Baldur's Gate 3 vai Starfield?

Baldur's Gate 3 vai Starfield?


  • Ääniä yhteensä
    219
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
1 027
Kaksi tällaista aikasyöppöä peliä ilmestyi melko samaan aikaan. Kumpaan keskittyisit mieluummin? Vai yritätkö jopa pelata molempia? Vai eikö kumpikaan kiinnosta?
Perustele!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
253
BG3 moninpelinä silloin kun muutkin kerkeää ja muulloin sitten Starfield, selkee keissi :)
 
Liittynyt
11.01.2017
Viestejä
64
Ostaa tuolta pelienmyynti sivustoilta 1kk gamepass joku 4€, kokeilee starfield miltä maistuu. Oma suositus baldurs gate 3 jos vuoropohjainen taistelu ei haittaa.
 
Liittynyt
12.09.2020
Viestejä
1 063
Starfield koska game passi löytyy jo. BG3 ennen mietin jaksaisko koluta nuo BG1&2...
 
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
1 065
bg3 nyt, starfield kun on tullu patcheja ja modeja, molemmat hyviä. Vähän riippuu kumman tyylisestä pelistä tykkää.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 760
Kummatkinhan noista kahdesta on helvetin suosittuja, eli kai ne kummatkin on ihan hyviä jos vähänkään sinnepäin tykkää tyylistä.

Mä en edes tiedä millainen peli tuo BG3 on. En juuri ole aikaisemmin sarjastakaan kuullut, tai ainakaan en muista. Taas fallout fanina on hankalaa olla haluamatta pelata Starfieldia, vaikka se videoiden sun muiden perusteella onkin vähän erilainen kokemus kuin Falloutit tai Skyrim.

Mä olen todella laiska ja haluton etsimään uusia pelejä ja tutustumaan, ulkomuistista viimeisen 5 vuoden sisään olen tutustunut The Outer Worlds, F76, CP2077, Lost Ark, Wasteland 3 ja nyt vuorossa tuo Starfield. Ja sitten mä pelaan varsin vanhoja moninpelejä kuten WoT. Tuosta Lost Arkista ei tullut uutta suosikkia jonka kanssa tahkota ns. vitusti aikaa niin Starfieldin jälkeen ajattelin kokeilla takaisin F76, siihen on tullut aika kivasti lisää juttuja 3 vuodessa.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
158
Tykkäätkö tarinavetoisesta ja rikkaasta maailmasta vai seurata nuolta avaruudessa jossa kaikki tuntuu samalta mutta silti miellyttävää aivot-pois höttöä?

Jaksatko seurata tarinaa ja osaat lukea vai konsolijonne?

Molemmilla on puolensa. BG3 tarvii aikaa ja sopivan mielentilan nauttiakseen, starfield voi vaan mennä aivot narikassa unohtaen päivän paskuuden.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.08.2023
Viestejä
838
BG3 on fantastinen "kerran vuosikymmenessä" teos kun taas Starfield tuntuu ainakin toistaiseksi aika raakileelta. Suosittelisin hommaamaan molemmat, mutta jos pitää jollain aloittaa niin ehdottomasti BG3.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 092
Ei kumpikaan. Täytyy yrittää pelata entiset pois alta, niitä on kertynyt alennusmyynneistä ihan liikaa.
 
Liittynyt
13.01.2021
Viestejä
918
BG3 on fantastinen "kerran vuosikymmenessä" teos kun taas Starfield tuntuu ainakin toistaiseksi aika raakileelta. Suosittelisin hommaamaan molemmat, mutta jos pitää jollain aloittaa niin ehdottomasti BG3.
Minkä verran tuohon BG3 sitten pitää upottaa aikaa? En yleensä nuohoa ihan joka kolkkaa ja suorita jokaista sivutehtävää, monet kyllä. Samanhenkinen kuin Neverwinter Nights oli aikanaan?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
158
Minkä verran tuohon BG3 sitten pitää upottaa aikaa? En yleensä nuohoa ihan joka kolkkaa ja suorita jokaista sivutehtävää, monet kyllä. Samanhenkinen kuin Newerwinter Nights oli aikanaan?
about 100 tuntia ainakin.
Kai jotain 40 tuintiakin pääsee jos menee helpoimmalla ja pärinäjonneja skippaa joka dialogin. itsellä oli 100h ku pääs act 3.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 340
Minkä verran tuohon BG3 sitten pitää upottaa aikaa? En yleensä nuohoa ihan joka kolkkaa ja suorita jokaista sivutehtävää, monet kyllä. Samanhenkinen kuin Newerwinter Nights oli aikanaan?
Itsellä meni aika tarkalleen 95h kun meni läpi ja en ikinä yritä tehdä mitään noita "saavutuksia" peleissä mutta GoG näyttäisi että olisin niistä tehnyt 43% ja tuntuu kyllä että en ainakaan yli tuota BG3:sta ole vielä nähnyt. Eli pystyy pelaamaan tulevaisuudessa uudestaankin ja paljon uutta nähtävää. Jonkin verran bugeja mutta varmaan tyyliin 6-12kk päästä voisi sitten hyvin pelata ton läpi uusiksi.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 299
Kumpikin kiinnostaisi tavallaan, mutta BG3 vuoropohjaisuus ei nappaa ja Starfield on raakile, vain PC:lle tai Xboxille ja ilman VR:ää, samaan aikaan arvostelujen mukaan vielä parempi No Man's sky vielä pelaamatta ja sai alesta PS5:lle 25€:lla niin nappasin sen ja siinä PSVR2 = mahtavuutta.
 
Liittynyt
21.06.2018
Viestejä
32
Mä en edes tiedä millainen peli tuo BG3 on. En juuri ole aikaisemmin sarjastakaan kuullut, tai ainakaan en muista. Taas fallout fanina ...
Ilmeisesti ns. uudempien 3+ Falloutien? Baldur's Gatethan on jollain tasolla aika lähellä Fallout 1 & 2 ollessaan isometrisiä RPG-pelejä.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 760
Ilmeisesti ns. uudempien 3+ Falloutien? Baldur's Gatethan on jollain tasolla aika lähellä Fallout 1 & 2 ollessaan isometrisiä RPG-pelejä.
Ihan kaikista PC Fallouteista olen pitänyt. Olen toki myös viihtynyt tuon Wasteland 3:n vuoropohjaisen(ja feikki-isometrisen) systeemin parissa mutta en erityisesti haikaile vanhanaikaisten isometristen ja vuoropohjaisten Fallouttien perään. Niitä tuli pelattua mutta tekniikka on kehittynyt ja kulkenut eteenpäin.
 
Liittynyt
26.06.2017
Viestejä
1 634
Olen ymmrtänyt Starfield olisi suunnattu nuorille alle 20 v. pelaajille kun taas Bg +20 v. pelaajille.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 903
Ei varmaan huonoa valintaa näiden kesken oletuksella että pitää molemmista. Itsellä bg3 kesken ja cp2077 lisäri tulossa, niin starfield odottaa alelaaria. Kaikkia varmaan tulee pelattua.
 
Liittynyt
06.09.2017
Viestejä
739
Olen ymmrtänyt Starfield olisi suunnattu nuorille alle 20 v. pelaajille kun taas Bg +20 v. pelaajille.
Olet ymmärtänyt väärin.

Bethesda pelien ystävät on varmasti sieltä The Elder Scrolls III asti tai vähintään fallout3:sta, joten väittäisin, että keski-ikä Starfield - pelaajilla on se +30.
BG:n pelaajat on myös todennäköisesti hieman "varttuneempia", koska tässäkin pelissä pitää jaksaa keskittyä, kuunnella sekä keksiä itse miten pelata ja tämä ei nykyään alle 20 vuotiailta onnistu.

Itse pelaan parhaillaan BG:tä ja aloitan Starfieldin kun saan tämän BG:n pelattua läpi. Eli ääni molemmille.
 
Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
447
Jos pelaisin tietokoneella ja minulla olisi kavereita, niin BG3. Mutta kun pelaan konsolilla ilman ystäviä, niin vastaan Starfield.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
653
Eikai moninpeli ole Baldur's gateissa ikinä ollut mitenkään erityisen merkittävässä roolissa, lähinnä vaan lisänä?
Kyllä, en ihan ymmärrä miten tässä ketjussa niin moni sitä painottaa. Aivan loistava yksinpelikokemus se on, eikä Starfield kyllä pärjää millään osa-alueella, jos nyt ei satu nimenomaan vihaamaan CRPG meininkiä.
 
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
1 065
Jos kiinnostaa molemmat pelit ja ei oo kiire, niin kannattaa odotella että starfieldissä korjataan pahimmat bugit, bg3 alkaa varmaan olla jo korjailtu suurimmilta osin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
450
Kunnon pelaamiseen BG3 sillä starfield saa odottaa että tulee modeja enemmän ulos. Testattu Starfieldiä gamepass, ostan sitten steam version kun alan starfieldiä pelaamaan kunnolla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 799
BG3:ssa reilu 100 tuntia takana. Se ei ole pelkästään GOTY vaan GOTD (aika toki näyttää).

Starfieldiä vois kokeilla sitten vuosien päästä, kun saa alelaarista. Silloin on varmaan jo julkaistu joku legendary special edition, jossa mukana kaikki dlc:t ja ennen pelaamista pitää miettiä, mitkä modit on "pakollisia".
 
Liittynyt
06.04.2020
Viestejä
66
Itsellä meni aika tarkalleen 95h kun meni läpi ja en ikinä yritä tehdä mitään noita "saavutuksia" peleissä mutta GoG näyttäisi että olisin niistä tehnyt 43% ja tuntuu kyllä että en ainakaan yli tuota BG3:sta ole vielä nähnyt. Eli pystyy pelaamaan tulevaisuudessa uudestaankin ja paljon uutta nähtävää. Jonkin verran bugeja mutta varmaan tyyliin 6-12kk päästä voisi sitten hyvin pelata ton läpi uusiksi.
Täällä hinkattu nyt reilu 80h ja Act 2 vasta aluillaan. Ensimmäiset 8h meni täysin pihalla yrittessä ymmärtää pelin mekaniikkoja ja sielunelämää valmishahmolla, jonka jälkeen reset ja omalla hahmolla touhuamaan.

Kumpikin kiinnostaisi tavallaan, mutta BG3 vuoropohjaisuus ei nappaa ja Starfield on raakile, vain PC:lle tai Xboxille ja ilman VR:ää, samaan aikaan arvostelujen mukaan vielä parempi No Man's sky vielä pelaamatta ja sai alesta PS5:lle 25€:lla niin nappasin sen ja siinä PSVR2 = mahtavuutta.
Itselle vuoropohjaisuus oli myös iso ei ei, mutta kaikki muu hehkutus sai kokeilemaan peliä. Yllättävän äkkiä siihen tottui, ja pian huomasi jopa nauttivansa tuosta rauhallisemmasta tahdista ja taktisesta elementistä. Ehkä pärinäjonne alkaa tulla vanhaksi.
 

mxb

Tukijäsen
Liittynyt
02.03.2017
Viestejä
195
BG3 kaverin kanssa, kun molemmilla on aikaa, mutta muuten Starfield. Itselle Starfield on helposti tän vuoden paras peli. Ei lähelläkään täydellistä, mutta omaan makuun uppoaa täysin. BG3 on todella hyvä peli, mutta se on raskas pelata ja kaikkea on mahdottoman paljon. Omaan peliaikaan nähden kuitenkin kaikkea on liikaa ja on välillä vaikea pysyä kärryillä kaikessa, kun ei välttämättä ehdi pelaamaan kuin kerran viikossa.
 
Liittynyt
05.06.2018
Viestejä
1 069
Starfield on mestariteos, kevyesti GOTY. DOS 3 voi olla hyvä peli, mutta vuoropohjaisuus ei nappaa ja odottelen oikeaa BG3:sta, kunnes siihen kosken.
 
Liittynyt
16.09.2021
Viestejä
108
Odotin Starfieldiä pitkään, melkein ensimmäisistä ilmoituksista asti. D&D ei ollu tuttu millään tavalla, Baldur's gate:sta en ollut reilu pari viikkoa sitten edes kuullut. Youtube ja reddit alkoi täyttyä bg3 jutuista ja muutaman videon katsottuani päätin kokeilla, kun niin kovasti esim. alkuperäiset falloutit (kyllä uudetkin pelattu ja koluttu) kolahti aikoinaan.

Nyt reilu pari viikkoa myöhemmin BG3 pelikellossa reilu 145h, univajetta alkanu kertyä kun ei perheellisenä kerkeä järkevään aikaan pelata, sessiot tahtoo venyä huomaamatta ja "vielä vähän"- mentaliteetin takia reilusti yli puolen yön järestään. Die hard scifi-ukko ei ole oikeasti edes miettinyt että asentaisi (gamepass) Starfieldiä vielä, BG3 on ehdottomasti vuosikymmenen peli-luokkaa itselle.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 192
Tuommone 15h kun Starfieldiä takana (julkaisupäivänä aloittanut) niin ainakin itsellä tuntuu että voisi kohta riittää ja lähteä vaikka BG3:n pariin. Ei ihan nyt napannut vaikka hirmu odotus ollut päästä pelaamaan uutta bethesdaa. Ei vain jotenkin ole sitä samaa hurmosta mitä Skyrimissä aikoinaan kun pelasin 12h eka istumalta ja seuraava setti heti 10h kunhan heräsi. Jostain syystä tuntuu että SF on putkijuoksuin BGS peli vaikka teknisesti tutkittavana on "tuhansia" planeettoja. Joku taika siitä puuttuu että tuntuu koluavan vain useita pieniä paikkoja.
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 990
Onhan tuo BG3 huomattavasti viimeistellymmän oloinen ja pelimekaniikat toimii hyvin. Tarinaltaan sekä dialogiltaan myös mielestäni parempi mitä Starfield. Starfieldiä tullut pelailtua BG3:n jälkeen, mutta ei tuo vaan jaksa vetää yhtälailla mitä BG3 teki. Jotenkin Starfield tuntuu ontolta ja dialogi on tylsää, eli skippailua tulee harrastettua. Itse pelaaminen on kanssa useimmiten kummallista haahuilua paikasta A paikkaan B, jota nuo questit tuntuu yleensä olevan.

Toki pelit on erilaisia ja BG3 vaatii huomattavasti enemmän syventymistä itse peliin ja mekaniikoihin. Sitten jos taas kiinnostaa nopeampi toiminta, niin Starfield on varmasti parempi peli.
 
Liittynyt
07.05.2021
Viestejä
58
Entäs jos lisään Witcher kolmosen vielä vaihtoehdoksi? Olen säästellyt sitä (ja RDR2) että päivitän näyttiksen ja nyt alkaa olemaan se hetki. Eli bg3, sf vai witcher 3 eka?
 
Liittynyt
12.09.2020
Viestejä
1 063
Witcher 3 ei enää taida paljoa parantua, ääni sille. Näyttiksestä sit riippuu jaksaako se W3 raytracing kanssa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
243 403
Viestejä
4 247 897
Jäsenet
71 334
Uusin jäsen
sattsn

Hinta.fi

Ylös Bottom