Assetto Corsa Competizione

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja k1nggg
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
597
Kunokselta tulossa uutta ajosimua virallisella Blancpain GT Series lisenssillä.
Assetto Corsa Competizione, the new official game of the BLANCPAIN GT SERIES, an official grand touring racing series, named after world-renowned Swiss watch manufacture Blancpain and organized by SRO Motorsports Group, will be speeding onto Steam Early Access this summer.

Featuring an extraordinary level of simulation quality that allows players to experience the unique atmosphere of this GT3 Series, players can compete against official drivers, teams, cars and circuits with the highest level of accuracy and attention to detail.

Taking full advantage of Unreal Engine 4, Assetto Corsa Competizione will ensure the highest quality rendering with photorealistic weather conditions and graphics to reach a new standard in driving realism and immersion racing. Players will experience highspeed torque as they get behind the wheel of luxurious speedsters including Ferraris, Lamborghinis, McLarens and many other prestigious GT cars reproduced with an outstanding level of detail. Motion capture technology is used to create the animations of mechanics and drivers in an even more realistic fashion and guarantee a high level of player engagement during races, pit stops and driver changes.

In the final version of the game, players can expect advanced multiplayer functionality with Assetto Corsa Competizione, including a ranking system which will evaluate individual performance and driving behavior to reward the most virtuous drivers and promote fair play in online competitions.
 
Kuulostaa ja näyttää hyvältä. Ostoon menee tuo early access. AC kaipasikin parempaa grafiikkaa.
 
BP hieno sarja, tosin BTCC:n vielä mielummin ottaisin. Mutta toki menee suoraan hankintaan kuten kaikki ajosimut.
 
Onkohan yhtä modattavissa kuin perus Assetto... Toisin sanoen, saiskohan Assetto Corsasta contenttia tuohon.

Hieman kaipais Assettoon uutta ilmettä mutta nuo GT-autot ei juurikaan kiinnosta.
 
Eniten jännittää minkälaisen ajettavuuden/fysiikat saavat UE4:n koodattua. Liekkö enginellä tehty vielä yhtään ajosimua?
 
Pistetääs korvan taakse. No ajettavuus sen lopulta kertoo onko tästä mihinkään.
 
Eniten jännittää minkälaisen ajettavuuden/fysiikat saavat UE4:n koodattua. Liekkö enginellä tehty vielä yhtään ajosimua?
UE4:n kanssa Milestone on tehnyt pari auto ja mopopeliä. Sen lisäksi on ainakin KartKraft, joka on ollut suljetussa betassa pari vuotta. Tosin moni taitaa pitää sitä jo kuolleena projektina.

Pelin omalla foorumilla Lord Kunos vastaa aihetta sivuavaan kysymykseen seuraavaa.
Lord Kunos sanoi:
Physics was one of the very few things we could salvage and bring over from AC1 to ACC moving to UE4, everything else needs to be redone from scratch.

So from any point of view you can consider ACC physics as a direct evolution of AC1 physics with the added bonus of not having 170+ cars to update and check if we decide to make substantial changes.... this is giving me, Aris and the new physics dev that joined us Fernando the opportunity to get in pretty hard in some areas and make some substantial changes that we couldn't afford to do with a big released product like AC1.

We'll have plenty of time to dig into the details of it both before the EA and after, I'll just drop one big one here tho. Although it's not really something we'll see fully utilized in ACC because of the nature of the tracks we are going to include but the physics engine is now running full blown 64bit math all around, so, as far the physics is concerned, there are virtually no limits to how big a track could be, we could literally race to Mars and back without suffering much precision losses in the calculations... again, not really something that will create a huge change in ACC but still a thing I can geek out and be happy about
 
Ajopelissä ei toki kaunis grafiikka haittaa mutta tärkeämpää on ajettavuus ja sulava fps-pyörivyys. Eikä kyllä "rumia" ajosimuja ole käytännössä enää. Missään nimessä ajosimuihin ei saa tulla crysis-ilmiötä jossa joku simu pyörii vain jollain hipo-koneilla eikä esim tarvittavia yli 100fps:n saa oikein kukaan.

Nythän on hyvä tilanne kun ihan suh ok pc:llä saa moneen simuun ne 100-200fps lukemat helposti.

Tälläisessä reaalisimussa aina plussaa se että jos haluaa voi "backpain"(sorry,oma tsoukki aina ollut)-kisoja ajella aina itse sitten kalenterin mukaan.
 
Joo siis grafiikka on aina plussaa jos se paranee ja on tietysti syytäkin parantua vuosien varrella. Ajotuntuma on todella tärkeässä roolissa noissa ja rattituet.
Vielä kun saisivat hienon tunnelman tuohon gt sarjaan kaikkinen herkkuineen, virallisine autoineen ja kuskineen, jos tykkää ajella AI kuskeja vastaan sarjaa.
 
En minä mistään uramoodista puhukaan.

Pointti nyt vain oli, että monelle hyvä AI on yksi tärkeimpiä asioita simussa ja AC:n AI ole parhaimmasta päästä vaikkei ihan totaalisen paska olekaan.
 
En minä mistään uramoodista puhukaan.

Pointti nyt vain oli, että monelle hyvä AI on yksi tärkeimpiä asioita simussa ja AC:n AI ole parhaimmasta päästä vaikkei ihan totaalisen paska olekaan.
No uramoodi tai quick race. Sama AI niissä on. Ymmärsin kyllä että AI:sta et tykkää.
 
Isoin kymymysmerkki on kyllä että onko tämä blankpain gt sarja vain yksi osa vai onko tämä peli vain tätä sarjaa varten tehty? Nopeesti kyllä rupee pelkillä GT kilpureilla ajo kyllästyttämään, esim. GTS kun niillä ajetaan suurinosa kisoista niin monesti kaipailee jotain muuta.
 
Mun käsittääkseni tämä on Blancpain GT sarjan virallinen peli, eli ei tule muita autoja, modeja lukuunottamatta.
Mikäänhän ei varmaan estä tekemästä samalla moottorilla myös AC2 tulevaisuudessa :tup:
 
Mun käsittääkseni tämä on Blancpain GT sarjan virallinen peli, eli ei tule muita autoja, modeja lukuunottamatta.
Mikäänhän ei varmaan estä tekemästä samalla moottorilla myös AC2 tulevaisuudessa :tup:
Jotenki ei haluis uskoa tuota, miksi pelin nimi Competizione eikä Assetto Corsa Blancpain GT :shifty:
 
Nimi on, Assetto Corsa Competizione: The Official Blancpain GT Series Game.

Sarjan viralliset radat:

 
Kyllähän tämä ostoon lähtee välittömästi, varsinkin jos vr-toteutus on yhtään siedettävä. GT3-sarja kiinnostaa itseäni eniten i-racingissakin, ja kohta pääsee sitä tykittämäänkin ku B-lisenssi on ihan huulilla...

Toivotaan että ois kunnon tekele tuloillaan. Kyllähän tuo vuosikausia vanha AC joutaaki jo päivittymään!

Koska tuo early accees oli saatavilla?
 
Tulisipa tämä play anywhere -tyylisenä, tykkään pelailla sekä pc:llä että xboxilla. Hankintaan tämä menee joka tapauksessa.
 
Veikkaan että ainakin Onelle on jonkinlainen, vähintään henkinen, kynnys kun nykyisen AC:n One-taival ei ole ollut ihan kivuton.... tietysti jos heivaavat sen konversiofirman helkkariin ja yrittävät uudella tiimilä.
 
Veikkaan että ainakin Onelle on jonkinlainen, vähintään henkinen, kynnys kun nykyisen AC:n One-taival ei ole ollut ihan kivuton.... tietysti jos heivaavat sen konversiofirman helkkariin ja yrittävät uudella tiimilä.
Harmi jos näin olisi, ainakin siinä mielessä, että kun Project Cars 2 ja Forza 7 pyörivät X:llä täysin sulavasti, niin miksei tämäkin.
 
Kuten sanoin, se konversiostudio varmaan olisi syytä panna sitten vaihtoon. Se firma ei tainnut olla ihan ajan tasalla ja ei esim kyllä holdannut betatestauksia tms oikein ollenkaan.
 
Konsoliversio on ihan Kunoksen omaa tuotantoa. Taitaa vaan aika pienet resurssit olla siihen uhrattu kehitystahdista ja ongelmista päätellen.
 
Viimeksi muokattu:
Eiköhän tuo UE4 moottori oo valittu mahdollisimman kivuttoman porttauksen tekemisen takia, alkuperänen AC kun ny oli tehty pc mielessä.
 
Konsoliversio on ihan Kunoksen omaa tuotantoa. Taitaa vaan aika pienet resurssit olla siihen uhrattu kehitystahdista ja ongelmista päätellen.

Niillä on kylläkin ollut välitiimi siinä, ei ole ollut pc-porukka. Ja selvästi ala-arvoisella taidolla/resursseilla ollut tuo konsoliprojekti.
 
Marco Massarutton italiankielisestä haastattelusta tollasia poimintoja:

Features & content

- Driver swaps confirmed
- They will use the 2018 season for the content
- There will be 10 circuits (you can find them on the Blancpain calendar: Calendar | Official Site of Blancpain GT Series)
- Official leaderboards (basically RSR inside the game)
- Ranking system for both skill and safety similar to iRacing (he mentions the latest GranTurismo's one). They hired the guy behind Minorating for this
- They will follow their philosophy, so the handling will be realistic (as it was in AC)
- Tyre model, aero and suspension geometry will be improved thanks to new developers that have been hired in the last year (one of them is also a mechanical engineer)
- ACC will be more versatile and easier to use for people with less experience (which doesn't mean less realism)

Pricing & release

- Early Access (beta version) at a lower price than the release one
- No release date announced, not even approximately

On Unreal Engine 4

- Choice of UE4 was driven by desire of focusing on the features that were lacking in AC1, basically "gameplay features" like implementing the various RL regulations, better career mode, better AI etc. (He supports this decision by saying that Kunos' competitors, even though with a way bigger workforce, have decided to avoid writing an Engine by themselves)
- They have worked 8 months during 2017 on R&D testing the Unreal Engine, Marco says that it has been an huge risk because they still didn't know if UE4 was the right choice. He mentions as an example the need to do separate renders for the mirrors, which they had trouble to implement initially as UE4 engine is "general" and not geared towards sim use. This required weeks of telemetry of how it works, how it uses CPU/GPU etc.
- The assets needed some rework as well, in order to be optimized for the different engine (as a result of the aforementioned analysis)
- They will also probably use UE4 for their future projects
- He praises the photorealism of the Unreal Engine, even though some months were needed before both the eye candy and the framerate started to get to the desired level
- They took some inspiration on how to solve some issues they had from videos of other games made with the Unreal Engine, mainly the ones made by Milestone

On collaboration between real racing teams & Blancpain

- With this license they are going to have an even stronger collaboration between Kunos and drivers/racing teams
- They will be at many racing weekends in order to gather data from the teams
- Many teams use AC for the training of their pilots. Some of the teams also asked them some advice to build their own simulator
- Many drivers asked Kunos help to setup simulators in order to train for new tracks, for example
- They received numerous eSports contacts, but for the moment they are focusing on the development of the game. (Based on the way he talked about this, I believe esports will come)
- Kunos is working on a connection between virtual and real Blancpain (for example ideal time laps vs real ones, plus something similar to RSR with invitations to the races for the fastest guys, he mentions GranTurismo's Academy)

About AC1

- Expected AC sales : 100 thousand copies, results about 1.4 million users
- He mentions comments of people on Facebook that were saying to him that the training/playing time in AC proved useful to catch the car in RL critical situations
 
Viimeksi muokattu:
Toivottavasti tätä kehitetään esports edellä eikä keskitytä mihinkään turhaan. Myöskin modauksen puute olisi mielestäni positiivista tässä tapauksessa.
 
E3 : Assetto Corsa 2 en piste - Gamersyde
Tuolla on jälkimmäisestä vähemmän pikselöitynyt versio. Samoin kaksi muuta videota. (Monza kuivalla ja sateella aika-ajossa, sekä Spassa nopeutettu illasta yöhön.)

Virallisella foorumilla on huhuiltu Early Accessin alkavan Span 24h kisan aikoihin.
 
Tänään Spa 24h kisan yhteydessä julkaistiin Early Accessin alkamisajankohta (12.9), sekä alustavaa kehitysaikataulua.
hdSIpI6.png

 
Taitaa mennä suorilta hankintaan. :cool:
 
Kyllä se pitää tukea kehittäjiä ja hankkia peli heti alkuunsa. Onpahan samalla jokin peli millä testata tulevaa RTX:ää. :comp:
 
Onko tiedossa minkä verran autoja tähän tulee? Ja painottuuko autovalikoima enemmän rata-autoihin kuin katulaillisiin?
 
Onko tiedossa minkä verran autoja tähän tulee? Ja painottuuko autovalikoima enemmän rata-autoihin kuin katulaillisiin?
Vähän tätä ketjua lukemalla asia olisi voinutt selvitä. Myös nimestä "The Official Blancpain GT Series Game" voi myös päätellä jotain. Eli tässä on 2018 ja 2019 kausien Blancpain Sprint ja Endurance sarjojen autot radat. Eli käytännössä vain GT3/G3/REX-luokan kilpa-autoja.
 
Vähän tätä ketjua lukemalla asia olisi voinutt selvitä. Myös nimestä "The Official Blancpain GT Series Game" voi myös päätellä jotain. Eli tässä on 2018 ja 2019 kausien Blancpain Sprint ja Endurance sarjojen autot radat. Eli käytännössä vain GT3/G3/REX-luokan kilpa-autoja.

Jää kyllä sitten ostamatta. Ensimmäisessä osassa on kiitettävästi myös katulaillisia kiesejä.
 
AC:n vakioautot vaan on/oli järjestään todella huteria/kiikkeriä, ei tehnyt niillä hirveästi mieli ajella.
 
Vai VR tuki tulossa, good.
Menisi muuten suorilta hankintaan, mutta noi GT luokat vähän tökkii.
 
Eiköhän tämä oo pakko ostos. Toivottavasti kuskinvaihdot on tehty kunnolla, niin saa ajaa kunnon endukisoja.
 
Tuohon 24,99€ kyllä ostettava itsekin. PC:tä en vielä edes omista kun PS4 puolella ajellut tähän mennessä, mutta ennen joulua olisi tarkoitus kasailla PC niin olisi tämä sitten hyvään hintaan jo valmiiksi hommattuna. :tup:
 
Jää kyllä sitten ostamatta. Ensimmäisessä osassa on kiitettävästi myös katulaillisia kiesejä.

Vaikka kuinka teoriatasolla pitää enemmän katuautoista niin ainakin tuossa Assetossa oli vain niin että ne kilpapelit ovat paljon kivempia ajaa, niistä joissa tuossa oli kilpa- ja katuversiot taisi ainoastaan E30 M3 olla sellainen että katuversio tuntui kivemmalta. Ja koska en säätele autoja niin en tiedä että olisiko tuossakin saanut sen epävakauden jarrutuksessa kuntoon jolloin siinäkin rataversio olisi ollut joko samalla tasolla tai parempi.

Silti mietityttää tämän hankinta, minä en aja tämän tyylisissä peleissä kilpaa vaan keskityn hot lappaamiseen joten mietityttää että paljonko tätä jaksaa lopulta pelata. Kun muutenkin on menossa sellainen kausi ettei tule ajettua.
 
ACC:n blogeissa ihan mielenkiintosta juttua. (Tuolta löytyy myös physics ja tyres osiot, jos kiinnostaa)

ACC Blog Post 3: Aerodynamics

Pitäähän tuo ostaa, vaikkei yhdellä autolla/radalla varmaan kovin pitkään jaksa ajella. Onpahan jotain odoteltavaa kun kerran kuussa tulee päivitystä.
 
Parin tunnin päästä ajelemaan! Lompakkoni on valmis. :)
 
Vähän jänskättää kuinka tämä pyörii omalla kokoonpanolla (i5-4690k, gtx970 ja 8gb ddr3).
 
Aika heikko esitys oli kyllä traileri...
Laittakaas heti kokemuksia ajotuntumasta onko parannusta edelliseen osaan?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 764
Viestejä
4 495 533
Jäsenet
74 288
Uusin jäsen
Luopari

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom