Assassin's Creed -pelisarja yleisesti

En tiedä kenen serkun version ihan Suomen Xbox Storesta ostin, mutta onneksi täällä hermannit tietää paremmin :tdown:
 
En tiedä kenen serkun version ihan Suomen Xbox Storesta ostin, mutta onneksi täällä hermannit tietää paremmin :tdown:
Jaa, no siinä tapauksessa et turhaa pidä Xboxia verkossa koska 70lvl cappi tullut jo marraskuussa 2018 ja vuonna 2019 tuli 99.

Edit: Ellei tuo levelin capin nosto vain season passin omistajille mutta pitäisin sitä kyllä outona ratkaisuna ja enkä muista lukineeni että level capin nosto vain koskee season passilaisia.
 
Viimeksi muokattu:
Jaa, no siinä tapauksessa et turhaa pidä Xboxia verkossa koska 70lvl cappi tullut jo marraskuussa 2018 ja vuonna 2019 tuli 99.
Etäisesti kyllä muistelen, että saavuttaessa levelin 50 peli kyllä ilmoittaa siitä näkyvämminkin. Saatan tosin muistaa väärinkin, sillä omasta kokemuksesta on nyt jo tovi (mutta ei noin kauaa!).
 
Itsellä 54h Odysseyksessa ja 80% päätarinan eteneminen. Kovasti odottelen jo lopputekstejä, jotta saa tämän alta ja pääsee muihin peleihin. Hienohan tuo maailma on, mutta kaikki paikat ovat niin samanlaisia, että meinaa tulla ähky. Sivutehtäviä en jaksa enää edes oikein tehdä linnojen valtaamisesta puhumattakaan. Ubisoftin mukaan Valhallan kartta tulee olemaan vielä Odysseytakin isompi, niin toivottavasti ovat oikeasti panostaneet sisältöön ja yksityiskohtiin. Witcher 3:sta hyvä ottaa mallia.
 
Etäisesti kyllä muistelen, että saavuttaessa levelin 50 peli kyllä ilmoittaa siitä näkyvämminkin. Saatan tosin muistaa väärinkin, sillä omasta kokemuksesta on nyt jo tovi (mutta ei noin kauaa!).
Tässä se näkyy:

Mutta tuosta nytten ei saa selvää tai ei kerrota että vaatiiko tuo 70lvl cappi sitten jotain ekaa DLC ja enkä pikaisella googletuksella löytänyt vastausta.

Itsehän ostin pelin season passin kera.

Valhallan kartta tulee olemaan vielä Odysseytakin isompi, niin toivottavasti ovat oikeasti panostaneet sisältöön ja yksityiskohtiin.
Ei siellä ubilla taas järjellä mietitä näitä kun eihän nyttenkään jaksa kaikilla saarilla käydä kuin pakollisten tehtävien takia, suurimman osan kyllä tutkin mutta kyllä jäi lääniä näkemättä koska juuri että ne eivät yleensä tarjoneet mitää porkkanaa.

Olisivat tiivistäneet pakettia ja enemmän mielekästä sisältöä per lääni.
Kuten aikasemmin sanonut niin joskus vähemmän on enemmän.
 
Tässä se näkyy:

Mutta tuosta nytten ei saa selvää tai ei kerrota että vaatiiko tuo 70lvl cappi sitten jotain ekaa DLC ja enkä pikaisella googletuksella löytänyt vastausta.

Itsehän ostin pelin season passin kera.
Etäinen muistikuvani on siis nimenomaan, että maksimitason nostin jälkeenkin levelistä 50 ilmoitettaisiin pelissä näkyvämminkin - myös ilman DLC:tä, kun minulla ei tosiaan ollut mitään DLC:tä saavuttaessani levelin 50. Siitä pääsi tosiaan jatkamaan korkeammillekin leveleille ilman DLC:täkin.
 
Tästä pelisarjasta nyt pelattuna
1, 2, Brotherhood, Revelations, 3, 4, Unity ja Syndicate.

Tykkäsin eniten Ezio-trilogiasta sekä Unitystä ja Syndicatesta. Omasta mielestä ykkönen ja nelonen olivat heikoimmat tätä sarjaa.

Nyt pelailussa Origins ensimmäistä kertaa. Vähän tulee sellainen olo, että tämä on heikoin Assassin peli, mutta muuten hyvä. Ja heikoimmalla tarkoitan tässä sitä, että tämä Origins ei juuri enää muistuta sitä, mihin tässä sarjassa tykästyin. Jo välillä tuossa nelosessa alettiin lipsumaan siihen, että tekeminen oli kaikkea muuta kuin salamurhailua. Unity ja Syndicate ottivat onneksi taaksepäin ja saatiin maistella mukavia kaupunkimaisemia Pariisissa ja Lontoossa.

Tämä Origins taas tuntuu periaatteessa melko geneeriseltä open world action peliltä. Tarkemmin kun miettii, niin tämä muistuttaa enemmän Shadow of Mordoria kuin edellisiä AC pelejä, joskin tässä taistelu on köyhempää kuin kummassakaan mainituista. Toisaalta jotenkin kutkuttavaa ajatella, että tämä itseasiassa voisi olla juuri se, mitä aikanaan ykkösessä lähtivät hakemaan, joka sit osaamattomuudesta ja tekniikan silloisesta rajallisuudesta johtuen päätyi olemaan melko köykäinen lopputulos.

Itselle näissä on kuitenkin aina ollut vetonaulana tuo historiallinen ympäristö, ja semirealistinen fiilis siitä, että seikkaillaan jossain tutussa paikassa mutta menneisyydessä. Siitä johtuen juuri nelonen oli heikoin tuotos, karibia oli aika köyhä katseltava ja meritaistelu oli mitä oli.

Originsin valtavuuden näkee heti karttaa katsellessa, mutta näin 14h kun on takana, niin sitä pohtii, että pitäisiköhän tämä pääjuoni pelata läpi ja katsella sitten tätä sivutekemistä, näissä kun aika usein tulee kuitenkin jonkinlainen ähky kun nuo sivutehtävät ei varsinaisesti poikkea MMORPG:n saatto/tapa10karhua -tehtävistä.
 
Etäinen muistikuvani on siis nimenomaan, että maksimitason nostin jälkeenkin levelistä 50 ilmoitettaisiin pelissä näkyvämminkin - myös ilman DLC:tä, kun minulla ei tosiaan ollut mitään DLC:tä saavuttaessani levelin 50. Siitä pääsi tosiaan jatkamaan korkeammillekin leveleille ilman DLC:täkin.
Tässähän juuri ihmettelin kuinka Retale oli jäänyt 50 taso katon kanssa jumiin vaikka tuo ei pitäisi olla mahdollista siten 2018 marraskuun.

Originsin valtavuuden näkee heti karttaa katsellessa, mutta näin 14h kun on takana, niin sitä pohtii, että pitäisiköhän tämä pääjuoni pelata läpi ja katsella sitten tätä sivutekemistä, näissä kun aika usein tulee kuitenkin jonkinlainen ähky kun nuo sivutehtävät ei varsinaisesti poikkea MMORPG:n saatto/tapa10karhua -tehtävistä.
Origins on pieni lammikko Odysseyn järven rinnalla :btooth:
jJimrXp.jpg

Muistaakseni originsissakin piti kanssa tehdä sivutehtäviä että sait hahmoa nostettua tarpeeksi että pärjäsit seuraavilla alueilla minne tarina vei.

Ainakin Odyseyssa toi vaivasi jos menit vain päätarina linjalla.
 
Amerikan serkun versio päivittyi vasta pari kuukautta sitten, jolloin mukaan tuli kaikki lisäosat ym sälä. Itellä oli reilun vuoden tauko pelaamisessa tuossa vaiheessa, level cäppi 50 tuli vastaan jossain 90 tunnin kohdalla. Pelasin silloin 110+ tuntia ja nyt keväällä sitten lisärit ja kaikki linnakkeet ym sälän, pl geneeriset pikkutehtävät joita ei jaksanut. Lopputulemana oli 190 tuntia ja leveli jotain 75. En koskaan enää satu kyllä tähän uudestaan, niin massiivinen möhkäle kestoltaan.

Oikeesti vois sen muutaman kympin maksaa pelistä jos tietää pelaavansa sitä 100-200 tuntia, mutta nuukuus :(
 
Tässähän juuri ihmettelin kuinka Retale oli jäänyt 50 taso katon kanssa jumiin vaikka tuo ei pitäisi olla mahdollista siten 2018 marraskuun.
Itse taas yritin vihjata, että peli saattaa levelin 50 saavuttamisen yhteydessä käyttää sellaisia sanamuotoja, että pelaaja helposti luulee, että maksimitaso on saavutettu vaikkei oikeasti olekaan. Tiedäpä sitten, muistanko oikein.
 

Mielenkiintoisia nämä pinta-ala laskelmat. Mikä näissä logiikkana?

Saaren oikeassa alakulmassa näkyvän Kreetan pinta-ala on 8336km2 reaalimaailmassa. Eikä mikään 260km2 läntti pidä hengissä isoa kaupunkia saati sitten useampia. Tyyliin joku Hyvinkääkin on puolet isompi.
 
Itse taas yritin vihjata, että peli saattaa levelin 50 saavuttamisen yhteydessä käyttää sellaisia sanamuotoja, että pelaaja helposti luulee, että maksimitaso on saavutettu vaikkei oikeasti olekaan. Tiedäpä sitten, muistanko oikein.

Se vain kertoo, että voi ostaa nyt myös niitä prosenttilisiä sieltä toiselta sivulta.

Mielenkiintoisia nämä pinta-ala laskelmat. Mikä näissä logiikkana?

Saaren oikeassa alakulmassa näkyvän Kreetan pinta-ala on 8336km2 reaalimaailmassa. Eikä mikään 260km2 läntti pidä hengissä isoa kaupunkia saati sitten useampia. Tyyliin joku Hyvinkääkin on puolet isompi.

Tää on tätä kun pitää pakottaa eeppistä mittakaavaa pienelle tontille. Ei mitään järkeä. Ateena on myös parin vuorenharjanteen välissä oleva kylä jne.

Kreetakin on suhteessa naurettavan pieni mutta silti kovin tyhjää täynnä pelissä.
 
Tää on tätä kun pitää pakottaa eeppistä mittakaavaa pienelle tontille. Ei mitään järkeä. Ateena on myös parin vuorenharjanteen välissä oleva kylä jne.

Kreetakin on suhteessa naurettavan pieni mutta silti kovin tyhjää täynnä pelissä.

Tuota minen koskaan ymmärtänytkään, että tehdän open world -peli vain "tekemisen ilosta". Maailma on olevinaan iso, ja sitten vaan ruiskitaan täyteen enemmän tai vähemmän kaikkea jotta saadaan tekemistä.

Miksei sitten tehtäisi oikeammalla mittakaavalla ja pienempi alue, jos halutaan "oikean maailman kohteita" kuvastaa. Black Flagissakin Karibian saaret olivat soutumatkan päässä toisitaan
 
Tuota minen koskaan ymmärtänytkään, että tehdän open world -peli vain "tekemisen ilosta". Maailma on olevinaan iso, ja sitten vaan ruiskitaan täyteen enemmän tai vähemmän kaikkea jotta saadaan tekemistä.

Miksei sitten tehtäisi oikeammalla mittakaavalla ja pienempi alue, jos halutaan "oikean maailman kohteita" kuvastaa. Black Flagissakin Karibian saaret olivat soutumatkan päässä toisitaan

Joo ja sitten tämä asenne, että overworld map olisi jotenkin huonomman pelin merkki kun sillä nimenomaan katetaan se loputon määrä tyhjää, jotta se sisältö voidaan tehdä kunnon mittakaavassa. Jotkut Karibian saaretkin merirosvoaikana olivat suurelta osin vaikeakulkuista viidakkoa, paljon enemmän kuin kukaan jaksaa kävellä läpi. Ehkä sinne voisi proseduraalisesti generoida jonkun 50km ryteikköä jos joku haluaa väkisin mennä koko matkan samassa skaalassa.

Näissä peleissä ei meinaa se noin sadan henkilö asuttavaksi typistetty kylä edes mahtua sille saarelleen, jolla oikeasti oli ihan merkittävän kokoinen siirtokunta.

Mutta kaikki nämä pelithän siitä kärsii kun pakotetaan open worldia sinne mihin se ei sovi. Paskin esimerkki ehkä Imperial City Oblivionissa, jossa olis asuntoja ehkä pari kymmentä.
 
Onhan se hienoa että on isot kartat peleissä mutta mielestäni näitä pelejä alkaa jo vaivaa suuruudenhulluus.
Mielummin ottaisin odysseysta pienemmän kartan ja sitten laitettu erilaista maastoa sinne tänne ja ehkäpä jopa elämää.

Valhallassa ehkä on sitten erilaisuutta mapissa kun on kesä ja talvi maisemia kuvien puolesta.
Mä en muista että oliko Roguessa kanssa talvimaisemia mutta jonkilainen hämärä muistikuva että olisi ollut.
 
Eiköhän Valhallassakin mennä ihan Oslosta Lontooseen, ouppen wöörld kun kansa vaatii. Ja Färsaarten tai Shetlannin kautta voi näppärästi kroolata jos ei laivaa jaksa etsiä.
 
Jaa, no siinä tapauksessa et turhaa pidä Xboxia verkossa koska 70lvl cappi tullut jo marraskuussa 2018 ja vuonna 2019 tuli 99.

Edit: Ellei tuo levelin capin nosto vain season passin omistajille mutta pitäisin sitä kyllä outona ratkaisuna ja enkä muista lukineeni että level capin nosto vain koskee season passilaisia.
Ei ole season passia ja ihan perus Digital Deluxe Edition kyseessä. Boksi kyllä on kokoajan netissä kiinni. Pelin ostin noin kuukausi sitten ja latasin koneelle samalla. En siis tiedä mitä tuon lvl 50 jälkeen tulee, mutta peli vain ilmoitti jostain perkeistä.

Pointti kuitenkin oli että kyllästyminen iski ja kaikki itselle tärkeät skillit plus varusteet on hankittu. En vain nähnyt enää pointtia jatkaa. Minusta tuo 60+ tuntia on oikein hyvä saavutus. Esim. StaWa Fallen Orderia jaksoin vain ehkä kahdeksan tuntia ennen kuin puolijuoksu löi silmille. Yhtä mieltä ollaan varmaan, että AC: Odyssey on hyvä peli :)


Itse taas yritin vihjata, että peli saattaa levelin 50 saavuttamisen yhteydessä käyttää sellaisia sanamuotoja, että pelaaja helposti luulee, että maksimitaso on saavutettu vaikkei oikeasti olekaan. Tiedäpä sitten, muistanko oikein.

Juu, varmaankin tuo sanamuoto oli se joka hämäsi. Ja onhan mulla nyt joku päivitys, laivalta löytyy arkut yms.
 
Yhtä mieltä ollaan varmaan, että AC: Odyssey on hyvä peli :)
Joo toki ollaan ja enkä muuten olisi tarttunut asiaan mutta tuo 50lvl homma vain haiskahti siltä kun vanha serkun versio oli tosiaan tuo 1.0.6 missä oli onnistuttu Denuvo murtamaan ja sitten vasta 1.0.7 pätsissä tuli tuo 70lvl capin muutos ja 2019 vuonna 99lvl. ja sinä sitten olit 50lvl kanssa joten my bad.

Joo siis tuon 50lvl jälkeen tulee saataville mastery pointsit missä voit sitten yksityiskohtaisemin laittaa pisteitä eri kyvyille jne.

The "Mastery Levels System" is a new way to upgrade your character once you reach Level 50. You have the ability to spend your experience points in the new Mastery Levels that will help you sharpen your hunter, warrior, and assassin skill trees even further by increasing their statistics.



Olinkin unohtanut tuon mutta onhan tuosta varmaan kohta puolitoista vuotta kun saavutin tuon tason ja enkä kyllä varmaan tule ikinä näkemään tuota 99 tasoa kun tuntuu jo tökkivän 92 kohdalla ja enää tarvitsee Kassandra hilata palkkasotilaiden ykköseksi(nykyisin kakkonen) ja sitten on kaikki päätarinat, DLC ja isommat sivutehtävät tehty.
 
Jos Ubisoft haluaisi oikein repäistä, niin uskon että Ubin kuuluisi lähteä eri suuntaan ja jonkin AC-osan kohdalla lisätä tulevaisuudessa seikkailua, niin että siitä tulisi valtaosa peliä, josta välillä pistäydyttäisiin animus-koneella historiassa, vaikka kyseisen pelin tapahtumapaikan eri aikakausissa. Vihdoin se nykyajan AC.
Nimeksi Ubi voisi päästää irti kaiken sen, mitä kuitenkin haluavat tumpata ulos ja se olisi.

Tom Clancy: Assassin's Creed: Watch Dogs: Reunion.

Saisivat risteämään eri peliensä juonia kokonaisuudeksi.
 
Koska tämä koskee uudempia sarjan osia niin laitan tänne:

A detailed report into the current wave of sexual misconduct allegations at Ubisoft has surfaced new details on the developer's continued reluctance to let a woman be the sole star of a big budget Assassin's Creed game.

Bloomberg [paywall]'s article highlights the various ongoing investigations into the conduct of Ubisoft staff members, as well as further allegations around staff members past and present.

Centre to many of these alleged incidents is Ubisoft's former chief creative officer Serge Hascoët, described as a close friend of company boss Yves Guillemot, who resigned earlier this month following a newspaper report detailing allegations of sexual harassment.

Hascoët is alleged to have regularly held company meetings in strip clubs, to have made sexually explicit comments to staff and to have given colleagues weed-laced cakes without their knowledge.

The report links a pervasive culture of machismo to Ubisoft's creative output, and repeated decisions not to make a woman the sole star of a major Assassin's Creed game.

New claims include a reduction in screentime for Victorian London-set Assassin's Creed Syndicate co-star Evie, whose eventual role was made lesser in favour of her brother Jacob.

The same happened in Ancient Egypt-set Assassin's Creed Origins, when its original pitch to "injure or kill off" main character Bayek in favour of his wife Aya was scrapped.

The same happened in Ancient Greece-set Assassin's Creed Odyssey, when its original pitch was to have Kassandra the only playable character. This too was ditched to give players a choice between Kassandra and her brother Alexios.

Even with the reveal of Assassin's Creed Valhalla, which lets you play as either a male or female version of lead character Eivor, Ubisoft chose to debut the game with its male version front and centre, while its female option was first seen as a collector's edition action figure. When pressed on why Ubisoft had not showcased the female version at the game's reveal, Ubisoft told me at the time that Valhalla's marketing would "showcase both at different points".

"All of the directives came from Ubisoft's marketing department or from Hascoët," Bloomberg wrote today, "both of whom suggested female protagonists wouldn't sell."

Eurogamer has today asked Ubisoft for further comment on all the above.

There's more detail in the report on several of the alleged incidents which have already surfaced, and an allegation of a racist culture at Bulgarian studio Ubisoft Sofia.

Ubisoft placed several high profile staff on administrative leave at the end of June as it began investigating a tidal wave of reports into alleged sexual misconduct at its various studios and within its upper management.

The reverberations from that led Guillemot to announce a set of reforms for its top editorial department and HR processes, plus employee listening sessions moderated by external facilitators and an audit of the company procedures and policies by an external consulting firm.

But the allegations kept on coming. A week later, Hascoët was named in further sexual harassment allegations published in French newspaper Libération. He resigned his position the following day. Ubisoft's boss of Canadian studios Yannis Mallat was announced as leaving at the same time, as it had become "impossible for him to continue".

The full report is well worth a read.
Tässä ei olisi kyllä ollut mitää menetettävää jos Kassanrda oliskin ollut ainoa pelattava hahmo ja itse olisin halunut pelata enemmän Eviella syndicatessa koska tykkäsin enemmän niistä hiippailu osuuksista.
 
Pitkään pohdiskellut, että jaksaisko joskus alottaa AC sarjaa ihan alusta ja pohtia samalla mitä mikäkin osa toi tullessaan tai vei mennessään. Pitkään se kynnys oli se että ykkönen ei huvittanut ja kakkonen on kolmeenkin kertaan pelattu. Mutta nyt se sit vihdoin taisi startata. Testin vuoksi ykkösen asensin ja näköjään sen jaksoin juuri ja juuri pelata loppuun. 12h meni. Edelliseen kokemukseen verrattaen oli kuitenkin parempi kuin muistin. En ole ihan varma olenko viimeksi pelannut näppiksellä ja hiirellä, todennäköisesti. Varmaan sen verran tuttu täällä lukijoille pelisarja, että taidan heittää pohdinnat kuitenkin tuonne "viimeksi pelaamasi pelit" ketjuun.

Seuraavaksi sitten Ezio.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 786
Viestejä
4 499 043
Jäsenet
74 283
Uusin jäsen
Maunula

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom