Avautuminen DNA:n kaapelilaajakaistamonopolista

Liittynyt
12.04.2020
Viestejä
399
Saan ilmoituksen kaapelilaajakaistan toimimattomuudesta. Vika CMTS:ssä. Soitan DNA:n vikailmoituspalveluun. Jonotus 20 minuuttia. Elämä on.

Heti kättelyssä asiakaspalvelija ilmoittaa, ettei voi asialle juuri mitään, sillä DNA:n vianhallintajärjestelmä on poissa käytöstä huollon takia. Facepalm #1.

Turhien löpinöiden jälkeen totean, että jaahas, ei voi mitään, tee vikatiketti, niin saadaan edes joku tekemään asialle jotain aamulla. Tämän asiakaspalvelija toteaa, ettei voi. Tässä vaiheessa kämmen uhkaa ja tukeutua takaraivoista ulos.

Koska tekninen tuki on ruuhkautunut vikailmoituksista, on DNA ESTÄNYT asiakaspalvelijoita tekemästä vikatikettejä virka-ajan ulkopuolella. Eli asiakas joutuu tekemään vikailmoituksen kahteen kertaan, jos tekninen tuki ei ole paikalla.

DNA:n ratkaisu siihen, että verkko on epäluotettava, on siis poistaa mahdollisuus tehdä vikailmoitus. Todella asiakasvihamielistä toimintaa.

Nyt tässä sitten odotellaan sitä, että kello tulisi kahdeksan ja mietitään sitä, että missä vaiheessa ketutus nousee niin korkealle, että ihan vain periaatteesta kaivaa oman kuidun ko. kohteeseen.
 
Joskus muinoin oli vastaava kokemus TTV:n kanssa, nykyään osa Elisaa. Kolmannen turhan asiakaspalvelusoiton jälkeen laitoin asiani eteenpäin kirjattuna kirjeenä saandotodistuksella suoraan toimitusjohtajalle. Joutuu asemansa vuoksi ottamaan nuo vastaan ja saantotodistus kertoo että viesti on myös mennyt perille.

Toimenpiteen viihdearvo vastaa ihan hyvin sitä muutamaa euroa mikä tuohon menee. Samalla voi laittaa mukaan sen korvausvaatimuksen kun sekin on sitten todisteellisesti otettu vastaan. Voi viittailla myös kuluttajansuojalakiin jossa reklamaationkulut kuulu palvelun toimittajan kontolle.
 
Toisaalta, mikään ei pakota olemaan kaapeliyhtiön asiakas. Irtisanomisaika tuollaisessa vanhassa liittymässäkin on uhan kohtuullinen.
 
Toisaalta, mikään ei pakota olemaan kaapeliyhtiön asiakas. Irtisanomisaika tuollaisessa vanhassa liittymässäkin on uhan kohtuullinen.

Kuten ketjun otsikostakin ilmenee, DNA:lla on ko. kohteessa monopoliasema. Ei ole muita kiinteitä verkkoja tarjolla.
 
@vesas Tapahtuko korjauksia, kun kirje saapui toimitusjohtajalle?
Korjautui. Kirjeessä kertasin mitä oli jätetty toimittamatta mutta laskutettu, mitä oli sovittu ja milloin asiakaspalvelun kanssa kolmeen kertaan ja että se hyvitys ei näkynyt edelleenkään laskuilla. Lisäksi tietysti että tämä on nyt viimeinen yhteydenotto ennen kuin siirrytään KKV:n kautta asiointiin sekä tarvittaessa haetaan päätös oikeudesta. Asia kun oli täysin selvä, laskutettiin palvelusta jota ei enää ollut tarjolla eikä sitä oltu toimitettu.

Samahan se pätee näissä yleisestikkin, kun kertoo asiallisesti mitä tehtiin päin p:tä, tarkistaa mitä laki sanoo aiheesta ja sen pohjalta perustelee mitä vähän niinkuin tarttis tehdä niin se asiakaspalvelukin yleensä osaa ottaa jo kopin. Jos ei niin se firman TJ on joka vastaa kaikesta ihan juridisestikkin. Postin ohella sen kirjeen voi toimittaa myös haastemiehen viemänäkin jos haluaa tehostaa viestiään vielä vähän enemmän.

Näissä se vastaanottaja tajuaa heti että ei ole kyse paskanjauhannasta vaan ihan aidosta asiasta joka tarttee hoitaa tai sitten sen tulee hoitamaan KKV/oikeus/ulosottoviranomainen.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 399
Viestejä
4 489 785
Jäsenet
74 154
Uusin jäsen
Almedin

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom