Asus TUF B450M-PRO GAMING mATXemo + Ryzen 5 3600, win 7 ultimate edition

Liittynyt
20.12.2020
Viestejä
42
Win 7 ultimate edition asennuksessa ongelma. Usb-liitännässä olevat hiiri ja näppis katoavat/häviävät, kun ulkoiselta asemalta pyörivä asennus-dvd tuuttaa ruutuun päivämäärä, kieli jne asetukset. Olenko ymmärtänyt väärin, kun netin mukaan Ryzen ei tue seiska winkkua ja sen takia usb-portit häviää kuin tuhka tuuleen em. tilanteessa. Oikeaako ongelma vanhalla PS/2-liitännällä olevalla näppiksellä vai onko tässä nyt pakko palauttaa nuo hilut Jimms:lle ja vaihtaa ne joihinkin toisiin värkkeihin? Jos jollakulla on ohjeita, niin niitä otan mielelläni vastaan, että kuinka tässä pääsee eteenpäin.
Bios versio: 2006 x64, Build date: 11/13/2019, LED EC1 Version: AUMA0-E8K4-0101
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 948
Kannattaa ensin tarkistaa olisiko biosissa usblle asetusta, jolla sen saa legacy tilaan. Toinen mitä kannattaa kokeilla on Usb 2.0 portit.

Kannattaa katsoa myös tämä: Ratkaistu - Windows 7 asennus hyytyy siihen että hiiri + näppis ei enää toimi.

Tässä myös ratkaisu, jossa lisätään asennusmedialle Usb 3.0 ajurit käyttäen msin työkalua:


Onko seiskan asennukselle joku pakottava tarve? Jos ei niin laittaisin suosiolla kympin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.12.2020
Viestejä
42
Kiitos vinkeistä. Homma hoituu näillä.

edit: seiskan kautta kymppiin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.12.2020
Viestejä
42
Tiedän, että sen saa seiskan avaimella. Tässä versiossa mikä minulla on levyllä, ei ole sitä seiskan avainta, you know. Mutta ai niin, onhan minulla vanha kannettava, missä on seiska, joten voinko paukuttaa sen avaimella peruskympin tuohon pöytäkoneeseen? Ai sissus, täytyykin testata.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 233
Tiedän, että sen saa seiskan avaimella. Tässä versiossa mikä minulla on levyllä, ei ole sitä seiskan avainta, you know. Mutta ai niin, onhan minulla vanha kannettava, missä on seiska, joten voinko paukuttaa sen avaimella peruskympin tuohon pöytäkoneeseen? Ai sissus, täytyykin testata.
Jaahas, mikähän "versio" se tuollainen on...
Käsittääkseni Windows 7 mukana on aina tullut Product key, joka annetaan asennuksen aikana, ei ole mitään virallisia levyjä, joissa avain olisi ns. mukana. Erikseen sitten nuo OEM koneet, joissa on palautus image, mutta ne on vain sitä konetta varten räätälöity.

Ja kyllä pitäisi seiskan avain upota, kunhan on oikea versio (Home, Pro jne...).
 
Liittynyt
20.12.2020
Viestejä
42
Tämä on Ultimate-versio, jota nyt asentelen tuohon koneeseen. Kyllä se siitä kympiksi näyttää kääntyvän :)
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 001
Viestejä
4 209 718
Jäsenet
71 002
Uusin jäsen
Pera L

Hinta.fi

Ylös Bottom