Toisaalta kallis hinta tai hieno teknologia ei tee tyynystä hyvää, kaikille.
Oon koittanut noita memoryfoam tyynyjä ikealta, jyskistä ja vähän aikaa myös tuollaista unikulman jotain ovh 300€ tyynyä jonka emäntä sai jonain palkkiona
Kaikki oli huonompia, kuin joku prisman 5€ lutterotyyny
vissiin riippuu myös missä asennossa nukkuu/nukahtaa, itse en selällään osaa nukku kun "tuntuu omituiselle", nukun käytännössä toinen käsi tyynyn alla puoliksi kyljellään/mahallaan, niin siinä nuo kovemmat tyynyt oli vaan haitaksi. Koitin kyllä noilla hienoilla tyynyillä myös selällään nukkumista, mutta ei siitä oikein mitään tullut
Toisaalta olen ollut lapsesta asti huono levoton nukkuja, enkä käytännössä ikinä herää virkeänä ja lääkärissä+tutkimuksissa on ravattu vuosikausia ilman mitään hyötyä, niin sekin vaikuttanee asiaan.
Samoin esim painopeitot, tuli 2 vuotta sitten kokeiltua painopeittoa, kun koitin ratkoa tätä uniongelmaa ja heti ensimmäisen yön jälkeen oli selkä järkyttävän jumissa. vajaan viikon kokeilin ja oli pakko palauttaa, kun selkä jumi, kipuili ja kramppaili. Voi olla sattumaakin, mutta tuosta peiton käytöstä se alkoi ja ei ole tässä 2 vuoden aikana vieläkään normaaliksi palautunut, vaan on pitänyt ravata fysioterapiassa ja jumppailla itsekseen, mutta meinaa jumia aika ajoin edelleen. Ennen tuon painopeiton kokeilua ei tälläistä oiretta ollut. Mitä lueskelin, niin joillain muillakin oli painopeitosta selkä tullut todella kipeäksi ja ei ole parantunut vuosienkaan jälkeen vaikka ei pitäisi mitään olla rikki.
Mutta noita halpis-tempur-tyynyjä on toki helppo kokeilla, en kyllä uskaltaisi kallista tyynyä ostaa ellei ole selälläännukkuja ja silloinkin vähän varauksella. Periaatteessa jos se vaahtomuovi on eri tuotemerkkien alla tarpeeksi identtistä ominaisuuksiltaan, ja muotoilu on vastaavaa, niin onhan tuo pelkkää kusetusta maksaa yli 10x enemmän samasta tuotteesta. Toisaalta jos ominaisuuksissa on oikeita eroja eikä syystä tai toisesta muut niitä saa matkittua, niin voi olla perusteltua