Myyty Asus TUF 3080 OC 10Gt (Espoo)

Liittynyt
25.03.2021
Viestejä
23
Myytävä tuote: Asus TUF 3080 OC 10Gt
Hinta: Myyty
Tuote ostettu (mistä ja milloin):
Kuitti löytyy (takuu voimassa): Kyllä
Muuta huomioitavaa: Alkuperäinen non-LHR versio. Tämän vuoden alussa tahnat vaihdettu Noctuan NT H1 tahnaan. Tämä kortti jäänyt ylimääräiseksi uuden rtx 3090 heräteostoksen vuoksi.


Paikkakunta (ilmoita myös otsikossa): Espoo
Toimitustapa: Nouto Espoosta
Maksutapa: Käteinen


Pari palautetta löytyy matkapuhelinfoorumilta: rantala42

Edit: Korttia on myös mahdollista testata paikanpäällä halutessaan, mutta ilmoita hyvissä ajoin että ehdin vaihtamaan nykyisen 3090 korttini tuohon 3080 korttiin ja asentamaan tarvittavat ajurit yms.

Kuva:
 

Liitteet

Viimeksi muokattu:
Liittynyt
25.03.2021
Viestejä
23
600e, takuu ei enää voimassa kun kortti on avattu
Valitettavasti en aivan tuohon 600e hintaan ole kiinnostunu myymään.


  • Your warranty shall not be void if any warranty seals are altered, tampered, or removed.
'You're good. There is stickers that say it will void, but ASUS has a specific exception for this. You can remove the heatsink from an ASUS card for servicing or aftermarket cooler installation and your warranty remains intact. That's assuming you didn't damage the gpu die or the PCB during the re-installation of your cooler.'
Itselläni aikoinaan Asuksen GTX 1070 oli mennyt rikki niin että peleissä alkoi esiintymään artifacteja muutaman kuukauden käytön jälkeen, korttiin olin vaihtanut alkuperäisen ilmajäähdyttimen vesijäähyksi. Laitoin alkuperäisen jäähdyttimen takaisin paikoilleen uusilla tahnoilla ja sen jälkeen lähetin takuuseen. Ei ollut ongelmia takuun kanssa vaikka kortti oli avattu muutamaan otteeseen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
25.03.2021
Viestejä
23
Sellainen oli vastaus paikallisesta Asuksesta kun halusin vaihtaa tahnat, kyselin elokuussa tänä vuonna

Tähän muuten pätee virvhevastuu myyjällä suomessa. Jos lämpötahnojen vaihdon vuoksi alkaisivat eväämään takuuta. KKV sivulla lukee näin:

Kuluttajariitalautakunnan ratkaisuissa on kodinkoneiden, kuten pesukoneiden, televisioiden ja tietokoneiden osalta vakiintunut käytännöksi, että tavaran on kestettävä enemmän kuin kaksi vuotta. Kun tavara on ollut käytössä yli neljä vuotta, sen vioittumista ei yleensä pidetä virheenä.

Säännöksiä sovelletaan kulutustavaran kauppaan silloin, kun myyjänä on elinkeinonharjoittaja ja ostajana kuluttaja
Eli käsittääkseni asiassa tulisi täten olla yhteydessä Kilpailu- ja kuluttajaviraston kuluttajaneuvontaan, jos verkkokauppa.com ei tuotetta suostuisi huoltamaan takuukuittia vastaan. Täällä lisätietoa;
Virhevastuu ja takuu kulutustavaran kaupassa – Kilpailu- ja kuluttajavirasto
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
182
Ei nyt liity tähän myyntiin suoraan, mutta kävin juuri torissa keskustelun jossa kuake-jonne möi avattua tuffia. Vetosi juuri tuohon asuksen omaan höpötykseen. Unohti vain muutaman seikan siitä. Kun kortin on ostanut jälleenmyyjältä joka oli jimssi, nii ostaja on luonut sopimuksen silloin jimssin kanssa. No hän tarkasti asian jimssiltä ja ne näytti kortille keskisormea. Sen jälkeen kundi vetosi että takuu olisi suoraan asuksen kautta. Päätyi kuitenki tarkistamaan asian sieltä, ja sielläkin näytettiin keskisormea.
En tiedä mikä noissa on niin vaikeaa ymmärtää. Jos ostat kortin suoraan asukselta, niin voi niiden kirjoittama olla voimassa ettei avaaminen vaikuta takuuseen. Täällä liike voi määritellä sen että onko takuuta vai ei, jos kortin avaa ja aikalailla jokainen liike toimii sen mukaan onko sinetti rikottu vai ei.
Jossei asia avaudu, nii kerron sen brutaalisti. Suomessa ei laki voi kieltää että esim vuokra-asunnoissa ei saisi tupakoida tai olla kotieläimiä, mutta jos menet itse allekirjoittamaan sopimuksen jossa se kielletään nii se ajaa sen lain ohi. Jos ostat kortin jälläriltä, nii luot heidän kanssaan sopimuksen, halusit tai et
 
Liittynyt
06.09.2022
Viestejä
2
Luuletko oikeasti että lain ohi voidaan mennä erillisellä sopparilla? Brutaalisti esitettynä: Vuokrasopparissa lukee että saa huutaa parvekkeella keskellä yötä ja alaviitteenä lupa tappaa.

Virhevastuu on asia mistä myyjä ei voi luikerrella pois erillisellä sopparilla. Takuu on jotain mitä myyjä/valmistaja vapaaehtoisesti sulle myöntää ja ei liity mitenkään virhevastuuseen. Tästä on lukuisia esimerkkejä että virhevastuuseen vedottaessa myyjä joutuu osoittamaan rikkoutumisen johtuneen siitä että asiakas on kopeloinut tuotetta. Tarran poissaolo ei evää virhevastuuta vaikka myyjä niin sanoisinkin. Ymmärretään toki myyjän kanta siihen etteivät he halua maksaa jokaisen propelihatun kärvähdyttämiä laitteita, mutta virhevastuussa ei ole kyse siitä että mitä myyjä haluaisi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
182
Virhevastuu tulee siinä esille jos tuotteessa on vikaa. Ei oikein muuten. Silloin lähdetään selvittämään johtuuko vika käyttäjästä/käyttäjän toimista vai itse tuotteesta. Silti on hyvä ymmärtää että jos myydään itse räpellettyä korttia mukamas takuunalaisena, että niin ei ole. Pitää myös oppia ymmärtämään mikä on takuun ja virhevastuun ero.
Ps. Onnittelut, että ihan tämän takia tänne foorumille rekisteröidyit. Tervetuloa mukaan
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 304
Luuletko oikeasti että lain ohi voidaan mennä erillisellä sopparilla? Brutaalisti esitettynä: Vuokrasopparissa lukee että saa huutaa parvekkeella keskellä yötä ja alaviitteenä lupa tappaa.

Virhevastuu on asia mistä myyjä ei voi luikerrella pois erillisellä sopparilla. Takuu on jotain mitä myyjä/valmistaja vapaaehtoisesti sulle myöntää ja ei liity mitenkään virhevastuuseen. Tästä on lukuisia esimerkkejä että virhevastuuseen vedottaessa myyjä joutuu osoittamaan rikkoutumisen johtuneen siitä että asiakas on kopeloinut tuotetta. Tarran poissaolo ei evää virhevastuuta vaikka myyjä niin sanoisinkin. Ymmärretään toki myyjän kanta siihen etteivät he halua maksaa jokaisen propelihatun kärvähdyttämiä laitteita, mutta virhevastuussa ei ole kyse siitä että mitä myyjä haluaisi.
Virhevastuu koskee vain kokonaisuutta, joka on, kuten se on myyty ja sitä on käytetty ja huollettu, kuten kuuluu.
Jos tavaraa räpeltää kolmas osapuoli, niin hajoaminen voi hyvinkin johtua kolmannesta osapuolesta ja sen jälkeen se, kenelle virhevastuu kuuluu ei olekaan enää mitenkään välttämättä läpihuutojuttu.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
975
Itselläni aikoinaan Asuksen GTX 1070 oli mennyt rikki niin että peleissä alkoi esiintymään artifacteja muutaman kuukauden käytön jälkeen, korttiin olin vaihtanut alkuperäisen ilmajäähdyttimen vesijäähyksi. Laitoin alkuperäisen jäähdyttimen takaisin paikoilleen uusilla tahnoilla ja sen jälkeen lähetin takuuseen. Ei ollut ongelmia takuun kanssa vaikka kortti oli avattu muutamaan otteeseen.
Tällä mentaliteetillä itekin mennyt, asia myös muutama vuosi sitten tiedusteltu tukusta Asuksen tuotepääliköltä ja oli sillon fine.

muistelisin että yhden muistipiirivammasen kortin olen myös vaihtanut takuuseen vaikka oli vesillä ollut.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
182
Tällä mentaliteetillä itekin mennyt, asia myös muutama vuosi sitten tiedusteltu tukusta Asuksen tuotepääliköltä ja oli sillon fine.

muistelisin että yhden muistipiirivammasen kortin olen myös vaihtanut takuuseen vaikka oli vesillä ollut.
Näitä tapauksia on, jossa homma on ok. Ite tullut vain nii skeptiseksi kun tietää myyjät sekä valmistajat että kyllä nykyään sit pitäisi osata vaatia ja pyytää kirjallisena kaikki tieto ja hyväksyntä että myyjä tai valmistaja antaa luvan vaihtaa tahnat. Sen todistaminen jälkeenpäin, ja varsinki myydessä on super vaikeaa, miltei mahdotonta.
 
Liittynyt
06.09.2022
Viestejä
2
Virhevastuu tulee siinä esille jos tuotteessa on vikaa. Ei oikein muuten. Silloin lähdetään selvittämään johtuuko vika käyttäjästä/käyttäjän toimista vai itse tuotteesta. Silti on hyvä ymmärtää että jos myydään itse räpellettyä korttia mukamas takuunalaisena, että niin ei ole. Pitää myös oppia ymmärtämään mikä on takuun ja virhevastuun ero.
Ps. Onnittelut, että ihan tämän takia tänne foorumille rekisteröidyit. Tervetuloa mukaan
Kiitos, muropaketissa notkuin pari vuosikymmentä ja ollut offseasonillä näköjään ikuisuuden. Noilla mitä myyjä ja valmistaja sanoo on monesti ollut eri linjaus kun mitä kuluttajaneuvoja sanoo ja siinä kohtaa kun tuote menee rikki niin virhevastuu on se mitä sovellettaan jos ostaja ei saa haluttua lopputulosta "takuun" kautta. Puhutaan samasta asiasta molemmat mutta tota halusin vähän selventää (sekä korjata sen harhaluulon että lain yli voi kävellä omilla sopimuksilla. Se ei pidä paikkaansa).
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
249 671
Viestejä
4 352 939
Jäsenet
72 469
Uusin jäsen
supersykke

Hinta.fi

Ylös Bottom