Battlefield 6 (10.10.2025)

Hiotun oloinen on betaksi, etenkin 2042:een verrattuna. Asetuntuma ei kyllä oikein maistu, turhan arcademainen vähän kuin Battlefield 1:ssä. Battlefield V:n oli paras viimeaikaisista.

Samaa ahtaiden pikkukarttojen nopeahkoa perus deathmatchia vähän vehicleillä lisättynä, mitä esim Delta Force, The Finals, perus COD ja moni muu tarjoaa. Valitettavasti tämän tyyppisiin fps:iin on kyllästynyt jo yli 15 vuotta sitten.
Olisin halunnut Fortniten, Pubg:n ja erityisesti Warzonen kilpailijan isoilla old school BF tyyppisillä kartoilla, mutta eipä tullut.

Toistaiseksi (vain pari matsia takana) kenttien koko ainakaan conquestissa ei juuri naurata. Tuntuu että on lykätty tankit ja kopterit ja koneet johonkin domination muotoon. Toisaalta kyseessä vasta beta, saa nähdä millainen tuote lykätään ulos julkaisupäivänä.

Pelasin tuota luokkalukittua asehommaa ja siellä oli engille ainoastaan smg ja haulikko saatavilla, pitäisi olla vähintään jotain carbinea bf4 tyylisesti.

Pelasin tuota luokkalukittua asehommaa ja siellä oli engille ainoastaan smg ja haulikko saatavilla, pitäisi olla vähintään jotain carbinea bf4 tyylisesti.
Carbinet sekä myös DMR:t on kaikille avoimia, kuten ne haulikot?
Tarvii toki vähän leveliä että voi valita, esim. eka carbine on rank 2.

Ite en päässy aamulla enkä pääse näköjään edelleenkään peleihin.
Mun piti pari kolme kertaa restartata ja jonotella päivällä läpi se 250 tuhannen jono, ennenkuin EA app tajusi, että tähän on päivitys tarjolla. Sen jälkeen alkoi matchmaking toimimaan.

Täällä onkin paljon hyvää keskustelua syntynyt ensikokemusten perusteella. Pelin tempo on tosiaan aika räjähdyksennopea, koska kartat ovat melko kompakteja ja tankit yrittävät jotenkin liikkua kaiken keskellä. Olen päässyt kokeilemaan vain sitä hiekkakaupunkia ja vuoristokarttaa. Näin 7 vuotta pitkän CoD peluuputken jälkeen oli vähän totuttelua Bäfän pelimekaniikoihin mutta hiljalleen alan päästä jyvälle miten muut tätä pelaa. Olin iloinen kun mut monta kertaa Medic elvytti kuolleista. Tuo mukavaa tiimihenkeä kun jokainen osallistuu pienellä panoksellaan matsiin. Kuitenkin olen nähnyt paljon tilanteita omista kokemuksista ja Twitchin BF6 striimistä, että tankit eivät pysähdy odottamaan kun Engineer yrittää hitsata oman puolen tankkipelaajalle lisää terveyttä. Se on vähän omituista, mutta sama oli aikoinaan BF4:ssakin. Mielestäni pelissä on ongelmia kontrastin kanssa, varsinkin siinä vuoristokartassa. Monet kallionpinnat ovat niin tummat , että jollei vihu näy punaisena spotattuna, on sen erottaminen maastosta hyvin hankalaa minusta.

Lopuksi heitän omia kokemuksia suorituskyvystä. Mulla on koneessa Ryzen 7800X3D, Nvidia RTX 4080 Super ja 32 Gt DDR5-6000 CL30. Pelaan 4K resoluutiolla natiivina eli render scale on 100%, en Ultra vaan pykälän alempana High kuvanlaatuasetuksella, Nvidia Reflex ja Vsync ja G-Sync päällä. Saan tällä systeemillä pelaamissani hiekkakaupunki ja vuoristokartoissa 85 FPS, mikä vaikuttaisi oikein toimivalta. Enemmän on tietysti parempi, mutta ohjaaminen tuntuu jo nyt sulavalta, joten enpä taIda muuttaa asetuksia enää tästä. Peli näyttää graafisesti hyvältä ja hiiren ohjaaminen on sujuvaa.

On tämä ero Call of Duty Black Ops 6:een melkoinen. Nicki Minaj sekä Beavis & Butthead voi minun puolesta pysyäkin poissa sotapelistä. Tuntuu nyt puolentoista tunnin pelaamisen jälkeen siltä, että tämä peli menee ostoon.

Täällä onkin paljon hyvää keskustelua syntynyt ensikokemusten perusteella. Pelin tempo on tosiaan aika räjähdyksennopea, koska kartat ovat melko kompakteja ja tankit yrittävät jotenkin liikkua kaiken keskellä. Olen päässyt kokeilemaan vain sitä hiekkakaupunkia ja vuoristokarttaa. Näin 7 vuotta pitkän CoD peluuputken jälkeen oli vähän totuttelua Bäfän pelimekaniikoihin mutta hiljalleen alan päästä jyvälle miten muut tätä pelaa. Olin iloinen kun mut monta kertaa Medic elvytti kuolleista. Tuo mukavaa tiimihenkeä kun jokainen osallistuu pienellä panoksellaan matsiin. Kuitenkin olen nähnyt paljon tilanteita omista kokemuksista ja Twitchin BF6 striimistä, että tankit eivät pysähdy odottamaan kun Engineer yrittää hitsata oman puolen tankkipelaajalle lisää terveyttä. Se on vähän omituista, mutta sama oli aikoinaan BF4:ssakin. Mielestäni pelissä on ongelmia kontrastin kanssa, varsinkin siinä vuoristokartassa. Monet kallionpinnat ovat niin tummat , että jollei vihu näy punaisena spotattuna, on sen erottaminen maastosta hyvin hankalaa minusta.

Lopuksi heitän omia kokemuksia suorituskyvystä. Mulla on koneessa Ryzen 7800X3D, Nvidia RTX 4080 Super ja 32 Gt DDR5-6000 CL30. Pelaan 4K resoluutiolla natiivina eli render scale on 100%, en Ultra vaan pykälän alempana High kuvanlaatuasetuksella, Nvidia Reflex ja Vsync ja G-Sync päällä. Saan tällä systeemillä pelaamissani hiekkakaupunki ja vuoristokartoissa 85 FPS, mikä vaikuttaisi oikein toimivalta. Enemmän on tietysti parempi, mutta ohjaaminen tuntuu jo nyt sulavalta, joten enpä taIda muuttaa asetuksia enää tästä. Peli näyttää graafisesti hyvältä ja hiiren ohjaaminen on sujuvaa.

On tämä ero Call of Duty Black Ops 6:een melkoinen. Nicki Minaj sekä Beavis & Butthead voi minun puolesta pysyäkin poissa sotapelistä. Tuntuu nyt puolentoista tunnin pelaamisen jälkeen siltä, että tämä peli menee ostoon.
Oma kokemus on, että tankkeja ei edes yritetä korjata, välillä joudut peruuttamaan baseen asti korjaukseen, koska ketään ei kiinnosta.

Tohon ressaamiseen (ja toki myös korjaamiseen), betassa on ne muutamat skinit tarjolla tehtävistä. Yksi on esim. 3000 korjaamista, toinen kai 200 ressiä tms. Eli ei kannata ihan liikoja johtopäätöksiä vetää, sillä uskon että moni kiinnostunut haluaa noi rajotetut skinit. Yhdessä pelissä joku all chatissa valitti siitä, miten porukka koittaa ressata ihan aivokuolleissa paikoissa, ja syy tälle oli keskustelun myötä juurikin tuo tehtävä.

Eniten enginä pelaavana itseä sittentaas turhauttaa juuri se, kun yrität korjata niin kuski ihan paniikissa vaan ajaa sinne tänne kun paniikki iskee. Juuri näitä, kun hyppäät ulos ja korjaat niin sitten paniikissa ajetaan satasta sinne baseen, eikä tajuta, että korjaaja olisi siinä vieressä. Välillä sattuu kakkosmiehenä hyvän tankkikuskin kaveriksi, joka tajuaa, että kaveri korjaa ja siihen voi luottaa tiukemmassakin tilanteessa, niin se on aika palkitsevaa välillä. Toki itse yritän näissä olla aika kartalla koko ajan jos itse olen kuskina.

Oma kokemus on, että tankkeja ei edes yritetä korjata, välillä joudut peruuttamaan baseen asti korjaukseen, koska ketään ei kiinnosta.
Eikö enää ole conquest large mappeja vai? aika paskaa kenttäsuunnittelua jos ei yksinkertaisesti mitään kohtaa löydy johon voisi kulkupelin laittaa parkkiin ja korjata. itse tykkäsin juuri tankilla pelata BF3/BF4 ja vähän kyllä saa hypen laskemaan nämä puheet.

• Tykkää
Reactions: mol
En ole varma, mutta se closed weapon conquest vois olla se missä ne on hahmoluokittain.
Toki, siis joka classilla on se yksi oma aseluokka eli signature aseet.
Ymmärsin että vaan nämä on lukittu siinä closed weapons versiossa.
Eli assault AR, recon snipat, engineer smg ja support lmg.

Muut aseet on vapaita.

1754586861114.png

Eikö enää ole conquest large mappeja vai? aika paskaa kenttäsuunnittelua jos ei yksinkertaisesti mitään kohtaa löydy johon voisi kulkupelin laittaa parkkiin ja korjata. itse tykkäsin juuri tankilla pelata BF3/BF4 ja vähän kyllä saa hypen laskemaan nämä puheet.
Betoissa vaan pikkukartat, rekeasessa tulee operation firestorm ja muita isompia.

Suhtautuisin tähän peliin varauksella. Ristiriitaiset fiilikset jäi. Jos joku olis laittanut minut pelaamaan tätä tietämättäni mikä peli on kyseessä ja väittänyt tätä ilmaiseksi kiinalaiseksi bf klooniksi niin olisin uskonut. Onhan kyseessä beta ja toivottavasti julkaisuun on sitten kiillotusta tapahtunut, mutta tällä hetkellä on jotenkin "halvan" oloinen.

Betoissa vaan pikkukartat, rekeasessa tulee operation firestorm ja muita isompia.
Jaahas, siinä tapauksessa beta kiinnosta muutaku controllien laadun selvittämiseksi. conquest large on niin eri peto verrattuna tuohon pikkumappien lihamylly simulaattoriin. Tuo firestorm on kyllä jo niin nähty, BF4 oli myös ne DLC kartat firestorm mukaanlukien muttei niitä kukaan pelannu.

Teoriassa joo, mutta koska jos gunneri on random, ja koska squadissa kaikkiin voi spawnata, useasti joku spawnaa gunneriin ja varastaa tankin.

Muissa uutisissa, 3 laukausta vihun viereen MBTllä, 0 damagea. Järkyttävän huonoa hit registeriä/splashiä.

• Tykkää
Reactions: mol
Hiotun oloinen on betaksi, etenkin 2042:een verrattuna. Asetuntuma ei kyllä oikein maistu, turhan arcademainen vähän kuin Battlefield 1:ssä. Battlefield V:n oli paras viimeaikaisista.
Kyllähän nää isojen pelitalojen betat on oikeesti demoja, open demo ei oo vaa niin raflaava, koska miksi demo olisi suljettu.

Niin onko tämä joku vitsi, että kun käy laittamassa tuon Secure Bootin päälle, niin tietokone jää ikuiseen BIOS-looppiin?

Ja jos vaatii jotain kovon formatointeja, niin saa sitten mennä roskiin koko pelin saman tien.

Pari peliä pääs pelaamaan ja nyt looppaa servulle joinauksessa battlefield 6 teksti näytöllä loputtomiin.
Pikanen fiilis on jotenkin tosi arcademainen, ihan kun tää olis joku battlefield kopio? Tosin turha varmaan haikailla sitä bf3 4 ja 1 fiilistä, tämmönenhän se lopputuotekkin hyvin pitkälti tulee olemaan :(

Teoriassa joo, mutta koska jos gunneri on random, ja koska squadissa kaikkiin voi spawnata, useasti joku spawnaa gunneriin ja varastaa tankin.
Joo kaveriporukalla joskus pelailtiin nuota aikaisempia ja täytyi laittaa squad lukkoon ettei kulkupeliä varasteta. BF6 ei ole tuota mahdollisuutta että voit lukottaa squadin pelkälle kaveri porukalle? Joskus tosin tuo squadin lukottaminenkaan ei auttanut kun joku tampio seikkaili missä lie ja sai jonkun älynväläyksen pölliä tankin kun just korjattiin kahden sitä että korjaantuisi nopeampaa, no sitten tämä lähtee seikkailemaan ja 10sek myöhemmin hävittäjä tiputtaa jdam pommit idiootin niskaan :lol:

Kyllähän nää isojen pelitalojen betat on oikeesti demoja, open demo ei oo vaa niin raflaava, koska miksi demo olisi suljettu.
Oli mikä oli mutta viime peli oli vielä julkaisussakin mäsä raakile. Myös Battlefield V:n kohdalla meni pitkään että päästiin tilanteeseen jossa engine ei stutteroi ikävästi.

Tämä toimii noihin nähden oikein hyvin.

Viime pelit oli ihmeellistä rubberpändinkii... ei oikein sujunu pelaus ku 3 askelta eteen ja 4 taakse :D

Asetukset ultrana tällä näytöllä joka sigussa ja pyörii sellasta 120-150 fps:ää. Ihan hyvin optimoitu, mutta onhan tuossa viilausta.

Jaaaaaaa, yhden pelin kerkesin pelaa. Conquestia siellä vuoristossa. Sen jälkeen valittaessa mitä tahansa pelimuotoa, peli kaatuu. Kerran päästi ampumaradalle, mutta sitten kun meinasin asetta säätää, niin peli kaatui valikossa. Se olikin ainoa kerta, jolloin sain jonkun vikailmoituksen nähtäväksi. Näköjään ajureissa joku vika.

Harmi sinänsä koska peliä oli ihan kiva pelata. Outoa, että yhden pelin antoi pelata ja sen jälkeen alkoi kaatuilemaan.

Jaaaaaaa, yhden pelin kerkesin pelaa. Conquestia siellä vuoristossa. Sen jälkeen valittaessa mitä tahansa pelimuotoa, peli kaatuu. Kerran päästi ampumaradalle, mutta sitten kun meinasin asetta säätää, niin peli kaatui valikossa. Se olikin ainoa kerta, jolloin sain jonkun vikailmoituksen nähtäväksi. Näköjään ajureissa joku vika.

Harmi sinänsä koska peliä oli ihan kiva pelata. Outoa, että yhden pelin antoi pelata ja sen jälkeen alkoi kaatuilemaan.

Itellä ei kaatumisia oo vielä tullut, yhen kerran jäi jumiin sit lataus ruutuun kun vaihtui kartta. ALT-F4 pois pelistä sit.

Niin onko tämä joku vitsi, että kun käy laittamassa tuon Secure Bootin päälle, niin tietokone jää ikuiseen BIOS-looppiin?

Ja jos vaatii jotain kovon formatointeja, niin saa sitten mennä roskiin koko pelin saman tien.
Ootko laittanut tämän foorumin Ongelmat-osioon ketjua? Joku voisi auttaa sua asiassa.

Itellä ei kaatumisia oo vielä tullut, yhen kerran jäi jumiin sit lataus ruutuun kun vaihtui kartta. ALT-F4 pois pelistä sit.
Itellä ku kaatui ekan kerran, nii ainoastaan käynnistämällä koneen uudelleen, pääsin siitä pois. Sen jälkeisissä kaatumisissa peli on itsekseen sammunut hetken odottelun jälkeen.

Siis, onko tässä partyna mitenkään mahdollista poistua porukalla pelistä?
Jos vaikka haluaa vaihtaa pelimuotoa.

Kaverin kenen kans jauhettu kaikkia battlefieldejä 3 lähtien todettiin että kyllä nyt on palattu sinne oikeaan suuntaan. Edellinen oli niin iso pettymys että odotukset oli tosi matalalla. Mutta tästähän voi oikeasti tulla hyvä. Ostohousut pysyy vielä kaapissa, mutta hyvinkin voi mennä julkaisussa ostoon.

Statistiikka

Viestiketjuista
283 440
Jäsenet
78 659
Uusin jäsen
eetzi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom