• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Muut Baana Noux gravelpyörä 999€

Tähän kun vielä yhdistää työsuhdepyöräedun niin alennus on noin 900€

Rupesimpa katselemaan oman työpaikan etuja, saisi roimasti enemmän ja pyörälle ei jäisi montaa sataa jäljelle.

Vaikka autolla tulee kuljettua niin tuo olisi win win jokatapauksessa, on jo hyvä maantiepyörä niin vaikka tuon myisi sitten eteenpäin.
 
Tähän kun vielä yhdistää työsuhdepyöräedun niin alennus on noin 900€

No tuo on jo toiveajattelua.

Pääsääntönä alle tonnin pyörässä alkaa olla siinä ja siinä kannattaako ostaa omalla rahalla vai työsuhdepyöränä, enemmänkin sitä kannattaa halvassa pyörässä pitää korottomana tai negatiivisella korolla olevana osamaksuna eikä ajatella säästävänsä satoja euroja.

Kalliissa pyörässä(tuhansia euroja) säästöpotentiaali on 20-30% palveluntarjoajasta riippuen ja säästö pienenee mitä halvemmaksi mennään.
 
No tuo on jo toiveajattelua.

Pääsääntönä alle tonnin pyörässä alkaa olla siinä ja siinä kannattaako ostaa omalla rahalla vai työsuhdepyöränä, enemmänkin sitä kannattaa halvassa pyörässä pitää korottomana tai negatiivisella korolla olevana osamaksuna eikä ajatella säästävänsä satoja euroja.

Kalliissa pyörässä(tuhansia euroja) säästöpotentiaali on 20-30% palveluntarjoajasta riippuen ja säästö pienenee mitä halvemmaksi mennään.
laskit varmaan sillä oletuksella että pyöräetu tulee kokonaan palkanosana eikä palkan päälle? Jos työnantaja sponssa osan,niin diili paranee huomattavasti. tästähän on pitkä ketju toisaalla..
 
laskit varmaan sillä oletuksella että pyöräetu tulee kokonaan palkanosana eikä palkan päälle? Jos työnantaja sponssa osan,niin diili paranee huomattavasti. tästähän on pitkä ketju toisaalla..

Toki, koska valtaosalla ihmisistä taitaa pyöräetu olla palkasta pois mallilla ja aika harvalla palkan päälle.
 
Kalliissa pyörässä(tuhansia euroja) säästöpotentiaali on 20-30% palveluntarjoajasta riippuen ja säästö pienenee mitä halvemmaksi mennään.

Työsuhdepyörän säästöpotentiaali riippuu palkastasi ei pyörän hinnasta. Näin ainakin omassa palvelussa Etufillarissa. Omalla palkalla tähän pyörään säästöprosentti olisi 29.2% ja 292€ eli pyörälle jää hintaa noin 710€. Tuo summa peritään siis bruttona palkasta. Sopimukseen kuuluu myös vakuutus.

En tiedä mitä palvelua työnantajasi käyttää mutta olen käsityksessä että verohyödyn pitäisi olla kaikille sama (palkkaan suhteutettuna) Ja en saa työnantajalta mitään lisä etuja.

Mistä saat pyörän ostettua negatiivisella korolla?
 
Viimeksi muokattu:
Työsuhdepyörän säästöpotentiaali riippuu palkastasi ei pyörän hinnasta. Näin ainakin omassa palvelussa Etufillarissa. Omalla palkalla tähän pyörään säästöprosentti olisi 29.2% ja 292€ eli pyörälle jää hintaa noin 710€. Tuo summa peritään siis bruttona palkasta. Sopimukseen kuuluu myös vakuutus.

En tiedä mitä palvelua työnantajasi käyttää mutta olen käsityksessä että verohyödyn pitäisi olla kaikille sama (palkkaan suhteutettuna) Ja en saa työnantajalta mitään lisä etuja.

Mistä saat pyörän ostettua negatiivisella korolla?

Ota huomioon että sopimuksessa on vakuutuskulujen lisäksi rahoituskuluja ja jokainen palkasta peritty sata euroa ei lyhennä pyörää sadalla eurolla vaan jotain muuta.

Palveluntarjoajasta riippuu sitten, että miten suuri osa.

Esim. Jos katsoo vapauden ja gobybiken laskureita nyt niin 2400€ maksavan pyörän sopimuskaudeksi tulee gbb:llä 29kk ja vapaudella 30kk.

Negatiivinen korko oli vain havainnollistus sille, että tätä puljausta voi ajatella ikäänkuin osamaksuna jossa negatiivinen korko koska veroedun takia tulovero% laskee.

Edit. Eli tl;dr tuo säästön laskeminen ei ole ihan simppeliä koska kaikki vaikuttaa kaikkeen koska tulovero, rahoituskulut jne.
 
Viimeksi muokattu:
Ota huomioon että sopimuksessa on vakuutuskulujen lisäksi rahoituskuluja ja jokainen palkasta peritty sata euroa ei lyhennä pyörää sadalla eurolla vaan jotain muuta.
Kyllä olen huomioinut. Bruttopalkasta lähtee 12x100€ eli 1200€. Tämä sisältää pyörän, vakuutus, rahoitus ja Etufillarin kulut. Nettotulot pienenevät 12x60€ eli 720€. Enempää en jaksa vääntää rautalangasta, jos et tajua miten homma toimii...
 
Kyllä olen huomioinut. Bruttopalkasta lähtee 12x100€ eli 1200€. Tämä sisältää pyörän, vakuutus, rahoitus ja Etufillarin kulut. Nettotulot pienenevät 12x60€ eli 720€. Enempää en jaksa vääntää rautalangasta, jos et tajua miten homma toimii...

Ei tarvitse vääntää kun ei ole mitään väännettävää.

Ottamalla työsuhdepyöräksi minkä tahansa pyörän säästää rahallisesti, mutta saattaa sitten muissa asioissa joutua tekemään myönnytyksiä.

Esim. jos nyt sen tonnin fillarin ottaa pyöräedulla niin ok siitä hinnasta säästää n. 20% palveluntarjoajasta riippuen mutta yhtäkkiä työpaikan vaihtaminen muuttuikin vähän enemmän maksavaksi kun sopimuksen purku/siirtokulut voi olla satoja euroja.

Mutta ei tarvitse vääntää asiasta enempää, tätäkin lienee puitu muissa keskusteluissa riittävästi. Ennen tilaamista kannattaa vain itse kunkin puntaroida ne hyödyt ja haitat mitä työsuhdepyörässä on ja päättä sen perusteella onko säästö sen arvoista.
 
Kyllä olen huomioinut. Bruttopalkasta lähtee 12x100€ eli 1200€. Tämä sisältää pyörän, vakuutus, rahoitus ja Etufillarin kulut. Nettotulot pienenevät 12x60€ eli 720€. Enempää en jaksa vääntää rautalangasta, jos et tajua miten homma toimii...
Väärä ketjua asiasta vääntämiselle, mutta ettei kellekään tule väärää käsitystä ilmaisesta lounaasta työsuhdepyörän kanssa. Juuri osui tuossa eräässä keskustelussa, kun joku oli joutunut maksamaan työsuhdepyörän tarjoavalle firmalle omavastuun varastetusta fillarista 250e (tms). Tuo on huomattavasti enemmän kuin monen kotivakuutuksen omavastuu, ja työsuhdepyörää ei omaan vakuutukseen saa. Tällöin tonnin fillarista tuollaisen omavastuun maksaminen tuntuu kohtuuttomalle, koska et myöskään pääse eroon sopimuksesta jos päätät olla hankkimatta uutta fillaria varastetun tilalle.

Ja asiaan, itse vielä painin tuon Baanan hankinnan kanssa, fillarihan itsessään on ihan jees paketti. Kiekkoja on haukuttu painaviksi, joten jos nuo päivittäisi esim. johonkin DT Swissin gravel kiekkoihin 350e, nouseekin fillarin hinta jo sille tasolle, että joku Canyonin malli tai käytetty gravel (joita on aika vähän tarjolla) voisi olla myös potentiaalinen vaihtoehto. Tosin Canyonin hinnat alkaen malleissa on halvemman pään DT Swissin kiekkoja, joten Baana paremmilla kiekoilla tulisi edelleen halvemmaksi. Ja jäisihän sitä vielä itselle kakkoskiekot tai myyntiin mahdollisesti nuo.
 
joku oli joutunut maksamaan työsuhdepyörän tarjoavalle firmalle omavastuun varastetusta fillarista 250e
Omavastuun kanssakin halvempi kuin kovalla rahalla ostettuna. Ja aika huono tuuri jos vuoden aikana fillari pöllitään, sähköpyörässä tms riski tietysti isompi ja sopimusaikakin useita vuosia. No se siitä
 
Väärä ketjua asiasta vääntämiselle, mutta ettei kellekään tule väärää käsitystä ilmaisesta lounaasta työsuhdepyörän kanssa. Juuri osui tuossa eräässä keskustelussa, kun joku oli joutunut maksamaan työsuhdepyörän tarjoavalle firmalle omavastuun varastetusta fillarista 250e (tms).
Nuo omavastuut joutuu maksamaan myös esim. kolari -tilanteessa hajonneesta pyörästä. Ne vaihtelevat eri firmojen välillä, joten kannattaa olla tarkkana mistä työsuhdepyöränsä ottaa koska joillakin tuo on 300, toisilla alle 200 euroa...
 
Aika vähän keskustelua tästä. Onko kannattava ostos ja onko L koko 183cm kuskille OK?
 
Aika vähän keskustelua tästä. Onko kannattava ostos ja onko L koko 183cm kuskille OK?
Tuosta oli pitkät keskustelut reilu vuosi sitten kun edellisen kerran sama tarjous
Sanoisin että 183 ihan rajoilla varmaan tuohon, kun itsekin 186/85 inseam mitalla arvon korkeuden sopivuutta. En ole siis vielä noutanut tilausta.
 
Pyöriä tuli ja nuo stremmin sivussa olevat ruuvit oli löysällä. Pitääkö ohjainkannatin kiristää, en äkkiseltään keksinyt miten tuon hatun saa irti.

IMG_0045.png
 
Pyöriä tuli ja nuo stremmin sivussa olevat ruuvit oli löysällä. Pitääkö ohjainkannatin kiristää, en äkkiseltään keksinyt miten tuon hatun saa irti.

IMG_0045.png

Tuo topcap oli ainakin itsellä tiukalla, stemmin ruuvit vain kiristin. Tuo on vain kumitulppa mikä siinä on, pitäisi lähteä ihan kynnen reunalla.
 
Pyöriä tuli ja nuo stremmin sivussa olevat ruuvit oli löysällä. Pitääkö ohjainkannatin kiristää, en äkkiseltään keksinyt miten tuon hatun saa irti.
Tuossa ylempänä laittamassani keskustelussa @Ohikulkija777 oli tehnyt hienon kuvallisen ohjeen.
Edit: tuossa ei taidettu ottaa kantaan tuon muovitulpan irroitukseen pultin päältä.
Periaatteessa tuo topcap on ohjainlaakerin välyksen säätöön ja ohjainkannatin kiristetään sivun pulteista.
 
Joo lähti ihan kynnellä irti. Ohjainkannattimen ruuvin olivat sentään saaneet kiinni.
 
Pyöriä tuli ja nuo stremmin sivussa olevat ruuvit oli löysällä. Pitääkö ohjainkannatin kiristää, en äkkiseltään keksinyt miten tuon hatun saa irti.
"Hattu" on osa, jolla otetaan löysät pois, sitten sivussa olevilla ruuveilla lukitaan paketti kasaan. Eli prosessi menee näin:
1. Sivuruuvit löysälle
2. Kiristä hattu suht kireälle, pari kertaa sen kiristämistä ennen voi myös tiputtaa keulaa muutaman sentin korkeudelta maahan, jotta mahdollisesti jumittavat osat irtoaa.
3. Varmista että ohjaustanko on suorassa, kiristä sivuruuvit. Jos momenttiavain on käytössä, tyypillinen kireys taitaa olla n. 8-10 Nm.
4. Löysää hattu, se on tehtävänsä tehnyt. Itse oon tyypillisesti vääntänyt n. puoli kierrosta sitä auki tässä vaiheessa, kuitenkin jättää sen verran kireälle niin ettei itsekseen tipahda.
 
Omassakin yksilössä nuo jarrut laahaa. Yritin keskitystä velogin ohjeilla mutta ei ollut apua. Jostain syystä levyt on käytännössä kiinni paloissa
 
Omassakin yksilössä nuo jarrut laahaa. Yritin keskitystä velogin ohjeilla mutta ei ollut apua. Jostain syystä levyt on käytännössä kiinni paloissa
Onko jarrukahvassa yhtään vapaaliikettä? Itse olen joutunut kaikki maastopyörät jarrusatulat keskittämään silmällä, eli kun hiukka valo paistaa molemmin puolin levyä. Mutta jos kuo on kiinni koko ajan eikä rengas pyöri vaikkka satulan kiinnityspultit on löysällä niin vika on sitten jossain muualla. Ethän painanut jarrukahvaa kiekon ollessa irti?
 
Itselläkin laahaa palat levyjä. Edessä myös levy on vissiin vähän mutkalla. Lisäksi etujarru hyvin tehoton. Kaverin ohjeilla ajattelin ajaa nuo palat sisään, ja muutaman kymmenen kilometriä matkaa, ja sitten suosiolla ensihuoltoon, jossa saavat laittaa kaiken tuon kuntoon. Varmasti tuolla noinkin ajaa, mutta takajarrut laahaavat kokoajan, ja lisäksi tosiaan etujarru on niin löysä, että vaikka sen laittaa pohjaan, voi pyörää pyörittää kädellä. Pienen pumppaamisen jälkeen saa suht jämäkäksi, mutta kun päästää irti, ja jarruttaa uudestaan, on tuntuma taas hyvin heikko.

Lisäksi maalissa oli etuhaarukassa puutteita, 50sentin kolikon kokoinen alue ilman maalia, eli lakka pohjamaalin päällä. Ei siis mitenkään kuljetuksesta tms aiheutunut vika, vaan jo tehtaalla syntynyt. Myös takana vaikutti olevan pientä maalivikaa/rungosta lohjennut pieni palanen. Työsuhdepyörä, joten saa nähdä mitä vapaus.io sanoo.
 
Onko jarrukahvassa yhtään vapaaliikettä? Itse olen joutunut kaikki maastopyörät jarrusatulat keskittämään silmällä, eli kun hiukka valo paistaa molemmin puolin levyä. Mutta jos kuo on kiinni koko ajan eikä rengas pyöri vaikkka satulan kiinnityspultit on löysällä niin vika on sitten jossain muualla. Ethän painanut jarrukahvaa kiekon ollessa irti?
Vaikea sanoa onko vapaaliikettä.
Joo olen koittanut keskittää myös silmällä mutta hieman hankalaa kun palat on tosiaan käytännössä kiinni levyssä.

Kyllä rengas pyörii, mutta hiljaisuudessa kun sitä pyörittää niin kuulee, että jossain kohtaa pyörimistä levy ottaa kiinni.

Kiekot ei ole ollut irti.
 
Itselläkin laahaa palat levyjä. Edessä myös levy on vissiin vähän mutkalla. Lisäksi etujarru hyvin tehoton. Kaverin ohjeilla ajattelin ajaa nuo palat sisään, ja muutaman kymmenen kilometriä matkaa, ja sitten suosiolla ensihuoltoon, jossa saavat laittaa kaiken tuon kuntoon. Varmasti tuolla noinkin ajaa, mutta takajarrut laahaavat kokoajan, ja lisäksi tosiaan etujarru on niin löysä, että vaikka sen laittaa pohjaan, voi pyörää pyörittää kädellä. Pienen pumppaamisen jälkeen saa suht jämäkäksi, mutta kun päästää irti, ja jarruttaa uudestaan, on tuntuma taas hyvin heikko.

Lisäksi maalissa oli etuhaarukassa puutteita, 50sentin kolikon kokoinen alue ilman maalia, eli lakka pohjamaalin päällä. Ei siis mitenkään kuljetuksesta tms aiheutunut vika, vaan jo tehtaalla syntynyt. Myös takana vaikutti olevan pientä maalivikaa/rungosta lohjennut pieni palanen. Työsuhdepyörä, joten saa nähdä mitä vapaus.io sanoo.

Kävin tänään hieman tsiigailemassa miltä muiden kauppojen pyörien jarrut näyttää, poikkeuksetta levyn ja palojen välissä on selvä rako, mutta tässä baanassa täysin olematon


Jarrutustehoon olen tyytyväinen, maali ok. Vaihteet oli päin peetä säädetty mutta sain toimimaan.
 
Kävin tänään hieman tsiigailemassa miltä muiden kauppojen pyörien jarrut näyttää, poikkeuksetta levyn ja palojen välissä on selvä rako, mutta tässä baanassa täysin olematon


Jarrutustehoon olen tyytyväinen, maali ok. Vaihteet oli päin peetä säädetty mutta sain toimimaan.

Itsellä oli jarrujen kanssa ongelma myös, olivat selkeästi väärin keskitetty, toinen puoli laahasi ja toinen oli parin millin päässä levystä. Vanhastaan löytyi levyjarrujen säätölevy niin ei ongelma. Vaihteet oli myös päin peetä, ykkönen oli pois pelistä ja ainut vaihde joka toimi ilman hyppimistä oli kutonen.

Ei ehkä ihan ensikertalaisen pyörä jos ei vie heti säädettäväksi.

Itseä nyt eniten tuossa ottaa silmään etujarrun letkun pituus, tuosta voisi semmoisen 5-7cm pätkäistä ylimääräistä.
 
Itsellä oli jarrujen kanssa ongelma myös, olivat selkeästi väärin keskitetty, toinen puoli laahasi ja toinen oli parin millin päässä levystä. Vanhastaan löytyi levyjarrujen säätölevy niin ei ongelma. Vaihteet oli myös päin peetä, ykkönen oli pois pelistä ja ainut vaihde joka toimi ilman hyppimistä oli kutonen.

Eli mitä teit jarruille?
 
Löysäsin jarrut rungosta, laitoin säätölevyn väliin ja painoin jarrut pohjaan, kiristin jarrut runkoon kiinni.

Omassa ei kyllä saa mitään sinne väliin.

Sain kuin sainkin ohuet pahvinpalat väliin, toistin pari kertaa ja nyt ei laahaa enää edestä eikä takaa. *koputtaa puuta*

IMG_0063.jpeg
 
Viimeksi muokattu:

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
261 104
Viestejä
4 531 731
Jäsenet
74 740
Uusin jäsen
EcceR86

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom