Keskustelua tee-se-itse-halleista

Tässä ketjussa keskitytään tee-se-itse halliin liittyviin keskusteluun.
Kuinka moni tekkiläisistä korjailee ja huoltaa autoaan omalla pihalla tai diy (vuokra)tallissa?
Itte olen pohtinut sitä, että voisin easygarage247:lta ostaa passin niin voisin tallissa sitten vaihdella öljyt välihuoltona. Tuleeko se paljon edullisemmaksi niin eipä siinä säästöä tule. Riippuu paljon minkä hintaista öljyä ja filterin ostaa.
On siis tapana vaihdattaa öljyt 2x vuodessa. Aina keväällä vaihdatan uudet öljyt ja suodattimen ja loppusyksystä sitten se varsinainen määräaikais-/vuosihuolto. Ja nämä olen aina viennyt korjaamolle hoidettavaksi, tähän asti.

Viimeksi muokattu:
Muuralan Nesteen TI-hallia käyttää useampi kaveri. 15 eurolla saa puoli tuntia halliaikaa, jossa kerkiää öljyt vaihtaa. Myöskään ei tarvitse maksaa ylimääräistä öljyn kierrätyksestä. Ongelmana tuolla on, että halliin pääsee vain jonottamalla.

Oma talli nostureineen oli aikanaan hyvä idea, ollut valtavasti käyttöä ja joskus tulee vuokrattua esim jos joku haluaa maalata autonsa tms. Ja nyt keväisin monet tutut tulevat pesemään auton pohjan suolasta ja muusta skeidasta.

Vanhempaan 'kalustoon' tullut pihalla vaihdeltua öljyt ryömimällä. Onhan se aina vähän noloa ja hidasta, mutta säästöä. Jäteasemalle on saanut maksutta vanhat viedä.

Kuinka moni tekkiläisistä korjailee ja huoltaa autoaan omalla pihalla tai diy (vuokra)tallissa?
Itte olen pohtinut sitä, että voisin easygarage247:lta ostaa passin niin voisin tallissa sitten vaihdella öljyt välihuoltona. Tuleeko se paljon edullisemmaksi niin eipä siinä säästöä tule. Riippuu paljon minkä hintaista öljyä ja filterin ostaa.
On siis tapana vaihdattaa öljyt 2x vuodessa. Aina keväällä vaihdatan uudet öljyt ja suodattimen ja loppusyksystä sitten se varsinainen määräaikais-/vuosihuolto. Ja nämä olen aina viennyt korjaamolle hoidettavaksi, tähän asti.

Tämä easygarage247 oli uusi tuttavuus ja löytyykin näköjään lähes naapurista, kiitoksia. Oon aiemmin käyttänyt tuusulan Itsepalveluhallit.fi mutta siellä on ollut haasteena se kun ei voi varata aikaa niin tylsää käydä toteamassa paikan päällä että onkin varattu.

Mutta joo, öljyt käyn noissa vaihtamassa kerran-pari vuoteen, joskus jotain lambda/nox antureita vaihtanut missä pitää saada auto ylös. Mitään isompaa remppaa tai tukivarsia en oo viittinyt ruveta vaihtelemaan kun aina se pelko että jokin mutteri ei aukea/katkeaa ja auto jää keskeneräisenä nosturille ja vuokratunnit raksuttaa :)

Jossain porukoiden pihalla tms sitten tuollaiset enemmän aikaa vaativat hommat..

Juu, ei ole tarvetta useammalle ketjulle samasta aiheesta, eli fokusoidaan tämä TI-halliketjuksi. Aloittaja voi muokata aloitusviestiä sopivaksi.

Statistiikka

Viestiketjuista
273 208
Jäsenet
76 991
Uusin jäsen
penninvenyttäjä

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom