Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei kuulosta uskottavalta, koska kertakorvaus on aina pienempi (noin 25-30%) mitä korjaus tulee maksamaan esim. merkkikorjaamossa ja naarmu puskurissa tietää vain uutta maalausta pohjatöineen, vaikka maalaus kallista hommaa onkin niin puskurin kokoinen osa vuosia sitten ei ole voinut maksaa lähellekään tuota, vaan max. 500-600€ ja siitä pois tuo 25-30%.Vuosia sitten puskuriin tuli naarmuja toisen autoilijan toimesta. Kävin merkkikorjaamolla kysymässä korjausarviota ja sitten kysyin vakuutusyhtiöltä kertakorvausta. Sain kertakorvauksen 1200€ ja korjautin ammattikoulussa 250€. Tämä ulkomuistista, mutta noin se meni karkeasti. Olin tyytyväinen.
Mulla ei ole mitään kiinnostusta puhua palturia. Joo, kertakorvaus oli pienempi kuin merkkikorjaamon korjausarvio, mutta enhän mä sanonutkaan että olisin sen summan saanut mitä korjaamo olisi laskuttanut. Ja mitä tähän korjausarvioon olisi kuulunut, niin en todellakaan lähde etsimään niitä papruja.Ei kuulosta uskottavalta, koska kertakorvaus on aina pienempi (noin 25-30%) mitä korjaus tulee maksamaan esim. merkkikorjaamossa ja naarmu puskurissa tietää vain uutta maalausta pohjatöineen, vaikka maalaus kallista hommaa onkin niin puskurin kokoinen osa vuosia sitten ei ole voinut maksaa lähellekään tuota, vaan max. 500-600€ ja siitä pois tuo 25-30%.
Olen ollut korikorjaamossa töissä ja tiedän kyllä hinnat jonkun naarmun osalta, kyseinen osa maalataan kokonaan uusiksi, ei muuta.Mulla ei ole mitään kiinnostusta puhua palturia. Joo, kertakorvaus oli pienempi kuin merkkikorjaamon korjausarvio, mutta enhän mä sanonutkaan että olisin sen summan saanut mitä korjaamo olisi laskuttanut. Ja mitä tähän korjausarvioon olisi kuulunut, niin en todellakaan lähde etsimään niitä papruja.
Höpöhöpö. Kyllä mulla oli auto rahoituksella ja kertakorvaus tuli.Kertakorvaus ei ole käytettävissä rahoituksella oleviin autoihin. Tämä kannattaa muistaa jos kertakorvausta lähtee hakemaan ja autossa on rahoitusta maksamatta.
Liekö sitten ollut joku yhtiökohtainen homma. Kerran tullut tuollainen vastaan. En muista oliko liikennevahinko vai kaskovahinko kyseessä, jos nyt silläkään merkitystä mutta yhtiö ei suostunut maksamaan kertakorvausta koska autossa oli rahoitusta jäljellä.Höpöhöpö. Kyllä mulla oli auto rahoituksella ja kertakorvaus tuli.
Vaan mistä oli vakuutus otettu? Oliko joku rahoituksen kytky?Me ei myöskään saatu kertakorvausta kun oli rahoitus. Itse olisi olisi ollut helppo korjata, mutta vakuutusyhtiö määräsi korjaamolle.
Ei ollut kytky. Rahoitusta oli autosta jäljellä reilut 1500€ ja auton arvo oli sen 3k. Eli aika pienestä rahoituksesta oli kyse. Vakuutusyhtiö oli muistaakseni LähiTapiola.Vaan mistä oli vakuutus otettu? Oliko joku rahoituksen kytky?
3ke autossa täyskasko? Mulla oli 35ke auto, reilun kuukauden vanha ja rahoituksella. Yhtiönä OP.Ei ollut kytky. Rahoitusta oli autosta jäljellä reilut 1500€ ja auton arvo oli sen 3k. Eli aika pienestä rahoituksesta oli kyse. Vakuutusyhtiö oli muistaakseni LähiTapiola.
Aika useinhan nuo rahoitukset sen täyskaskon vaativat.3ke autossa täyskasko?
Olen ollut korikorjaamossa töissä ja tiedän kyllä hinnat jonkun naarmun osalta, kyseinen osa maalataan kokonaan uusiksi, ei muuta.
Vaurion pitää olla isompi, että summa voisi olla noin korkea, naarmu ei siihen riitä.
Pelkän maalauksen hinta perustuu maalattavaan pinta-alaan ja puskurissa ei sitä paljon ole, kun esim. "vuosia sitten" keskikoisen konepellin maalaus oli noin 600€.
Ja sitten ihmetellään, miksi auton vakuuttaminen on niin kallista?Oleellisinta on löytää mahdollisimman kallis hinta-arvio korjaukselle ja jääräpäisesti vaatia siitä summasta rahallinen korvaus. Käyttövehkeessä itseä häiritsevät härskit jäljet kannattaa hoitaa kuntoon, muuten varmempi ottaa rahat kertakorvauksesta.
Kertakorvauksella vakuutusyhtiö säästää merkittävästi. Maksaa vain osan ja siitäkin vielä omavastuu pois. Viidestä satkusta hyvä jos tulee 200 € tilille. Se, että hyväksyt jonkun Pertsan kilikali-korjaamon -50% tarjouksen korjauksen hinta-arvioksi ei tiputa kenenkään vakuutusmaksuja sentin senttiä.Ja sitten ihmetellään, miksi auton vakuuttaminen on niin kallista?
Ei niitä arvioita missään Pertsan kilikalikorjaamolla kyllä tehdäkään. Mä oon aina vienyt arvioitavaksi tohon läheiseen InCariin.Kertakorvauksella vakuutusyhtiö säästää merkittävästi. Maksaa vain osan ja siitäkin vielä omavastuu pois. Viidestä satkusta hyvä jos tulee 200 € tilille. Se, että hyväksyt jonkun Pertsan kilikali-korjaamon -50% tarjouksen korjauksen hinta-arvioksi ei tiputa kenenkään vakuutusmaksuja sentin senttiä.
Incar oli kyllä just mielessä, kun kilikalista kirjoitin. Automaailman Infocare.Ei niitä arvioita missään Pertsan kilikalikorjaamolla kyllä tehdäkään. Mä oon aina vienyt arvioitavaksi tohon läheiseen InCariin.
Olen ollut korikorjaamossa töissä ja tiedän kyllä hinnat jonkun naarmun osalta, kyseinen osa maalataan kokonaan uusiksi, ei muuta.
Vaurion pitää olla isompi, että summa voisi olla noin korkea, naarmu ei siihen riitä.
Pelkän maalauksen hinta perustuu maalattavaan pinta-alaan ja puskurissa ei sitä paljon ole, kun esim. "vuosia sitten" keskikoisen konepellin maalaus oli noin 600€.
Näissä tapauksissa merkitsee enemmän rahoitusyhtiö kuin vakuutusyhtiö. Osa rahoitusyhtiöistä vaatii että auto korjataan ja tällä pyritään turvaamaan auton arvoa. Ja sellainen pieni hiusten halkominen että teknisesti et saisi edes itse päättää korjautatko vai et jos rahoitusyhtiö on omistajana vaan se rahoitusyhtiö omistajanä tekee päätöksen.Höpöhöpö. Kyllä mulla oli auto rahoituksella ja kertakorvaus tuli.
Aika kova väittää Incaria nyrkkipajaksi.Varmaan -60 luvulla ollut näin ja nyrkkipajoilla. Kyllä meillä merkkikorjaamolla puskurin maalaus maksaa purku,maalaus ja kasaustöineen helposti sen 1000€
Nää ketjussa olevat nyrkkipajat (autoklinikka, incar)
Ovat halvempia mutta siellä myös tehdään paljon kyseenalaisia patentteja kun ei valmistajien ohjeet sido noudattamaan auton valmistajan ohjeita.
Iso ketju, mutta ei se lohduta, jos meininki on kuin nyrkkipajassa. Ymmärtääkseni ainakin osittain kyseessä on vain eri yrittäjien markkinointinimi, oikeasti työn voi tehdä se Peran rauta ja rassi. Aikanaan useampi vuosi sitten kun selvittelin sopivaa korjaamoa, niin Incarista löytyi paljon negatiivista palautetta tietyistä toimipisteistä. Tuohon kun lisää jo aiemmin mainitun "patentti"riskin, niin jättäisin kyllä väliin jos auto on vähääkään uudempi (eli suoraan merkkikorjaamolle). Ihan hyvin toki se merkkikorjaamokin voi työn ostaa alihankinta vaikka Incarilta, mutta merkkiliike katsoo sen perään, että tehdään ohjeiden mukaan (ainakin teoriassa olisi toivottavaa). Vanhalle rassille taas löytyy halvempiakin paikkoja, jos itse maksaa.Aika kova väittää Incaria nyrkkipajaksi.
Incarin liikevaihto vuonnna 2023 oli 73 Me. siis 73 Miljoonaa. Ja työntekijöitä 400.
Ihan hyvin nyrkkipajaksi.
Jaahas, taisit olla oikeassa. Vakuutukset Ifillä, ja chatissa kysyin tuosta kertakorvauksesta. Computer says No!Kertakorvaus ei ole käytettävissä rahoituksella oleviin autoihin. Tämä kannattaa muistaa jos kertakorvausta lähtee hakemaan ja autossa on rahoitusta maksamatta.
Incarilla on jonkin verran kumppanuuskojaamoja. Pääosin kyllä ihan omia. Toki eroja voi paikkakunnittain olla. Vaan kyllä mulla on pelkästään hyviä kokemuksia. Oisko kolme puskuria korjattu mulla kun pojat kortin saatuaan on vähän kolhineet. Kyllä mun käsittääkseni aina on kaikki ostat vaihdettu, siis myös piilossa olevat. Viimeksi jotain osaa (lukkopelti?)juuri odoteltiinkin. Sain auton ajoon, mutta parin viikon päästä kun osa tuli, meni auto vielä purkuun ja se vaihdettiin. En mä mitään ois huomannut, vaikka ei ois edes vaihdettu..Iso ketju, mutta ei se lohduta, jos meininki on kuin nyrkkipajassa. Ymmärtääkseni ainakin osittain kyseessä on vain eri yrittäjien markkinointinimi, oikeasti työn voi tehdä se Peran rauta ja rassi. Aikanaan useampi vuosi sitten kun selvittelin sopivaa korjaamoa, niin Incarista löytyi paljon negatiivista palautetta tietyistä toimipisteistä. Tuohon kun lisää jo aiemmin mainitun "patentti"riskin, niin jättäisin kyllä väliin jos auto on vähääkään uudempi (eli suoraan merkkikorjaamolle). Ihan hyvin toki se merkkikorjaamokin voi työn ostaa alihankinta vaikka Incarilta, mutta merkkiliike katsoo sen perään, että tehdään ohjeiden mukaan (ainakin teoriassa olisi toivottavaa). Vanhalle rassille taas löytyy halvempiakin paikkoja, jos itse maksaa.
Näistä syistä siis myös rahallista korvausta havitellessa kannattaa pyytää se tarjous taholta, joka varmasti huomioi jokaisen mahdollisesti vaihtoa tarvitsevan palikan hinnan asiassa. Ts. merkkiliikkeestä saa todennäköisesti rahallista korvausta silmällä pitäen parhaan hinnan. Ja merkkiliikkeen käyttöä vakuutusyhtiön on hankala kieltää. Varmasti kyllä yrittävät tarjota, että "tää randompaja olis halvempi". Vakuutusyhtiön intressissä on saada homma tehtyä ensisijaisesti halvalla, jäljessä näkyvät virheet jää asiakkaan murheeksi.
Kyllä meillä merkkikorjaamolla puskurin maalaus maksaa purku,maalaus ja kasaustöineen helposti sen 1000€
Jep, ainakin jos Jaguarilla tai Land Roverilla ajat, niin löydät itsesi sinisten kylttien alta.Iso ketju, mutta ei se lohduta, jos meininki on kuin nyrkkipajassa. Ymmärtääkseni ainakin osittain kyseessä on vain eri yrittäjien markkinointinimi, oikeasti työn voi tehdä se Peran rauta ja rassi. Aikanaan useampi vuosi sitten kun selvittelin sopivaa korjaamoa, niin Incarista löytyi paljon negatiivista palautetta tietyistä toimipisteistä. Tuohon kun lisää jo aiemmin mainitun "patentti"riskin, niin jättäisin kyllä väliin jos auto on vähääkään uudempi (eli suoraan merkkikorjaamolle). Ihan hyvin toki se merkkikorjaamokin voi työn ostaa alihankinta vaikka Incarilta, mutta merkkiliike katsoo sen perään, että tehdään ohjeiden mukaan (ainakin teoriassa olisi toivottavaa). Vanhalle rassille taas löytyy halvempiakin paikkoja, jos itse maksaa.
Näistä syistä siis myös rahallista korvausta havitellessa kannattaa pyytää se tarjous taholta, joka varmasti huomioi jokaisen mahdollisesti vaihtoa tarvitsevan palikan hinnan asiassa. Ts. merkkiliikkeestä saa todennäköisesti rahallista korvausta silmällä pitäen parhaan hinnan. Ja merkkiliikkeen käyttöä vakuutusyhtiön on hankala kieltää. Varmasti kyllä yrittävät tarjota, että "tää randompaja olis halvempi". Vakuutusyhtiön intressissä on saada homma tehtyä ensisijaisesti halvalla, jäljessä näkyvät virheet jää asiakkaan murheeksi.
Etkö osaa lukea, tämä Irrahin tapaus oli sattunut jo vuosia sitten ja sen mukaan laitoin myös hinnan, enkä itsekkään enää ole alalla töissä.Varmaan -60 luvulla ollut näin ja nyrkkipajoilla. Kyllä meillä merkkikorjaamolla puskurin maalaus maksaa purku,maalaus ja kasaustöineen helposti sen 1000€
Nää ketjussa olevat nyrkkipajat (autoklinikka, incar)
Ovat halvempia mutta siellä myös tehdään paljon kyseenalaisia patentteja kun ei valmistajien ohjeet sido noudattamaan auton valmistajan ohjeita.
Näissä tapauksissa merkitsee enemmän rahoitusyhtiö kuin vakuutusyhtiö. Osa rahoitusyhtiöistä vaatii että auto korjataan ja tällä pyritään turvaamaan auton arvoa. Ja sellainen pieni hiusten halkominen että teknisesti et saisi edes itse päättää korjautatko vai et jos rahoitusyhtiö on omistajana vaan se rahoitusyhtiö omistajanä tekee päätöksen.
Ei se liikevaihto vaikuta mitenkään siihen tehdäänkö asiat hyvin vai sinne päin eli helpoimman/nopeimman kautta.Aika kova väittää Incaria nyrkkipajaksi.
Incarin liikevaihto vuonnna 2023 oli 73 Me. siis 73 Miljoonaa. Ja työntekijöitä 400.
Ihan hyvin nyrkkipajaksi.
No ei tietenkään. Mutta nyrkkipaja tarkoittaa yhden-kahden hengen firmaa, jossa hommat tehdään vähän sinnepäin.Ei se liikevaihto vaikuta mitenkään siihen tehdäänkö asiat hyvin vai sinne päin eli helpoimman/nopeimman kautta.
Joillekkin tietämättömille ilmeisesti näin, mutta ei ainakaan minulle, kuten tuossa aikaisemmin kerroin, jos Toytan maahantuojan korikorjaamo ei pysty tuo parempaan, niin on se minulle nyrkkipaja, ehkä ne joskus on ollut muutaman ukon yrityksiä, mutta nykyään on kyllä päinvastoin, pienten yritysten pitää nimen omaan olla erinomaisia että hommat jatkuu.No ei tietenkään. Mutta nyrkkipaja tarkoittaa yhden-kahden hengen firmaa, jossa hommat tehdään vähän sinnepäin.
Suuri yritys ei voi koskaan olla nyrkkipaja.
Vastapuolen yhtiön kanssa voi samalla lailla neuvotella kertakorvauksesta. Pääasiassa se on säästöä yhtiölle, koska maksavat vähemmän kuin korjauksen kustannusarvio on. Lisäksi homma on sillä selvä, eli riski siirtyy kertakorvauksen hyväksyneelle. Tämä esim. siinä tapauksessa, että vaurio olisikin arvioitua suurempi - vauriotarkastus ja sen perusteella annettu korjausarvio kun ei ole täydellinen.Eiköhän se selviä kysymällä suoraan IF:ltä. Toki sun on paha kysyä kun menee vastapuolen liikennevakuutuksesta..
Nyrkkipaja tarkoittaa pientä verstasta, jossa sanonnan mukaan liioitellen työkaluja on vain nyrkki ja kyrpä. Jos jokin iso firma tekee paskaa työtä, sille pitää keksiä jokin toinen nimitys.Joillekkin tietämättömille ilmeisesti näin, mutta ei ainakaan minulle
Kävin tuossa auton tuulilasin vaihdattamassa Incarilla. Lasin ja korin väliset tiivisteet vituillaan, lasin ylänurkassa tummennettu reuna joko kulunut pois tai liima ei ole levinnyt oikein, parkkikiekko oli liimattu ihan toisaalle vs missä oli ja joku kiinnike klipsu paskana kuskin penkillä kun hain auton. Kertoo laadusta. On ainakin If:n yhteistyökumppani. Tuli fiilis että on vähän samaa paskaa kuin Fonum on ainakin OP:n yhteistyökumppani (heillä huollettaessa menee valmistajan takuu ainakin sampoissa).@Dindu Muffin
Mä kerkesin jo kysyä incarilta ja autoklinikalta vahinkotarkastusta kertakorvausta varten. Incarilta tuli nihkeä vastaus tyyliin kyllähän me voidaan se tehdä vaikkei kuulu tapoihin ja vastaavasti autoklinikalta tuli ihan päinvastainen vastaus/asenne ja viestin vika rivillä vieläpä muistutti, että tarkastukseen ei tarvitse varata aikaa.
Omalta osaltani valitettavasti If ei maksa kertakorvausta koska kyseessä rahoitusyhtiön omistuksessa vielä.
"onnistuu merkkikorjaamolla helpommin, kuin nyrkkipajalla. Ottamatta kantaa mikä on nyrkkipaja", MIKÄS MUU TÄMÄ ON KUIN KANNAN OTTO?Eikö tämä mene jo lapselliseksi vänkäämiseksi. Paljon mielenkiintoisempaa lukea muiden kokemuksia.
Itselläni oli pointti aikoinaan, noin 5 v sitten pk-seudulla, että haen merkkikorjaamolta marmoritiskiltä (tässä liikkeessä taisi olla oikeastikkin marmoritiskit valkoisine kliinisineen tiloineen) mahdollisimman arvokkaan korjausarvion. Tämän perusteella vakuutusyhtiö sitten kertakorvauksen antoikin.
Jos en olisi saanut kertakorvausta, niin sitten korjaukseen tuonne merkkikorjaamolle. Tässä taas ajatus, että jos esim. maalaus ei onnistu hyvin, niin uskon että reklamoinnit onnistuu merkkikorjaamolla helpommin, kuin nyrkkipajalla. Ottamatta kantaa mikä on nyrkkipaja.
En usko että kertakorvaus sopii Danskelle mutta kokemuksia ei ole. Yleisesti ei kyllä kertakorvaus ole mahdollinen jos autossa on rahoitusta jäljellä.Onko tietoa miten Danske Bank / Danske Finance auton rahoittajana/omistajana suhtautuu kertakorvaukseen?
Ajattelin kans että yleensä ja ensisijaisesti korjataan ja korjaaja laskuttaa vakuutusyhtiötä.En usko että kertakorvaus sopii Danskelle mutta kokemuksia ei ole. Yleisesti ei kyllä kertakorvaus ole mahdollinen jos autossa on rahoitusta jäljellä.