Autovuokrauksen omavastuun poisto -vakuutuksista

Liittynyt
15.04.2020
Viestejä
1 159
Onko kenelläkään kokemuksia autovuokrauksen omavastuun poisto vakuutuksien käyttämisestä?

Eli esim iCarhireinsurance.com tai Bank Norwegianin Vuokra-auton omavastuu -vakuutuksesta?

Itsellä on tällä hetkellä tuo Norwegianin versio, joka on AIG:n myöntämä mutta kiinnostaisi että miten korvausprosessi on sujunut tai vielä enemmän jos se ei ole sujunut jostakin syystä. Ei ole vielä tähän mennessä joutunut kyseiseen vakuutukseen turvautumaan.

Ehdothan noissa on pikkuisen erilaiset iCarinsurancen vakuutuksen korvaussummat ovat korkeammat mutta samoin myös vuosihinnat. Norwegian on aika halpa 28,72 / vuosi, soveltuu hyvin kun ei noita korvaustapauksia enempää synny.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
191
Laskettu palvelun tarjoajalle kannattavaksi, toisin sanoen 1000 vuokrauskerralla maksat enempi omavastuiden poistosta kuin todennäköisyyden mukaan kohdallesi osuvan vahingon omavastuusta.

Räbän tapauksessa keskivertoa parempana kuljettajana ei mitään järkeä poistaa omavastuuta.
 
Liittynyt
15.04.2020
Viestejä
1 159
Omasta näkökulmasta vaihtoehtoiskustannus tuolle on enemmänkin omavastuun poisto vuokraajalta ostettuna ja se on merkittävästi kalliimpaa kuin erillisen vakuutuksen ottaminen.
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
30
Ainakin OP tarjoaa tällaista palvelua;
"OP-Visa Goldin matkavakuutus poistaa vuokra-auton vakuutuksen omavastuun 1 000 euroon asti ulkomaan matkoillasi. Pystyt välttämään autovuokraamoiden kalliit omavastuiden pienennysmaksut. ".

Op goldi
 
Liittynyt
07.07.2017
Viestejä
2 515
Tonni ei riitä kyllä mihinkään nykyään noissa omavastuun poistoissa.

Itsellä on ollut tuo icarhireinsurance silloin tällöin. Kerran on korvannut rengasrikon. Prosessi oli hieman hidas mutta kun toimitti kaikki dokumentit, jossain vaiheessa tuli rahatkin sitten tilille.
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
30
Tonni ei riitä kyllä mihinkään nykyään noissa omavastuun poistoissa.
Ainakin Hertzillä näyttäisi olevan 1 500 € omavastuu fullsize-kokoluokassa ja siitä ylöspäin, kun olet ottanut varkaus- ja kolariturvat. Pienemmässä kokoluokassa omavastuu kuittaantuu täysin OP:n kortilla.

Hertz
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
3 588
Itseäni ei näissä kiinnosta niin kauheasti omat kolaroinnit.. Aina voi sattua mutta 32v ollut kortti ja kolarihistoria lähes puhdas. Enemmänkin vakuutuksessa kiinnostaa parkkipaikkakolhut ja paskojen vuokraamoiden kusetusyritykset miten korvaaavat nämä..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
191
Parasta turva onkin aina kuvata auto joka kulmalta ja sivulta ennen käyttöön ottoa.. Myös vanteet erikseen. Näin olen toiminut ja kerran jo pelastanut kuluilta.
 
Liittynyt
15.08.2020
Viestejä
8
iCarhireinsurance.com toimi ainakin ihan hyvin, kun kerran jouduin sinne 400 euron tapaturman laittamaan. Noin kolme viikkoa taisi koko hommassa kestää. Vuokra-autofirma veloittaa ensin rahat luottokortilta ja vakuutus hyvittää tilille kun ehtii.
 
Liittynyt
21.05.2017
Viestejä
208
Itse sain kiven iskemän vuokra-auton tuulilasiin ja siitä jouduin korvaamaan. Vaikka on muuten varovainen, niin tuulilasikiviä ei ole aina kovin helppoa välttää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 083
Parasta turva onkin aina kuvata auto joka kulmalta ja sivulta ennen käyttöön ottoa.. Myös vanteet erikseen. Näin olen toiminut ja kerran jo pelastanut kuluilta.
Pari kertaa olen ottanut auton joskus iltamyöhällä huonosti valaistulla lentokentällä, eikä siinä voi kyllä ilman ammattilaiskuvauskalustoa ja studiovaloja saada sellaisia kuvia, että saa kaikki naarmut varmasti talteen.
 
Liittynyt
17.04.2017
Viestejä
147
Ainakin Hertzillä näyttäisi olevan 1 500 € omavastuu fullsize-kokoluokassa ja siitä ylöspäin, kun olet ottanut varkaus- ja kolariturvat. Pienemmässä kokoluokassa omavastuu kuittaantuu täysin OP:n kortilla.

Hertz
Tuossa on vain se, että tuo poistaa tuon omavastuun vain yhdestä kolhusta. Sitten kun tulee toinen kolhu niin menee tuo 1500 eur. Nuo useammat omavastuun maksamiset välttää vain, kun ottaa vuokrafirmalta sen 0-omavastuun.

Noin minulle sitä ainakin viimeksi Munchenissä Europcar markkinoi ja on tuota joskus 2000-luvun alussakin yritetty minulla laskuttaa useampaa kolhua. Tuolloin sanoin vain, että sittenhän on halvempaa ajaa auto kunnolla palasiksi niin pääsee yhdellä omavastuulla.

Noissa on myös kaikkia ihme juttuja, jos vuokraat Saksasta niin esim. Itävallassa ei olekaan joku halvempi tieturva voimassa. Kaikenkaikkiaan ihme koijausta noissa kokoajan ilmassa.
 
Liittynyt
07.07.2017
Viestejä
2 515
Ylipäänsä noi kaikki autot on yleensä sen verran käytettyjä, että kun sen vuokrafirman kaverin kanssa käy auton läpi, saa joka peltiin merkinnän. Sen jälkeen kukaan ei enää tiedä onko se ollut siinä ennen vuokrausta vai tullut vuokrauksen aikana.
 

Honzo

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 847
Mulla kerran tosta Norwegianin versiosta kokemusta vuonna 2015. Autoon murtauduttiin -lasi rikottu, stereot viety + sisällä ollut maastopyörä ja uudehkot tennarit.
Korvasi lasin korjauksen, mutta ei stereoita (ihan ehtojen mukaisesti). Muistaakseni tennareistakin sain 60e. Pyörä meni matkavakuutukseen (kaverin pyörä, muistaakseni 4te tuli). Itse maksoin kulut eka ja kuittien kanssa sain nopeasti rahat takaisin.

Nyt ollut toi globaali icarhireinsurance jo useamman vuoden, ei kokemuksia + OP Visa Gold, siitäkään ei kokemuksia.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
136
Ei näytä iCarhireinsurance enää myydä UK ulkopuolelle vakuutuksia. Harmi, oli erittäin kilpailukykyinen. Onkohan muita vaihtoehtoja?
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
77
Worldwide Insure oli itsellä aiemmin kun tuli useamman kerran vuodessa vuokrailtua autoja ulkomailla. Samaan vakuutukseen sai kaikki samassa osoitteessa asuvat listattua, niin ei tarvinut erillisiä vakuutuksia. Sähköpostiin tuli aina alennuskoodi vielä kun seuraavalle vuodelle piti vakuutusta uusia, niin ei ihan listahintaa tarvinut maksaa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 364
Ylipäänsä noi kaikki autot on yleensä sen verran käytettyjä, että kun sen vuokrafirman kaverin kanssa käy auton läpi, saa joka peltiin merkinnän. Sen jälkeen kukaan ei enää tiedä onko se ollut siinä ennen vuokrausta vai tullut vuokrauksen aikana.
Jep. Käytännön ongelmana on, että tähän ei aina ole aikaa ja/tai edes tarjoudu mahdollisuutta. Samoin vuokraamon tyyppi saattaa vaikuttaa niin reilulta ja fiksulta(ja ollakin sitä), että ei edes tule mieleen tehdä tällaista oikeasti - ja samaan aikaan firmassa voi jollain olla aikomus petokseen.
 

Honzo

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 847
Jep. Käytännön ongelmana on, että tähän ei aina ole aikaa ja/tai edes tarjoudu mahdollisuutta. Samoin vuokraamon tyyppi saattaa vaikuttaa niin reilulta ja fiksulta(ja ollakin sitä), että ei edes tule mieleen tehdä tällaista oikeasti - ja samaan aikaan firmassa voi jollain olla aikomus petokseen.
Mä olen varmasti 100 kertaa vuokrannut autoja ympäri maailmaa ja koskaan ei ole ollut mitään ongelmaa vuokrauksissa. Firmoina pääosin isot Avis/Herz/Sixt/Europcar/Budget jne. Silloin tällöin jossain päin maailmaa ei ole näitä isoja firmoja ollut saatavilla tai hinnat niin moninkertaiset paikallisiin nähden, niin olen vuokrannut joltain pikkufirmalta. Esimerkkina 2019 Mauritiuksella vuokrasin jonkun pikku Hyundain 2 viikoksi ongelmitta aivan neverheard firmasta (Toimitus hotellille ja palautus lähtiessä lentokentällä terminaalin eteen, suoraan pääovelle :) )

Vähän ihmetyttää tää vouhkaus siitä, että jotenkin yleistä ois tämä vuokrafirmojen kusettaminen. Ja ehkä 5 kertaa olen ottanut autoihin omavastuun poiston, pääosin kolmannen osapuolen vakuutuksilla olen pelannut.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 364
Mä olen varmasti 100 kertaa vuokrannut autoja ympäri maailmaa ja koskaan ei ole ollut mitään ongelmaa vuokrauksissa.
Pois se minusta että olisin myöskään kohdannut ongelmia autonvuokrauksessa(vaikka olenkin vuokrannut kenties pilkkuvirheen verran vähemmän). Tarkoitin vain sitä, että esitetyt varotoimet eivät käytännössä ole aina edes mahdollisia eikä niitä oikeasti moni jaksaisi/ehtisi/kehtaisi säännönmukaisesti toteuttaa.

Vähän ihmetyttää tää vouhkaus siitä, että jotenkin yleistä ois tämä vuokrafirmojen kusettaminen.
Ihmetyttää se minuakin, mutta sikäli kun voin pitää kertomuksia uskottavina, en sanoisi sitä vouhkaukseksi. En pysty vetämään sitä johtopäätöstä, että kaikki tai edes monet keksisivät näitä juttuja itse kaljoissaan kolhittuaan vuokrakoslansa, vaan näitä huijauskokemuksia vaikuttaa ihan aidosti olevan pelottavan tiheässä.
 

Honzo

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 847
Ihmetyttää se minuakin, mutta sikäli kun voin pitää kertomuksia uskottavina, en sanoisi sitä vouhkaukseksi. En pysty vetämään sitä johtopäätöstä, että kaikki tai edes monet keksisivät näitä juttuja itse kaljoissaan kolhittuaan vuokrakoslansa, vaan näitä huijauskokemuksia vaikuttaa ihan aidosti olevan pelottavan tiheässä.
Jos nyt nopeasti googlaamalla löysin luvun 450M vuokraajaa vuodessa globaalisti. Tekee 1,2M vuokratapahtumaa päivässä. Eiköhän noihin muutama huijauskin mahdu toki. Ja kuten yleensä, hyvin menneestä vuokratapahtumasta ei paljoa kirjoitella. Huonosti menneestä kylläkin.

Vähän sama kuin joku laukkujen hukkuminen lennoilla. Se tuntuu olevan suht yleistä, jos lukee vain ihmisten kirjoituksia. Itselläni ei satojen lentojen aikana ole yhtään laukkua hävinnyt tai edes hajonnut ruumassa.
Kaikissa matkaseurueissa vuosien (20+) varrella on 2-3 kertaa käynyt niin, että laukku tullut muutaman päivän viiveellä kohteeseen.
 
Liittynyt
21.05.2017
Viestejä
208
Worldwide Insure oli itsellä aiemmin kun tuli useamman kerran vuodessa vuokrailtua autoja ulkomailla. Samaan vakuutukseen sai kaikki samassa osoitteessa asuvat listattua, niin ei tarvinut erillisiä vakuutuksia. Sähköpostiin tuli aina alennuskoodi vielä kun seuraavalle vuodelle piti vakuutusta uusia, niin ei ihan listahintaa tarvinut maksaa.
Onko kokemusta vahinkojen ilmoittamisesta kyseiseen vakuutukseen? Sivuilla sanotaan, että pitää soittaa sinne vahingosta. Ei mikään ylitsepääsemätön juttu, mutta hieman inhottavaa kuitenkin, kun vakuutus- ja autosanasto ei niin tuttua. Vuosidiilin hinta näytti olevan noin 80 euroa.

iCarhireinsurance ei tosiaan tällä hetkellä myy vakuutuksia Suomeen. Myös todella iso liuta muita UK-lähtöisiä yrityksiä näyttää lopettaneen vakuutusten myynnit EU-maiden kansalaisille (mm. Insurance4carhire, Carhireexcess.com, Leisure Guard Vehicle, Big Blue Cover, insurefor.com, MRLinsurance). Ainoa toinen tähän mennessä vastaan tullut Suomeen vakuutuksia myyvä näyttäisi olevan riversidemalta.com.mt (49 euroa vuosi, questor-insurance.co.uk:n uusi EU-asiakkaiden puoli). Tuon käytöstä en löytänyt minkäänlaisia kokemuksia suomeksi, mutta emoyhtiöllä hyvät ratingit ainakin Trustpilotissa.
 
Liittynyt
16.10.2018
Viestejä
210
Ekaa kertaa autoa vuokraamassa splitissä elokuussa.

Omistan bank norwegian kortin. Siellä tarjolla joku 43e hintainen omavastuu pois vakuutus. Tarkoittaako tuo vakuutus sitä että se otetaan normaalin vakuutuksen päälle tarkoituksena ainoastaan saada omavastuu vahinkotapauksessa nolliin?
Vai korvaako se auton vuokrauksen yhteydessä otettavan erillisen vakuutuksen?
 

Honzo

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 847
Omavastuun nollaus toi on. Ne perusvakuutukset tulee aina vuokratessa.
 
Liittynyt
07.07.2017
Viestejä
2 515
Lukekaa sit ehdot myös. Esim Bank Norwegianilla taisi olla joku 1900€ yläraja, auton hintaraja ja vakuutuksestahan pitää sitten jälkikäteen hakea korvaukset eli ensin pitää maksaa itse vuokraamoon mahdollinen omavastuu.
 
Liittynyt
19.02.2019
Viestejä
134
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 311
Viestejä
4 232 455
Jäsenet
71 189
Uusin jäsen
Tombula44

Hinta.fi

Ylös Bottom