Asus TUF GAMING B650-Plus BIOS-päivitys ei onnistu

Liittynyt
08.02.2024
Viestejä
5
Mikähän mättää? Otsikon mukaisen emolevyn BIOS-päivitys ei onnistu. Kun yritän biossista päivitystä tehdä tulee ilmoitus: "The selected file is not a valid BIOS file!"
Tämän hetkinen BIOS-versio on 1616 ja uusin valmistajan sivuilla 2412. Kaiken olen tehnyt sivuston ohjeiden mukaan ja varmistanut monta kertaa että juurikin oikea emolevy kyseessä.
Olen myös kokeillut 1616 versiosta seuraavaa versiota -> 1636, sama ilmoitus tulee silläkin.
Olisiko vinkkejä että mitä lähtisin kokeilemaan seuraavaksi?
 
Liittynyt
08.02.2024
Viestejä
5
Kyllä olen tehnyt. Olen kokeillut päivitystä Tuolla BIOS flashback:llä koneen takaa ja ihan biosin kautta, ei onnistu :/
 

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
7 106
Oletko aivan täysin varma että on oikea emolevymalli kyseessä, kun samasta mallista on usein myös wifi-versiokin ja sen BIOS ei ole yhteensopiva wifittömän kanssa?
Jos ei johdu tästäkään niin sitten kokeile eri tikulla, mielellään USB 2.0 tikulla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 946
Linkkasin jo aikaisemmin oikean mallin, mutta olet varmaan vaihtanut sen.
 
Liittynyt
08.02.2024
Viestejä
5
Noniin, kunnon puusilmä olin, ei jumalauta :lol: Hassu homma, ite kirjoitin otsikkoon oikean tyypin emon cpu-z mukaan, mutta sitten kun oon hakenut valmistajan sivuilta päivitystä niin katoin tyypin ohjekirjasta kun sattuu olemaan tuossa näppäimistön vieressä niin sen kannessa on tyyppi B650M-Plus. :sfacepalm: Kuinka pöliä voi ihminen ollakkaan... Ei onneksi mennyt kuin koko päivä hakatessa päätä seinään :darra:

Kiitos ja anteeksi! Menen nyt kylpyyn leivänpaahtimen kanssa...
 
Liittynyt
08.02.2024
Viestejä
5
Päivitys tosiaan meni sukkana sisään kun valitsi sen oikean biossin. Vähä hämäsi myös se kun googlettamalla tuli vastaan että jos on ollut väärä biossi niin on tullut ilmoitus: "Selected file is not a proper BIOS!" Minulla taasen tuli että "Selected file is not a valid BIOS file", en osannut yhdistää että nämä tarkoittaa samaa asiaa :rolleyes:
 

demu

Conducător & Geniul din Carpați
Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
4 408
Eihän tuossa nyt mitään vahinkoa tapahtunut.
Pääasia että nyt lähti toimimaan.
:tup:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 582
Viestejä
4 205 055
Jäsenet
70 921
Uusin jäsen
m4ke72

Hinta.fi

Ylös Bottom