Autojen määräaikais-ja vuosihuollot

Liittynyt
05.02.2018
Viestejä
222
Mitäs mieltä olette otsikossa mainittu huoltojen eroavuudesta? Tuntuu vähän tyhmältä maksaa sitä kallimpaa versiota jossa huolto-ja tarkastuskohteet aika lailla samaata.
 
Liittynyt
15.09.2020
Viestejä
374
Itsehän olen sen verran lammas että käyn marmorilla nuo parinsadan vuosihuollot teettämässä. Tiedän että takuu ei raukea vaikka kävisi muualla, mutta hyvä palvelu, ei-omalle-lompakolle liian kalliit hinnat, eikä kukaan pääse ainakaan kitisemään jos jotain pamahtaa, niin tällä mennään.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 877
Määräaikaishuolto on huoltoajankohdasta riippuen, mutta yleensä kuitenkin isompi kuin vuosihuolto. Riippuu autosta, mutta vuosi(väli)huolto voi olla pelkkä raitisilmasuodattimen vaihto. Tuo on typerää, mutta ainakin VAG teetättää tällaista. Takuun alaisessa autossa huolto on kuitenkin tehtävä huolto-ohjelman mukaisesti, joten siitä kannattaa pitää kiinni. Itse huoltopaikka taas:

Itse olen käyttänyt autoa sekä marmorilla että nyrkkipajalla ja tehnyt itsekin jarruremontteja ym. (pientä). Yhteenvetona huolloista yleisemmin, niin vertaile hintoja. Marmorilla voi huolto olla halvempikin! Ja merkkiliikkeesä voi vielä olla toiseen merkkiliikkeeseenkin eroa hinnoissa.

Muuten yleisenä "sääntönä" pitäisin, että jos tekee perusjuttuja autolle (vanhempi, takuuton auto), esimerkkinä muutama: tarkkaillee jarrupaloja, tekee säännölliset ilmansuodattimien-, jarrunesteen-, renkaan- ja pyyhkimensulkien vaihdot, niin ei liikkeestä kannata ottaa kuin ehkä öljynvaihto että saa leiman huoltokirjaan. Kaikille niille, jotka ei noita itse hoida, suosittelisin ottamaan huollot liikkeestä sen suositellun ohjelman mukaan
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 831
Viestejä
4 205 678
Jäsenet
70 989
Uusin jäsen
BGZ

Hinta.fi

Ylös Bottom