Assassin's Creed Valhalla (PC, PS4, PS5, XBOX)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Lare
  • Aloitettu Aloitettu

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
4 362
Nyt on varmistunut, että uusi Assassin's Creed sijoittuu viikinkien aikaan. Huomenna pitäisi tulla traileria. Mielenkiinnolla kyllä odotan. Toivottavasti ei olisi aivan niin laaja kuin Odyssey tai ainakin panostaisivat enemmän yksityiskohtiin ja tehtäviin. Laivataisteluja varmaan tuossakin tulossa.

thumbnail
 
Pieni pettymys (muttei yllätys) tämä teeman puolesta, mutta eiköhän tämäkin ole hyvä tekele ja tule hankittua sarjan muiden osien tapaan. Mielenkiinnolla odottelen lisätietoja.
 
Aijai, odotukset on kovat. :drool: Täälläkin toivomuksena, että maailma olisi pienempi, mutta yksityiskohtaisempi ja tehtäviin enemmän syvyyttä. Luottamusta kuitenkin löytyy, kun asialla Blackflag ja Origins kehittäjät, molemmista nautin suunnattomasti. Viikingit kiinnostanut muutenkin aina mytologian ja historian puolesta.
 
Mielenkiinnolla ja varovasti odotan, mutta uskoisin että Assassin's Creed -nimen voisi tästä jo suosiolla pudotella pois. Origins ja Odyssey ja etenkään Odyssey kun ei hirveästi salamurhaamaan päästänyt, moraa kylkeen/nuolta päähän niin isommalta kaverilta lähtee tyyliin 1/4 healteista jos et saa buffattua noita maksimeihin. Itselle AC:eissa on puolet tunnelmasta ollut myös juoni, hyvät päähenkilöt ja mielenkiintoiset salamurhat (yksi huomaamaton isku tappaa) eikä nämä oikein enää Odysseyssä omasta mielestä toteutuneet. Liikaa mene sinne, tapa toi, sukella merenpohjaan ja hae sieltä jotain rojua yms. Saa nähdä kääntyykö kelkka tuosta mihinkään suuntaan vai mennäänkö samalla linjalla. Viikingeistä nyt ei hirveästi ekana tule mieleen muu kuin jonkun moukarin heiluttelu :D

Oma AC-saaga kyllä loppui siihen Ezio-trilogyyn aikoinaan, Black Flag oli hyvä merirosvosimuna johon ei AC-teemaa olisi ehkä edes tarvittu. Origins yllätti etenkin maailmallaan vaihteeksi positiivisesti ja Odyssey tuntui taas aikamoiselta grindaamiselta.
 
Hyvin tehtyjen open worldien ystävänä tämä kyllä kiinnostaa kovasti. Odysseyn ja Originsin maailmat olivat upeita ja peleinäkin molemmat hyviä, vaikkakin pidemmän päälle alkoi olla puuduttavaa saman toistoa.

Kunnon vulkan/dx12 engine tähän niin avot. Ghost Recon Breakpointiinhan päivittivät Vulkanin tuossa vähän aikaa sitten ja se taitaa käyttää jotain versiota samasta enginestä.
 
Trailerin pituus on päälle 4 minuuttia niin luulisi, että nähtäisiin vähintään in-engine kuvaa jos nyt ei varsinaista pelikuvaa tulisikaan. 4 minuutin pätkä joltain cgi studiolta olisi kuitenkin kaiketi suht kallis.
 
Kun vain olisi enemmän originsin kaltainen kuin odysseyn...tahdon oikeasti toimivat myrkkynuolet takaisin!
 
Vaikka minusta Viikingit ei sovi sitten yhtään mihinkään Assassin's Creediin, niin avoimin mielin katson mitä ovat saaneet aikaan, etenkin kun kehittäjinä olleet tekivät Black Flagin ja Originsin, omat suosikkini koko pelisarjasta. Jos on samanlaista fantasia-action pelleilyä kuin Odysseyssä, niin passaan. Ei sillä etteikö Odysseyn enemmän toimintaan nojaava sopisi viikinkeihin, mutta vähemmän sitä sci-fi-fantasiaa kiitos.
 
Traileri jätti juuri niin kylmäksi kuin etukäteen pelkäsin. Liekö sieltä Warhammer’s Creed tulossa.
 
Hyvältä näytti traileri. Samalla heräsi huoli vaatimuksesta konetehojen reippaasta noususta :nb:
 
Musiikki trailerissa oli kyllä huono valinta, ja ei tuon perusteella kyllä voi mitään vielä sanoa...
 
Ei kyllä jaksa yhtäkään Odysseyn tyyppistä AC-peliä enää toistamiseen, pitää vuosi-kaksi kyllä pitää taukoa jos on samanlaista loputonta grindaamista.
 


Ensimmäiset gameplayt luvassa ensi torstaina. Peli tukee myös Smart Deliveryä Xboxilla:

EW3KwSEX0AE8d2X
 


Pelinkehittäjät vähän kommentoi traileria.

Tässä on ilmeisesti sama henkilö tarinanvetäjänä, joka oli mukana Black Flagissa, hitsit kyllä ainakin meikälle alkaa odotukset nousta.

Ashraf mainitsee tuossa lopussa että peli ilmestyisi vaan PC:lle ja tulevalle konsolisukupolvelle, ei ainakaan maininnut PS4:stä Xbox Onea.
 
Miten lienee muuttavat pelaamista tähän kun jos en ihan väärässä ole niin jouskarit eivät kuuluneet viikingien ase valikoimaan(Ei sillä että pelisarja muutenkaan aina noudattaisi täsmälleen kaikkea)

No kun aikoinaan syndicatea kritisoitiin siitä kuin ei kehitetä uutta ja sitten kun kehitettään niin saadaan taas lunta tupaan, tämä sama kävi aikoinaan ressa sarjalle myös.

Vaikka en ole pelanut kunnolla assassins creed pelejä ennen kolmosta mutta silti näissä vanhempien pelien trailereissa on jotain mitä ei näistä uusista taas löydy:



Assassins Creeditkin periaattessa kahden eri eran pelejä näin pelattavuuden ja konseptin puolesta(ekasta AC pelistä aina syndicateen ja sitten Origins->Valhalla)
Valhallan kohdalla oletan että pelattavuus ja muut eivät paljoa muutu odyksesta

Uudemissa AC peleissä ehdottomasti plussaa on se että se nykyaika pelleily jätetään minimiin,


Ashraf mainitsee tuossa lopussa että peli ilmestyisi vaan PC:lle ja tulevalle konsolisukupolvelle, ei ainakaan maininnut PS4:stä Xbox Onea.
Tämä olisi mielenkiintoinen veto ubilta oikeasti jos jättävät yli 100 miljoonan asiakaskunnan välistä tai sitten on vain markkinointi kikkaa että saadaan focus uusille konsoleille ja siten ennakkotilaukset käyntiin.
 
Kyllä ainakin IGN:t ja Gamespotit uutisoi että tuo tulossa myös Xbox Onelle, PS4:lle, PS5:lle ja Stadialle.
 
Miten lienee muuttavat pelaamista tähän kun jos en ihan väärässä ole niin jouskarit eivät kuuluneet viikingien ase valikoimaan(Ei sillä että pelisarja muutenkaan aina noudattaisi täsmälleen kaikkea)

Mihin tämä nyt perustuu? Kyllähän viikingit käyttivät jousia ja nuolia siinä missä muutkin metsästämiseen ja taisteluissa pikaisen googletuksen perusteella.

Se on myös hyvä, että tässä pystyy itse päättämään haluaako molempiin käsiin kirveet, keihät, tai kilvet. Inhoan Odysseyssä sitä, että ei voi mennä kilpi + keihäs kombolla, leikkien spartalaista. Pelin alkukin herätti kylmiä väreitä kun Leonidas heittää kilven menemään.
 
Mihin tämä nyt perustuu? Kyllähän viikingit käyttivät jousia ja nuolia siinä missä muutkin metsästämiseen ja taisteluissa pikaisen googletuksen perusteella.
Itselläni jäänyt vain tuollainen mielikuva että jouskarit eivät isossa huudossa olleet.
(Kirveet, miekat ja kilvet)


Enkku wiki sanoo että tosiaan ovat käyttäneet myös jousiaseita.

Edit: Mikä toki itselleni erinomainen juttu kuin tykkäsin Orinsissa/odyksessa pelata jouskari/assassins yhdistelmällä.

Edit2:

Tämä uutinen tuli mieleeni että kerkeekö jo koskea tätä peliä:
 
Viimeksi muokattu:
Kuvaa keräilyversiosta. Harmi, kun jäi nyt ilman Medusa Editionin ja Gods Editionin kaltaista ''pienempää'' CE:tä. Tuhti 200€ hintaa tällä ja myynnissä ainoastaan Ubisoft Storessa.


ACV.jpg
 
Kuvaa keräilyversiosta. Harmi, kun jäi nyt ilman Medusa Editionin ja Gods Editionin kaltaista ''pienempää'' CE:tä. Tuhti 200€ hintaa tällä ja myynnissä ainoastaan Ubisoft Storessa.

Mulla on pakkomielle kerätä kaikkea "paskaa" ja melkein kaikista aiemmista AC peleistä CE:t löytyy hyllystä. Pitää laittaa tämäkin tilaukseen. Clubi pisteillä saanee tutun -10% alennuksen
 
Odotan viihdyttävää kokemusta. Origins ja Odysseys olivat pirun hauskoja.

Ps5 ehkä alustaksi tai pc. Ei ps4.
 
Jahas lisää paskaa AC nimen alle. Jää tämäkin ostamatta. Viikingit ja salamurhaajat? Pliis. Vaihtaisivat edes nimen eivätkä raiskais hyvää AC-sarjaa näillä sieluttomilla grindauskauheuksilla.
 
Pistetäänpäs vähän Ubisoftin infoa:

In Assassin’s Creed Valhalla, nearly every decision you make will have lasting effects throughout the world. Violence won’t be your only tactic for getting what you want; a silver tongue can be as effective as a steel sword when it comes to finding a home for your people. Shifting England’s balance of power and expanding your influence through diplomacy will likely make you more friends than brute force. Every political alliance you build, combat strategy you employ, and dialogue choice you make will alter your journey.

You wouldn’t be a Viking raider without raids, and Assassin’s Creed Valhalla lets you lead surprise longship attacks to pillage enemy territories for much-needed resources, or launch massive assaults against rival Saxon strongholds. Raids will be more action-packed and brutal than anything Assassin’s Creed has seen before, thanks to a visceral new combat system that lets you bash, dismember, and decapitate your foes. Eivor will be able to dual-wield axes, swords, and even shields against the greatest variety of enemy types ever seen in Assassin’s Creed. And if you want to mix it up, the return of the Hidden Blade allows Eivor to assassinate targets with deadly precision.

Playable as female or male, Eivor leads a clan of Norse people across the icy North Sea to flee Norway’s endless war and dwindling resources. If they hope to survive, they’ll have to build a new home in the hostile lands of England. There, you’ll provide for yourself and your people by constructing, customizing, and upgrading your settlement with new buildings like barracks, blacksmiths, and tattoo parlors, all while recruiting new members to grow your clan.


Taistelut sekä jalkaisin että laivoilla ainakin saaneet aika paljon uutta. Cinematic-trailerista paha sanoa vielä mitään, mutta siinä ainakin näytti pirun hyvältä vihollisten lahtaaminen. RPG-elementit ilmeisesti ovat säilyneet ja valinnoilla on Odysseyksen tapaan merkitystä, mikä on ainakin omasta mielestä hyvä asia. Omia asutuksia pääsee myös rakentamaan ja laajentamaan tässä, eli tekemistä riittää senkin puolesta. Toivottavasti ei liikaakin. Jossain sivustolla käsiteltiin pelin aluetta ja todettiin sen olevan valtava. Toivottavasti ovat tehneet siitä yksityiskohtaisemman ja rikkaamman, ettei käy samaa kuin Odysseyksessa.

Mielenkiintoista myös, millainen peli grafiikoiden ja vaatimuksien puolesta tulee, kun tuo julkaistaan myös uusille konsoleille. Origins ja Odyssey kyykyttivät varsinkin prosessorin puolesta tehokkaampiakin koneita kunnolla. Toki tuon pitää toimia myös vanhemmilla konsoleilla. Henkisesti kuitenkin valmistautunut jo hankkimaan 8-ytimisen prossun :think:

Pari screenshottia vielä:

assassins-creed-valhalla-ps5-ps4-screenshots.original.jpg


assassins-creed-valhalla-ps5-ps4-screenshots.original.jpg


assassins-creed-valhalla-ps5-ps4-screenshots.original.jpg
 
Ooh, joutuukohan muuten laittamaan talvivarusteet niskaan kun lähtee kylmään pohjolaan kuten legend of zelda breath of the wild pelissä.
 
Mielenkiintoista myös, millainen peli grafiikoiden ja vaatimuksien puolesta tulee, kun tuo julkaistaan myös uusille konsoleille. Origins ja Odyssey kyykyttivät varsinkin prosessorin puolesta tehokkaampiakin koneita kunnolla. Toki tuon pitää toimia myös vanhemmilla konsoleilla. Henkisesti kuitenkin valmistautunut jo hankkimaan 8-ytimisen prossun :think:

Eikös Originsia kyykyttänyt enemmän vielä DRM? Tietävätkö Odysseyksen pelaajat oliko siinä sama juttu?
 
Mitenhän tuossa voi tehdä omia valintoja, kun pelisarja perustuu dna:n kautta muistikuviin. Ai niin, ei tässä ole mitään jäljellä itse pelisarjasta.
 
Eikös Originsia kyykyttänyt enemmän vielä DRM? Tietävätkö Odysseyksen pelaajat oliko siinä sama juttu?
Originsista en tiedä, mutta Odyssey ainakin kyykyttää 6-ytimistä Inteliä ihan kunnolla. Keskellä merta autiolla saarellakin saattaa prossun käyttöasteet käydä 90% paikkeilla. Nopeammat muistit auttoivat yllättävän paljon ja pyörii nykyään kuitenkin ihan hyvin.
 
Originsista en tiedä, mutta Odyssey ainakin kyykyttää 6-ytimistä Inteliä ihan kunnolla. Keskellä merta autiolla saarellakin saattaa prossun käyttöasteet käydä 90% paikkeilla. Nopeammat muistit auttoivat yllättävän paljon ja pyörii nykyään kuitenkin ihan hyvin.

Originsissa ainakin minun kokoonpanollani peli pyörii oikein sulavasti aavikkoalueilla missä ei ole paljon npc-hahmoja, mutta isoissa kaupungeissa sitten kyykkää kun on iso määrä ukkeleita. Kuulostaa vähän erikoiselta että Odyssey rupeaa kyykkäämään jossain autiolla saarella keskellä merta. Mikä siinäkin muka sitten kiihdyttää prossua? Esim. Black Flag oli sulavimmillaan juuri seilatessa merellä jopa sen aikaisilla kokoonpanoilla.
 
että Odyssey rupeaa kyykkäämään jossain autiolla saarella keskellä merta.
Itseasiassa oman laivan npc hahmot, "aktivoituvat" välillä ja sitten alkaa cpu:ta syömään.

Minulla FPS tippui jonnekin 30 tuntumaan kuin oli parikytä sotilasta ja pari kolme palkkasotilasta perässä linnan valloituksessa.

Odyssessa käytetitin kehittyneempää versiota denuvosta ja plus vielä VMP joka oli myös originissa.
Odysseyn DLC ei ole vielä tullut saataville "niille markkinoille" ja itseasiassa odykseystakin on vain 1.06 versio olemassa joka päivätty marraskuun 2018 että aika hyvin suojaukset pitänyt pintansa.

Ja toi liittyy jotenkkin NPC hahmoihin ohjaukseen, jossain tarinan vaiheessa kun oli ilta ja npc hahmoja paljon esillä niin fps ei kyykänyt koska pelin ei tarvinut erikseen ohjata niitä koska siihen kohtaa kuului ettei niillä ole mitää päivärytmiä tms.

Toki Denuvo vaatii veronsa cpu:lta mutta yksin se syylinen ei ole.

Ubi tulee varmasti käyttämään samoja suojauksia tämän osan kanssa koska toimivat niin "hyvin"
 
Tuo prossun kovat käyttöasteet keskellä merta oli jo jokin aika sitten vielä hitaammilla muisteilla. Tilanne on nyt parempi, mutta raskas peli se on vieläkin. Alle 60FPS ei mennä juuri koskaan ja kaupungeissa FPS pyörii yleensä 70-80 välillä, mutta näyttis joutuu harvemmin tässä pelissä koville.

Tuo Valhalla tulee myös uusille 8C16T-konsoleille ja niissä riittäisi potkua oikeasti isoille ja yksityiskohtaisille alueille ja älykkäitä NPC-hahmoja saisi runsaasti. Toisaalta vanhemmille konsoleille noita olisi pakko karsia. Saa nähdä, millainen PC-versio tulee olemaan.
 
Eipä kyllä malttaisi millään odottaa. Aika asiallisen näköistä tulossa. Toivottavasti pelimekaniikka olisi odysseyn tapaista. Juurikin tuo hahmon kehitys ja spesialisointi on mielestäni ollut hyvää. Sopii erinomaisesti tällaiseen avoimeen maailmaan ja lisää pelissä rpg-henkeä.

Milloinkohan tämä mahtaa ilmestyä. Tällä hetkellä ”Holiday 2020”. Tiedä silti vaikka viivästyisikin.
 
Tän pitäisi olla pelialueeltaan pienempi kun Odyssey, mikä on omasta mielestä positiivinen asia. Alko olla ja turhan massiivinen se Odysseyn alue. Ennemmin vähän kompaktimpi ja täydempi, niin jaksaa rauhassa nuohota joka paikan. Originsissa oli omasta mielestä aika sopivan kokonen kartta.
 
Tän pitäisi olla pelialueeltaan pienempi kun Odyssey, mikä on omasta mielestä positiivinen asia. Alko olla ja turhan massiivinen se Odysseyn alue. Ennemmin vähän kompaktimpi ja täydempi, niin jaksaa rauhassa nuohota joka paikan. Originsissa oli omasta mielestä aika sopivan kokonen kartta.

Itse en Originsia ole pelannut, mutta Odysseyn kartan suuruus ei häirinnyt. Tykkäsin, että oli lääniä missä peuhata. Ongelma oli tosiaan se, että maailma oli melko tyhjä ja kuollut. Varmaan parempi, että pienentävät, jos vaikka siten saataisiin elävämpi maailma.

Toivottavasti NVIDIA (tai AMD) saa uudet (ja tehokkaat) näyttikset pihalle, kun ei taida 2080 riittää kovin pitkälle tämän kanssa, kun tarkoitus pelata 4K resolla. Odysseyn kanssakin joutui vähemmän yllättäen karsimaan asetuksia, että sai pyörimään 50-65fps.
 
Tuo prossun kovat käyttöasteet keskellä merta oli jo jokin aika sitten vielä hitaammilla muisteilla. Tilanne on nyt parempi, mutta raskas peli se on vieläkin. Alle 60FPS ei mennä juuri koskaan ja kaupungeissa FPS pyörii yleensä 70-80 välillä, mutta näyttis joutuu harvemmin tässä pelissä koville.

Tuo Valhalla tulee myös uusille 8C16T-konsoleille ja niissä riittäisi potkua oikeasti isoille ja yksityiskohtaisille alueille ja älykkäitä NPC-hahmoja saisi runsaasti. Toisaalta vanhemmille konsoleille noita olisi pakko karsia. Saa nähdä, millainen PC-versio tulee olemaan.
Veikkaan, että PC-versio on hyvin lähellä next-gen versiota sillä erotuksella, että myös XboxSX ja PS5-versiot saattavat olla 30 fps (pystyisivät varman 60 fps:ään) ja PC-versio ei. Ensimmäinen next-gen only AC-peli varmaan ottaakin jo paljon enemmän irti paremmista suorittimista ja pelimaailma herää eloon uudella tavalla. Tämä Valhalla on vielä cross-gen ja siten ei mitenkään leuat loksauttava peli.
 
Minusta Odysseyksessa oli maailma kivan iso, kun laivalla tuli kuitenkin paljon seilailtua. Originsissa oli myös sopiva, kun siinä taas jollain konilla veti enemmänkin.
 
Tämä ei tainnut vielä täällä olla. Gameplay-traileri, joka ei kyllä gameplayta sisältänyt yhtään. Hyvältä näyttää kyllä muuten.



Jollain pelisivulla tuli juttua vastaan, että tuo Valhalla olisi pienempi peli kuin Odyssey. En vain millään muista, millä sivulla. Ubisoft varmaan kuunnellut pelaajia, kuinka Odyssey oli jo vähän liian massiivinen, mikä sai yksityiskohdat kärsimään. Tuon pelin valaistus, kasvillisuus, varjot ja ylipäätään grafiikka näyttää kyllä aika samalta kuin Odysseyssa, eli tuskin ihan hirveästi raskaampi. Odysseyssakin kaupungit olivat myös aika eloisia ja NPC-hahmoilla oli omat vuorokausirytmit ja tehtävänsä, eli prossun vaatimuksetkaan eivät välttämättä älyttömästi pomppaa.
 
Ubisoft varmaan kuunnellut pelaajia, kuinka Odyssey oli jo vähän liian massiivinen, mikä sai yksityiskohdat kärsimään.
Liekkö saavat muutettua asioita niin paljoa kun tämäkin peli kuitenkin puolet jo kehitetty kuin Odyssey julkaistiin.
Mutta jokatapauksessa hyvä jos pienempi ja tämä näkyy sitten laatuna.

Itse tykkäsin odyseyssä niistä tombista ja niitä pähkäillä, toki mitään Tomb Raidereita olleet mutta toi kivaa vaihtelua peliin.
 
Yksi ongelma yksityiskohtaisemmissa, tiivimmässä maailmassa on lataus ajat, ps4/xboxilla, odsseyssa ja originissa kaupungeissa hevonen liikkuu hitaammin kuin maastossa, ja silti peli pysäyhtyy välillä kokonaan lataamaan assetteja. Toki ps5/seriesX/pc ssd:llä vastaavaa ongelmaa ei pitäisi olla.
 
Odysseyn parasta antia oli juuri maailman koko. Karttaa paljastui aina vain enemmän ja enemmän ja siitä syntyi lopulta todellinen seikkailufiilis. Toivoisin vain vieläkin isompaa maailmaa. Voisin kuvitella sen harmittavan sellaista joka haluaa tutkia kaikki paikat, mutta itselleni se sopisi. Iso maailma jopa turhine paikkoineen luo immersion siellä olemisesta.
 
Odysseyn parasta antia oli juuri maailman koko. Karttaa paljastui aina vain enemmän ja enemmän ja siitä syntyi lopulta todellinen seikkailufiilis. Toivoisin vain vieläkin isompaa maailmaa. Voisin kuvitella sen harmittavan sellaista joka haluaa tutkia kaikki paikat, mutta itselleni se sopisi. Iso maailma jopa turhine paikkoineen luo immersion siellä olemisesta.
Mä ottaisin ihan mielelläni vähän pienemmän maailman vähän isommalla asset vaihtelulla. Alkoi meinaan Odysseyssa vähän pidempään pelattua vaikuttaa siltä että vaikka meni uuteen tutkimattomaan paikkaan niin siellä oli pelkästään niitä samoja taloja ym sälää jota oli jo nähty aiemmin pelissä. Uusi tutkimaton paikka ei tuntunutkaa enää kovin uudelta ja se tutkimisen viehätys heikkeni.

Eipä tämä iso kritiikki tosin ole, valtavastihan tuohon peliin oli resursseja käytetty sen maailman ja assettien luomiseen ja yksi hienoimmista open worldeista koskaan.
 
Minulla taas on vähän kaksijakoiset tunnelmat maailman koon suhteen. Odysseyn maailmassa mättää ehkä omaan makuuni pikemminkin se, miten lähes joka paikassa on ainakin jotain tekemistä eikä voi vain rennosti tutkia ja ihastella paikkoja. Jos taas jossain ei ollut jotain tyhjänpäiväistä tekemistä, paikka näytti muutenkin (pelin tasolla) huolimattomasti sutaistulta eikä siinä ollut sitä myöten muutenkaan mitään nähtävää. Origins oli tässä suhteessa parempi, sillä ainakin minusta oli kiva tutkia myös useimpia sellaisia alueita, joilla ei varsinaista tekemistä hirveästi ollut. Odysseyssä on siis ehkä omaan makuuni paikoin liikakin tekemistä eikä maailma pääse senkään takia oikeuksiinsa... Varmaan olisi ihanteellista, jos tehtävien määrää per alue saisi tiputettua jonkin verran ja tilalle saisi vähän eläväisempää luontoa (eikä vastaava varmaan kaupungeissakaan pahitteeksi olisi). Muutenkin en panisi pahakseni, jos tekemistä saisi hilattua tehtäväkeskeisestä johonkin muuhun suuntaan.

Menee tosin vähän muistelun tasolle, kun ei kumpikaan peli ole enää tältä osin ihan kirkkaana mielessä...
 
Kunhan tulee taas sightseeing-mode jotta voi muinais-norjan ikonisia nähtvyyksiä koluta.

Juu ja yleensäkin hienot maisemat/grafiikat yms menee hukkaan peleissä missä ei voi rauhassa olla missään vaan aina hirveä sählinki päällä.
 
Mielenkiinnolla ja varovasti odotan, mutta uskoisin että Assassin's Creed -nimen voisi tästä jo suosiolla pudotella pois. Origins ja Odyssey ja etenkään Odyssey kun ei hirveästi salamurhaamaan päästänyt, moraa kylkeen/nuolta päähän niin isommalta kaverilta lähtee tyyliin 1/4 healteista jos et saa buffattua noita maksimeihin. Itselle AC:eissa on puolet tunnelmasta ollut myös juoni, hyvät päähenkilöt ja mielenkiintoiset salamurhat (yksi huomaamaton isku tappaa) eikä nämä oikein enää Odysseyssä omasta mielestä toteutuneet. Liikaa mene sinne, tapa toi, sukella merenpohjaan ja hae sieltä jotain rojua yms.

Samaa mieltä, Ezion seikkailuihin tykästyneenä kaipaan sitä kohteen varjostusta ja täydellisen hetken odottamista ja lopulta huomaamatonta pakenemista paikalta. Just eka Odysseyn läpipeluukerta menossa (kiitos uusi näytönohjain) ja 45 pelitunnin jälkeen on alkanut maistumaan puulta. Pelimaailman kauneus pelastaa paljon ja on ehkä pääsyy siihen että jaksan yhä pelata. Mutta aivan jokaiseen kylään ja saarelle ei tarvitse änkeä jonninjoutavia sivuquestejä toisensa perään..

Tuli ennen tätä uudelleenpelattua AC II - Revelations läpi, ja niissä tunnelma ja juoni veivät huomion pelimaailman (nykymittapuulla-) pienestä koosta. Toivottavasti palaavat hieman enemmän tuohon Assassins vs. Templars juonitteluun, trailerissa vilahtanut hidden blade ainakin vihjaisi siihen päin..?

Edit: PC Gamerin artikkelissa mainitaan että hidden bladen tappavuus tuotaisiin takaisin ja sarjassa olisikin myös yllättäen stealth elementtejä.
"Eivor receives the hidden blade quite early on," he said. "We continue with the idea that Eivor is not a trained assassin. Eivor is a Viking who receives this badass weapon and has to learn very quickly. Early in the experience, Eivor will learn a technique that, with the right timing ... can one-shot-kill virtually anybody."
 
Viimeksi muokattu:
Itse en Originsia ole pelannut, mutta Odysseyn kartan suuruus ei häirinnyt. Tykkäsin, että oli lääniä missä peuhata. Ongelma oli tosiaan se, että maailma oli melko tyhjä ja kuollut. Varmaan parempi, että pienentävät, jos vaikka siten saataisiin elävämpi maailma.

Olihan sitä mutta se tyhjyys tosiaan oli aika häiritsevää. Ja kun alue oli olevinaan Kreikka niin samalla se pieni koko tuntui koomiselta. Pitäisi keskittyä suosiolla pienempään alueeseen niin sen puolesta, mitä se esittää, kuin sen todellisen koon pelissä puolesta.

Vähän samaa ihmetellyt kun TES-sarjan vaikkapa Skyrimin maailmaa tunnutaan pilkkaavan jotenkin naurettavan pieneksi. Mitä väliä sillä tyhjällä korpimaalla lopulta on näissä quick travel-peleissä? Morrowind tuntui isolta koska maasto oli vaikeakulkuista ja ei ollut kuin rajalliset quick travelit käytössä niin piti oikeasti miettiä ne reissut ennakkoon.

Parhaiten on tunnelman puolesta toimineet AC:t, joissa tapahtumat on suunnilleen osassa yhtä kaupukia.
 
...
Ja kun alue oli olevinaan Kreikka niin samalla se pieni koko tuntui koomiselta. Pitäisi keskittyä suosiolla pienempään alueeseen niin sen puolesta, mitä se esittää, kuin sen todellisen koon pelissä puolesta.
...
Parhaiten on tunnelman puolesta toimineet AC:t, joissa tapahtumat on suunnilleen osassa yhtä kaupukia.

Jep, toivon että tulevaisuudessa vielä tekisivät pelisarjaan pelin jossa pääasialliseksi pelialueeksi saataisiin vaikkapa vain valtava Peking tai Tokio. Siinä voisi sitten laajentaa aluetta mahdollisuudella matkustaa muihinkin kaupunkeihin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 749
Viestejä
4 494 832
Jäsenet
74 288
Uusin jäsen
Oliverr

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom