Assetto Corsa rally (early access)

Onko tuossa videon autossa jos on ihan siviiliversio jotain ajoapuja päällä kuten TC, ABS, Stabilitya? Koska jos on niin silloin ohjaimella voi tehdä isoja ja nopeita muutoksia ja auto käyttäytyy vielä kunnolla, esim. voi painaa kaasuliipaisimen pohjaan ja ei spinnaa takavedolla enää niin herkästi koska tc estää sutimisen, samoin jos jarruissa on abs se estää lukkiutumiset ja siitä johtuvat hallinnan menetykset/ulosajot vähenee kun ohjattavsuus säilyy, jos on stability manager päällä niin voi ohjata puolelta toiselle holtittomammin ja tuo ohjelmisto pienentää auton kallistelua, painopisteen muutokset on hillitymmät niin ei lähde hallinnasta niin herkästi.

Ja kierrosaikojen hyvyys tuossa videolla, ajeliko varmemmin eli paljon hitaammin kuin GT Sport pelissä esim. 20s/kierros hitaammin (= +3-4s/km) niin onhan se padilla helpompaa.

Tyyppi joka videolla ajaa kertoo ajavansa padilla keskimäärin tyyliin ainakin 5h/pvä joka tekee yli 1800h vuodessa eli ei jää padi ajokokemuksesta kiinni. Ei ehkä onnistuisi noin hyvin jos ajaisi tyylin 2h viikko/ 100h vuosi, no ehkä onnistuu jotenkuten jos olisi lähes 20v kokemus.
 
Viimeksi muokattu:
Eli battlefieldia pelataan vain ase kourassa ja kurkkusalaatit päällä? Ei hiirellä ja näppiksellä tai ohjaimella..

Minun puolesta kukin voi pelata mitä huvittaa, ihan miten huvittaa :).
Mutta jos nyt puhuttiin simulaatioista, niin Battlefield ei oikein kuulu ja AC Rally:n kanssa samaan ketjuun.

Jonkun tämmösen rallipelin vois itekin hankkia, kun sais ps5:lle ja pystyis kunnolla ohjaan ohjaimella. Mitään simurigejä ei ole enää intoa rakentaa. Ehkä se hankinta menee kuitenkin sinne arcade / wrc puolelle.

Arcade ralleja on jo olemassa ja niitä voi pelata pädillä.
 
Tarkoitetaanko tässä autosimulaattorilla realistisia fysiikoita? Realismiin painottuva fysiikkasimulaatio, tai se miten auto reagoi tienpintaan ei ainakaan ole este hyvän pädi supportin toteuttamiseen. Kieltämättä vähän tulee tästä sinun asenteestasi sellainen elitistinen välineurheilijan öyhöy fiilis.

No, sinun asenteesta tuli sellainen "Yhyy, miksei tää simulaatio ole väärin pelattavissa" fiilis :p.

Mutta ihan vakavasti puhuen, niin ei tässä ole kyse mistään elitismistä. Ainakaan omalla kohdallani. Kukin pelatkoon niin kuin tykkää. Pelejähän nämä loppupeleissä (heh...) on.

Mutta jotta ajosimulaatiosta voi oikeasti saada oikeaa ajamista vastaavia fiiliksiä, niin kyllä se nyt vaan vaatii force feedback ratin ja jonkinlaiset polkimet. Kaikki muu on sitten sitä puhdasta pelaamista, oli fysiikat kuinka realistiset tahansa.
 
Ja jottei menisi vaan turhan huuteluksi, niin totean, että kyllä tämä tulee varmastikin ostettua. Toiveena on pitkään ollut, että joku tekisi kunnollisen rallisimulaation ja sen perusteella mitä olen AC Rally videoita katsonut, niin tämä vaikuttaa todella hyvältä. Jousituksen ja koko auton korin liikkeet näyttävät yllättävän luonnollisilta.

Tosin VR-tuki saisi olla ja pahoin pelkään, ettei siitä tule koskaan hyvää (UE5). Mutta ehkäpä ralli voisi mennä näytöltäkin.
 
Core i5-13600 64GB RAM RTX 4080

Overall score 7.8/10

Ettei nyt mistään kovin kevyestä (early access) version simusta ole kuitenkaan kyse, tarttee sitä rautaa pyöriäkseen kaikki herkut päällä.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
ACR:ssä tulee ainakin yksinpeliin, dynaamiset eli muuttuvat pätkät, ei pelkästään dynaaminen sää.

Siis jos ajaa esimerkiksi kautta jossa 30 kone-kuskia ja lähdet pätkälle ekana on se hyvä kuntoinen, uraton mutta mahdollisesti likainen.

Jos olet porukan viimeinen eli 30 pätkälle ajoon lähtevä niin pätkän on jo ajanut edelläsi muut 29 kone-kuskia ja reitti sen mukainen, eli muodostunut uria heidän ajoistaan.

Toivottavasti vievät asian niin pitkälle että esim. jarrupaikat tai mutkat puhdistuneet silloin hieman irtosorasta (=parempi pito) kuten oikeastikin on.

Toki myöhäisellä lähtönumerolla reitillä jossa pehmeämpi maasto on sillä sitten mahdolliset urat epävakauttamassa ajoa...
 
Tässä yhdessä kohdassa lukkiutuu joku rengas niin selvästi FFB reagoi siihen voimakkaasti, muutenkin näyttää asfaltilla olevan timmin oloinen ohjaus/ffb.
Vaikuttaa että todellista pitoa löytyy fysiikoista eikä mtn. Arcade liukua kuivalla asfaltilla kuten yleensä rallipeleissä.

Ennen ekaa hidastetta näyttää että pelkästään etunen lukkiutuu ja vain pieni aliohjautuminen havaittavissa kun edestä meni pito.

Varmasti kun pari pätkää ajelisi niin rupeaa kuskilla kasvot punottamaan.

Olin myös kuulevinani kun joku rengas löi tyhjää niin kuulosti ääni tulevan sieltä mikä suttasi eikä pelkästään että yksittäinen sutimisen ääni kuuluisi geneerisesti jokaisesta kaiuttimesta (setissä kaiuttimet+kuulokkeet).

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://youtube.com/shorts/DOncHJTO9-I?si=BV-RskUd-bWwF2Gx
 
- Nuotti näyttää kuinka pitkällä olet kulloisenkin nuotin sisällä.

Tässä videossa 3min jälkeen vetää 131:n katto kerhoon.
- Kuskin ovi vaurioituu eikä pysy enää koko aikaa kiinni.

8min jälkeen jää Deltan etupuskuri pätkän varteen.
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://youtu.be/0T4jOpTwk8g?si=HDW9-51isPyN5Xpy
 
- Nuotti näyttää kuinka pitkällä olet kulloisenkin nuotin sisällä.

Tässä videossa 3min jälkeen vetää 131:n katto kerhoon.
- Kuskin ovi vaurioituu eikä pysy enää koko aikaa kiinni.

8min jälkeen jää Deltan etupuskuri pätkän varteen.
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://youtu.be/0T4jOpTwk8g?si=HDW9-51isPyN5Xpy

Ainakin Teemu Suninen sanoi, että se 40 50 60 70 100 150 200 400 kertoo siitä kuinka pitkä matka seuraavaan mutkaan on metreissä.

e: eiku joo tarkoitit tuota viivaa mikä näkyy nuotissa.
 
Viimeksi muokattu:
Oletko ajanut Dirt rally1 padilla että siinä oli aika vaikea padillä ajo vaikka löytyi sensitivity+linearity+deadzone säädöt. Se padi ajaminen kait parani ja helpottui dirt rally 2.0 peliin ja onko myös EA WRC kait aika hyvä padi ajettavuus (2027 tulee kait seuraava wrc-peli taas niiltä aikaisemmilta tekijöiltä ja sehän on tehty massoille ja konsoli julkaisu tulee heti jne niin luulisi olevan hyvä padilla).
Olen ja ei noissa nyt niin kauhean vaikea ole, Dirt rally 1 ehkä aluksi on jos hyppää sokkona mutta kun siihen ajamiseen oppii niin kyllä se lähtee sujumaan. Noissa on ihan hyvät säädöt tehtävissä ja tuntuma yleensäkkin. Pädillä ohjaus helpottuu myös siten kun oppii käyttämään ohjaustatin y-akselia jolloin saat paljon tarkkuutta lisää koska niissä y-akselin inputissa on myös hitusen x-akselia joka sitä rattia kääntää. Ja toinen on kaasun käyttö, metsäänhän se menee jos kokoajan on ihan pohjassa tai sitten jos tamppaa sitä että se on on/off, muistaakseni noissa sai säätää kaasun deadzonen alku ja loppuosan jolloin se liipasin muuttuu paljon tarkemmaksi, alle 10% kaasu on ihan turhaa miltein missä vaan autopelissä ja käyttää turhaan sitä muutenkin pientä liipasimen liikkumavaraa.

Mutta ihan vakavasti puhuen, niin ei tässä ole kyse mistään elitismistä. Ainakaan omalla kohdallani. Kukin pelatkoon niin kuin tykkää. Pelejähän nämä loppupeleissä (heh...) on.

Mutta jotta ajosimulaatiosta voi oikeasti saada oikeaa ajamista vastaavia fiiliksiä, niin kyllä se nyt vaan vaatii force feedback ratin ja jonkinlaiset polkimet. Kaikki muu on sitten sitä puhdasta pelaamista, oli fysiikat kuinka realistiset tahansa.
Joku ei ny oikein täsmää näiden viestien kesken, kun aluksi oltiin että "vain tietynlainen laitteisto sopii tietynlaisen pelin kanssa, eikä muunlainen sovi", sitten ollaankin että millään ei olekkaan väliä. En edes ymmärrä miksi tästäkin pitää keskustella kun loppupeleissä hyvä ohjaintuki ei oo ratilla pelaajilta pois millään tavalla eikä pitäis muutenkaan persustaa kutitella.

Heidän edellisessä rata-autoiluun keskittyvässä pelissä taitaa ollakkin jotain ohjaintukea laajahkolla säätömahdollisuuksilla ja ACR tapauksessa ainakin nettisivuilla mainostavat accessibilityä ja miten peli tulee olemaan KAIKKIEN pelattavissa.
AC Rally is designed for maximum compatibility and flexibility, offering a fully personalized driving experience. It supports triple-screen setups, advanced racing wheels, pedals, shifters, and other peripherals, with optimized profiles. Accessibility options allow customization of UI, controls, and graphics settings, ensuring every player can experience AC Rally at its best.
 
Ai että tää kyllä kuulostaa pitkästä aikaa kiinnostavalta peliltä!
Harmi vaan että ei taida olla vanhalla ratsulla sorateille asiaa kun näyttiksenä gtx1080 :D
 
Joo kyllä seurantaan menee. Täytyy tosin pohtia onko tarpeeksi miestä harjoitella Kun WRCkin tuottaa välillä tuskaa.
 
Hyvin voi jo lämpätä RSF RBRssä kun pääsee ehjänä maaliin Ouninpohjassa takavetosella b-ryhmäläisellä. :-)
 

Statistiikka

Viestiketjuista
290 763
Viestejä
4 974 886
Jäsenet
79 846
Uusin jäsen
Mainosmoton toimari

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom