aura sync ei toimi

Liittynyt
07.09.2022
Viestejä
54
Terve vaan kanssaihmiset.

Mulla on pöytäkone, jossa asus prime x570-p emolevy. Siihen olen aiemmin liittänyt kuusi argb-tuuletinta ja niitä olen mm. Armory cratella ohjaillut onnistuneesti ja saanut syncattua kaikki (tuulettimet, aio pumpun ja muistien) valot yhteen. Nyt sitten kuitenkin jotain tapahtui, enkä saa enää niitä synkronoitua.

Homma menee näin: lian li lancool II Meshin etupaneelista painelen sen 8 kertaa valomoodinäppäintä, jolloin se menee siihen sync-tilaan. Silloin sammuu etupuolen radin valot (3), katon valot (2) ja perän valo (1), eikä niitä voi enää ohjata softapuolelta. Sitten jos manuaalisesti nappia kotelosta painamalla vaihdan valon väriä tai valaistustilaa, niin ne kyllä toimii ihan normaalisti, muttei synkronointi tietenkään onnistu.

En välitä varsinaisesti erityisemmin noista yksisarvisen oksennus -valaistuksista ja yleensä pidänkin kaikki valot yhtä valkeana, kuin itse koppakin on, mutta kun häiritsee nyt, ettei homma toimi, niinkuin pitäisi!

Ainoa muutos, minkä koneeseen tein, on se, että asensin gigabyten aorus elite -näytönohjaimen vanhan gtx 970 tilalle. Voiko tuo gigabyten oma rgb-valaistuksen hallinta jotenkin nyt sotkea tuota asuksen auran toimintaa? Ongelman todettuani otin ja asensin gigabyten hallintasoftan ja sieltä saan säädettyä tietenkin näyttiksen valoja ja kun painan "sync all" namiskaa (ja kotelon valot ovat sync tilassa), niin katon ja perän valot syttyvät sateenkaaren väreissä, muttei niitten väriä saa hallittua millään softalla ja etupaneelin kolme argb-tuuletinta pysyvät pimeänä.

Tuulettimet siis pyörivät ihan normaalisti ja valotkin toimivat manuaalisesti, muttei niinkuin pitäisi softan avulla.

Ideoita, ajatuksia?
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
619
Itsellä sama emo ja netistä lueskelin ettei asuksen armory crate ohjelmaa kannata muutenkaan käyttää. Tuota openRGB suosittelevat mutten ole itse kokeillut. Päädyin laittamaan biosista kaikki valot pois ja poistin tuon asuksen kikkareen mikä aiheuttaa vain ongelmia.
Jos kokeilet tuota openrgb:tä niin laita kokemuksia tänne jos itsekkin innostuisi valaisemaan koteloa kun kuitenkin lasi sivupaneelillinen on.
 
Liittynyt
07.09.2022
Viestejä
54
Taitaa tarvita kummatkin omat softat
Joo, kuten yritin tuossa sepustaa, niin molempia olen nyt yrittänyt käyttää. Saan gpu:n valaistukset muutettua ja muistien valaistukset muutettua, mutta nuo aiemmin toimineen argb-flektit nyt temppuilee jotain...

Itsellä sama emo ja netistä lueskelin ettei asuksen armory crate ohjelmaa kannata muutenkaan käyttää. Tuota openRGB suosittelevat mutten ole itse kokeillut. Päädyin laittamaan biosista kaikki valot pois ja poistin tuon asuksen kikkareen mikä aiheuttaa vain ongelmia.
Jos kokeilet tuota openrgb:tä niin laita kokemuksia tänne jos itsekkin innostuisi valaisemaan koteloa kun kuitenkin lasi sivupaneelillinen on.
OpenRGB toimii mulla niin, että sillä saa muutettua muistien ja näppiksen värit, muttei mitään muuta, vaikka emolevyn tunnistaakin... Gpu:ta se ei edes havaitse.

Sittenpä kokeilin myös signal rgb -kikkaretta ja sillä sama tulos, kuin tuolla openRGB:llä, mutta jokseenkin hemmetin paljon kankeammin ja vaikeammin säädeltävä ohjelma. Plaah.

Poistin gigabyten ohjelman ja asuksen ohjelman myös, mutten siltikään saanut hommaa pelaamaan oikein. Otin myös ja tsekkasin biosista valaistuksien asetukset ja varan vuoksi tyhjensinkin sen oletuksille, mutta ei vaikutusta asiaan. Vaan tässähän tämä ilta sujahtaa, kun käy saunassa tuulettamassa ajatuskoppaa, aukaisee lonkeropäkin ja alkaa hakkaamaan päätä seinään noitten valojen kanssa.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
619
open rgb:ssä tais olla että jotain plugineita pitää asentaa raudan mukaan mitä on? En edellenkään ole kokeillut.
 

Marti77

Team H2O
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
4 452
Aura sync sekä armory crate ei ole tehty toimimaan ja ainoa vaihtoehto voi koittaa tuota heidän uninstall softaa mitä puhdistaa rekisterin.
Molemmat softat ovat surkeita ja kannattaa vain asus suntaan pistää vihaista viestiä jos ne joskus saisi vahingossa korjattu.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 965
Viestejä
4 215 708
Jäsenet
70 983
Uusin jäsen
Kananugetti

Hinta.fi

Ylös Bottom