Asus g15ds

Liittynyt
11.12.2019
Viestejä
274
Moikka,

Pitkään aikaan ei ole ollut pelikonetta ja nyt sellainen harkinnassa. Olisiko tämä tarjoushintaisena ihan jos ei osaa/jaksa itse kasata ja haluaisin valmiin paketin?
Eniten varmaan tulisi pelattua cs2 ja jonkin verran muita gamepass ultimate pelejä

 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 700
Moikka,

Pitkään aikaan ei ole ollut pelikonetta ja nyt sellainen harkinnassa. Olisiko tämä tarjoushintaisena ihan jos ei osaa/jaksa itse kasata ja haluaisin valmiin paketin?
Eniten varmaan tulisi pelattua cs2 ja jonkin verran muita gamepass ultimate pelejä

Mainausrumbassa tuli yksi tuollainen ostettua kolme vuotta sitten. Hinnaltaan ja osiltaan muuten täysin sama mutta tässä uudessa on prosessori vaihtunut 5800-->7700X.
- Kotelo kaameaa ripulia
- Emolevy käyttää poropietari BIOS-versiota (mm. Omassa ei ole 5800X3D tukea)
- Prosessori jäähy heppoinen ja äänekäs vakio asetuksilla.

Eli ei todellakaan jatkoon tuolla hinnalla ja näytönohjaimella. 1600€ hintaan saat esimerkiksi Datatronicilta valmiiksi kasattuna RTX 4070 koneen.
 
Liittynyt
07.06.2017
Viestejä
4 016

Esim tuosta halvempi ja parempi pelikone.

Hinnassa säästäisi vielä reilut 60€ jos asentaa itse winukan.

Win-lisenssi huutonetistä ~6€ tai proshopista 70€:

Jos nyt ihan pakko olisi markettikone ostaa niin:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 260
Se nyt vaan on tyhmää tuijottaa pelkästään hintaa. Tuossa on heikoin osa vuoden 2020 näytönohjain, jonka reaaliarvo on 400€, eikä 600-700€ , mitä se aikoinaan maksoi.. Itse en ostaisi tuota edes 300€ (mikä lienee käytetystä käypä hinta), vaan ostaisin suoraan 4060:n siihen hintaan uutena.

Itse tunnustan, että en päässyt tuota pidemmälle, kun luulin, että sieltä on kaivettu joku vuosia vanha varastoromu tyhjennysmyyntiin. Siinä oli kuitenkin päivitetty vain 2 vuotta vanhaan prosessoriin. Joka on ihan hyvä. Et vaan tarvitse sellaista, ainakaan CS2 ja fiksut kaverit täällä vaihtavat sen vähän huonompaan, että saadaan parempi näytönohjain samalla budjetilla ja lisää FPS.

--

Käytännössä 4060 Ti olisi tuota näytönohjainta vastaava moderni tuote. Olen kuullut, että Nvidia olisi parempi CS2:een, niin ei välttämättä AMD:tä sen pelaamiseen.
 
Liittynyt
07.06.2017
Viestejä
4 016
Liittynyt
11.12.2019
Viestejä
274
Kiitos kaikille vastauksista eli selkeä no go.
Valmiiksi kasattu kone datatronicilta voisi olla hyvä vaihtoehto tässä kohtaa.
HP osalta oli huonoja kokemuksia eli markettikoneen merkki pitäisi olla eri.
Asuksen omalta sivulta löytyi tämmöinen hintaan 1471 eli ilmeisesti uudempi ja parempi tuolla 4070 kortilla.
Onko kuitenkin niin että asus yms. Oikoo jossain eli kotelo, jäähdytys tai jokin muu on heikompi?

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 260
Kiitos kaikille vastauksista eli selkeä no go.
Valmiiksi kasattu kone datatronicilta voisi olla hyvä vaihtoehto tässä kohtaa.
HP osalta oli huonoja kokemuksia eli markettikoneen merkki pitäisi olla eri.
Asuksen omalta sivulta löytyi tämmöinen hintaan 1471 eli ilmeisesti uudempi ja parempi tuolla 4070 kortilla.
Onko kuitenkin niin että asus yms. Oikoo jossain eli kotelo, jäähdytys tai jokin muu on heikompi?

Tämä on paljon parempi kuin ensimmäinen valintasi.
Lisäksi olet ymmärtänyt, että näytönohjain on se eniten pelinopeuteen vaikuttava asia.

Tuossa voi prosessori olla vähän ehdotettua AMD:tä hitaampi, mutta ei siitä ole suurempaa väliä, kun se on aika tuore ja kyvykäs 10-ydin.

Sen sijaan, tuossa on 512GB tallennustilaa, jonka saa täyteen pahimmassa tapauksessa yhdellä pelillä. Lisäksi RAM-muistia on puolet siitä, mitä näiden ehdotuksissa. Kannattaa varautua siihen, että näitä sitten päivitellään.
 
Liittynyt
11.12.2019
Viestejä
274
Tämä on paljon parempi kuin ensimmäinen valintasi.
Lisäksi olet ymmärtänyt, että näytönohjain on se eniten pelinopeuteen vaikuttava asia.

Tuossa voi prosessori olla vähän ehdotettua AMD:tä hitaampi, mutta ei siitä ole suurempaa väliä, kun se on aika tuore ja kyvykäs 10-ydin.

Sen sijaan, tuossa on 512GB tallennustilaa, jonka saa täyteen pahimmassa tapauksessa yhdellä pelillä. Lisäksi RAM-muistia on puolet siitä, mitä näiden ehdotuksissa. Kannattaa varautua siihen, että näitä sitten päivitellään.
Kieltämättä tuo 512 tullut täyteen helposti niin läppärissä kuin xbox x:ssä.
Toki levyn ja muistin päivitys onnistuu varmasti suht helposti mutta maksaa sen 200-300e päälle sitten. Onko moderni ulkoinen ssd liian hidas peleille vai voiko sellaista käyttää alkuun?
Edellisen koneen rakentamisesta itse on jo 20v aikaa toki en tiedä paljon asiat on siitä muuttunut.
 

madi

Tukijäsen
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
3 510
Tuossa pitäis olla kaikkia osia hyllyssä ja 1100e kasattuna, käyttis täytyy asentaa itse

 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 302
Viestejä
4 229 426
Jäsenet
71 212
Uusin jäsen
booleee

Hinta.fi

Ylös Bottom