Auton vinyylikalvotus PK-seudulla

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 529
Eli hakusessa hyvällä hintalaatusuhteella oleva firma joka voisi kalvottaa koko auton. Auto Model 3 Performance ja tarkoitus tehdä MK2 Focus RS:n oranssin tyyppinen metalli/helmiäis oranssi auton alaosasta ja ikkunoista ylöspäin kiiltomustaa. Toiveena saada aikaan hiukan suojaa kiveniskuilta sekä tehdä autosta jotain muuta kuin valkoinen Tesla muiden joukossa. Otetaan myös muita vinkkejä vastaan auton hoidosta kalvotuksen jälkeen, mitä muuta huomioida jne jne.

Tämä tavoitteena mutta ehkä hiukan rajummalla efektillä:

 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 529
Huoneistokeskus.

:D hyvä huomio mutta eipä tuo haittaa :D. Tarpeeksi huomiota herättävä väri muuten niin voin vaan ottaa huoneistokeskuksen teipit ja yhtäkkiä olen kuin kuka tahansa välittäjä :D. Ei siis itsellä yksi isoimmista "murheista" on ollut se jatkuva tilanne että menen laturille ja huomaan pari kolme valkoista Model 3:sta ja vanteet, spoikka ja kilvet ovat se ainoa ero. Autoihmisenä haluan jotain muuta. Mietin myös vanteiden myyntiä koska niillä on varsin hyvä jälleenmyyntiarvo ja ostaisi tilalle jotain maukkaampaa ja kevyempää ja pudottaisin todennäköisesti rengaskokoa 21" 19-20" kokoon. Voisin hyvin kuviteella Enkeit, Rotiformit tai sopivat BBS:t tuon alla.

Mutta joo noita vinkkejä sopivista puljuista otetaan ilomielin vastaan.
 
Viimeksi muokattu:

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 529

Siinäpä se.
MIkäs tuonne sai ohjaamaan? Itsellä on tullut yksi pulju vanhalta tutulta firmalta eteen joka suositteli yhtä tiettyä puljua hinta/laatusuhteeltaan mutta mutta tietoa laadusta ei tunnut löytyvän. Sen nyt tiedän ettei tuo tuttu pulju ihan paskaan lafkaan lähettäisi.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
694
Tuttu kävi teippauttamassa oman Model 3:nsa tuolla Automatrixissa ja kuvasi siitä parit videot omalle YouTube-kanavalleen. Videoiden perusteella vaikuttaa kyllä asiansa osaavalta paikalta.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 529
Paras hintalaatusuhde siis haussa. Ehdottomasti maksan laadusta kunhan ei kiipeä ihan tajuttomiin. Automatrixin kanssa juttelin jo hiukan ja vaikutti asialliselta ja en puheiden perusteella epäile laatua mutta hinta vaikutti kovalta vs osa kuten esim tuo hyväksi tuntemani mainosteippauksia tekevän firman suositus Samiteippi (sanoi suoraan ettei heidän kannata tehdä yksittäisiä autoja kun kaikki on optimoitu yritysten isompien autokantojen yms tekemiseen ja mainoskalvotuksiin yms).
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
619
MIkäs tuonne sai ohjaamaan? Itsellä on tullut yksi pulju vanhalta tutulta firmalta eteen joka suositteli yhtä tiettyä puljua hinta/laatusuhteeltaan mutta mutta tietoa laadusta ei tunnut löytyvän. Sen nyt tiedän ettei tuo tuttu pulju ihan paskaan lafkaan lähettäisi.
Oma auto ja tuttujen autoja käytetty millon mitäkin kalvoa PPF:ää ja ikkunakalvoja asennettu hyvällä menestyksellä. Ja aina ollu priimaa. Takuutyönäkin on jotain pientä tehty, hyvää kohtelua. Suositus kyllä täältä.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 529
Hmm... pitäisiköhän samalla pistää takasivuikkunat miedolla kalvolla. Avaruuden tunne hiukan katoaisi mutta jotenkin näyttää omaan silmään hassulta ilman kalvoja sivuikkunoissa.

Tuo Samiteipin kaveri ainakin vaikutti asialliselta, on paikallisia ja osasi heti napata heittämäni "ansat" kun maalaamossa olen töitä tehnyt niin vakuutti ainakin että tietää mitkä ovat teoriassa asiat ja hinta ei ollut posketon vs pahimmat jotka heittivät 6000e+ ns "perus" kalvosta (eli ei hiilikuitua tms kuviota vaan rehtiä ja rehellistä yksiväristä).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 895
Mielestäni tuo esimerkin oranssi ei kyllä yhtään sovi M3 , Focukseen sopii mutta ei tuohon Teslaan.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 529
Mielestäni tuo esimerkin oranssi ei kyllä yhtään sovi M3 , Focukseen sopii mutta ei tuohon Teslaan.
Makunsa kullakin :). Itse kävin noita läpi tummanvihreästä, neon vihreästä, keltaisen kautta violettiin joka taipuu melkein pinkkiin ja toisessa ääripäässä mustaan ja totesin että tuo oranssin on varsin hyvä kombo tuomaan muotoja esiin ollen väri joka jää mieleen olematta kuitenkaan naurettava camo kuvio tai kameleonttiväri joka nyt on mallia 90-luvun loppu 2000-luku. Violetti oli yksi oma suosikki mutta toisi tuon melkein mustan auton hv puhtaanapidon ja vihreä taas tekisi autosta jotenkin muodottoman. Keltainen taas olisi jotenkin halvan näköinen ja toisi mieleen jenkkitaksin.

EDIT: Toki jos mielessä jokin tietty väri mikä mielestäsi sopii niin saa ehdottaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Teamsoundpark tekee todella hyvää jälkeä, mutta hintatasosta minulla ei ole tietoa, ainakin kysyntä ko. putiikin töille on kova.

Nasunpajalta voisi kysyä, jos auton teippaus mahtuisi verhoilutöiden oheen, tekijä on tarkka kaveri, joka ei kehtaa päästää huonoa jälkeä eteenpäin.
Viereisestä ovesta saa sitten apuja vanteiden värjäykseen ja kustomointiin SF Wheelsin ja Rimpula.com:in avustuksella.

Yhden mustaksi yliteipatun Viton kokemuksella en valitettavasti voi suositella oman hallini naapurissa olevaa Samux.fi:tä.

Myöskään Pro Resolutions:ilta en välttämättä ostaisi siviiliauton teippausta, useamman heidän yliteippaamansa pakun nähneenä, viimeistelyn taso ei ole aivan sitä tasoa, mitä omaan autooni haluaisin.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Automatrix ja Restyling point taitaa olla Teslakuskien vakiopaikkoja. Molemmilla kokemusta kymmenistä Tesloista.
Kaverini automaalaamolla kävi justiinsa yksi uudenkarhea Model 3:nen ylimaalattavana, kun joku parkkihallissa toimiva rengas-, pesu- ja teippausfirma oli asennellut siihen PPF:ää ja viillellyt samalla maalipintaan syvät naarmut kirurginveitsellä, meni sen jälkeen Automatrixille PPF:än asennukseen.
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 294
Hulluilta Päiviltä (tai oikeastaan ennen sitä) sai valmiiksi oranssin sähköauton! No joo leikki sikseen on kyllä hyvä idea teipata noi valkoiset Teslat kun niitä on niin paljon.

Kuinkahan vaikeeta touhua tuo teippaus on? Tekisi mieli itse kokeilla harrasteautoon. Jos harjoittelisi vaikka konepellillä jossa ei ole vaikeita muotoja. Toivottavasti ei ole yhtä hankalaa kuin koulukirjojen päällystäminen siististi!

Entä miten tuollainen kestää automaattipesua (harjallinen)? Mitään vahaa tuohon ei saane pysymään.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 529
Kaverini automaalaamolla kävi justiinsa yksi uudenkarhea Model 3:nen ylimaalattavana, kun joku parkkihallissa toimiva rengas-, pesu- ja teippausfirma oli asennellut siihen PPF:ää ja viillellyt samalla maalipintaan syvät naarmut kirurginveitsellä, meni sen jälkeen Automatrixille PPF:än asennukseen.
Joo ei missään tapauksessa tarkoitus mennä hinnat alkaen paikkaan jos ei ole tietoa että tekevät laatua.

Ja vahaa/pinnoitteita on kuulema noille sopivia.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
333
Hulluilta Päiviltä (tai oikeastaan ennen sitä) sai valmiiksi oranssin sähköauton! No joo leikki sikseen on kyllä hyvä idea teipata noi valkoiset Teslat kun niitä on niin paljon.

Kuinkahan vaikeeta touhua tuo teippaus on? Tekisi mieli itse kokeilla harrasteautoon. Jos harjoittelisi vaikka konepellillä jossa ei ole vaikeita muotoja. Toivottavasti ei ole yhtä hankalaa kuin koulukirjojen päällystäminen siististi!

Entä miten tuollainen kestää automaattipesua (harjallinen)? Mitään vahaa tuohon ei saane pysymään.
Ei harjallista pesua, harjaton ok jos siinä ei mitään vahoja. Vahat pitää olla teipille ja kiiltoasteelle sopivat. Ei kiiltävää mattapintaan jne.
 
Liittynyt
01.03.2017
Viestejä
314
Yhden mustaksi yliteipatun Viton kokemuksella en valitettavasti voi suositella oman hallini naapurissa olevaa Samux.fi:tä.

Myöskään Pro Resolutions:ilta en välttämättä ostaisi siviiliauton teippausta, useamman heidän yliteippaamansa pakun nähneenä, viimeistelyn taso ei ole aivan sitä tasoa, mitä omaan autooni haluaisin.
Samux teki toisen firman alihankkijana mulle tummennukset etusivulaseihin viime vuonna. Jälki oli aivan kuraa ja korjausjälki oli vielä surkeempaa. Ovipahvit kolhittiin siinä samalla.

Pro Resolutions teki myös pari vuotta sitten mulle mustia teippauksia, mm. katto ja chrome delete. Jälki oli tosiaan välttävää. Ikkunalistan teippauksessa oli teipissä viilto keskellä listaa ja teippi repsotti listan sisäpuolelta, minne teippi käännetään. Ei kestänyt tarkempaa tarkastelua.

Restyling Point on teipannut yhtä autoani ja jälki oli hyvää. Aivan 100% tyytyväinen en ollut heidänkään työnjälkeen, mutta en tiedä kuinka hyvää jälkeä teippaamalla pystytään tekemään. Saatan olla liian vaativa työnjäljen suhteen :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
737
Kuinkahan vaikeeta touhua tuo teippaus on? Tekisi mieli itse kokeilla harrasteautoon. Jos harjoittelisi vaikka konepellillä jossa ei ole vaikeita muotoja. Toivottavasti ei ole yhtä hankalaa kuin koulukirjojen päällystäminen siististi!
On siinä vähän haastetta... Jos siis haluaa priimaa eikä täyttä kuraa.

 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
456
Automatrixissa itse käyttänyt ja tälläkin palstalla tulosta esitellyt. Osaajien keskuudessa pidetään ihan omalla tasollaan kalvottajista ja siksipä hintakin voi olla astetta kovempi. Tuttuni on tuolla käyttänyt kaikki lambonsa ja ferrarinsa. Nehän purkaa auton ihan päreiksi kalvottaessaan ettei mihinkään jää huonoa reunaa. Kuulemma jopa merkkihuollot saattavat Matrixin pojilta kysyä vinkkejä verhoilujen/muovien purkamiseen omista autoistaan.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 529
Automatrixissa itse käyttänyt ja tälläkin palstalla tulosta esitellyt. Osaajien keskuudessa pidetään ihan omalla tasollaan kalvottajista ja siksipä hintakin voi olla astetta kovempi. Tuttuni on tuolla käyttänyt kaikki lambonsa ja ferrarinsa.
En epäile joo mutta oma ei ole lambo tai ferrari :D. Eikä budjettikaan niiden mukainen. Siksi haussa se hintalaatusuhde ultimate parhaan ja kalleimman sijaan.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
2 261
Espoossa on vastaan tullut muutaman kerran vähän sellainen ehkä vaaleahkon pronssiin taittava Model 3, mikä on omaan silmään ollut aika siisti. Mutta luulisi tuon oranssinkin sopivan ainakin, kun yläosa tulee mustaksi.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Samux teki toisen firman alihankkijana mulle tummennukset etusivulaseihin viime vuonna. Jälki oli aivan kuraa ja korjausjälki oli vielä surkeempaa. Ovipahvit kolhittiin siinä samalla.

Pro Resolutions teki myös pari vuotta sitten mulle mustia teippauksia, mm. katto ja chrome delete. Jälki oli tosiaan välttävää. Ikkunalistan teippauksessa oli teipissä viilto keskellä listaa ja teippi repsotti listan sisäpuolelta, minne teippi käännetään. Ei kestänyt tarkempaa tarkastelua.

Restyling Point on teipannut yhtä autoani ja jälki oli hyvää. Aivan 100% tyytyväinen en ollut heidänkään työnjälkeen, mutta en tiedä kuinka hyvää jälkeä teippaamalla pystytään tekemään. Saatan olla liian vaativa työnjäljen suhteen :)
Samux teippasi kaverin firman valkoisen Viton mustaksi + firman logot kylkiin ja nyt autosta paistaa valkoista vähän sieltä täältä, kun teippi on leikattu liian lyhyeksi, eikä sitä ole käännetty kunnolla paneelin tai luukun taakse.

Myös sinisissä logoissa on pieni valkoinen reunus alapuolella, kun kuulemma tarraleikkurin kohdistus ei osunut kohdilleen.
Ihmettelen kyllä, miksi epäonnistuneet logoteipit on pitännyt läntätä kiinni, eikä ole tehnyt uusia.

Hintaa tuolla Viton yliteippauksella taisi olla pari tonnia verolla, mikä on laadukkaasta teippauksesta vähän, mutta tuosta se oli ehkä liikaa.

Itse kävin kyselemässä Samuxin yrittäjältä naapurissa olevan hallini nosto-oven ikkunoiden näkösuojakalvotusta 1,5 vuoden aikana noin 6 kertaa ja aina se luvattiin tehdä, mutta lopulta laitoin itse kalvot ikkunoihin.

Pro Resolutions teippasi saman kaverini firmalle pari Sprinteriä, ja niistäkin paistaa auton oma väri joistain kohdista, sekä esimerkiksi takaovien saranat oli teipattu melkoisella tilkkutäkillä, eikä kylkilistoja oltu irroitettu, vaan teippi oli tökitty niiden alle vähän sinne tänne meiningillä.

Pro Resolutions on myös teipanut päivätöideni työnantajan leasing autoja ja niissä teipit repsottavat vähän sieltä täältä, kun niitä ei ole käännetty kunnolla paneelien taakse, samoin firman logoja on teipattu ilmeisesti likaiseen pintaan, kun osa niistäkin repsottaa alle vuoden käytön jälkeen.

Tosin kaverini on Veholla töissä ja siellä oli kerran kaksi Pro Resolutionsin yliteippaamaa neliveto Vitoa, joissa työnjälki oli ainakin pikaisella ympärikävelyllä virheetöntä.

Kuinkahan vaikeeta touhua tuo teippaus on? Tekisi mieli itse kokeilla harrasteautoon. Jos harjoittelisi vaikka konepellillä jossa ei ole vaikeita muotoja. Toivottavasti ei ole yhtä hankalaa kuin koulukirjojen päällystäminen siististi!
Hyvillä kalvoilla ja helpoilla muodoilla tuo ei ole aivan mahdotonta hommaa, toki hyviä hermoja ja avaruudellista hahmotuskykyä tuo vaatii.

Kaverini ( joka on useampia autoja teipannut, mutta ei ammatikseen ) kanssa teipattiin kolmisen vuotta sitten metsänvihreä NB korinen Mazda MX-5:nen 3M:än matta sinisellä kalvolla ja siitä tuli ainakin omasta mielestäni kohtuullinen, mutta toki ei täydellinen.

Viikonlopun tuo homma otti, perjantaina huolelliset pesut ja auto halliin kuivumaan, jonka jälkeen pari pitkää teippauspäivää.

Pisarapeilit ja muut osat, joissa on paljon muotoja ja joka suuntaan taas vaativatkin harjoitusta ja kokemusta siitä, miten kalvo venyy ja mistä sitä kannattaa leikellä.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 529
Vaikuttaa nyt tällä hetkellä että tuohon Samiteippaukseen tulee päädyttyä. Violetti olisi kyllä se mikä iski eniten silmään hyvällä tavalla lentäen hiukan tutkan alla mutta ollen silti varsin raju efektiltään. Ellei nyt syystä X kalvojen hinnoissa ole törkeitä hintoja. Hinta yllättävän siedettävä vajaa 3000e mutta tuosta tosiaan puuttuu tarve vetää kattoa ja kalvot tulevat vain ulkopintaan aka ei tehdä esim oven ja sisustan välejä (ainakaan vielä :p). Yksi mikä myös mietinnässä on tuo takalasien mieto tummennus.

Tuossa olivat optiot mitkä jäivät mieleen. Tuo alempi violetti taittaa mustan kautta enemmän tuohon toiseen violettiin ja toisinpäin ylemmän päävärin ollen hiukan vaaleampi. Oranssi taas taittaa hiukan keltaiseen. Jokin noista väreistä ja merkit mustiksi on siis tämän hetken suunnitelma jos ei vielä takalaseja kalvoteta.

Screenshot 2022-04-04 114858.png
 
Viimeksi muokattu:

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 529
Juu 2500e lupasi hinnaksi kalvojen hinnat katsottuaan mutta sanoin että heitän ilomielin euroja tiskiin jotta käy kaiken tuplatarkasti läpi yms. Tehnyt kuitenkin kalliita ja näyttäviä autoja niin uskaltaa luottaa. Lupasi vielä katsoa josko Teslan paneeleiden heittelylle voi tehdä jotain kun joutuu tiettyjä pultteja löysäilemään. Oranssi tulee koska se vaaleampi violetti olisi nostanut hintaa vaikkea juuri tarjonnut mielestäni enempää.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 953
Teippaus on sitten aika ohut. Se ei suoraan auta kiveniskuihin ja siksi porukka vetää siihen päälle vielä PPF.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
456
Teippaus on sitten aika ohut. Se ei suoraan auta kiveniskuihin ja siksi porukka vetää siihen päälle vielä PPF.
Joo. Varsinkin valkoinen pohjaväri kuultaa keulan kiveniskemissä jo vuodessa aika pahasti. Ei sitä toki kaukaa huomaa.
 
Liittynyt
04.08.2018
Viestejä
174
Hyvähän se on suojata jos ei maalit pysy paikoillaan mutta tuota väriä miettisin vielä uudemman kerran.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 529
Teippaus on sitten aika ohut. Se ei suoraan auta kiveniskuihin ja siksi porukka vetää siihen päälle vielä PPF.
Juu tuo on tiedossa ja totesin että ohuthan se on mutta jos edes pahimpia säästää ja jos nyt pahalta näyttää niin lyö kalvoa pintaan myöhemmin.

@overcome mikäs värissä? Jokin tietty syy vain makuasia?
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 529
Njoo. Nyt on autossa kalvot Samiteipin toimesta. On se livenä huomattavasti makeampi. Taittaa yllättävän tummaan tietyssa valossa. Hinta oli sopiva ja oli nähty vaivaa. Pitää toki suurennuslasilla vielä katsoa paikat läpi kun pääsee rauhassa katselemaan. Bonuksena että samalla tuli korjattu Teslan panel gappejä, puskuri istuu nyt paremmin jne. Miinuksena tuleekin kameroiden kalibrointi juuri ennen mökkireissua aka jos en tänään ajele tuolla niin cruisea on turha toivoa käyttävänsä. Kiveniskut, maalivirheet yms tuo näyttää aika armottomasti mutta niille taas kalvottaja ei voi mitään.

Asenne ainakin oli kohdallaan, hinta tuntui olevan kilpailukykyinen.

EDIT: Ja töinä tehtiin tosiaan auton värin muutos valkoisesta oranssiin, Tesla merkkien muuttaminen satiini mustiksi (täsmäävät siis tehtaan kahvoihin ja listoihin), kilpitelineiden muokkaus ja parantelu, panel gappien fiksailu sieltä ja täältä ja muuta pientä. Auton väri jatkuu vain ulkopuolella eli oven tai luukun avatessa näkyy valkoista mutta tuo ei itseä haittaa ja tuo noiden vääntäminen nostaisi hintaa mallia perkeleesti. Toki aina olisi mukavampi nähdä joka raosta oikeaa väriä mutten halunnut myöskään lähteä repimään ovia auki yms koska liian usein siitä seuraa vain resonointia myöhemmin. Ja tosiaan huomiona noita teippauksia tehdessä. Autosta riippuen vaatii mahdollisia irroitettujen osien kalibrointeja. Itsellä esim etupään kamerat olivat irti lokasuojista ja vaativat siten kalibroinnin. Teslassa tuo onnistuu valikosta näppäämällä ja ajamalla, joissakin taas menee asiat vain koneen ja obd:n kautta mutta huomiona etenkin uusien kohdalla että vikakoodia saattaa jäädä.

signal-2022-04-13-17-55-13-000.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.11.2020
Viestejä
2
Hieno peli ja päheen värin valitsit! Pari kyssäriä olisi työstä ja sen jälkeisestä hoidosta. Oletko ehtinyt tarkastamaan laatua vielä tarkemmin? Saako teipin kanssa mennä autopesuun (lähinnä harjaton), vai onko jatkossa vain käsipesua? Oliko teillä puhetta teipin päällystämisestä esim. keraamisella pinnoitteella, sillä PPF:ää et tainnut siihen ottaa? Ja viimeisenä, sujuiko kalibrointi ihan näppärästi?

Olen siis itse hankkimassa kyseistä mallia ja kartoitan tässä sitä, mitä kannattaa tehdä.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 529
Hieno peli ja päheen värin valitsit! Pari kyssäriä olisi työstä ja sen jälkeisestä hoidosta. Oletko ehtinyt tarkastamaan laatua vielä tarkemmin? Saako teipin kanssa mennä autopesuun (lähinnä harjaton), vai onko jatkossa vain käsipesua? Oliko teillä puhetta teipin päällystämisestä esim. keraamisella pinnoitteella, sillä PPF:ää et tainnut siihen ottaa? Ja viimeisenä, sujuiko kalibrointi ihan näppärästi?

Olen siis itse hankkimassa kyseistä mallia ja kartoitan tässä sitä, mitä kannattaa tehdä.
Jälki on tähän mennessä ollut hyvää. Ainoa mikä on iskenyt silmään on helmojen takaosa ennen takapyörää jossa pari kiveniskemää jo nyt. Voi olla että pitää kysellä että mitäs tekis kun näin vähän ajettuna jo moiset (juu tuo kohta on pirun herkkä ja kiveniskuja oli jo ennen ihan kiitettävästi). JOS oikein muistan niin saisi mennä autopesuun mutta itse olen pessyt autoni aina käsin tai jollain joka pesee käsin. Vahaukset yms en muista tarkkaan mutta noihin on olemassa omia kemikaaleja mutta YMMÄRTÄÄKSENI normi kama toimii kai varsin hyvin myös. PPF:ää en ottanut. Kalibrointi meni alle 10km kehä ajolla nätisti pois. Tärkeintä nähtävästi kalibroinnin aloittamisen jälkeen on ajaa tiellä missä on selkeät viivat ja että kilometrejä tulee. Auto varoitteli että voisi viedä joka 160km mutta voi olla että noin jos ajelee vain kaupunkinopeuksissa tms.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 953
PPF auttaa noihin kiveniskuihin. Kuraläpät myös helpottaa mutta eivät poista ongelmaa.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 529
PPF auttaa noihin kiveniskuihin. Kuraläpät myös helpottaa mutta eivät poista ongelmaa.
Läpät löytyy ja tuossa olinkin jo yhteydessä tekijään. Kuntoon laitetaan. Ja en tajua missä vaiheessa/miksi joku pesula tms on repinyt tuossa olleet PPF palat veke. Huomattiin vasta kalvotuksen aloittelussa ja auton läpikäynnissä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 953
Läpät löytyy ja tuossa olinkin jo yhteydessä tekijään. Kuntoon laitetaan. Ja en tajua missä vaiheessa/miksi joku pesula tms on repinyt tuossa olleet PPF palat veke. Huomattiin vasta kalvotuksen aloittelussa ja auton läpikäynnissä.
Olen ymmärtänyt että se PPF tulee aina päälle myös kalvotuksessa.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 529
Toki mutta tässä tapauksessa jos siellä alla olisi PPF ollut se olisi otettu pois. Koska muuten jää kohoumat tuosta alueesta.
Tässä tapauksessa en tiedä missä vaiheessa tai missä tuo takaosan PPF on lähtenyt/irroitettu. Onko tuo paskan myyntiliikkeen vahaaja repinyt kovavahauksen yhteydessä, onko jossain rajummassa kemikaali talvipesussa alkanut irrota ja repineet olettaen etten huomaa (enkä huomannutkaan) tms. Ja ihan yhtä lailla tuo kalvo näkyi tuosta valkoisesta maalin päällä eli eipä tuo olisi kalvonkaan alla itseä haitannut. No pääasia että laitetaan kondikseen ja Samiteipin kaveri oli samantien kuvat nähtyään että juu pistetään kondikseen ja mietitään miten saadaan ongelma ratkottua (on tehnyt Model 3:ia mutta ehkä enemmän erikoisemmilla kalvoilla ja/tai omistajat pyytäneet pistämään myös lisäksi PPF:ää. Lisäksi kaveri tekee kuvien perusteella varsin kalliita kippoja joten voi olla että tulee vähän vähemmän noita "perus" kalvotuksia. Kuvissa siis tottakai takuulla ne fiineimmistä fiineimmät mutta tehnyt 911 GT3:sta, GTR:n kautta AMG Mersuihin ja muihin aika veikeisiin kippoihin.

Ja noita PPF kalvoja voi tosiaan laittaa päälle vielä erikseen jos haluaa. Itse en kokenut tarpeelliseksi/rahan arvoiseksi. Mietin kyllä jos olisi koko auton toisaalta pistänyt moisella (yksi kolmesta väristä mihin pistin vaihtoehtoni oli värillinen metalli/helmiäis PPF kalvo). Eli noita on ainakin ns normi kalvoja, efektikalvoja, kirkkaita PPF kalvoja ja väri/efekti PPF kalvoja.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 953
Sen takia siihen teipin päälle laitetaan se PPF että ne paikat mihin kivet osuu eniten riko sitä teippiä.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 529
Sen takia siihen teipin päälle laitetaan se PPF että ne paikat mihin kivet osuu eniten riko sitä teippiä.
Toki. Tämä vain tehtiin omien toiveitteni mukaan. Tottakai siihen voi lätkiä ppf:t. Ja ei tosiaan tullut tajuttua aiemmin miten perkeleesti tuo heittää kiveä tuonne.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
694
Aina ei voi lätkästä sitä PPF:ää. Muuttaa ilmeisesti sitä teipin värisävyä niin ei ole hyvä. Yks ratkaisu on sitten tuplateippaus kriittisimpiin kohtiin. Ei ihan sen PPF:n veroinen, mutta suojaa ehkä vähän paremmin kuin yks kerros.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 529
Aina ei voi lätkästä sitä PPF:ää. Muuttaa ilmeisesti sitä teipin värisävyä niin ei ole hyvä. Yks ratkaisu on sitten tuplateippaus kriittisimpiin kohtiin. Ei ihan sen PPF:n veroinen, mutta suojaa ehkä vähän paremmin kuin yks kerros.
Juu pitää tutkia rauhassa teippaajan kanssa. Hyvällä asenteella kuitenkin kaveri otti tilannetta ja eiköhän tuohon joku fiksu ratkaisu löydy.

Ja tosiaan en itse olisi tuosta tehdasvalkoisesta huomannut tuota PPF:ää aiemmin koska sävy oli aavistuksen eri. Tosin tuo oranssi saattaisi jopa peittää tuon sävyeron paremmin kuin valkoinen.
 
Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
965
Njoo. Nyt on autossa kalvot Samiteipin toimesta. On se livenä huomattavasti makeampi. Taittaa yllättävän tummaan tietyssa valossa. Hinta oli sopiva ja oli nähty vaivaa. Pitää toki suurennuslasilla vielä katsoa paikat läpi kun pääsee rauhassa katselemaan. Bonuksena että samalla tuli korjattu Teslan panel gappejä, puskuri istuu nyt paremmin jne. Miinuksena tuleekin kameroiden kalibrointi juuri ennen mökkireissua aka jos en tänään ajele tuolla niin cruisea on turha toivoa käyttävänsä. Kiveniskut, maalivirheet yms tuo näyttää aika armottomasti mutta niille taas kalvottaja ei voi mitään.

Asenne ainakin oli kohdallaan, hinta tuntui olevan kilpailukykyinen.

EDIT: Ja töinä tehtiin tosiaan auton värin muutos valkoisesta oranssiin, Tesla merkkien muuttaminen satiini mustiksi (täsmäävät siis tehtaan kahvoihin ja listoihin), kilpitelineiden muokkaus ja parantelu, panel gappien fiksailu sieltä ja täältä ja muuta pientä. Auton väri jatkuu vain ulkopuolella eli oven tai luukun avatessa näkyy valkoista mutta tuo ei itseä haittaa ja tuo noiden vääntäminen nostaisi hintaa mallia perkeleesti. Toki aina olisi mukavampi nähdä joka raosta oikeaa väriä mutten halunnut myöskään lähteä repimään ovia auki yms koska liian usein siitä seuraa vain resonointia myöhemmin. Ja tosiaan huomiona noita teippauksia tehdessä. Autosta riippuen vaatii mahdollisia irroitettujen osien kalibrointeja. Itsellä esim etupään kamerat olivat irti lokasuojista ja vaativat siten kalibroinnin. Teslassa tuo onnistuu valikosta näppäämällä ja ajamalla, joissakin taas menee asiat vain koneen ja obd:n kautta mutta huomiona etenkin uusien kohdalla että vikakoodia saattaa jäädä.

Hienolta näyttää. Tästä kuvasta tajuan nyt ekaa kertaa, miksi Tesla Model 3 kutsutaan / haukutaan pesusieneksi
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 289
Viestejä
4 196 637
Jäsenet
70 885
Uusin jäsen
Miropetri

Hinta.fi

Ylös Bottom