Automuseo (lapsuutesi autot)

Liittynyt
28.03.2018
Viestejä
1 399
Vanhemmilla oli Peugeot 205 1.8 diesel jostain 1980 luvun alkupuolelta.


Meillä pojilla oli sitten peltoautona Datsun 100A jostain 1970 luvulta.


Fiat Tipo 1.6 DGT (digitaalinen mittaristo) oli myös vanhemmilla vuodelta 1989.


Itsellä eka auto oli viisivaihteinen Opel Kadett 1.6 vuodelta 1989.


Niin ja oliha isällä myös Bedford Blitz josta hajosikin moottori. Hän vaihtoi sitten vara-autosta toisen moottorin tilalle. Melkoinen melu moottorista oli tuossa autossa sisällä ja saikin pitää kuulosuojaimia päässä.


Vanhemmilla oli myös 1972 mersu 20 vuotta joka oli museorekisterissä. Tuo auto on tänä vuonna myyty pois. Pientä fiksaamista on sillä seuraavalla omistajalla. 220D moottori, rattivaihteet, kattoluukku ja perän korkeuden säätö paineilmalla. Vetokoukku oli myös. Moottori oli varmaankin remontoitu ja hyvässä kunnossa. Ilmeisesti saksasta tuotu jossain vaiheessa suomeen. Väri tumman vihreä.


Fiat 127 oli myös äidillä hetken aikaa, mutta siitä en oikein muista mitään muuta. Tuskin olen siinä kyydissäkään ollut. Toisena autona on ollut silloin se Peugeot 205.



Jollain oli tosiaan Citroen BX ja sen jälkeen Citroen Xantia. Itselläkin on nyt tällähetkellä käyttöautona aika vanha peli jo. Xantia 2000 HDi. Useat on varmaan ajettu jo romuksi?


Jollain oli myös Ford Fiesta jostain 1980 luvulta.
Just tänään kävelin Helsingin Munkkiniemessä ja bongasin sekä BX:n että Xantian tien poskeassa. Näytti ihan käyttöpeleiltä. Että ei e vielä niin vanhoja.
 
Liittynyt
28.03.2018
Viestejä
1 399
Anglia. Faija oli pohtinut Morris Minoria mutta Angliassa oli itsekantava kori joka oli kova juttu. Litran kone ja Lucas-sähköt. Myöhemmin molemmilla vanhemmilla Escortteja. Mutsilla oli sitten
Ford Anglia 105E AS frontc.jpg
kullanvärinen VW 1303S jonka minä sain lopulta ensi autokseni. Kuvien autot ei siis ole omia vaan samankaltaisia
 

Liitteet

Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 684
Nostetaanpa tämä ylös kun mielenkiinnosta tuli katseltua, löytyykö lapsuudesta tuttuja autoja vielä nettiautosta. Ei pahemmin. Isä ollut koko sen ajan kun muistan, tatsunimiehiä, niin sen mukaisesti kakarana tullut matkustettua:

Datsun 100A nyt ei kuvaa kaipaa. Kunhan isästä aika jättää, saadaan velipojan kanssa perinnöksi tämä ja sedältä aikanaan toinen samanlainen varaosiksi. Kai niistä yhden museokelpoisen kasaa. Tässä vielä 120A:n 1,2-litrainen kone. Löytyy taltioituna kesämökin liiteristä.

Datsun Cherry (alunperin Pulsar N10). En muista, milloin olen viimeksi liikenteessä nähnyt, mutta näitä sentään muutama nettiautossa keikkuu.


Nissan Sunny Wagon. En tiedä, mikä malli on alkuperäiseltä nimeltään. Jenkeissä myytiin Nissan Sentrana. Oli joka tapauksessa eri muotista kuin euroopassa tuolloin myydyt sedan-mallin Sunnyt, eli Pulsar N13:t. Nämä kaikki taitaa olla jo tuuli vienyt. Ei ole liikenteessä näkynyt eikä nettiautossa.


Nissan Sunny wagon. Alkujaan Nissan AD. Tämäkin eri mallisarjaa kuin samaan aikaan myydyt sedanit, jotka olivat N14 Pulsareita. Näitä isällä oli kaksikin peräkkäin. Yksi näkyy nettiautossa olevan, muut taitaa olla tuuli vienyt. N14 Pulsareita joskus vielä näkee.


Näiden jälkeen tuli P11 Primera, joita sentään vielä näkyy ajossa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
370
Lisätäänpä tänne omista lapsuusmuistoista nykyäänkin ajankohtainen ja paljon keskustelua herättävä malli.
CORONA_MARK2_1ST.jpg

Corona MK2 palveli meidän perheessämme useita vuosia ja mieleen jäivät erityisesti mustat vinyylipenkit, jotka kesähelteillä lämpenivät polttavan kuumiksi. Takapenkille olikin sitten kiva sujahtaa pelkissä uikkareissa, kun auto oli ensin seissyt koko päivän auringonpaisteessa.
 
Liittynyt
21.08.2017
Viestejä
6 898
@Grazer Itsellä oli 5v Nissan Sunny B11 -86 farmarina, täysi kytkinremontti tehtynä (valmistenumeron mukaan ihan aito Japanissa tehty) ja kevytmetallivanteilla, kun yleensä tuon ajan ja hintaluokan autoissa oli peltivanteet. Tästähän katkesi lopulta jakopäänhihna, venttiilit "solmuun". Korjauksen jälkeen auto meni eteenpäin.

Ehtihän tuon jälkeen olla P10 Primera hatchback, omat ongelmat ja -92 sekä siitä harvinainen malli, että tuossa oli tehdasasenteinen ilmastointi r12 kylmäaineella eli fronilla. Eihän noissa yleensä -90 luvun alun Nissaneissa löytynyt ilmastointia. Sekä sähkölukot että sähköpeilit.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 682
Viestejä
4 188 722
Jäsenet
70 778
Uusin jäsen
Heiniks

Hinta.fi

Ylös Bottom