Asus ROG Strix G15DH valmiskonepaketti

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
26
Tuli tilattua tuo otsikossa mainittu konepaketti ja nyt mietin että onkohan tuo kuinka hyvin laajennettavissa tulevaisuudessa. Tarkoitus ainakin päivittää näytönohjain RTX 3060 ja lisätä levytilaa. Onko nykyään mieltä lisätä kiintolevyjä vai kannattaako suoraan lisätä ssd rinnalle? Entä miten tuo näytönohjaimen päivitys, meneeköhän tuohon tilalle se 3060 tulevaisuudessa?

Tosiaan viimeksi pöytäkoneiden kanssa olen ollut tekemisissä n.10+ vuotta sitten, peliläppäreillä olen mennyt jo vuosia.

Asus ROG Strix G15DH -pelitietokone
AMD Ryzen 5-3600X 3.8GHz, 8GB DDR4, 512GB SSD, NVIDIA GeForce 1650 Super 4GB
 
Liittynyt
01.12.2017
Viestejä
1 570
jos löytyy virta kaapelit näytönohjaimelle ja tarpeeksi tilaa uudelle näytönohjaimelle niin ei pitäis olla ongelmaa päivityksessä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
26
jos löytyy virta kaapelit näytönohjaimelle ja tarpeeksi tilaa uudelle näytönohjaimelle niin ei pitäis olla ongelmaa päivityksessä.
Yritin googletella tuota konetta että mikä emolevy ja mitä liittimiä siitä löytyy mutta en kyllä löytänyt mitään infoa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 096
Yleisesti ottaen noita ei päivitetä ja et saa siihen tehokasta näytönohjainta ainakaan helposti.

Markettimikrojen kanssa ollaan yleensä naimisissa niiden koko eliniän ajan ja niitä ei paljoa päivitetä.

Lisäksi kannattaa noista päivityksistä kysellä myyjäliikkeestä, ettei "tuliterän" koneen takuu mene heti.

--

(ja tuohon ensimmäinen päivitys on toinen muistikampa tai 2x8GB, jos siellä on kaksi kampaa tai ne on hitaita muisteja)
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 928
Siinä vaiheessa kun pakettikonetta joudutaan jo uutena päivittelemään, niin kannattaa katsella konetta itse kasattuna. Noiden päivitettävyys kun on yleensä luokkaa peruna ja mitä tuosta pikaisesti arvostelua katsoin, niin päivitettävyyttä juurikin haukutaan:
"You don’t get any upgrade room from the case, with no 2.5in or 3.5in drive mounts."
"The motherboard is underwhelming, too. It’s a basic model, with no spare memory, PCI or M.2 connectors. It has no attractive ornamentation or other high-end features, and no beefed-up, gaming-grade audio. It’s fine for mainstream use, but it’s another indication that this PC is never really intended to be tinkered with. "

Muistislottejakin näyttäisi olevan vain kaksi. Muistitkin tuosta joutuisi päivittämään. 8Gt on todella nihkeästi nykypäivänä.


Cons:
  • Flimsy build
  • Limited upgrade options
  • Poor connectivity
Itse kasattuna toki näyttiksen kanssa tulee hieman ongelmia, kun noita ei oikein saa mistään. Tosin käytettynä moista voisi katsella tai sitten odottelee koneen kanssa sen aikaa kun kortteja alkaa taas kaupasta saamaan.
 
Liittynyt
01.12.2017
Viestejä
1 570

tollasen kuvan löysin. Tosin tässä mallissa on 2060 super.
Tilaa näyttäis löytyvän mutta tossa on joku kiinnike minkä saa varmaan irroitettua. Kuvassa näkyy ainakin 1kpl 6/8 pin virtakaapeli näytönohkaimelle en oo varma kumpi ja onko toinen jossakin piilossa.

Kovalevyille ei oo paikkoja. Uuden ssd:n voi tarvittaessa vaikka teipata johonkin kiinni jos vaan löytyy kaapeli sillekkin.

Parhaiten selviää ku avaa itse sivupaneelin mut takuut saattaa mennä ni itse päivittelisin vasta kun takuut loppuu.

Asus ROG Strix G15DH Review 3 (1).jpg
 
Liittynyt
26.06.2020
Viestejä
1 299
Eikai takuu voi mitenkään mennä jos sivupaneelia aukoo? Ellei ruuvien päällä ole mitään avattaessa rikkoontuvaa tarraa.
 

Techmies

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
22.05.2020
Viestejä
408
Eihän tossa ole järkeä että olet maksanut kyseisestä koneesta 899(?), ja joudut vielä ostamaan lisää SSD tilaa (50-100€) ja lisää muistia (80~), jolloin hinnaksi tuleekin jo se yli tonni, millä saisi itsekoottuna paremman koneen.
Lisäksi koneessa on vain pirkka 500w bronze virtalähde..
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
26
Eihän tossa ole järkeä että olet maksanut kyseisestä koneesta 899(?), ja joudut vielä ostamaan lisää SSD tilaa (50-100€) ja lisää muistia (80~), jolloin hinnaksi tuleekin jo se yli tonni, millä saisi itsekoottuna paremman koneen.
Lisäksi koneessa on vain pirkka 500w bronze virtalähde..
Ei ole tarkoitus heti päivittää tuota näytönohjainta, tässä 6kk sisään. Toki pärjään kyllä tuolla pienemmälläkin ssd:llä, mutta jossakin vaiheessa sitten isompaa tilalle. Tuo kone oli 749eur tarjouksessa...

EDIT: omat taidot niin ruosteessa että osista itse kokoamista en edes yritä.
 
Viimeksi muokattu:

Techmies

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
22.05.2020
Viestejä
408
Esim. Jimssistä saa kasauspalvelun hintaan 89€. Minun mielestäni palapelin kokoaminen on vaikeampaa mitä tietokoneen. Youtube on täynnä hyviä videoita.

Allaolevasta setistä puuttuu näyttis, mutta sen suosittelen ostamaan käytettynä nyt, vaikka 1660/super hintaan 180-250€, jolloin ollaankin siellä tonnin tuntumassa.
 

Liitteet

Liittynyt
26.06.2020
Viestejä
1 299
Ei ole tarkoitus heti päivittää tuota näytönohjainta, tässä 6kk sisään. Toki pärjään kyllä tuolla pienemmälläkin ssd:llä, mutta jossakin vaiheessa sitten isompaa tilalle. Tuo kone oli 749eur tarjouksessa...

EDIT: omat taidot niin ruosteessa että osista itse kokoamista en edes yritä.
Jos osaat vaihtaa näytönohjaimen ja ssd:n itse niin osaat koota loputkin koneesta!
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 218
Viestejä
4 194 928
Jäsenet
70 874
Uusin jäsen
Lorenz997

Hinta.fi

Ylös Bottom