Assetto Corsa rally (early access)

Moro

Jos sais valita auton peliin niin mulle kelpais tällanen ilman kuristinta ja jos ei peli ymmärtäisi että pitää laatikon ja kulmavaihteen kestää ilman remppoja niin eiku asfaltille.

IMG_20260511_163400.jpg
 
Hauska "hauska" yksityiskohta, kun ajaa katsojien päälle niin nostavat kädet suojaksi. ;)
20260513124253_1.jpg
 
Tuli se piipahettua tossa aamupäivästä FIA eventissä, sijotus oli jossain 160 kieppeillä ja aika oli parisen sekuntia alle 6:30. Vähäsen varmaan olis saanu pois vielä, jos olis muutaman kerran kokeillu lisää. Mutta ei ollu intoa hieroa lisää, kun en varsinaisesti tohon aatellu edes osallistua.

Nyt on kytkinpedaalikin setissä, kun kaivoin kaapin perukoilta CRP:t ja ne putsailin + rasvasin. Vähän tosin outoa niillä ajella, kun kerkis tossa jo tottua ratin kytkin läpykkään :D Noo eiköhän se tosta lähe, ku vähän ajeleepi taas.

Edit: Tuntu muuten toi Hyny ihme kuoppa tutkalta tuola FIA kisassa, ihan ihme singahuksia ties mihin suuntaan pompuissa, eikä se sitä tuntunu ihan notmi TT puolella tekevän :hmm:
 
Viimeksi muokattu:
Mielenkiinnosta: millä kuvakulmalla rattisankarit veivaavat toppiaikojaan? Immersio toki paras ohjaamon sisältä, mut konepelti- view on aika paljon vauhdikkaampi ja vaatii hieman erilaista lähestymistä kahvaamiseen. Itse ajelen enimmäkseen kopista ilman ratin näkymistä.
 
Avaudutaan täällä vielä tosta FIA:n karsinnasta.
Jokaisesta maanosasta menee 8 jatkoon, paitsi Euroopasta 16.

Euroopan 16. nopein tällä hetkellä 6:16 paikkeilla.

Afrikan 3. nopein 8:15

Pohjois-Amerikan 8. nopein 6:32

Aasian 8. nopein 6:34

Lähi-idän 5. nopein 6:48

Eli omalla ensimmäisellä körötellyllä tutustumis runilla olisin jatkossa muissa maanosissa.
Parin päivän ajelun jäljiltä aikani 6:19 ja tuntuu siltä, että johonkin 6:15-6:16 istahtaa oma maksimi.

Muille maanosille pitäisi olla max 2 paikkaa jatkoon ja Euroopalle loput.
Kilpailun taso kärsii hurjasti tällä "jee kaikki mukaan" tyylillä.
Wut, vetelin Geforce Now setupilla paskapädillä ilman rumbleja 7:14. Epikset on jaot kyllä :'c.
 
Mielenkiinnosta: millä kuvakulmalla rattisankarit veivaavat toppiaikojaan? Immersio toki paras ohjaamon sisältä, mut konepelti- view on aika paljon vauhdikkaampi ja vaatii hieman erilaista lähestymistä kahvaamiseen. Itse ajelen enimmäkseen kopista ilman ratin näkymistä.
Hahmotan paremmin auton painonsiirrot eteen, taakse, sivuille ja nurkkiin kun ajelee cockpit kameralla.

VR:llä ajelin pari vuotta kunnes luovuin ja siitä jäi tarve nähdä ja "tuntea" mitä auton kori tekee.
 
Viimeksi muokattu:
Hyny oli oikee "kuoppatutka" tosiaankin ja ihme laitos muutenkin.

Kuopista jotka vm.1972 Alfa menee pehmeästi heilahtaen niin Hyundai 2020-luvun jousituksellaan töksähti monta kertaa ja pyörähti tai meni jopa katolleen, ihan kuin joku metallitanko olisi ollut samassa kuopassa Hyundailla.

Itse ajelen ohjaamosta, nykyään laskurien ilmoittamalla oikealla FOV:lla (66°). Kuskin jakkara sitten täysin taakse (-30, ei vaikuta FOV) ettei ole nenä aivan tuulilasissa kiinni.
1000002662.jpg

Ajelin tässä myös kuukauden +10° eli FOV 76, mutta vie jo immersiota kun maasto eli koko virtuaali maailma on litteämpi.

Oikealla FOV:lla kanjonit ja mäet ovat suurempia ja tunne kun vetää täysillä tietä pitkin mäkeä alas ja vieressä vilistää mäkinen maasto niin tunnelma on aivan eri; puut, ojat, katsojat, tukit, esim. Afonissa aidan läpi ajo (huomio-paalit) yms. objektit näkyvät suurempina koska ovat ns. luonnollisen kokoisia.
 
Viimeksi muokattu:
Kävin eilen vetämässä pari vetoa ja sain neljä sekuntia ajasta pois eli 6.31. siitä kun ottaisi virheet pois niin varmaan just alle 30 pääsisi mutta en usko että juurikaan sitä kovempaa. Kyllä nopeat jätkät vetää ihan älyttömän kovaa.

Itse ajan vr laseilla (koppinäkymästä niin kuin kuvitella saattaa).
 
Menihän se! Nimittäin Servern junnulla alle 3 minuutin. Vielä pitäisi kirittää, jotta jenkki olisi lyöty. Täytyy taas joku ehtoo ottaa vetoja lisää.

Oma setup Alfalle:
- gearbox 4
- differential ratio 41//6, 375 nm ja lätkiä 6
- rengaspaineet 34 psi jokaisella renkaalla

Melko kotimaisia on toplistat, hienoa ;)
 
Löytyykö tohon Hyundaihin säätöjä. 6.33,3 tais olla aika. Ei meinaa oikein kääntyä mutkissa.
 
Minkälaisia säätöjä te teette sadekelille? Tuntuu että autot on märällä piellä ja soralla liukkaampia kuin jäällä, ja auto saattaa liukua maaliukon päälle vaikka tekisi täysjarrutuksen 30 km/h vauhdista loivassa alamäessä. Rengaspaineita olen itse lähinnä osannut säätää, ja siitä jonkinlaista apua saanut, mutta aika vähän silti.

Muuten autojen tuntuma on omaan makuun hyvää (mitä näistä nyt ylipäätään ymmärtää ilman minkäänlaista oikean elämän rallikokemusta), mutta tuo sadekelin liukkaus hämmentää. Tieliikenteessä kuolisi 1000 % enemmän ihmisiä jos oikeassa elämässä olisi noin liukasta.
 
Osa sadekeleistä ihan vitsejä kun alkuviikolla ajelin Monte Carlossa haasteita.

Delta Integrale oli ihan mahdoton ettei mitään järkeä. Mutkissa 25-30kmh ja liukui kuin kesärenkailla jäällä.

Ja tuossakin vielä sadekelin ralli-renkaat.

Yksikään oikean elämäni auto ei ole liukunut tai puskenut 30kmh vauhdissa kaatosateessa tiukassa mutkassa esim. taajamien 90 asteen mutkissa, tuolla nopeudella kyllä maanvetovoima pitää pidon yllä eikä auto nouse vesiliirtoon.

Sitten oli sama pätkä toiseen suuntaan joka oli Citroen WRC:llä. Hyvä pito ja täysin uskottava tuntuma, pito niinq pitää ollakkin eli jotain sieltä kuivan ja lumisen asfaltin väliltä.

Hyvä pito mutkissakin ja jarrumatkat hieman lähempänä kuivaa asfalttia kuin lumista pätkää. Ei kimmonnut epäuskottavasti minnekkään eikä ollut vesiliirrossa vaikka max. oli 180kmh > auton hidastuvuus oli uskottava sateella.
 
Kaikki tuli annettua 2 viikon aikana tuolle FIA Esports Global Rally Tour Qualifierille.
Lopullinen aika 6:13,288 ja sijoitus 36/4684. Tämä aika nopeampi kuin yksikään Pohjois-Amerikasta ja jokaisesta muusta maanosasta olisin mennyt läpi.
Teoreettinen paras aika sektoreiden perusteella olisi ollut 6:12,050 täysin puhtaalla vedolla.
Epätoivon naulasi tieto, että läpi menee maksimissaan 3 kuskia samasta maasta. Suomessa on jäätävän korkea taso ralli esportsissa. Täten qualifierin leaderboardilla oli 3 suomalaista top 11.

Perhanan uuvuttavaa hieroa 55 tuntia samaa stagea kahden viikon aikana, mut tulipahan kokeiltua! Eikä rigiin tarvitse koskea muutamaan päivään :grumpy:

Leaderboard.png
 
Kaikki tuli annettua 2 viikon aikana tuolle FIA Esports Global Rally Tour Qualifierille.
Lopullinen aika 6:13,288 ja sijoitus 36/4684. Tämä aika nopeampi kuin yksikään Pohjois-Amerikasta ja jokaisesta muusta maanosasta olisin mennyt läpi.
Teoreettinen paras aika sektoreiden perusteella olisi ollut 6:12,050 täysin puhtaalla vedolla.
Epätoivon naulasi tieto, että läpi menee maksimissaan 3 kuskia samasta maasta. Suomessa on jäätävän korkea taso ralli esportsissa. Täten qualifierin leaderboardilla oli 3 suomalaista top 11.

Perhanan uuvuttavaa hieroa 55 tuntia samaa stagea kahden viikon aikana, mut tulipahan kokeiltua! Eikä rigiin tarvitse koskea muutamaan päivään :grumpy:

Leaderboard.png
Huima veto silti :tup:
 
Se on kyllä aika käsittämätön määrä tunteja mitä tuo Esportsissa menestyminen vaatii ihan joka pelissä, tuo jo itsessään karsii aika paljon porukkaa pois kun ei tuommoisiin ajo/pelimääriin kaikki pysty, vaikka aikaa olisi. Joku ajorajoite kun olisi niin homma muuttuisi järkevämmäksi, mutta aika vaikea tuommoista rajoitetta on toteuttaa, pitäis varmaan generoida se EK tyhjästä ja kaikilla olisi vaikka 5 vetoa käytössä.
 
Kiitos @pecu_83!
Täysin samoilla linjoilla, eihän tuolla ole rallin ajamisen kanssa enää juurikaan tekemistä.
Pitäisi olla kokonaan uusi pätkä ja 1-5 suoritusta max.

Timetrialeita hinkanneilla ja esports kuskeilla ihan erilailla silmää löytää heti, sanotaanko mielenkiintoiset ajolinjat.
Hyvin vähällä ajamisella pääsin sinne 6:17-6:20 aikoihin, mutta kymmeniä tunteja vei tuosta tiputtaa vielä sen 5 sek pois kun ei ole aiempaa kokemusta grindaamisesta.
 
Joo ehdottomasti noissa pitäisi olla vain pari kokeilua ja uusi pätkä. Ei mitään järkeä noissa hinkkaamisissa. Tuskin kukaan tuosta edes nauttii pidemmän päälle.
Naturaali ajotaito korostuu enemmän, eikä reaktiot ja ulkoa muistamiset.
 
Huhhuh, myötikset lähtee kun päätin höpistä videolle tuosta FIA:n qualifierista ison maailman kielellä.
Joten jaetaan se siis tännekin!
Täytyy välillä koittaa loikata elämässä epämukavuus alueelle :thumbsup:
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://youtu.be/ujGtcieZQZU
 
Huhhuh, myötikset lähtee kun päätin höpistä videolle tuosta FIA:n qualifierista ison maailman kielellä.
Joten jaetaan se siis tännekin!
Täytyy välillä koittaa loikata elämässä epämukavuus alueelle :thumbsup:
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://youtu.be/ujGtcieZQZU

Omasta mielestäni hyvinkin onnistunut video, sopivalla tavalla huumoria ja kuvakaappaukset asetuksista niitä kaipaaville oli kiva lisä. Itse ajaminenkin näyttäisi olevan hanskassa 🏁
 
Huhhuh, myötikset lähtee kun päätin höpistä videolle tuosta FIA:n qualifierista ison maailman kielellä.
Joten jaetaan se siis tännekin!
Täytyy välillä koittaa loikata elämässä epämukavuus alueelle :thumbsup:
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://youtu.be/ujGtcieZQZU

Hyvä klippi ja pisteet ku on vähän ketuilleen mennyttä matskuakin jätetty :thumbsup: Täytyy tuota setuppia testaa jossain kohti.

Eilen tuli vähän käytyä ajelemassa ja samalla vilastua FIA eventin listaa, niin oma sijotus oli tuhannen tietämillä(tais olla 1060) 6:28.160 ajalla. Tosin en sitä tainnu silloin ajella ku kymmenisen kertaa eventti kun alkoi, niin varmaan olis parantunu jos olis ennemmän hinkannu.
 
Tässäpä ois hauska nähä, miten paljon joku oikee rattimies häviää videopelisankareille.

Noilla toistomäärillä menee pätkä varmaan unissaan lihasmuistista, ei paljoo g-voimia tarvita enää.

Siinä mielessä "e-sport-ralli" on aika kuollut juttu syntyessään kun ei ajeta kilpaa rinta rinnan. Mutta kivahan se on että lupaavaa peliä promotaan.
 
Tossa pelissä kun EK kilometriä on niin vähän niin varmaan noilla on kaikki pätkät aika hyvin jo muistissa. Olisikin hienoa jos pelintekijät ja tapahtumajärjestäjät ottaisivat finaaliin täysin uuden ek:n ja kilpailijoille annettaisiin yksi nuotitusveto, yksi harjoitusveto ja sitten yksi varsinainen aika-ajoveto :cool:
 
Tässäpä ois hauska nähä, miten paljon joku oikee rattimies häviää videopelisankareille.

Noilla toistomäärillä menee pätkä varmaan unissaan lihasmuistista, ei paljoo g-voimia tarvita enää.

Siinä mielessä "e-sport-ralli" on aika kuollut juttu syntyessään kun ei ajeta kilpaa rinta rinnan. Mutta kivahan se on että lupaavaa peliä promotaan.
Olihan tuolla useampikin oikean maailman rattimies ajamassa.

4. sija Lukas Mateja - Etuvedoilla ajanut ralleja
7.sija Tommi Hallman - RallyCross ammattikuski
9.sija Tommi Mäkinen - Rallin junioreiden SM-hopeamitalisti 2017
11.sija Kaapo Kalenius - Etuvedoilla ajellut kyläralleja
15.sija Andika Rama Maulana - Rata-ajoa veivannut
18.sija Jarno Leskinen - Kart ja Crosskart kuski

Ja mitä tähän tunnettuun "Cookie and Cars" nais rallikuskiin tulee, niin hän on nopea myös simuhommissa mutta ihan perusvauhtia ajelee suhteessa rallisimujen kärkikuskeihin :thumbsup: Hurjan näköistä vauhti toki kun triplamonitorilla ajelee ja viihdyttävää kontsaa!
 
Ei ymmärrä miten porukka ajelee alle 6.20. Itse aika monta kertaa tahkonnut ja aika 6.26,0 eikä taida parantua.
Vatazan 6.13 on ihan käsittämätön.
 
Tuntuu myös hankalalta ajatus miten tuosta vielä tiputellaan 6:08,8 tuntumaan :lol: Äkkiä se vaan tulee kun jokaisessa mutkassa tai jarrupaikassa tulee jokunen kymmenys tai sadasosa, mitä Sami Joen nopeinta runia katsoin:
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=p9FUSWOVHr8&t=1s
 
Vaihdeviikset sequ-kepin sijasta voittaa aikaa, onko Sami-Joella ratin asteetkin tyyliin 360 max (kun auto pelissä ilmoitettu 453asteiseksi) kun hyötyy ajallisesti.

Jos ajaa sequ-kepillä ja asteet 453 niin ehkä pakosti jää luokkaa väh. 0,5s/km = 6s koko ek:lla.
 
Vaihdeviikset sequ-kepin sijasta voittaa aikaa, onko Sami-Joella ratin asteetkin tyyliin 360 max (kun auto pelissä ilmoitettu 453asteiseksi) kun hyötyy ajallisesti.

Jos ajaa sequ-kepillä ja asteet 453 niin ehkä pakosti jää luokkaa väh. 0,5s/km = 6s koko ek:lla.
Mihin tämä arvio perustuu?
Ihan samoja aikoja pystyy ajella sequ kepillä kuin rattivaihteilla. Asteet 540 ja sen alle ei mitään eroa ajallisesti, preferenssi kysymys lähinnä.

Kävit antamassa omat arviot myös Ryan's road to rally:n järjestämässä EA WRC kisassa, että Subaru NR4 on 2sec/km hitaampi kuin Mcrae R4.
Ajoin samoja Suomen pätkiä kuin kisassa Subarulla sen ollen 0,5sek/km hitaampi.
 
Rattivaihteilla ei tarvi irrottaa kättä ratista eli voi olla vakaampi ja/tai saa helpommin hallittua yllättävät jutut. Varsinkin alaspäin vaihdoissa kun on enemmän simulaattori peli voi tulla kaikenlaista ohjelmaa jarrujen aikana.

Subaru NR4 ja McRae R4 autojen eron arvioin teho+paino suhde eroilla mitä peli ilmoittaa. Vain 0,5s/km on kyllä ihmeen vähän kun on sen verta iso erot spekseissä (Subi 280hv+1393kg = 4,97kg/hv vs McRae R4 340hv+1000kg = 2,94kg/hv).

Minusta erot noiden välillä noilla spekseillä on vähintään kuin vertailisi Rally1 vs Rally 2 (Rally1 370hv+1180kg = 3,18kg/hv vs Rally2 290hv+1230kg = 4,24kg/hv) joissa ainakin irl yleensä erot normi-ek:lla on alimmillaan 1,5s/km tai korkeimmillaan jopa 3,0s/km (Rally3 jää Rally1 ajoista ehkä tyyliin 2,5 - 4,0s/km ja speksit 260hv+1210kg = 4,65kg/hv).

- EA WRC pelissä Subaru NR4 4,97kg/hv vs McRae R4 2,94kg/hv = ero käytännössä vain 0,5s/km? vaikka tehopaino eroa 67% McRae R4 hyväksi
- oikeassa elämässä pienemmillä speksi eroilla esim. Rally1 3,18kg/hv vs Rally2 4,24kg/hv = aikaeroa väh. 1,5s/km ja tehopaino eroa 33% Rally1 hyväksi

Jotain on kyllä pielessä EA WRC jos aikaerot ei muodostu realistisiksi kun on isot erot spekseissä vai onko tuo McRae R4 ihan kuohittu versio siinä (speksit jätetty oikeiksi) ja keinotekoisesti muuteltu autojen suorituskykyerot pienemmiksi jotta tuo McRae R4 ei olisi niin ylivoimainen. Ja se koko McRae R4 ei oikeasti edes kuuluisi tuohon luokkaan kun ei ole edes homologoitu kilparalliauto, pelkkä prototyyppi. Sen ja lisäksi H3 rwd McRae modernisoidun Escortin pitäisi olla omissa kategorioissaan muutenkin.
 
Viimeksi muokattu:
Rattivaihteilla ei tarvi irrottaa kättä ratista eli voi olla vakaampi ja/tai saa helpommin hallittua yllättävät jutut. Varsinkin alaspäin vaihdoissa kun on enemmän simulaattori peli voi tulla kaikenlaista ohjelmaa jarrujen aikana.

Subaru NR4 ja McRae R4 autojen eron arvioin teho+paino suhde eroilla mitä peli ilmoittaa. Vain 0,5s/km on kyllä ihmeen vähän kun on sen verta iso erot spekseissä (Subi 280hv+1393kg = 4,97kg/hv vs McRae R4 340hv+1000kg = 2,94kg/hv).

Minusta erot noiden välillä noilla spekseillä on vähintään kuin vertailisi Rally1 vs Rally 2 (Rally1 370hv+1180kg = 3,18kg/hv vs Rally2 290hv+1230kg = 4,24kg/hv) joissa ainakin irl yleensä erot normi-ek:lla on alimmillaan 1,5s/km tai korkeimmillaan jopa 3,0s/km (Rally3 jää Rally1 ajoista ehkä tyyliin 2,5 - 4,0s/km ja speksit 260hv+1210kg = 4,65kg/hv).

- EA WRC pelissä Subaru NR4 4,97kg/hv vs McRae R4 2,94kg/hv = ero käytännössä vain 0,5s/km? vaikka tehopaino eroa 67% McRae R4 hyväksi
- oikeassa elämässä pienemmillä speksi eroilla esim. Rally1 3,18kg/hv vs Rally2 4,24kg/hv = aikaeroa väh. 1,5s/km ja tehopaino eroa 33% Rally1 hyväksi

Jotain on kyllä pielessä EA WRC jos aikaerot ei muodostu realistisiksi kun on isot erot spekseissä vai onko tuo McRae R4 ihan kuohittu versio siinä (speksit jätetty oikeiksi) ja keinotekoisesti muuteltu autojen suorituskykyerot pienemmiksi jotta tuo McRae R4 ei olisi niin ylivoimainen. Ja se koko McRae R4 ei oikeasti edes kuuluisi tuohon luokkaan kun ei ole edes homologoitu kilparalliauto, pelkkä prototyyppi. Sen ja lisäksi H3 rwd McRae modernisoidun Escortin pitäisi olla omissa kategorioissaan muutenkin.
Hyvää pohdintaa, vaikken allekirjoita "yhden käden" ajamista sequn kanssa hitaammaksi 👍
EA WRC:ssä erityisesti Mcrae R4:n kohdalla tuntui olevan iso heitto ilmoitettujen specsien ja pelissä toteutuvan suorituskyvyn välillä.
Uskon myös, että ilmoitetuista specseistä huolimatta autojen eroja tasailtiin keinotekoisesti.

H3 Mcrae Escort todella oli jätetty luokassaan ylivoimaiseksi ja harmi ettei noita muutamia erikoisautoja saatu omiin luokkiinsa.
Ongelma olisi ratkaistu jos clubien hallinnoija olisi kyennyt lukitsemaan vain tietyn auton ajettavaksi kisaan
Ihme homma, että se jäi peliin tekemättä.
 
Hyvää pohdintaa, vaikken allekirjoita "yhden käden" ajamista sequn kanssa hitaammaksi 👍
EA WRC:ssä erityisesti Mcrae R4:n kohdalla tuntui olevan iso heitto ilmoitettujen specsien ja pelissä toteutuvan suorituskyvyn välillä.
Uskon myös, että ilmoitetuista specseistä huolimatta autojen eroja tasailtiin keinotekoisesti.

H3 Mcrae Escort todella oli jätetty luokassaan ylivoimaiseksi ja harmi ettei noita muutamia erikoisautoja saatu omiin luokkiinsa.
Ongelma olisi ratkaistu jos clubien hallinnoija olisi kyennyt lukitsemaan vain tietyn auton ajettavaksi kisaan
Ihme homma, että se jäi peliin tekemättä.
Tuo sekv keppi on vaikeampaa(=hitaampaa) kuin vaihdeviikset arvio tuli tästä videosta, ei siinä ehkä eroa juurikaan jos riittävän kokenut sekv kepin kanssa.
Tässä videolla tuo oikea ratakuski+simukuski heti vaihtaa sekv kepistä viiksiin kun vain tuntuu helpommalta ja aikaa vain 1h opetella. Viiksillä tainnut ajaa "vain" kilpaa oikeassa elämässä niin ne ehkä helpompi hänelle.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=5bijFcljie0
 
Tuo sekv keppi on vaikeampaa(=hitaampaa) kuin vaihdeviikset arvio tuli tästä videosta, ei siinä ehkä eroa juurikaan jos riittävän kokenut sekv kepin kanssa.
Tässä videolla tuo oikea ratakuski+simukuski heti vaihtaa sekv kepistä viiksiin kun vain tuntuu helpommalta ja aikaa vain 1h opetella. Viiksillä tainnut ajaa "vain" kilpaa oikeassa elämässä niin ne ehkä helpompi hänelle.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=5bijFcljie0

Varmasti on hitaampaa sequun tottumattomalle ratakuskille jolla aina molemmat kädet kiinni ratissa ja läpysköillä vaihtaa👍
Ralliin ja sequkeppiin tottuneella toinen juttu.
 
Sinne on käyty kurvailemassa kärkeen ulkomaalaisen toimesta ja jos nyt en ihan väärin tulkinnu ACR disco höpinöitä, niin poijaat käytteleepi kikka kolmosia että pääsevät kovempaa noissa time attaceissa.
1781062302370.png

Joten prossa lunta, saa lämpötilan pakkaselle.:hmm:
afonbido.png

Täytyypi joku päivä käydä testaamassa, vielä tosin ollaan kympin sakissa.
 
Vai tolle asteelle menneet että lämpötilat mukaan. Olen aina luullut että sillä default setillä saa vain hyväksytyn ajan. :redface:

Eli simuloikohan toi ACR muka että koneesta hieman enemmän tehoa kun pakkasen puolella keli?

Toukokuussa viimeksi ajelin niin voishan tuon ratin laittaa takaisin kiinni ja kokeilla taas rallia. Loppukuusta pitäisi kummiskin tulla uusi päivitys kun 2kk päivitysväli.
 
Vai tolle asteelle menneet että lämpötilat mukaan. Olen aina luullut että sillä default setillä saa vain hyväksytyn ajan. :redface:

Eli simuloikohan toi ACR muka että koneesta hieman enemmän tehoa kun pakkasen puolella keli?

Toukokuussa viimeksi ajelin niin voishan tuon ratin laittaa takaisin kiinni ja kokeilla taas rallia. Loppukuusta pitäisi kummiskin tulla uusi päivitys kun 2kk päivitysväli.
Mä tiesin kyl että niitä olosuhteita saa ronkkia ja se tekee silti virallisen ajan siitä. Tosin tiesin vaan että kelloa muuttamalla saa lämpötilaa tiputettua ja se kylmä antaa lisää papua koneeseen. Toi että laittaa 1 prosentin lunta, niin oli uus tieto. Itte oon tosin ajanu noita että oon käyny klikkaamassa sitä defaulttia sieltä sää/aika valikosta. Toivottavasti devit laittaa sinne jossain kohti lukituksen ajalle/säälle, jos haluu saada virallisen ajan listalle.

Vähän on ollu ajot ittelläkin vähissä. Ei oikein innosta hieroa samoja pätkiä enää :confused2: Oon tosin testaillu muitakin autoja tuola, niin se on ollu silleen ihan jees, mutta silti vähän tylsää. Noo seuraavassa päivityksessä pitäis tulla uutta sora rallia, niin ehkä sitten taas alkaa intoa löytymään.
 
Täällä kyllä ralli maistuisi vaan ei pääse pelaamaan kun näyttis hajoamassa eli tilttaa rallissa välillä koneen. Jos ei kone tilttaa niin Fanatecin vaihteet tökkii eli
vaihteet ei aina vaihdu. Nyt on pitkä odotus ennen kuin pääsee taas rallittelemaan :cry:
 
Laitoin ajovehkeet kiinni, ajelin 10min ja mitä tuskailua kun ei mtn. tuntumaa Alfaan, ihan kuin ensimmäistä kertaa olisin kokeillut ajaa...

Sitten 3-4 vetoa metsikköön ilman tuntumaa ja kun pääsin ENSIMMÄISTÄ kertaa ajamaan aidan välistä; ja koska ajoin liian läheltä sisäaitaa eli senttimetrin tarkasti, siis sitä sisä-paalia ja tuli heti aikasakko niin otin saman tien EXIT ja ajovehkeet irti, vittu mitä paska.

Enkä todellakaan tarkoita että aidasta läpi ja tulisi oikaisu sakko kun menee liian sisältä koska oikealle seuraava mutka, vaan koska liian läheltä ajoin taas kerran sisäkurvin paalia josta EI VOI OIKAISTA koska muuten osut paaliin.

Ennenkin olen marissut samasta aidan aukosta, ajat liian läheltä paalia niin rangaistus tulee..
 
Kuukauden ajotauon jälkeen kävin Alfaa vähän pyörittämässä tuolla pakkas asetuksella. Kyllä oli alkuun hukassa. Eka veto tuntumaa hakien ja vähän spinnaillen 3.30, toka maaliin selvinnyt veto 3.09 niin tuntui että kyllähän tää täältä taas löytyy, mutta sitten menikin taas useampi lepikkoon. Sitten 3.05 mikä olikin jo tasoissa oma pb. Sitten oli kypärässä jo niin hiki että lopetin tältä erää. Mitähän tuo pakkas keli todellisuudessa vaikuttaa aikaan:hmm: jos kuvittelisi kaksi lähes identtistä vetoa, missä ei muuta eroa olisi, niin olisiko sekka vai peräti enemmän? Pers tuntumalla vaikea arvioida.
 
Viimeksi muokattu:
Tuntu kyllä aika turaamiselta ajo kun tossa kävin hetken Alfaa kurmootamassa pakkasessa, mut kyl siinä tuntuis omaan käpälään vähän paremmin olevan vetoa -6 asteessa vs se default keli.

Oma PB parani puolisen sekkaa aika helposteen, vaikka pikku virheitäkin tuli. Veikkaisin jos sais onnistumaan, niin sellaan 1s ehkä 1.5s sais parannettua. Mut se vaatis kyl että viittis hieroa taas Alfaa aika reilusti ja siihen ei nyt oo intoa taas.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
309 085
Viestejä
5 239 924
Jäsenet
83 440
Uusin jäsen
ttumppi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom