Asus T100HA ajuriongelma

Liittynyt
28.01.2017
Viestejä
470
Tere

Tein kaverin 2-in-1 tietokone-tablet -masiinaan puhtaan Windows-asennuksen. Asennus itsessään sujui hyvin, mutta ajurien asentamisen kanssa on ongelmia. En saa asentumaan Asuksen omilta sivuilta ladattua Wifi-ajuria, joten en saa laitteeseen nettiä toimimaan. Kyseessä on 64-bittinen Windows 10 ja olen sen mukaisesti ladannut Asuksen sivuilta kyseiseen laitteeseen sopivat ajurit USB-tikulla, mutta kun alan asentamaan niitä saan virheilmoituksen "Update cpp 1203".

Googlettelin ongelmaa, mutta laihoin tuloksin. Koitin asentaa ajureita myös yhteensopivuustilassa ja järjestelmävalvojana, mutta sekään ei auttanut. Ilmeisesti kyseessä on jonkin sortin yhteensopimattomuus käyttöjärjestelmän ja ajurien välillä, mutta en tiedä miten se on mahdollista, kun olen täysin varma asentamastani Windows-versiosta ja laitteesta.

Laitteessa ei myöskään ole paikkaa verkkokaapelille, joten en pääse ainakaan illman ulkoista Wifi-adapteria käyttämään myöskään Windowsin omaa päivityssovellusta.

Tuleeko teillä jotain muuta vielä mieleen mitä voisi koittaa ilman Windows-päivityksiä?
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 219
Näkyy olevan yleinen ongelma Asuksella tuo (samaista piiriä käytetty monessa laitteessa), ku pikkasen Googlas asiaa, eli ei ole enään kunnolla yhteensopiva kympin kanssa mutta jotkut ovat saaneet toimimaan laittamalla nämä ajurit (väittävät että samaisessa paketissa on myös 64bit ajurit, vaikka onkin 32bit paketti, tähän en pysty itse varmuutta antamaan, mutta kokeilemallahan tuo selviää):

Täältä löytyy asiasta keskustelua, mutta vuosien takaa, joten voi olla ettei uppoa nuokaan enää nykyiseen versioon kympistä:
Täällä myöskin annettu sama vinkki:

Jos ei tuolla mene, niin sitten voipi olla vaikeampi tapaus...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.11.2016
Viestejä
990
kokeile tuolta ladata toiseksi ylin rivi tai alempaa jokin muu win10 sopiva tikulle, avaa se cab tiedosto ja valitse kaikki, kopioi ne valitut johonkin kansioon mistä löydät helposti. ja sitte laitehallinnan kautta päivitä ohjain itse etsimällä tuo kansio minkä teit. toki siellä laitehallinnassa pitä näkyä se wifi ajuri puutteellisena jonka valitset, jos ei näy laitehallinnan yläosa näytä, sieltä näytä piilotiedostot.

 
Liittynyt
28.01.2017
Viestejä
470
Näkyy olevan yleinen ongelma Asuksella tuo (samaista piiriä käytetty monessa laitteessa), ku pikkasen Googlas asiaa, eli ei ole enään kunnolla yhteensopiva kympin kanssa mutta jotkut ovat saaneet toimimaan laittamalla nämä ajurit (väittävät että samaisessa paketissa on myös 64bit ajurit, vaikka onkin 32bit paketti, tähän en pysty itse varmuutta antamaan, mutta kokeilemallahan tuo selviää):

Täältä löytyy asiasta keskustelua, mutta vuosien takaa, joten voi olla ettei uppoa nuokaan enää nykyiseen versioon kympistä:
Täällä myöskin annettu sama vinkki:

Jos ei tuolla mene, niin sitten voipi olla vaikeampi tapaus...
Tämä keino ei valitettavasti auttanut.

kokeile tuolta ladata toiseksi ylin rivi tai alempaa jokin muu win10 sopiva tikulle, avaa se cab tiedosto ja valitse kaikki, kopioi ne valitut johonkin kansioon mistä löydät helposti. ja sitte laitehallinnan kautta päivitä ohjain itse etsimällä tuo kansio minkä teit. toki siellä laitehallinnassa pitä näkyä se wifi ajuri puutteellisena jonka valitset, jos ei näy laitehallinnan yläosa näytä, sieltä näytä piilotiedostot.

Laitehallintaan ei tule näkyviin mitään langattoman verkon ajureita vaikka ottaisin näkyviin piilotetutkin tiedostot. Voiko kyseessä olla joku rautapuolen ongelma?
 
Liittynyt
26.11.2016
Viestejä
990
no se wlankortti voi olla rikki ettei sitte näy missään, tai bios sieltä katsoa olisko se otettu pois käytöstä " Disable" valittuna,
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 386
Viestejä
4 200 182
Jäsenet
70 894
Uusin jäsen
JapPro

Hinta.fi

Ylös Bottom