@hsalonen Eka kuva idlessä, ja toinen rasituksessa. CR vaihtelee myös yhden ja kahden välillä.
Kiitos. Tästä katsoin vaan, että ostan 3200CL32 kamman. Parempaa latenssia kuin CL32 ei kannata ostaa, kun menevät hitaamman mukaan.
Tuon mukaan siis saantiviiveet: CL22 (22-22-22).
Huomenna testaan 8gb tai 16gb kampaa kiinni, riippuu vähän tarjonnasta lähialueella.
Jos saat 16GB kampaa testattua, ostan sinulle jonkun Fanaticalin euron bundleista, kun se on tärkeää tutkimustyötä.
Siis ohjeiden mukaan ei sovi, mutta fyysisesti sopii, eikä prosessori rajoita. Lisäksi toiseen melkein vastaavaan kannettavaan oli asennettu jopa 32GB kampa.
16GB kanssa menettää myös dual channelin, ainakin osittain, mutta sille ei ole mitään estettä. Voit nytkin ostaa PC-tietokoneeseesi 1x8GB ja 1x16GB, mutta se tod.näk. maksaa saman verran kuin 2x16GB, niin eipä siinä ole järkeä. PC:ssä ei vaan kolvata noita muisteja kiinni.
Eli 8GB kampa olisi vähän nopeampi, kun dual channel toimii paremmin - ja osta sellainen vaan, jos siltä tuntuu. Mutta jos ostat 16GB, niin olen extra-kiinnostunut, kun itse otan sen 24GB muistia mieluummin. Tai jopa 40GB, katsotaan, kuinka hyvät tarjoukset on BF. Ja voin odottaa siihen asti, kun tämä on vähintään 2-3 vuoden hankinta ja ei ole kiire. Minä voin mennä tällä vuoteen 2030..
Eikä kannata ottaa stressiä tästä, jos ei onnistu (vaikka T5-ruuvarin puutteessa), sitten ei onnistu. Kyllä täällä pärjätään ja omat kokeilut sitten myöhemmin tänä vuonna.