- Liittynyt
- 18.10.2016
- Viestejä
- 1 653
Seksin harrastaminen, joko yksin tai kumppani(e)n kanssa on vielä ilman erillisveroa. Siinä vinkki soinille...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Seksin harrastaminen, joko yksin tai kumppani(e)n kanssa on vielä ilman erillisveroa. Siinä vinkki soinille...
Seksin harrastaminen, joko yksin tai kumppani(e)n kanssa on vielä ilman erillisveroa. Siinä vinkki soinille...
Luonnoksen mukaan veron valvontaan liittyvä automaattinen kuvaaminen tai kuvan tai muun valvontatiedon tallentaminen voi olla jatkuvaa tai toistuvaa, mutta kuvaaminen tai muun tiedon tallentaminen ei kuitenkaan saa kohdistua kotirauhan piirissä oleviin paikkoihin.
Esimerkiksi Tekniikan Maailma -lehti on jo esittänyt epäilyksen, että lakiluonnoksen esittämä ”muun valvontatiedon jatkuva tai toistuva tallentaminen” voisi tarkoittaa käytännössä kyseisten ajoneuvojen GPS-pohjaista valvontaa.
”Muutama bitti sinne tai tänne, ja automaattinen sakotusjärjestelmä on valmis”, TM kirjoittaa lainlaatijan tekstistä.
..Siinä vinkki soinille...
Tilastokeskuksen tietokannoista selviää, että moottoripyörille tehtiin loppukesän ja syksyn mittaan liikenteestä poistoja peräti 260 prosenttia enemmän kuin viime vuonna.
Luku tulee todennäköisesti vielä nousemaan, sillä tilastoissa ei ole mukana loka-joulukuun tietoja.
Ilmiön taustalta löytyy mitä todennäköisimmin tuleva moottoripyörävero, jonka toteutuessa jokainen moottoripyörän tai muun mp-veron piirissä olevan laitteen rekisteriin merkitty omistaja joutuisi maksamaan vuosittain 150 euron ylimääräisen veron – ajoi hän pyörällään tai ei.
Rekisteristä poistot kiihtyivät, kun tieto siitä ettei pelkkä liikenteestä poisto riitä saavutti kansan
Liikenteestä poistojen ohella huomion tuoreissa luvuissa kiinnittää myös rekisteristä poistettujen moottoripyörien määrä. Se lähti kasvuun hieman myöhemmin eli viime syksynä, jolloin aiheeseen liitynyt verokeskustelu kiihtyi ja selvisi, että lakiesityksen mukaan pelkkä moottoripyörän poisto liikenteestä ei katkaisisi veroa.
Numeroissa mitattuna pelkästään kesäkuun ja syyskuun välissä rekisteristä eli kokonaan pois verotettavissa olevasta kannasta otettiin peräti 26727 moottoripyörää.
Sitten kun ne tekevät autoille saman että joutuu maksamaan pelkästä omistamisen ilosta vaikka ei olisi liikenteessä, niin kaikki tajuavatkin miksi Hesaan oli "pilottina" esitetty tätä kuukausimaksua jolla voi ajaa busilla / taksilla / tms, eikä tarvitse enää omistaa autoa. (Kellään tietty ei käy mielessä se miten ihmiset tässä isossa maassa pystyvät taajamien ulkopuolella enää liikkumaan ilman omia autoja, mutta hei - "rapatessa roiskuu".)Nyt on sössitty moni asia sen paremmin asiaa ajattelematta, että korjausliikkeen tekeminen onkin melkoinen homma. Kohta mennään hevosilla cuuban tyyliin.
Sitten kun ne tekevät autoille saman että joutuu maksamaan pelkästä omistamisen ilosta vaikka ei olisi liikenteessä, niin kaikki tajuavatkin miksi Hesaan oli "pilottina" esitetty tätä kuukausimaksua jolla voi ajaa busilla / taksilla / tms, eikä tarvitse enää omistaa autoa. (Kellään tietty ei käy mielessä se miten ihmiset tässä isossa maassa pystyvät taajamien ulkopuolella enää liikkumaan ilman omia autoja, mutta hei - "rapatessa roiskuu".)
Ei olisi uskonut että suomen pahin kommunistihallitus on keskustan ja kokoomuksen yhteen kyhäämä...
Juttuun olikin tullut tuo tärkeä lisäys! Itse otinkin pärrän sopivasti pois liikennekäytöstä viime syksynä jo Aiemmin moottoripyörä on ollut ympärivuotisessa vakuutuksessa.http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000005025306.html
Ja tuo lukuhan laahaa jäljessä, kuten uutisesta voi lukea. Noilla lukemilla siis 4 000 000€ menetettyä veroeuroa, eikä sekään riitä. Bensaa jää polttamatta, vakuutuksia maksamatta, huolto/varaosa, uusien myynti, yritykset, työpaikat alalla. Loppusaldo voi olla ei ihan toivotunlainen.
Paljonkohan suomessa on prätkiä? En jaksa etsiä, mutta ei niitä muistaakseni ihan älyttömästi ole.
Seuraava uutinen varmaan koskee sitten veneitä ja niiden poistamista rekisteristä.
Nyt on sössitty moni asia sen paremmin asiaa ajattelematta, että korjausliikkeen tekeminen onkin melkoinen homma. Kohta mennään hevosilla cuuban tyyliin.
Mopot ja perämoottorit eivä tule kuitenkaan verotuksen piiriin, sanoi ulkoministeri Timo Soini (ps.) torstaina.
Sadat tuhannet maatalousajoneuvot, kuten traktorit ja raskaat mönkijät ovat jäämässä veron ulkopuolelle. Yksistään traktoreita oli rekisteröitynä viime vuoden lopussa liki 400 000.
Juttuun olikin tullut tuo tärkeä lisäys! Itse otinkin pärrän sopivasti pois liikennekäytöstä viime syksynä jo Aiemmin moottoripyörä on ollut ympärivuotisessa vakuutuksessa.
Liikennekäytöstä poisto saattoi maksaa 8 tai 4 euroa. Käyttöönotto ei maksa mitään, paitsi maksaa tuon 150€, eli taitaa jäädä ajot ajamatta kokonaan.
Lainattua tekstiä:
EDIT: Alkuperäisessä jutussa kerrottiin, ettei pelkkä liikenteestä poisto riittäisi toimenpiteeksi, jotta mp-veroa ei tarvitsisi maksaa. Tämä ei pidä paikkaansa.
Hallituksen esityksessä, joka on parhaillaan lausuntokierroksella, sanotaan, että liikenteestä poisto riittää veron katkaisuun.
Väärinkäsitys johtui siitä, että lakitekstin mukaan liikennekäytöstä poisto ei kesken verokauden auta poistamaan veronmaksuvelvollisuutta. Yksi poikkeus sääntöön kuitenkin löytyy: Jos moottoripyörän ottaa pois liikennekäytöstä ennen lain voimaantuloa eli 1.5.2017 mennessä, niin silloin veronmaksuvelvollisuutta ei synny.
Jep. IS:n mukaan liikenteestä poistoja? Sellaista ei ole mahdollista tehdä.Siis mitöö wittua IS sekoilee oikeastaan Eihän rekisteristä ole voinut poistaa kai mitään enää vuosiin. Se on Kuusakoski mikä poistaa hyvinkin lopullisesti käytöstä, eli nippuun ja silpuksi. Ts kilpiä ei voi palauttaa konttorille kuten ennen.
Josta tulee mieleen omalla kylällä parikin paikkaa, purkaamoita mitkä hankkii jostain autonromuja, purkaa ne varaosiksi ja myy eteenpäin, ihan perinteisiä romuttamoita siis. Kierrätystähän sekin toki ja hyvä niin. Millähän luvilla saavat toimia niinkin avoimesti... sorry ot
Ajoneuvon liikennekäytöstäpoisto
Oma asiointi -palvelu
Poista liikenteestä -> Palvelun hinta: 6,00 €
Jos et aio käyttää ajoneuvoasi liikenteessä enää koskaan, tee sille lopullinen poisto. Lopullista poistoa varten voit toimittaa autosi maksutta Suomen Autokierrätys Oy:n valtuutettuun romuajoneuvojen vastaanottopisteeseen. Et voi ottaa ajoneuvoa enää uudelleen liikennekäyttöön.
Ajoneuvon liikennekäytöstäpoisto on siis väliaikainen ja maksaa 6 euroa. Muutamalla klikkauksella saa taas takaisin ajoon ja se maksaa 0.00 €. Paitsi moottoripyörien (tai muiden) kohdalla maksaa 150 € !
Kertokaas viisaat missä kohtaa se autoveron suuruus määrätään? Tilanne on tämä että olen ostamassa autoa jossa verot nykyisellä asteikolla tulee olemaan liki 20K €. Autossa on kuitenkin aika pitkät toimitusajat ja voi hyvinkin mennä ensi vuoden puolelle kun auto on Suomessa. Jos teen tilaus sopparin nyt tammikuussa ja auton saan vasta ensi vuoden puolella, niin meneekö verot sen tilauspäivämäärän mukaan vai vasta sitten kun auto mahdollisesti rekisteröidään vasta ensi vuoden puolella?
Ei uskalla tehdä mitään ennen kuin tyon sekopää hallitukset kuviot on selvillä ja varsinkin sen vitun Bernerin.
Itse lähtisin siitä liikkeelle että autovero on 1.1.2018 sama 20 000 €. Eli kannattaa pudjetoida sen mukaan. Mutta lisäkuluja voi tulla gsm/gps/obd-mokkulasta. Sekä uudet tienkäyttömaksut. Sen verran noista verotuksista osaa sanoa, että tuskin mikään hinta/vero tulee ainakaan laskemaan. Nousta kyllä voi kuten yleensä joka vuosi.Kertokaas viisaat missä kohtaa se autoveron suuruus määrätään? Tilanne on tämä että olen ostamassa autoa jossa verot nykyisellä asteikolla tulee olemaan liki 20K €. Autossa on kuitenkin aika pitkät toimitusajat ja voi hyvinkin mennä ensi vuoden puolelle kun auto on Suomessa. Jos teen tilaus sopparin nyt tammikuussa ja auton saan vasta ensi vuoden puolella, niin meneekö verot sen tilauspäivämäärän mukaan vai vasta sitten kun auto mahdollisesti rekisteröidään vasta ensi vuoden puolella?
Ei uskalla tehdä mitään ennen kuin tyon sekopää hallitukset kuviot on selvillä ja varsinkin sen vitun Bernerin.
Mitä kinkkistä siinä on?Vähän on kinkkinen tilanne. Ei mahtane olla mitään ennakkotapausta edes.
Rekisteröinti hetkellä.Kertokaas viisaat missä kohtaa se autoveron suuruus määrätään?
Rekisteröinti hetkellä.
a) Autoveron määräytyminen
Myyjä ilmoittaa ostajalle uuden ajoneuvon tilauksen yhteydessä arvion ajoneuvosta perittävästä autoverosta. Jos kaupan kohteena olevan ajoneuvon autovero muuttuu tilauksen tekemisen jälkeen ennen ajoneuvon rekisteröintiä, muuttuu ostajalta perittävän autoveron määrä veronmuutosta vastaavalla määrällä. Myyjä ilmoittaa ostajalle autoveron tarkan määrän ennen ajoneuvon luovutusta.
b) Autoverolain muutoksen vaikutus
Jos Autoverolakiin (1482/94) tehdään tilauksen tekemisen jälkeen ennen ajoneuvon sopimuksenmukaista luovutusaikaa tilatun ajoneuvon autoveroon vaikuttava muutos, muuttuu ostajalta perittävän autoveron määrä veronmuutosta vastaavalla määrällä. Sopimuksessa mainitun vaihtoajoneuvon kauppahinta muuttuu tällöin uuden ajoneuvon kokonaishinnan muutosta vastaavassa suhteessa.
Myyjä ilmoittaa välittömästi ostajalle autoverolain muutoksesta ja sen vaikutuksesta tilatun uuden ajoneuvon autoveron määrään ja vaihtoajoneuvon kauppahintaan.
Ostajalla on oikeus autoverolain muutosta koskevan myyjän ilmoituksen saatuaan purkaa sopimus vaihtoajoneuvon osalta, jos vaihtoajoneuvon kauppahinta muuttuu kaupan kohteena olevan uuden ajoneuvon autoveron määrän muuttumisen johdosta.
Siis mitöö wittua IS sekoilee oikeastaan Eihän rekisteristä ole voinut poistaa kai mitään enää vuosiin. Se on Kuusakoski mikä poistaa hyvinkin lopullisesti käytöstä, eli nippuun ja silpuksi. Ts kilpiä ei voi palauttaa konttorille kuten ennen.
Josta tulee mieleen omalla kylällä parikin paikkaa, purkaamoita mitkä hankkii jostain autonromuja, purkaa ne varaosiksi ja myy eteenpäin, ihan perinteisiä romuttamoita siis. Kierrätystähän sekin toki ja hyvä niin. Millähän luvilla saavat toimia niinkin avoimesti... sorry ot
Minä poistin nykyisen ratakäyttöön muunnetun nissan almerani pois rekisteristä 2016 heinäkuussa. Vein kilvet konttorille ja hain tullista lapun että auto on siirretty kilpailukäyttöön.
http://www.trafi.fi/tieliikenne/ver...etun_ajoneuvon_kilpailukayttoon_ilmoittaminen
Lauseessa on tosiaan jos Muistaakseni persujen vaalilupaus oli että autovero poistuu, mutta kuka uskoo persuihin? Lisäksi missään ei ole ollut pienintäkään puhetta että autovero poistuu 2018? Sehän ei olisi tasapuolista koska 31.12.2017 autosta perittäisiinkin 20 000 € enemmän veroa?Tuon tekstin valossa uskaltaa kyllä tilauksen tehdä kunhan vain saa rekisteröinnin seuraavalle vuodelle jos siis oletetaan että autovero poistuisi vuoden 2018 alussa
http://www.autoalantiedotuskeskus.fi/ymparisto/liikenteen_paastotEU pyrkii vähentämään liikenteen hiilidioksidipäästöjä ja on asettanut uusille henkilöautoille CO2- päästönormin, joka tuli liukuvasti voimaan vuosina 2012 – 2015, jolloin valmistajakohtaisena tavoitteena oli keskiarvo 130 g/km eli noin 5–5,5 l/100 km. Vuodelle 2020 EU:n vastaava tavoite on 95 g/km. Keskimääräinen Suomessa ensirekisteröityjen henkilöautojen hiilidioksidipäästö vuonna 2015 oli 123,6 g/km.
Lauseessa on tosiaan jos Muistaakseni persujen vaalilupaus oli että autovero poistuu, mutta kuka uskoo persuihin? Lisäksi missään ei ole ollut pienintäkään puhetta että autovero poistuu 2018? Sehän ei olisi tasapuolista koska 31.12.2017 autosta perittäisiinkin 20 000 € enemmän veroa?
Koskeintaan autovero voisi poistua sähköautoilta tai hybrideilta, jotka on pienipäästöisiä ja kuluttavat vähän polttoainetta. Vaikkapa 100 g/km tai alle olisi ilman autoveroa ja muuten vero ei muutu?
Mielestäni autoveroa ei voida laskea ollenkaan isopäästöisiltä autoilta? Koska on tietyt päästötavoitteet ja isopäästöiset autot mielellään haluttaisiin kieltää vaikka kokonaan?
Tavoite vuodelle 2020 olisi 95 g/km uusille autoille. Jos autovero on 20 000€, niin täytyy päästötkin olla erittäin suuret. Menee ainakin yli 123,6 g/km joka oli suomessa keskiarvo vuodelle 2015. Kaikki jotka menee yli keskiarvon hankaloittavat päästötavoitteeseen pääsemistä?
http://www.autoalantiedotuskeskus.fi/ymparisto/liikenteen_paastot
Se ei ole jonkun verran pienempi vaan paljon pienempi. Omassa autossa dieselvero 50€ vuodessa, jos olisi rekisteröity henkilöautoksi, niin vero olisi 320€ vuodessa...Farkun pystyy muutoskatsastamaan 2-paikkaiseksi pakettiautoksi. Tällöin käyttövoimavero (dieselvero) on jonkun verran pienempi.
Ainakin suuria co2 päästöjä venäjä ja ainakin osa afrikasta kannattaa hyvin lämpimästi, koska se tarkoittaa lisää rahaa niille.Melkoista ecohippeilyä noiden co2 ja nox päästöjen kanssa. Mitenhän venäjä, afrikka, eteläamerikka mm. on mukana juhlissa.
Kaikesta muusta teollisuudesta puhumattakaan ihan globaalisti. Jokuhan tästäkin maailman pelastuksesta kerää rahat taskuun tavalla tai toisella.
Suomi voi leikata päästönsä vaikka 100%:sesti ja siirtyä takaisin hevosliikenteeseen (ok, puulla lämmittäminenkin on nykyään paha juttu, hyi-hyi), mutta se ei tarkoita että Kiinan, Intian, Venäjän, jne kaltaiset maat antavat samankaltaisen tasoituksen tuottavuuden ja maailmantalouden saralla.Ei noista päästöjen leikkaamisesta ole kuin hyötyä laajemmassa skaalassa ajateltuna. Ilman puhdistuminen on vielä bonuksena.
Ei Suomi yksin, mutta EU on jo riittävän iso.Suomi voi leikata päästönsä vaikka 100%:sesti ja siirtyä takaisin hevosliikenteeseen (ok, puulla lämmittäminenkin on nykyään paha juttu, hyi-hyi), mutta se ei tarkoita että Kiinan, Intian, Venäjän, jne kaltaiset maat antavat samankaltaisen tasoituksen tuottavuuden ja maailmantalouden saralla.
Tällaisen pikkumaan on täysin turha mennä, varsinkin huonoina taloudellisina aikoina, etunenässä maailmaa pelastamassa koska ainoa lopputulos on se että me itse kärsimme kun muut porskuttavat menemään...
Myös toisinpäin, mitä konkreettista hyötyä olisi meille siitä että palattaisiin esim vuoden 1980 tasolle päästönormeissa?
Eivät oikeastaan liity toisinsa. Päästönormi on jokin tietty raja-arvo, verotus taas on valtion keino kerätä tuloja.Eipä tarvisi kenenkään miettiä tuleeko trafilta 100€ vai 600€ lasku sen mukaan mitä putkesta tulee, tai kokonaismassa on. Joku väliaikainen käyttömaksu varmaan silti olisi...
Eivät oikeastaan liity toisinsa. Päästönormi on jokin tietty raja-arvo, verotus taas on valtion keino kerätä tuloja.
Tarkoitin kyllä noin laajemmin, enkä yksilön kannalta kun kirjoitin "meille". Eli mitä yhtieskunnallista hyötyä olisi vanhaan päästönormiin palaamisesta?
Siinä vaiheessa kun auto rekisteröidään. Varma tieto. Itselläni edellisen auton hinta aleni tilaussopimuksesta toimituspäivään, koska välissä ehti vuosi ja verotus vaihtua ja rekisteröinti tehtiin uuden vuoden puolella.Kertokaas viisaat missä kohtaa se autoveron suuruus määrätään? Tilanne on tämä että olen ostamassa autoa jossa verot nykyisellä asteikolla tulee olemaan liki 20K €. Autossa on kuitenkin aika pitkät toimitusajat ja voi hyvinkin mennä ensi vuoden puolelle kun auto on Suomessa. Jos teen tilaus sopparin nyt tammikuussa ja auton saan vasta ensi vuoden puolella, niin meneekö verot sen tilauspäivämäärän mukaan vai vasta sitten kun auto mahdollisesti rekisteröidään vasta ensi vuoden puolella?
Ei uskalla tehdä mitään ennen kuin tyon sekopää hallitukset kuviot on selvillä ja varsinkin sen vitun Bernerin.
Sitä vastoin täyssähköautojen ensirekisteröintien määrä on jopa hieman laskenut
Eikös tuossa sanota juuri että, autovero poistuu eli olisi halvempi ostaa auto Suomesta, vai ymmärsinkö väärin?Noniin eli suomesta ei kannata ostaa enää yhtäkään autoa jos tuo menee läpi. Ulkomailta saa halvemmalla eikä ylimääräistä autoveroa peritä.
Hollannissa on korkeampi ALV (21%) mutta siellä on halvemmat listahinnat kuin Saksassa (19% ALV), kummasta kannattaa tuoda?
Jäähän siihen arvonlisävero, joka maksetaan ostomaahan. Sen päälle on vielä lisätty autovero.Eikös tuossa sanota juuri että, autovero poistuu eli olisi halvempi ostaa auto Suomesta, vai ymmärsinkö väärin?