Asukselta 500 Hz:n virkistystaajuuteen yltävä pelinäyttö

Diizzel

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 229
Asus-ROG-Swift-500Hz-otsikko-240522.jpg


Diizzel kirjoitti uutisen/artikkelin:
NVIDIA esitteli omassa Computexin Keynote-esityksessään Asuksen uuden ROG Swift 500 Hz pelinäytön, joka tukee NVIDIA Reflexiä sekä G-Sync-teknologiaa, mutta ennen kaikkea huomio kiinnittyi näytön huimaan 500 Hz:n virkistystaajuuteen. Uutuusnäyttö ylittääkin viime vuonna ensimmäisen kerran prototyypeissä nähdyt 480 Hz:n näytöt vielä 20 Hz:ä nopeampana.

NVIDIA:n lisäksi Asus julkaisi itsekin virallisen tiedotteen näytöstä paljastaen pykälän lisää tietoja näyttöpaneelista. Asus ROG Swift 500 Hz tarjoaa nimensä mukaiseen virkistystaajuuteen yltävän 24,1-tuumaisen Full HD -resoluution Esports TN -paneelin, jonka luvataan olevan 60 prosenttia tavanomaista TN-paneelia responsiivisempi. Lisäksi näytöstä mainostetaan löytyvän erillinen värejä korostava Vibrance -tila, joka helpottaa Asuksen mukaan peleissä yksityiskohtien havaitsemista.

Näytön tyypilliseksi maksimikirkkaudeksi ilmoitetaan 400 cd/m2 ja liitäntäntöjen osalta ROG Swift 500 Hz tarjoaa yhden Display Port 1.4:n, yhden HDMI 2.0:n, kaksi USB 3.2 -liitäntää ja kuulokeliitännän.

Tarkempia ominaisuuksia tai näytön myyntiintuloaikatauluja Asus ei ole vielä ilmoittanut.

Lähteet: Nvidia, Asus

Linkki alkuperäiseen juttuun
 
Viimeksi muokattu:
Loistava näyttö varmasti kynäriin yms., mutta vähän huono kaikkeen muuhun (fhd + TN).
 
Pitää olla aika hyvin viritetty rendering pipeline että pääsee 2ms frame aikaan.
 
Pitää olla aika hyvin viritetty rendering pipeline että pääsee 2ms frame aikaan.
Lieneekö muita nykypelejä kuin rainbow six, jotka oikeissa pelitilanteissa menis tuonne asti ja sen yli? Ehkä doom eternal, mut ei siinä taida olla mitään comppi skeneä.
 
Jotkut älyttömän nopeat 2D pelit vaikkapa Geometry Dash ja vastaavat rytmipelit pyörivät helposti tuon 500fps ja tälläisille näytöille löytyy siellä kysyntää.
 
Voisi ottaa kynärimiestä pattiin jos häviäisi tällaisella pelinäytöllä.
 
Pitää olla aika hyvin viritetty rendering pipeline että pääsee 2ms frame aikaan.
Pitäisi olla aika hyvin viritetyt näytön pikselit, jotta pysyisivät hertzien tahdissa. Kehitys tuntuu lähteneen nyt hieman väärille urille - alkaisi olla tärkeämpää saada nopeampia pikseleitä, jotta liike ei blurraudu. Enemmän Hz itsessään toki kiva, mutta hyödyt jäävät entistäkin vähäisemmiksi, jos pikselit pysyvät jatkuvasti heikommin perässä.

Pelinäyttöihin pitäisi saada oledia TN:n tilalle. Kuvanlaatukin muuttuisi kelvolliseksi.
 
Tuossa ei enää hiirikään pysy näytön perässä. Kohta jo pelaaja ampuu itseään selkään kun mennään liian nopeaksi?
 
Kellä ikänsä näyttöö tuijottaneella on niin hyvä näkö, että tosta on mitää hyötyä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 646
Viestejä
4 479 950
Jäsenet
73 963
Uusin jäsen
jej2

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom