• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä

BF ASUS TUF Gaming AX3000 V2 Dual Band WLAN reititin *75€+pk(alle 100e tilauksessa)

Mstk

Aina pitää säätää...
Tukijäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
785
Pohdin Verkkiksen tarjouksista tämän (100€) ja AX86U:n (220€) välillä, no enpä tällä hinnalla enää pohdi. Samalla pari muuta halvempaa kilkettä koriin mitä ei raaskinut erikseen ostaa, kiitos! :kippis:
 

Cirrus

Miksei maailma toimi asmilla?
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 997
Varmaan hyvä huomauttaa että asiallisilla hinnoila muitakin reitittimiä asukselta:
Tämä kiinnostaa itseä. Vähän vielä tutkinnat kesken saanko tuolla valokuitupurkkiin lisää kantamaa ja nopeutta kun heitän sen meshiin XT8:n tilalle pääreitittimeksi.
Eli
1700211886141.png

1700211745131.png
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 869
Varmaan hyvä huomauttaa että asiallisilla hinnoila muitakin reitittimiä asukselta:
Tämä kiinnostaa itseä. Vähän vielä tutkinnat kesken saanko tuolla valokuitupurkkiin lisää kantamaa ja nopeutta kun heitän sen meshiin XT8:n tilalle pääreitittimeksi.
Eli

Itsellä tuli tilattua sama routeri Amazonista, mutta se lähti palautukseen, koska tuo ei pysty tarjoamaan käsittääkseni edes teoriassa parempia nopeuksia kuin tarjouksessa oleva TUF (yhteen laitteeseen, käyttökohteena Quest lasit). Hyvä reititin varmasti tuokin

AX 6e standardin wlanilla pääsisikin sitten jo parempiin nopeuksiin, mutta niitä ei Asukselta vielä saa kohtuuhintaan
 
Liittynyt
15.07.2020
Viestejä
416
Itsellä tuli tilattua sama routeri Amazonista, mutta se lähti palautukseen, koska tuo ei pysty tarjoamaan käsittääkseni edes teoriassa parempia nopeuksia kuin tarjouksessa oleva TUF (yhteen laitteeseen, käyttökohteena Quest lasit). Hyvä reititin varmasti tuokin

AX 6e standardin wlanilla pääsisikin sitten jo parempiin nopeuksiin, mutta niitä ei Asukselta vielä saa kohtuuhintaan
Itse suosiolla odotan että noiden 6E purkkien hinnat tippuu ja tarjonta paranee.
 

Cirrus

Miksei maailma toimi asmilla?
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 997
Itsellä tuli tilattua sama routeri Amazonista, mutta se lähti palautukseen, koska tuo ei pysty tarjoamaan käsittääkseni edes teoriassa parempia nopeuksia kuin tarjouksessa oleva TUF (yhteen laitteeseen, käyttökohteena Quest lasit). Hyvä reititin varmasti tuokin

AX 6e standardin wlanilla pääsisikin sitten jo parempiin nopeuksiin, mutta niitä ei Asukselta vielä saa kohtuuhintaan
Minun käsitys on taas että kyllä pystyy luomaan nopeamman yhteyden
AX3000 V2 5GHz protokolla 802.11ax (5 GHz): enintään 2402 Mbps
GT-AX6000 5GHz protokolla 5GHz AX: 4x4 (Tx/Rx) 1024 QAM 20/40/80/160MHz, up to 4804Mbps

AX3000:sta puuttuu 4x4 mimo ja se on teoriassa siis paljon surkeampi. Mutta jos on 0 4x4 mimo-laitetta muuta niin ei tietysti sitten. Minulla jokainen mesh:n node on kuitenkin 4x4 mimo.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 869
Minun käsitys on taas että kyllä pystyy luomaan nopeamman yhteyden
AX3000 V2 5GHz protokolla 802.11ax (5 GHz): enintään 2402 Mbps
GT-AX6000 5GHz protokolla 5GHz AX: 4x4 (Tx/Rx) 1024 QAM 20/40/80/160MHz, up to 4804Mbps

AX3000:sta puuttuu 4x4 mimo ja se on teoriassa siis paljon surkeampi. Mutta jos on 0 4x4 mimo-laitetta muuta niin ei tietysti sitten. Minulla jokainen mesh:n node on kuitenkin 4x4 mimo.
Juu, yleisesti ottaen teoriatasolla kyllä. Mutta Quest 3 ei sitä 2400mbps nopeampaa yhteyttä saa millään, eikä siksi ollut järkeä sijoittaa enempää routeriin. Toin vain oman käyttötapaukseni esiin, kun muuten minulle riittää 2,4ghz 150M verkko :)
 
Liittynyt
08.03.2018
Viestejä
1 052
Täällä kun ehdotellaan jo kalliitakin vehkeitä, niin ehdotan harkitsemaan pykälää laadukkaampaa merkkiä nimeltä Ubiquiti. UniFi 6 LR on paras verkkolaite mitä olen ostanut. Puolitoista vuotta jo rokannut ilman ainuttakaan ongelmaa. Signaali ongelmaiseen nurkkahuoneeseen on lähes täydet. Aiemmalla purkilla jopa Teams-puhelut pätki.
 

Cirrus

Miksei maailma toimi asmilla?
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 997
Täällä kun ehdotellaan jo kalliitakin vehkeitä, niin ehdotan harkitsemaan pykälää laadukkaampaa merkkiä nimeltä Ubiquiti. UniFi 6 LR on paras verkkolaite mitä olen ostanut. Puolitoista vuotta jo rokannut ilman ainuttakaan ongelmaa. Signaali ongelmaiseen nurkkahuoneeseen on lähes täydet. Aiemmalla purkilla jopa Teams-puhelut pätki.
Sisältää suorastaan surkeat teoreettiset nopeudet tuolla hinnalla meshiä varten. Mutta tietysti jos teoria ja käytäntö vastaa hemmetin paljon paremmin toisiaan tuolla purkilla kuin muilla, niin sitten. Olisi kuitenkin kova yllätys integroituneen antennin vehkeillä. Oma käsitys on että tuo jää todellista johonkin 600Mbit/s ja tarvitaan kuitenkin yli giga. -> roskaa, ei jatkoon. Edit: Siis siinä tapauksessä että use casessa kiinnostaa nopeus.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.03.2018
Viestejä
1 052
Sisältää suorastaan surkeat teoreettiset nopeudet tuolla hinnalla meshiä varten. Mutta tietysti jos teoria ja käytäntö vastaa hemmetin paljon paremmin toisiaan tuolla purkilla kuin muilla, niin sitten. Olisi kuitenkin kova yllätys integroituneen antennin vehkeillä. Oma käsitys on että tuo jää todellista johonkin 600Mbit/s ja tarvitaan kuitenkin yli giga. -> roskaa, ei jatkoon. Edit: Siis siinä tapauksessä että use casessa kiinnostaa nopeus.
Mulla on giganen netti mikä ei koskaan anna käytännös ihan täyttä gigaa. Wlanin yli oon onnistunu kummiskin saamaan jotain 850. Että vähintään sen verran lähtee. Ymmärtääkseni suurin rajoite on giganen LAN-portti tuossa purkissa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 596
Viestejä
4 205 753
Jäsenet
70 924
Uusin jäsen
hessunpessu

Hinta.fi

Ylös Bottom