollakseen Conquest mappi. Ehkä uuden ajan metro / locker, jossa ei sekuntiakaan aikaa hengähtää.
 
Betasta tulee enemmän mieleen Battlebackyard kuin Battlefield. Ei ole sitä samaa suuren taistelun tuntua kuin yhdessäkään edellisessä BF:ssä. 2042:kin on hauskempaa menoa pellepuvuista ja hölmöistä hero-hahmoista huolimatta.

Isot mapit on tulossa julkaisuun. Tässäkin ketjussa oli se joku kehittäjän viesti, että halusivat alkuun näyttää, että osaavat tehdä myös näitä tiiviitä kahinoita.

Ja meitä on moneen junaan. Omaan makuun nämä uudet mapit on ollut parasta bäfää mitä olen pelannut sieltä kolmosesta ja nelosesta asti.
 
Parin päivän pelailujen jälkeen niin joo, grafiikka hyvää, kivasti tuhoutuu ympäristö. Ajoneuvot helposti hallittavissa, kivat aseet. Aikamoista juoksentelua ympäriinsä koko ajan juoksu pohjassa, pari lentävää pelaajaa tullut nähtyä ja pitkän matkan headshot haulikkoa. Vähän semmoinen pelaa jonkun aikaa aivotonta ammuskelua sinne tänne ja vaihda peliä. Toki ei tätä miksikään strategia sotapeliksi ole tarkoitettukaan. Tulee varmaan hankittua joskus, ehkä.
 
Noin 5h kokemuksella tää alkaa kyllä tuntua ihan hyvältä. Alkuun kesti kyllä aikaa että sai oikeen flown päälle, mutta joo, hyvähän tästä varmasti tulee. Mitä nyt ekan ja tokan beta-viikonlopun välissä BF4 koitin, niin alkuun tuo nelonen tuntu ampumiseltaan paremmalta, mutta eilen illalla alko tuo kutonenkin tuntumaan omalta.

Tuo uus kartta oli kyllä melkosen sekava tosiaan kun niin paljon taloja mihin pääsee moneen kerrokseen ja sälää joka puolella, mutta ei sekään nyt alkujärkytyksen jälkeen niin pahalta tuntunut.
 
Ristus että on nyt syöpäistä tuo tuo Cairo kun porukka keksinyt (katsonut mallia striimeistä/videoilta) että kuinka noille katoille pääsee. Sinne mennään istumaan muutaman kaverin ja spawn beaconin kanssa ja kylvetään alla olevien niskaan rpg:ta, C4:a ja sniputulta. Toivottavasti fiksaavat julkaisuun.
 
pitkän matkan headshot haulikkoa
En tarkalleen tiedä, millä mielellä tuota haulikkoa kommentoit, mutta lienee kyseessä olleen slugit käytössä.
Sehän on aika villi laitos kun laitat slugit ja ison scopen.
Robbaz näyttää esimerkkiä:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Jotain 118 metrin tappoja ainakin vilahtelee.
 
Tuossa uudessa mapissa tuli vähän kiipeiltyä, niin supportin suojan avulla pystyy monessa rakennuksessa kiipeämään jopa kolmanteen kerrokseen sen avulla, vaikka rakennuksessa edes katutaso ei ole avoin. Etenkin A lipun lähellä olevissa rakennuksissa.
Pitäisi jotain rajoituksia tulla mihin sen suojan oikeen voi laittaa.
 
Tuolla haulikolla tullut pelattua kaikista eniten (slugeilla). Välillä scopella ja välillä ilman. Kauas tappaa kahdesta ja lähelle yhdestä. Jos vähänkään osaa tähdätä niin sanoisin sen olevan aika op.
 
Vähän huolestuttavaa, kun 4/9 kartat olleet näin pieniä ja ilmeisesti manhattan bridge myös pieni kartta eli max 2-3 isoa karttaa launchissa ehkä
 
Sehän on aika villi laitos kun laitat slugit ja ison scopen.
Robbaz näyttää esimerkkiä:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Jotain 118 metrin tappoja ainakin vilahtelee.

Joo, jo bäfä 4:ssä tuli aikanaan slugihaulikolla kiusattua vihun snipereitä.
 
  • Tykkää
Reactions: TML
Kovin on nopeatempoista tämmöiselle vanhalle miehelle joka pelailee esim. tankkipeliä. En varmaan osta julkaisupäivänä mutta ehkäpä jouluksi jos on jo ensimmäiset alennukset käynnissä kun onhan tuossa vetovoimaa vaikkei Bad Company olekkaan.
 
Kovin on nopeatempoista tämmöiselle vanhalle miehelle joka pelailee esim. tankkipeliä. En varmaan osta julkaisupäivänä mutta ehkäpä jouluksi jos on jo ensimmäiset alennukset käynnissä kun onhan tuossa vetovoimaa vaikkei Bad Company olekkaan.
Tuskin tulee jouluksi vielä alennukseen kun julkaisusta 2kk ja sesonki päällä.
Nopeatempoisuus ainakin itselle koostuu ahtaista kartoista. Aiempiin sarjan peleihin verrattuna esim. juoksunopeus on hitaampi mutta ahtaus luo hektisyyttä.
 
Kyllä tässä koko ajan vahvistuu ajatus, että täytyy julkaisussa katsoa miltä kartat näyttää ja tehdä sen jälkeen sitten ostopäätös. Vähän alkanut moti menemään näihin adhd-karttoihin jo.
 
Taidan olla ainoa mutta minä tykkäsin ihan helvetisti tuosta Empire State mapista Conquestissa, haulikolla painoin menemään supportina. Sopivan kokoinen pelkälle jalkaväelle, paljon parempi kuin saatanan snipufesti Liberation Peakissa...:comp2:

Mirak Valleyta ja New Sobek Cityä odotellessa :kippis:
 
Pitikö tuon spawn beaconin nyt olla assaultilla? Reconin loadoutissa gadgetissa lukee "deploy", mutta pelissä se on oikeasti motion sensor :p Eikä assaultilta tuota spawn beaconia löydy...
 
9070 XT noin 10% nopeampi kuin 5080.
muok.
tuo oli Ryzenin 7600. Samallaiset erot Ryzen 5600
Nopeammalla 9800x3d nvidia gpu meni ohi 8% empire state mapissa ja liberation peak mapissa 16%

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Viimeksi muokattu:
Pitikö tuon spawn beaconin nyt olla assaultilla? Reconin loadoutissa gadgetissa lukee "deploy", mutta pelissä se on oikeasti motion sensor :p Eikä assaultilta tuota spawn beaconia löydy...
Jossain vaiheessa pitäisi, mutta tulisko vasta julkaisuun tai sitten Labs testeihin mitä on vielä betan jälkeen ennen julkaisua.

Toki aika erikoista jos reconin deploy onkin nyt motion sensor.....
 
Haulikko saanee nerfiä julkaisuun, tuskin on ollut tarkoitus että se on 1 shot sniper sataan metriin. Haulikoista tulee aina mieleen BF3:n Metro ja Saigalla kattoon. Jengi juoksi fragi haulikon kanssa ympäri käytäviä, ja oli tehokkaampaa ampua räjähtävillä kudeilla kattoon ja seiniin, kuin vihollisiin :D

Laajempia kenttiä tässä itsekin odottelen, vaikka hektisyyteen on jo vähän tottunut ja ihme kyllä välillä päässyt jonkin moiseen flow tilaankin ja jopa pärjännyt peleissä. Cairon katolle kiipeilyä ei sitten ehditty korjata.

Julkkariin muuttunee monikin asia ja vaikka valikot ovat suht selkeät, tuon Netflix tyylisen konsolivalikon voisi kyllä muutta hieman toisenlaiseksi. Voisi välillä tehdä PC:n mukaan ja antaa konsolistien kärvistellä, eikä aina toisinpäin. Asetuket on myös hivenen sekavasti ripoteltuja ja sama asia löytyy useasta paikkaa, sekä ESC palauttaa ikävästi asetusten juureen. Loadouttien muuttaminen on myös hivenen työlästä, koska yksittäisen aseen setuppiin ei pääse mitenkään suoraa, vaan vaatii muutaman erinäisen "modify" painalluksen. Lisäksi seuraavaa kenttää jonottaessa olisi hyvää aikaa muokata loadouttia, mutta ainakaan betassa se ei onnistu.
 
Jossain vaiheessa pitäisi, mutta tulisko vasta julkaisuun tai sitten Labs testeihin mitä on vielä betan jälkeen ennen julkaisua.

Toki aika erikoista jos reconin deploy onkin nyt motion sensor.....
Joo ei mittään. Puusilmä kun on, tuossahan tuo beaconi on nelosessa eikä X:ssä :facepalm:
 
9070 XT noin 10% nopeampi kuin 5080.
muok.
tuo oli Ryzenin 7600. Samallaiset erot Ryzen 5600
Nopeammalla 9800x3d nvidia gpu meni ohi 8% empire state mapissa ja liberation peak mapissa 16%

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

9800x3d:llä sekä 5070ti ja 5080 kepittää 9070xt:een

Asiasta toiseen: Intel Core Ultra 9 285K ~60% Faster than AMD’s Ryzen 7 9800X3D in Battlefield 6 uutisoi hardwaretimes. Intel Core Ultra 9 285K ~60% Faster than AMD's Ryzen 7 9800X3D in Battlefield 6 | Hardware Times

Linkki itse testiin Battlefield 6: Live-Ticker vom Open-Beta-Schlachtfeld mit Benchmarks

Alkaa 16 säiettä olemaan pullonkaula.
 
mitäs tossa on tehty kun 9950x3d, 286k ja 14600 saa noin huikeita lukemia.
Itsellä ei haitannut mitään vaikka tiputti 5950x:llä laittoin EA App aukaisemaan pelin vain 8 säikeellä.
Tosin itse pelaan vain breakthrough ja rushia jotka hakkaa prossua enemmän kuin esim conquest
 

Statistiikka

Viestiketjuista
284 100
Viestejä
4 877 992
Jäsenet
78 765
Uusin jäsen
Jonny

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom