Asus tiedotti takuuhuoltopalvelunsa parannuksista

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 861


Kaotik kirjoitti uutisen/artikkelin:
Asuksen takuukäytännöt ovat olleet viime aikoina netissä puheenaiheena ja yhtiö onkin luvannut parantaa käytäntöjään. Nyt Asus on kertonut uusista askelistaan kohti parempaa asiakaspalvelua ja takuukokemusta.



GamersNexus on ollut ensilinjassa kyseenalaistamassa Asuksen toimintatapoja, kun sen ROG Ally -tietokoneen takuuprosessi takkusi pahasti; takuuhuollossa jätettiin huomiotta rikkoutunut tattiohjain ja sen sijasta yhtiö tarjosi 200 dollarin arvoisia takuuseen kuulumattomia korjauksia pienten kosmeettisten virheiden korjaamiseksi. GamersNexuksen haastettua yhtiön toimintatapoja Asus kuitenkin lupasi tutkia prosessejaan ja parantaa niitä toimivammiksi.

Nyt Asus on julkaissut seuraavat askeleet takuuprosessin parantamiseksi. Kenties merkittävin niistä on uusi executivecare@asus.com -sähköpostiosoite, joka on tarkoitettu jo käsiteltyjen RMA-hakemusten uudelleenkäsittelyyn. Yhtiö kehottaa asiakkaita olemaan yhteydessä osoitteeseen, mikäli he kokevat, että heidän takuuhakemuksensa on luokiteltu epäreilusti tai muutoin väärin, tai mikäli heiltä on pyydetty rahaa korjauksista, joiden pitäisi asiakkaan näkemyksen mukaan kuulua takuun piiriin. Löydät alta Asuksen antaman viestipohjan näitä tapauksia varten.
  • Your Name (as listed in your RMA):
  • RMA Number:
  • Serial Number:
  • RMA application country:
  • Please describe your previous RMA dispute:
  • Supporting Documents (e.g., charged invoice, quotation notification, photos):
  • Additional Feedback (optional):

Asus lupautuu palauttamaan rahat kaikista turhista korjauksista, joihin asiakkaat ovat suostuneet saadakseen takuun alaiset korjaukset toteutettua. Tyypillisesti näissä tapauksissa on kyse takuunalaiseen vikaan liittymättömistä asiakkaan itse aiheuttamista vioista, joita on korjattu samalla, tai väärin asiakkaan aiheuttamiksi luokitelluista vioista. Lisäksi Asus poistaa ulkopuolisilta korjauskeskuksilta oikeuden merkitä vika asiakkaan aiheuttamaksi; jatkossa kaikki asiakkaan aiheuttamiksi tulkitut viat lähetetään Asuksen itsensä tulkittaviksi. Yhtiö lupaa lisäksi tuoda syyskuusta alkaen selvästi nykyistä läpinäkyvämmät raportit korjauksista, jottei väärinkäsityksiä syntyisi.

Yhtiö lupaa lisäksi palauttaa postikulut niille, joiden ilmaiset postit on hylätty, koska mukana on ollut takuuseen kuulumatonta korjattavaa. Käytännössä tämä tarkoittaa tapauksia, joissa samassa lähetyksessä on sekä takuuseen kuuluvaa korjattavaa että takuun ulkopuolista. Jatkossa ilmaisiin posteihin riittää, että lähetyksessä on yksi takuunalainen korjattava laite.

Asus on lisäksi luonut erillisen ryhmän käymään läpi aiempia asiakaskyselyitä kammatakseen esiin negatiivisia kokemuksia, jotta niihin johtaneisiin syihin voidaan puuttua. Lisäksi se on vihdoin myöntänyt ROG Allyn microSD-kortinlukijan ongelmat ja lupaa kertoa siihen liittyvistä päivityksistä lähiaikoina.

Voit tutustua Asuksen aiempiin lupauksiin takuuprosessin parantamisesta yhtiön tiedotteesta.

Lähteet: Asus, TechPowerUp

Linkki alkuperäiseen juttuun
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 889
Yrityksen johdon kiinnostuksen PR-osaston "uutisiin" ymmärrän. Lieneeköhän syytä odottaa vähintään muutama vuosi ennen kuin näemme joskos johdolla on edelleenkään oikeasti kiinnostusta sijoittaa mitään juhlapuheita enempää Asiakastukeenkin? PR-puolenhan tekee vaikka 1 supliikkimies harjoitustöinään, asiakastukeenhaan menee rahaa (!) joka on kaikki pois johdon tulospalkkioista :cry:
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 372
Yrityksen johdon kiinnostuksen PR-osaston "uutisiin" ymmärrän. Lieneeköhän syytä odottaa vähintään muutama vuosi ennen kuin näemme joskos johdolla on edelleenkään oikeasti kiinnostusta sijoittaa mitään juhlapuheita enempää Asiakastukeenkin? PR-puolenhan tekee vaikka 1 supliikkimies harjoitustöinään, asiakastukeenhaan menee rahaa (!) joka on kaikki pois johdon tulospalkkioista :cry:
GN:n omassa tekstissä oli muistaakseni maininta että ne aikovat seuraavan 6-12kk tehdä pistokokeita että Asus ei ole uudestaan gonahtanut tuen osalta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
488
GN ja Steve tekevät kyllä hienoa tutkivaa journalismia.

Hyvä kun puoliväkisin hankkiutuivat asiakaspalveluosaston johtajan puheille ja tuo tapaaminen oli ajoittain varsin vaivaannuttavaa katsottavaa, kun Steve hienosti hiillostaa :D

Ennenkin ovat vaan lähteneet paikan päälle, kun on ryhdytty tutkimaan asioita. Toki nyt oli kätevästi Computex samaan aikaan, niin ei tarvinnut erikseen lähteä Taiwaniin.
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
2 784
Tutkiva juornalismi 1 - 6 yritysmaailman asiakashuijaukset

Yksi syy miksi tarvitaan vapaata juornalismia!
Saas nähdä kuinka pitkään menee ennenkuin Asus uudelleen ”unohtaa” parannukset asiakaspalvelupuolella…
 
Liittynyt
29.04.2017
Viestejä
117
Itse lopetin asuksen tuotteiden ostamisen jo kymmenen vuotta sitten, kun en saanut rikkinäistä näytönohjainta takuuseen vaihdettua. Näytönohjain oli Suomesta ostettu tietokoneen osia myyneestä liikkeestä joka meni konkurssiin näytönohjaimen takuun aikana, mutta Suomen maahantuojan mukaan tuote oli Saksasta tuotu/ostettu joten ei ollut Suomessa takuun alainen. Saksasta käskivät olla sitten yhteydessä Suomen maahantuojaan johon olin vielä kuluttaja-asiamiehen avulla yhteydessä, joka oli myös sitä mieltä, että takuu kuuluu maahantuojalle riippumatta siitä mistä tuotteen olen ostanut, mutta asuksen suomen maahantuoja ei enään suostunut mitään vastaamaan vaikka laitoin nuo saamaani vastaukset liitteeksi takuu hakemukseen. Joten päätin, että en enää asuksen tuotteisiin koske.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 635
Kuinkahan kauas tämä menee? Taisi olla 2011 tai 2012, kun jouduin maksamaan lisäkuluja emolevyn vaihdosta.
 

Marti77

Team H2O
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
4 526
On ne aikasemmin sanonnut saman että parannusta tehty ehkä vuoden päästä nähdään.
Evga väki voisi kouluttaa niin ehkä tulisi jotain.
 
Liittynyt
18.01.2023
Viestejä
428
TL;DR tästä taisi olla luokkaa että ne välikäsinä toimivat huoltofirmat jotka tekevät töitä Asuksen nimissä olivat syypäitä ja halusivat onkia rahoja emoyhtiön kustannuksella. Asus lupasi pitää tästä edes päin tarkemmin silmällä näitä jotka tekevät töitä Asuksen nimissä.
Tietenkin salaliittoteoriat että onko tämä vain PR damage controllia, jää nähtäväksi.
 
Liittynyt
14.03.2022
Viestejä
234
Okei, jotain korjataan mutta minusta (olin Asus fani, koska ei koskaan ollut mitään ongelmia, mutta..) tässä nyt yritetään korjata mainetta pakosta, eikä koska sitä tarvitaan. Mieluusti olisin väärässä mutta itse jään odottamaan korjaantuuko perseily, joka meni selkeästi jo liian pitkälle vuosia sitten.

Linja on nyt pakotetusti oikea, harmi että siihen vaadittiin GN:n väliintuloa, toisaalta hiton hienoa että on Steve:n kaltaisia journalisteja joka kysyy kunnes vastaus on edes sinne suuntaan.

Luotto on mennyt (niin paljon kuin Allysta (ja muista jota päytökoneessa on Asus merkillä) tykkäänkin), on heistä itsestään kiinni seuraavat muutaman vuotta kun tarve tulee onko merkki kenties joku muu vaikka itse laitteisto olisi täydellinen.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
1 807
Hyvä myös huomioida, että kyse on yhdysvalloista missä ei ole yhtä hyvää kuluttajansuojaa.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 861
Hyvä myös huomioida, että kyse on yhdysvalloista missä ei ole yhtä hyvää kuluttajansuojaa.
Vain osa muutoksista koskee yksinomaan Yhdysvaltoja, osa koko maailmaa. Ne, mitkä koskee vain jenkkejä on Asuksen sivuilla merkitty vain jenkkejä koskeviksi.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
246 899
Viestejä
4 317 612
Jäsenet
71 912
Uusin jäsen
AleksiEJ

Hinta.fi

Ylös Bottom