Onko tuo nyt yllätys, että signaalin laatu kärsii, kun tungetaan niin paljon ominaisuuksia pieneen metallilaatikkoon, kun vielä huomioidaan tuotteen hinta ja kanavamäärä.
Tuo dacin mittaustulosten huonous on ilmeistä, mutta kuinka kuultavaa se on tällaisen laitteen pääasiallisessa käytössä on asia erikseen. Olisihan se kiva, että mittaustulokset olisivat paremmat, mutta mielestäni tuollaisen mittauksen katsominen on av-vahvistimien kohdalla melko turhaa. Se dacin äänenlaatu on ehkä se viimeinen 1% koko äänentoiston ketjussa, kun etsitään äänenlaatuun vaikuttavia asioita kotiteatterilaitteissa. Huvittavaa, että mittausten perusteella huonoin vahvistin olisi Nad T758, jota itse pitäisin monin verroin parempana laitteena, kuin Denonin 3000-sarjaa.
Ostin itse tuon sivuston mittausten pohjalta dacin pöytäkoneen kaveriksi ja se teki juuri sen mitä toivoinkin. Se poisti häiriöäänet, joita sain kuulokkeisiin emolevyn kuulokelähdöstä. Mitään muita eroja en omin korvin kuullut useilla kuulokeillakaan, vaikka miten yritin. Tulipahan todettua, että daciin sijoittamalla minä en saa mitään kuultavaa hyötyä äänenlaadun suhteen, vaikka mittausten perusteella uusi dac olisi aivan eri luokkaa kuin vanha. Tuntuisi vähän siltä, että jos ero on vaikea/mahdoton kuulla kuulokkeilla, niin miten sen muka kuulisin kaiuttimien kanssa, kun huone on mukana "sotkemassa" sointia.