Ratkaistu ASUS näyttö RMA palautus probleemia

Liittynyt
26.02.2022
Viestejä
9
Hyvät herrasmiehet,
onko muilla kokemusta ASUKSEN takuupalautuksista?

Situaation on siis:
Ostin n. 8kk sitten näytön jimmsiltä. Kuitenkin hiljattain alkoi näyttöön ilmestymään pysty/vaakasuuntaisia viivoja, näyttö välillä käynnistyi uudestaan.
N. viikon aikana ongelma siirtyi satunnaisesta melkein kokoaikaiseen oireiluun ja nyt näyttö ei edes mene enää päälle.

Otin yhteyttä jimssiin ja he olivat sitä mieltä, että asioin asuksen kanssa suoraan, koska se on nopeampaa. Selvä.
Tein RMA-hakemuksen, jossa oli n. 4 kappaletta tekstiä sekä 2-3 kuvaa ongelmasta.
Hakemus hylättiin "riittämättömän vikakuvauksen johdosta" ja kehotettiin ottamaan yhteyttä Asuksen tukeen. Otin yhteyttä, pistin samat setit menemään ja kuulemma oli hyvä teksti ja selkeästi ongelma tuli esille,
kehottivat että teen RMA-hakemuksen.

Selvä.

Laitoin uudestaan RMA-hakemuksen menemään lisänään suhteellisen passiivis-agressiivinen tarina jossa kerroin, että tuen mielestä oli hyvä stoori kirjoitettu.
RMA-hakemus hyväksyttiin noin tunnissa.

Nyt täytyisi lähetellä näyttö Asukselle Saksan maille ja vainoharha iskee;
kysymys siis kuuluu: kuinka paljon tässä saa tapella, että saa toimivan laitteen takaisin ilman tonnin laskua?

Alkuperäinen pakkaus siis hävinnyt muutossa, voiko ne alkaa nipottaa siitä? Kuinka monta metriä kuplamuovia täytyy laittaa, että ei tule soosoota?

Sähköpostissa myös mainitaan: "älä toimita MITÄÄN kaapeleita, adapteria/verkkolaitteita tai muita lisävarusteita kuriiriin mukaan. ",
mutta jostain asuksen sivuilta luin, että jos näytössä on virtaongelmia, niin virtapiuha täytyy olla mukana?

Ota tästä selvää - onko muilla kokemusta että voi hyvillä mielin lähettää?
 
Liittynyt
26.02.2022
Viestejä
9
Ehkä vähän offtopic, mutta ymmärtääkseni se on jimmsin asia hoitaa nuo takuu jutut, eikä missään nimessä sinun
Tais vaan omaa työtaakkaansa siirtää mulle.
Nyt kuitenkin jo löytyy RMA-numero Asukselle niin tiedä mimmosen sopan saa aikaan jos vielä jimmssille tästä lähtee tyrkyttämään uudestaan
 
Liittynyt
09.06.2023
Viestejä
872
Ehkä vähän offtopic, mutta ymmärtääkseni se on jimmsin asia hoitaa nuo takuu jutut, eikä missään nimessä sinun
Juu, se on Jimmsin ongelma eikä asiakkaan. Toki helpompi heille jos asiakas hoitaa.

Itsellä oli samankaltainen takuukeissi muutama vuosi sitten Verkkokaupan kanssa. Ei ongelmia, näyttö Verkkokauppaan ja uusi tilalle noin kuukausi myöhemmin. Toinen vaihtoehto olisi ollut itse hoitaa näyttö jonnekin Eurooppaan, mutta siihen en halunnut ryhtyä.
 
Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
725
Eipä kyllä enää yhtään yllätä, että Jimms yrittää taas ensin hylätä ihan selvän RMA-tapauksen ja vielä senkin jälkeen pesee kädet takuuasian hoitamisesta ja ulkoistaa sen asiakkaalle. Kauas on tultu niistä ajoista, kun itsekkin ostin tavaraa Jimmsistä juuri sen takia, että siellä takuuasiat hoituvat mallikkaasti, mutta nykyään en kyllä uskaltaisi ostaa sieltä enää mitään viittä euroa kallimpaa tuotetta.

Kannattaa kuitenkin suhtautua todella kriittisesti siihen, että alkaa itse hoitamaan näitä takuuasioita Jimmsin puolesta, koska siitä voi koitua odottamattomia ongelmia. Siitä ei ole kovin kauan aikaa, kun muistaakseni tällä foorumilla jollain oli ihan vastaava tilanne ja jos en ihan väärin muista, niin silloinkin kyseessä oli Jimms.

Myyjäliike pyysi asikasta hoitamaan näytön takuuasian suoraan valmistajan kanssa. Teki kuten pyydettiin ja lopulta kuljetusliike toi hänelle näytön, joka oli hajonnut kuljetuksessa. Tästä seurasi sellainen hauska episodi, että myyjäliike pesi hommasta kädet aivan totaalisesti, koska asiakas oli hoitanut takuuasian (myyjäliikkeen pyynnöstä) suoraan valmistajan kanssa, joten he katsoivat, että heillä ei ole tähän asiaan osaa eikä arpaa.

Seuraavaksi valmistaja nostaa kädet pystyy ja sanoo, että se on asikkaan ja kuljetusfirman välinen ongelma. Ja kuljetusfirma taas sanoo, etteivät he hoida asioita suoraan loppukäyttäjän kanssa, vaan myyjän kanssa. Voi olla, että tässä oli vielä jotain välivaiheita, mutta lopputulos oli kuitenkin se, että asiakkaalla oli kotona takuukorjauksesta tullut näyttö, joka oli hajonnut kuljetuksessa ja kaikki kolme osapuolta nostavat kädet pystyyn.

Tarinan opetus. Älä ikinä ala hoitamaan työtä, josta olet jo maksanut laitteen oston yhteydessä ja jonka hoitaminen kuuluu yksiselitteisesti myyjälle, ei asiakkaalle. Mitä useampi kokki, sen surkeampi soppa siitä tulee.
 
Liittynyt
26.02.2022
Viestejä
9
Eipä kyllä enää yhtään yllätä, että Jimms yrittää taas ensin hylätä ihan selvän RMA-tapauksen ja vielä senkin jälkeen pesee kädet takuuasian hoitamisesta ja ulkoistaa sen asiakkaalle. Kauas on tultu niistä ajoista, kun itsekkin ostin tavaraa Jimmsistä juuri sen takia, että siellä takuuasiat hoituvat mallikkaasti, mutta nykyään en kyllä uskaltaisi ostaa sieltä enää mitään viittä euroa kallimpaa tuotetta.

Kannattaa kuitenkin suhtautua todella kriittisesti siihen, että alkaa itse hoitamaan näitä takuuasioita Jimmsin puolesta, koska siitä voi koitua odottamattomia ongelmia. Siitä ei ole kovin kauan aikaa, kun muistaakseni tällä foorumilla jollain oli ihan vastaava tilanne ja jos en ihan väärin muista, niin silloinkin kyseessä oli Jimms.

Myyjäliike pyysi asikasta hoitamaan näytön takuuasian suoraan valmistajan kanssa. Teki kuten pyydettiin ja lopulta kuljetusliike toi hänelle näytön, joka oli hajonnut kuljetuksessa. Tästä seurasi sellainen hauska episodi, että myyjäliike pesi hommasta kädet aivan totaalisesti, koska asiakas oli hoitanut takuuasian (myyjäliikkeen pyynnöstä) suoraan valmistajan kanssa, joten he katsoivat, että heillä ei ole tähän asiaan osaa eikä arpaa.

Seuraavaksi valmistaja nostaa kädet pystyy ja sanoo, että se on asikkaan ja kuljetusfirman välinen ongelma. Ja kuljetusfirma taas sanoo, etteivät he hoida asioita suoraan loppukäyttäjän kanssa, vaan myyjän kanssa. Voi olla, että tässä oli vielä jotain välivaiheita, mutta lopputulos oli kuitenkin se, että asiakkaalla oli kotona takuukorjauksesta tullut näyttö, joka oli hajonnut kuljetuksessa ja kaikki kolme osapuolta nostavat kädet pystyyn.

Tarinan opetus. Älä ikinä ala hoitamaan työtä, josta olet jo maksanut laitteen oston yhteydessä ja jonka hoitaminen kuuluu yksiselitteisesti myyjälle, ei asiakkaalle. Mitä useampi kokki, sen surkeampi soppa siitä tulee.
Kuulostaa taas ihan nykyajan firmojen toiminnalta.
Pitäis varmaan opetella olemaan vähemmän joojoo-mies ja pistää muille jauhot suuhun.

Täytyy varmaan soitella Asuksen puoleen että voiko peruutella RMA numeron ja sen jälkeen tyrkätä homma Jimssille.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 246
Minkälainen virtajohto siinä Asuksessa on? Jos se on semmoinen, että ei ole virtalähde (iso mötikkä) johdossa, niin sehän on samanlainen kuin PC:n virtajohto ja ei siinä vikaa ole.

--

Itse vaihdon olen tehnyt Asuksen kanssa. Minulla oli alkuperäinen paketti. Otin sieltä pois jalustan ja manuaalit ja pistin näytön sinne. Ei ollut sähköjohtoa siellä.

Sitten näyttö meni Saksaan, eikä mitään kuulunut, paitsi että ovat vastaanottaneet näyttöni. Noin vähän yli viikko ja UPS/DHL ei taaskaan käynyt kotiovellani (olin etätöissä) ja sanoi, että "en ollut kotona" ja toimitti lähipisteelle lähetyksen. En edes odottanut lähetystä, eikä niillä välttämättä ollut puhelinnumeroniani/ovikoodia, niin tällä kertaa ehkä ok, että eivät tuoneet kotia. Sieltä oli Asus lähettänyt toisen näytön tilalle.

Toinen näyttö tuli jossain väärän näytön paketissa, kuitenkin kohtuuhyvin pakattuna ja siellä oli myös jalusta. Paketti oli teipeillä kasassa, niin ei ole sitä enää ja näytölläni ei ole pakettia, mikä tässä jäi harmittamaan. Olen myymässä tätä näyttöä joskus, kun on rahaa olediin. Korjautussa yksilössä kuitenkin vähemmän valovuotoa ja IPS glowta, niin ihan tyytyväinen olen.

Käytännössä taitaa toimia niin, että kun näyttö saapuu Saksan korjauspajaan, he lähettävät edellisen saman mallin, jonka ovat korjanneet. Niin ei tarvitse sitten sinun näyttösi korjausta odotella. Tietenkin eivät sillä nopeimmalla kuljetuksella ja eivät ne mitään seurantakoodejakaan lähettele.

--

Mielestäni velvollisuutesi on kuitenkin pakata näyttö hyvin ja jos on Jimm'siltä peräisin, niin tämmöinen kai riittää:
 
Liittynyt
26.02.2022
Viestejä
9
Minkälainen virtajohto siinä Asuksessa on? Jos se on semmoinen, että ei ole virtalähde (iso mötikkä) johdossa, niin sehän on samanlainen kuin PC:n virtajohto ja ei siinä vikaa ole.

--

Itse vaihdon olen tehnyt Asuksen kanssa. Minulla oli alkuperäinen paketti. Otin sieltä pois jalustan ja manuaalit ja pistin näytön sinne. Ei ollut sähköjohtoa siellä.

Sitten näyttö meni Saksaan, eikä mitään kuulunut, paitsi että ovat vastaanottaneet näyttöni. Noin vähän yli viikko ja UPS/DHL ei taaskaan käynyt kotiovellani (olin etätöissä) ja sanoi, että "en ollut kotona" ja toimitti lähipisteelle lähetyksen. En edes odottanut lähetystä, eikä niillä välttämättä ollut puhelinnumeroniani/ovikoodia, niin tällä kertaa ehkä ok, että eivät tuoneet kotia. Sieltä oli Asus lähettänyt toisen näytön tilalle.

Toinen näyttö tuli jossain väärän näytön paketissa, kuitenkin kohtuuhyvin pakattuna ja siellä oli myös jalusta. Paketti oli teipeillä kasassa, niin ei ole sitä enää ja näytölläni ei ole pakettia, mikä tässä jäi harmittamaan. Olen myymässä tätä näyttöä joskus, kun on rahaa olediin. Korjautussa yksilössä kuitenkin vähemmän valovuotoa ja IPS glowta, niin ihan tyytyväinen olen.

Käytännössä taitaa toimia niin, että kun näyttö saapuu Saksan korjauspajaan, he lähettävät edellisen saman mallin, jonka ovat korjanneet. Niin ei tarvitse sitten sinun näyttösi korjausta odotella. Tietenkin eivät sillä nopeimmalla kuljetuksella ja eivät ne mitään seurantakoodejakaan lähettele.

--

Mielestäni velvollisuutesi on kuitenkin pakata näyttö hyvin ja jos on Jimm'siltä peräisin, niin tämmöinen kai riittää:
On virtalähde välissä, mutta uskoisin että paneelissa ois ainakin vikaa noiden ihmeellisten viivojen/artefaktien takia, tai no mistäs minä tiiän.

Kuitenkin täytyy koittaa peruutella numeroa ja pistää jimmssin piikkiin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 246
On virtalähde välissä, mutta uskoisin että paneelissa ois ainakin vikaa noiden ihmeellisten viivojen/artefaktien takia, tai no mistäs minä tiiän.

Kuitenkin täytyy koittaa peruutella numeroa ja pistää jimmssin piikkiin.
En ole edes ostanut omaa Asusta Jimm'sistä, mutta veikkaan, että on vaikeampaa ja hitaampaa asioida heidän kanssaan kuin Asuksen. Verkkokauppa.com ainakin pisti Samsungini eteenpäin Samsungille ja siinä oli turha välivaihe, kun oli heidän varastossaan. Sitten kesti yli kohtuullisen ajan, mutta ei auttanut valittaa. Lisäksi, jos et asu Turussa, niin silti sinun pitää saada näyttö perille hyvin pakattuna. Jos olet heittänyt alkup. paketin roskiin, niin kyllä silti joudut kunnon pakkauksen jostain hankkimaan.

Tämä siis omista näyttöreklamaatioista. Tai no, kolmas oli Giganttiin ja sain sieltä uuden näytön suoraan, kun näkivät sen vian.
 

Marti77

Team H2O
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
4 473
En tiedä tuon kyseise mallin takuusta mutta aika monella in onsite takuu eli tuote haetaan kotoa.
Itse en ole monitoria ikinä huoltanut mutta telkkari on haettu kaksi kertaa ja tuotu toinen varatelkkari tilalle ja oli sama televisio kysessä molemmilla kerroilla ja kolmannella kerralla oli jo takuu umpeutunut.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
231
Asuksissa on noutopalautus takuu, erona onsite takuissa että viallinen yleensä pakataan siinä onsite vaihdossa korvaavan laitteen tilalle ja ei ole mitään ylimäärästä säätöä pakkaamisen suhteen ja parhaimmassa tapauksessa kuriiri vie sitten se risan mennessään samalla.

Yleisesti ottaen on älytöntä että joutuu erikseen täyttelemään rma hakemuksia, jos on jo soittanut tukeen ja kertonut tarpeelliset asiat
Monitorien takuuvaihdot on yleensä silkkaa logistiikkaa ja yleensä kätevin tapa noissa on vaihdattaa se kuriirin kanssa kaikki muu yleensä ajanhukkaa molemmille osapuolille :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.02.2022
Viestejä
9
Updatea: päätin lähetellä näytön Asuksen matkaan. UPS tuli hakemaan ovelta, ei ongelmaa. Seurailin seurantakoodilla, että paketti on päässyt perille, mutta ei mitään ilmoitusta tms. mitä seuraavaksi tapahtuu.
Muutaman päivän päästä tuli seurantakoodi tekstiviestillä ja viikko siitä uusi näyttö tuli kotiovelle.

Lähettivät uuden samanlaisen näytön, josta vastaavia ongelmia ei ainakaan vielä ole löytynyt.

TLDR; Loppu hyvin kaikki hyvin.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
242 269
Viestejä
4 231 390
Jäsenet
71 186
Uusin jäsen
pymehry

Hinta.fi

Ylös Bottom