Battery Eliminator ym. paristojen korvaajat

Liittynyt
02.09.2019
Viestejä
1
Onko kenelläkään kokemuksia virityksistä joilla jonkin laitteen sormiparistot korvataan "paristoilla" jotka ottavat virtansa verkkovirrasta tai esim. USB:n kautta?
Battery Eliminator on yksi tuotemerkki (Battery Eliminator Store - Never Buy or Replace a Battery Again), samanlaisia myydään kiinakaupoissa. Kiinnostaisi yhtä koriste-esinettä pitää päällä koko ajan, mutta jatkuva pattereiden syöttäminen siihen olisi järjetöntä.
Jotenkin kävi mietitytämäään näiden sähkö- ja paloturvallisuus.

edit:Onhan näitä näköjään jokusessa suomikaupassakin BATTERY ELIMINATOR 4XAA 4X AAA PARISTOADAPTERI
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 719
Ei ole kokemuksia, mutta eihän tuo ole kuin dc muuntaja jonka johdot on asennettu pattereiden kokoiselle muovipalalle. Tekisin itse jos löytyy sopivalla jännitteellä olevaa laturia. Johdot helppo virittää jos yhtään osaamista.

Mutta en näe noissa muuta ongelmaa kuin liian halvalla tehdyt muuntajat.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 395
Juu, ihan DC-powereitahan nuo ovat. Itse olen muutaman vekottimen paristokotelon poistanut ja juotellut sopivan powerin suoraan paristopidikkeiden johtoihin.
 
Liittynyt
21.05.2020
Viestejä
2 396
Kivat hinnat tuolla.

Edellä mainittujen lisäksi joissakin tapauksissa voi ongelmana olla virtalähteen kautta tulevat häiriöt, joita ei luonnollisesti tule pattereilla. Koriste-esineen tapauksesas tuskin ongelma. Koriste-esine voi tosin kuolla suhteellisen nopeasti 24h käytössä. Nopeasti patterit imeviä laitteita ei varmaankaan ole ajateltu 24h käyttöön.

Itse olen korvannut erittäin suuren määrän AA ja AAA -pattereita Ikean LADDA akuilla (ovat kautta rantain väitetty olevan samoja kuin Eneloopit mutta hintaa 1/4. Eli ne Ikean mallit joissa 2450mAh AA ja 900mAh AAA)
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 646
Viestejä
4 197 269
Jäsenet
70 760
Uusin jäsen
Maakkkee

Hinta.fi

Ylös Bottom