Assassin's Creed, mistä pelistä aloittaa?

Se mitä olen ymmärtänyt niin ei ole ainakaan niin RPG kuin nämä 3 edellistä eli jotain muuttuu kyllä.

EDIT Origins oli kooltaan juuri sopiva
Onkohan tuossa hahmon grindaus vai keskustelu, itse voisin joustaa keskustelu vaihtoehdoista like Origins tyyliin mutta Odeyssa tuli ne, ne vaihtoivat jonkun tehtävän lopputulosta mutta isolla mittakaavalla ei ollut merkitystä.

Mutta hahmojen varustautuminen tyyliin vaikka Assassins Creed 4 niin olisi jepa mutta ei turhaa grindiä.
 
Onkohan tuossa hahmon grindaus vai keskustelu, itse voisin joustaa keskustelu vaihtoehdoista like Origins tyyliin mutta Odeyssa tuli ne, ne vaihtoivat jonkun tehtävän lopputulosta mutta isolla mittakaavalla ei ollut merkitystä.

Mutta hahmojen varustautuminen tyyliin vaikka Assassins Creed 4 niin olisi jepa mutta ei turhaa grindiä.
Toivottavasti kamojen kehitys (kohtuuden rajoissa) säilyy, mutta keskustelut poistuvat. Kaipaan pitkästä aikaa Ezion tapaista päähenkilöä, jota seurata.
 
Toivottavasti kamojen kehitys (kohtuuden rajoissa) säilyy, mutta keskustelut poistuvat. Kaipaan pitkästä aikaa Ezion tapaista päähenkilöä, jota seurata.

Hahmon kehitys kamojen ja skillien kautta oman näköisekseen on kaiken A ja O, Odysseytä pystyy pelaamaan niin monella tyylillä, kattonut youtubesta miten jengi rakentanut sairaita bow tyyppejä kun taas itse tykännyt aina nopeasta miekka/dagger buildista fire damagella.

Valhalla oli kasa paskaa tässä suhteessa, itemeillä oli tosi vähän merkitystä vrt Odyssey ja se oli suurin miinus pelissä.

Jos Miragessa ei pääse yhtä vapaasti rakentamaan omaa tyyppiä niin se on iso pettymys.
 
Käsittääkseni se mappi pienenee mutta ei kai ne pelattavuutta mene muuttamaan?
Näissä uusimissa on pelattavuus valovuoden edellä kuin vertaa vanhempiin osiin, kyllä itku meinasi tulla puseroon kun Originsin/Odysseyn jälkeen yritti pelata Syndicatea.

Itselleni Assassins Creed 4 oli sitä parasta juuri merirosvo teemansa takia mutta haluan pitää sen pelin visusti kultasissa muistoissa.

a4bKM9w_460s.jpg


Uusimpien ongelma sitten olikin jo täällä monesti sanottu ähky, alkoi jo Witcher 3 tuntumaan pieneltä peliltä näiden mammuttien rinnalla mutta Witcher 3 tekikin asian mestarillisesti säilyttäen laadun.

Hyvä vain että tajusivat Ubillakin että "vähemmän on joskus enemmän"

Syndicate oli teemaltaan oma lemppari, mutta toi kuva kyllä kertoo pelistä kaiken :beye:
 
Syndicate oli teemaltaan oma lemppari, mutta toi kuva kyllä kertoo pelistä kaiken :beye:
Syndicatessa oli se koukku mikä ammuttiin ja nopeutti/helpotti kiipeilyä joten siinä ei vaivanut tuo ongelma niin paljon mitä aikasemmin mutta oli hahmojen liikkeet ja kaikki "niin last geniä" että mä en osanut edes pelata peliä enään, ehkä olisin osanut taas kun olisi pelanut enemmän, se oli vian pikatestaus.

Kun silloin itse kun pelasin Syndicatea launchin aikaan niin tykkäsin siitä ja tykkäsin sisarusten dynaamikasta.



Mutta mielenkiinnolla seuraan miten ubi alkaa viemään sarjaa eteen/taaksepäin, kovat paineet siellä on kun käsittääkseni pelit eivät ole enään myyneet odotusten lailla ja erityisesti Far Cry 6 taitaa olla ongelmissa.

Varmaan yritettään toistaa mitä Capcom sai Resident Evil 2 kanssa että vanhat ja uudet fanit ovat yhtaikaa tyytyväisiä mutta Assasisn Creedin tapauksessa varmaan vaikeampi tapaus saada sopiva tasapaino.

Hahmon kehitys kamojen ja skillien kautta oman näköisekseen on kaiken A ja O, Odysseytä pystyy pelaamaan niin monella tyylillä, kattonut youtubesta miten jengi rakentanut sairaita bow tyyppejä kun taas itse tykännyt aina nopeasta miekka/dagger buildista fire damagella.
Tämä oli myös itsestänikin mielenkiintoista pelata mutta samalla se ajoi sarjaa pois alkuperäisestä teemasta elikkä salamurhaamisesta(tästä sarjan vanhat fanit kritisoivat) onneksi kuitenkin varusteita vaihtamalla sai tehtyä itselleen sopivan buildin.

Itse kun tykkään peleissä yleensä pelata stealthina peleissä niin minulla oli Bow/Assasins sekoitus buildi varusteet ja sitten oli toisena ihan mätkintää(warrior) tarkoitetut varusteet.
 
Hahmon kehitys kamojen ja skillien kautta oman näköisekseen on kaiken A ja O, Odysseytä pystyy pelaamaan niin monella tyylillä, kattonut youtubesta miten jengi rakentanut sairaita bow tyyppejä kun taas itse tykännyt aina nopeasta miekka/dagger buildista fire damagella.
On toki, mutta mielestäni Odysseyssä viety liian pitkälle. Haluan vain hyvän näköiset kamat, joiden statsit ovat hyvät. Mutta siinä vaiheessa itseltäni menee mielenkiinto, kun uusia tavaroita tulee jatkuvalla syötöllä (jolloin menee into uuden tavaran saamisesta) ja kun tavaroihin tuodaan niitä omia "Kerää koko sarja" -lisästatseja eli kun jokainen armorin palanen on samaa settiä, saa jonkun bonuksen. Nuo kaksi seikkaa vievät itseltäni sen ilon koko hahmokehityksestä.
Tämä oli myös itsestänikin mielenkiintoista pelata mutta samalla se ajoi sarjaa pois alkuperäisestä teemasta elikkä salamurhaamisesta(tästä sarjan vanhat fanit kritisoivat) onneksi kuitenkin varusteita vaihtamalla sai tehtyä itselleen sopivan buildin.
Kieltämättä Odysseyssa ärsytti kun katolta vihollisen pään päälle hyppääminen salamurhaliikkeellä ei tappanutkaan yhdestä.. Toki tuon sai armorivalinnoilla korjattua, mutta mielestäni pitäisi ihan oletusarvona tappaa yhdestä. Olisi mukavampaa se hahmon rakentaminenkin, kun ei tarvitsisi miettiä montako prosentin desimaalia "Assassin damagea" saa milloin mistäkin tavarasta lisää.
 
On toki, mutta mielestäni Odysseyssä viety liian pitkälle. Haluan vain hyvän näköiset kamat, joiden statsit ovat hyvät. Mutta siinä vaiheessa itseltäni menee mielenkiinto, kun uusia tavaroita tulee jatkuvalla syötöllä (jolloin menee into uuden tavaran saamisesta) ja kun tavaroihin tuodaan niitä omia "Kerää koko sarja" -lisästatseja eli kun jokainen armorin palanen on samaa settiä, saa jonkun bonuksen. Nuo kaksi seikkaa vievät itseltäni sen ilon koko hahmokehityksestä.

Kieltämättä Odysseyssa ärsytti kun katolta vihollisen pään päälle hyppääminen salamurhaliikkeellä ei tappanutkaan yhdestä.. Toki tuon sai armorivalinnoilla korjattua, mutta mielestäni pitäisi ihan oletusarvona tappaa yhdestä. Olisi mukavampaa se hahmon rakentaminenkin, kun ei tarvitsisi miettiä montako prosentin desimaalia "Assassin damagea" saa milloin mistäkin tavarasta lisää.
Tätä itsekin miettinyt ja käsittääkseni Valhalassa saa asetuksen mistä assasins isku tappaa yhdestä mutta jos tarkoitus tarjota pelaajille erilaisia buildeja mutta assassins kyky olisi silloin overkill muihin nähden.

Tämä on varmasti sellainen asia mikä pitäisi tasapainottaa niin että vanhanliiton assasins kyky olisi tappavin perus vihuihin mutta taas että bosseja ei voisi sillä tappaa ykkösellä että siitä ei tulisi overkill ja helpottaisi peliä liikaa(?)

Tästä varmaan viisaamat osaa lähteä miettimään omaa täydellistä balanssia näiden välillä.

Joskus muistaakseni yritin kirjoittaa odyssey langassa tuosta mutta se meni liian vaikeaksi ja lopulta itsekkään en enään ymmärtänyt mitä yritin kertoa mutta pidemittä puheitta hyvää pääsiäistä kaikille assasins creed pelien faneille uusille ja vanhoille.
 
Eikös Originissa ja Valhallassa assasins isku tappanut kaikki normityypit yhdestä? Odyssey on poikkeus näistä kolmesta.

Kieltämättä Odysseyssa ärsytti kun katolta vihollisen pään päälle hyppääminen salamurhaliikkeellä ei tappanutkaan yhdestä.. Toki tuon sai armorivalinnoilla korjattua, mutta mielestäni pitäisi ihan oletusarvona tappaa yhdestä. Olisi mukavampaa se hahmon rakentaminenkin, kun ei tarvitsisi miettiä montako prosentin desimaalia "Assassin damagea" saa milloin mistäkin tavarasta lisää.

Itselle tämä on just hyvä kun joutuu fundeeraamaan vähän eikä ollut automaattisesti yhtä parasta equa vaan oli tasapainoilua eri ominaisuuksien välillä. Tätä toivoisin jatkossakin.
 
Hitto kun en muistanut tätä, Originissa ja Odysessa oli ne levelit vielä mutta sen verta muistan että Odysessa ei saanut tapettua niin palkkasotilaita yhdellä assasins iskulla ainakaan vaikka olit samalla tasolla mutta jotkut niistä oli heikkoja sille mutta ottivat sitten paljon damagea

Käsittääkseni jos pelin alussa menit liian isolle tasosille alueille niin ei kyllä perus vihuinkaan assasins kyvyllä tappanut ykkösellä mutta tästä en ole ihan 100% varma.



No okei, jos jaksat grindata hahmoasi noin 350h(kommentin perusteella) niin voit tappaa bossitkin ykkösellä jos teet buildin oikein tai jotain, ehkä minulla on opeteltavaa pelistä tai sitten 200h ei riittänyt :lol:
(oletan että tuollainen overpower assainate hahmo tappaisi sitten stealthina vihun kun vihun ykkösellä, bosseissa se on vaikeata koska et pääse "stealth" tilaan helposti)
Edit: Okei tarvineen new game + noi överi buildit vissiin.

Itselle tämä on just hyvä kun joutuu fundeeraamaan vähän eikä ollut automaattisesti yhtä parasta equa vaan oli tasapainoilua eri ominaisuuksien välillä. Tätä toivoisin jatkossakin.

Tämähän siinä oli että sait omalle pelityylillesi sopivan hahmon mutta kuitenkin niin että mikään ei ollut overpower ja ymmärrän kyllä vanhan liiton Assasins Creed fanien ei niin onnellisen katseen tähän mutta itse tykkäsin.

Tämä on varmaan Ubilla se isoin haaste kuinka tasapainottaa tämä suhde oikein ja voiko sitä edes että kaikki tykkäisi siitä.
 
Käsittääkseni nämä 3 uusinta on kaikkein suosituinta/myydyintä AC:ta koskaan, tosin taisi tuotantobudjetitkin oll isompia
 
Käsittääkseni nämä 3 uusinta on kaikkein suosituinta/myydyintä AC:ta koskaan, tosin taisi tuotantobudjetitkin oll isompia
Myydyimmät AC-pelit listan mukaan lokakuussa 2022;
  1. Black Flag (15 miljoonaa)
  2. AC III (12 miljoonaa)
  3. Odyssey, Origins & Unity (10 miljoonaa)
  4. AC II (9 miljoonaa)
Noista on vielä vaikea vetää johtopäätöstä haluavatko sarjan fanit avoimen maailman RPG:itä vai juonivetoisempia paketteja. Tuntuu, että molemmat maistuvat kunhan sisältö on kunnossa.

Valhalla taas on ilmeisesti eniten tienannut peli, muttei myydyin? Ellei aikaisempi lista ole puutteellinen.
 
Käsittääkseni nämä 3 uusinta on kaikkein suosituinta/myydyintä AC:ta koskaan, tosin taisi tuotantobudjetitkin oll isompia
Minäkin olin tässä uskossa mutta:

Muistan uutiset kuinka orgins myi enemmän kuin Unity, Odyssey myi kuin enemmän kuin orgins.
Valhalalla oli isompi launch menestys kuin Odyseylla mutta sitten kai myynit romahti.

6. Assasins Creed 2= 9mil
5. Assasins Creed Unity= 10mil
4. Assasins Creed Orgins= 10mil
3.Assasins Creed Odeyssey= 10mil
2. Assins Creed 3= 12Milj
1. Assasin Creed 4=15milj

Kannattaa muistaa että nelonen julkaistiin samaan aikaan X360, PS3, XOne ja PS4, PC:lle

Jos nämä lukemat pitää paikkansa niin Syndicate sukelsi Fiasko Unityn jälkeen ja eikä Valhalla ole myynyt niin hyvin kuin nämä uusimmat

Edit:
@Spotty kerkesi eka.


Valhalla taas on ilmeisesti eniten tienannut peli, muttei myydyin? Ellei aikaisempi lista ole puutteellinen.

Tässä kannattaa myös muistaa se että pelejä joita myydään launchissa ekana täydellä hinnalla nostavat pottia kun yleensä näitä vanhempia myydään enemmän loppujen lopuksi mutta ovat aleissa jne jolloin per kappale ei tule niin paljoa rahaa talolle kuin täysi hintaisesta pelistä mitä alkuun myydään 60/80€ jne.

Edit2: Yleensä julkaisijoille on väliä pelin ekat 3kk myynit jolloin kuitattaan mahdolliset tuotantokustanukset ja muut, eri asia on se että jos peli vaikka 8v aikana myy 10miljoonaa mutta ei se hyödyt julkaisijaa siinä välissä jos pelin jatkaminen on kiinni myyneistä mutta julkaisussa saadaan vain 5miljoonan myynit=Kustantaa juuri ja juuri pelin budjetin ja markkinoinin.

Edit3: Muistan muuten kun ostin Assassins Creed 4 steamiin vitosella vuonna 2015 elikkä noin vuosi launchin jälkeen, ei ole tainut sen jälkeen olla noin halvalla mitään Assasins Creed peliä steamissa tai muissa viralisisa kaupoissa. Siis tarkoitan pääosaa ja steam/ubi kauppa
 
Viimeksi muokattu:
Aika yllättävää, olisi mielenkiintoista mikä selittää tuon 3:n ja 4:n huimat myynnit.

Mutta jos Valhalla on tuottanut jo yli miljardin myynneissä niin voisi kuvitella että tälle ARPG linjalle olisi tilausta.
 
Aika yllättävää, olisi mielenkiintoista mikä selittää tuon 3:n ja 4:n huimat myynnit.

Mutta jos Valhalla on tuottanut jo yli miljardin myynneissä niin voisi kuvitella että tälle ARPG linjalle olisi tilausta.
Sarjaa ensimmäisestä osasta asti pelanneena omaa mutuilua on ihan vain se suunnan muutos mitä kyseiset pelit tekivät aikanaan.
AC III oli ensimmäinen peli Ezion kolmen pelin läpi kestäneen tarinan jälkeen ja kaiken lisäksi uudella mantereella (Pohjois-Amerikka vs. aikaisempien osien Lähi-Itä & Eurooppa), mikä oli jo omiaan herättämään mielenkiintoa pelaajien keskuudessa. Mihin sarja suuntaa Ezion jälkeen? Onko Connor seuraava päähenkilö useassa pelissä? (Näkökulmasta riippuen ikävä kyllä tai luojan kiitos ei ollut.)

Black Flag toi myös mielenkiintoisen lähtökohdan (merirosvo, joka on myös assassiini?), mutta sitäkin kutkuttavampaa oli kuinka se hioi AC III:ssa ensimmäistä kertaa esitellyt laivataistelut huippuunsa ja kokeili hieman enemmän 'avoimen maailman' pelityyliä: pelaajan käsissä oli merirosvolaiva ja kartta oli täynnä saaria vallattavana. Yksinkertaisesti Black Flag oli vaan pirun hauskaa pelattavaa, oli juonesta mitä mieltä tahansa. Jo se riittää tekemään pelistä kuin pelistä suositun.
 
Aika yllättävää, olisi mielenkiintoista mikä selittää tuon 3:n ja 4:n huimat myynnit.
Assasins Creed oli varmaan silloin parhaimillaan ja eikä kilpailua vielä ollut/eikä porukat olleet kyllästyneitä sarjaan.
Sitten tuli Unity, no se launch oli "fiasko" ja sitten Syndicate omaan makuun oli paljon parempi mutta kärsi sitten Unityn maineesta jolloin ubi laittoi (onneksi) sarjan telakelle ja syntyi Origins, nosti myyntejä mutta ei kuitenkaan old school lukemiin, ubi ei lähtenyt enään vaihtaa tyyliä vaan julkaisi sitten Odysseyn ja Valhallan samalla kaavalla.

Mutta josta päästään sitten seuraavaan:
Mutta jos Valhalla on tuottanut jo yli miljardin myynneissä niin voisi kuvitella että tälle ARPG linjalle olisi tilausta.
Odysseyn menestyksen johdosta Valhalla myi helvetisti enemmän launchissa tuottaen rahaa ja muut DLC/mikromaksut(tietääkseni ne laskettaan tuohon samaan könttiin/en ole varma) mutta kokonais kappale määrissä jäätiin jälkeen orginista ja Odseseysta että olisko tämä säikäyttänyt ubin.

Sitten Far Cry 6 kun ei mahtunut koko listaukselle enään ja edellinen myi 25milj niin säikäytti vielä enemmän ja nytten kehitettään jotain uutta.

Tämä on tietenkin omaa mutua/spekulointia mutta en uskoisi että Ubi 100% myyvää/menestynyttä kaavaa lähtisi muuttamaan kuten teki silloin 10v sitten.

Black Flag oli vaan pirun hauskaa pelattavaa, oli juonesta mitä mieltä tahansa. Jo se riittää tekemään pelistä kuin pelistä suositun.
Tämäpä se ja jos on muitakin Assasins Creed 4 faneja täällä niin kannattaa katsastaa tälläinen sarja kuin Black Sails.

Ei siis mitään Assasins Creed menoa mutta merirosvo teema taustalla, itselleni upposi kun tykkään merirosvo teemoista kuten ekoista pirates of Caribean leffoista.



(Sisältää spoilereita assasins creed 4 pelistä)
Hienoin quote Assasins Creed 4, saispa pelin uudella pelattavuudella... Toivon liikoja mutta pakko toivoa :x3:
(Sori minusta tuli nostalginen tähän hätään)

Edit: Taidettaan muuten mennä pahasti OT puolelle koska täällä muistaakseni oli myös ihan yleinen Ass Creed threadikin jos muistan oikein, tämähän käsittelee vain mistä kannattaisi aloittaa :D
Toivottovasti modet ei tapa meitä.
 


(Sisältää spoilereita assasins creed 4 pelistä)
Hienoin quote Assasins Creed 4, saispa pelin uudella pelattavuudella... Toivon liikoja mutta pakko toivoa :x3:
(Sori minusta tuli nostalginen tähän hätään)

Nyt tuli kyllä ihan hirveä hinku päästä pelaamaan Black Flagiä! Tuli Ezion trilogia pelattua uudestaan viime vuonna, pitäisiköhän seuraavaksi ottaa Amerikan mantereen AC III, Rogue & Black Flag -suora.
 
Nyt tuli kyllä ihan hirveä hinku päästä pelaamaan Black Flagiä! Tuli Ezion trilogia pelattua uudestaan viime vuonna, pitäisiköhän seuraavaksi ottaa Amerikan mantereen AC III, Rogue & Black Flag -suora.
Älä tapa mua jos et tykkääkään :D
Vitsi vitsi. Hieno peli.
 
Viimevuoden loppupuolella aloittelin ac sarjaa ja täälläki heitin kysymyksia koskien pelisarjaa.
Tällä hetkellä olen pelannu ac2, brotherhoodin, relevationin, ac3 , ac3 liberationin, black flagin, roguen ja unityn. Ajattelin toki jossaki vaiheessa vielä syndicaten ,originsin ja odysseyn pelailla.
Mielestäni brotherhoods on pelinä parhain. Ac2 ongelma oli kankeat kontrollit, ukko hyppi minne sattuu. Eziosta aloin pitämään hahmona sittenkin kun brotherhoods oli vuorossa. Mielestäni brotherhoodsissa oli mekaanikat huomattavasti paremmat verrattuna edeltävään ac2.
Kolmonen oli perushyvä/ok pelinä, mutta tämä
ac liberation oli omaan makuun Todella hyvä.
Black flag oli omaan silmään vanhana pelinä edelleen kauniin näkönen ja tietyntyyppinen fiilis laivalla seilatessa esim ukkosessa ja sateessa oli hienoa, sekä merirosvoteemana aivan timanttia. kuitenkin se laivalla taistelu ja aluksen päivittäminen ei ollu semmonen mitä toivoisi tulevaisuudessa pelisarjaan takaisin tuotavaksi, jokatapauksessa voisin kuitenkin pelata ilomielin tän black flagin uudelleen. Rogue oli aikalailla samassa sarjassa black flagin kans laivastojuttujen kanssa, omasta mielestä tietyntyyppinem fiilis jäi kuitenkin taka alalle verrattuna black flagiin.
Unity oli taas huonoin osa koko sarjasta omasta mielestä, tässä oltiin mm. vaikeutettu rajusti taistelu tilanteita. Monessa tilanteessa ko suurijoukko vihollisia tuli kimppuun oli se aikamoinen surmanloukku, lisäksi aina kun keskityit mätkimään paria vihollista otti viereinen vihollinen 2-4 sekunnin välein musketin ja yhellä laukauksella kuolit, sama meininki oli jos yritit pinkoa pakoon, nii välittömästi tuli musketista.
Ps. Odysseystä otan vinkistä kopin että keskittyy enimmäkseen päätehtäviin ja jättää vähemmälle sivutehtävät, pelihän on ilman sivutehtäviäkin pitkäkestoinen ;)
 
Ps. Odysseystä otan vinkistä kopin että keskittyy enimmäkseen päätehtäviin ja jättää vähemmälle sivutehtävät, pelihän on ilman sivutehtäviäkin pitkäkestoinen ;)

Kannattaa sivutehtäviäkin tehdä mutta bountyistä kannattaa keskittyä mercenaryihin ja lähellä oleviin yksinkertaisiin tehtäviin. Lisäksi kannattaa katsoa paljonko saa rahaa/expaa tehtävistä.
 

"Suositut Assassin’s Creed -pelit ovat saamassa päivityksen uudemman sukupolven pelialustoille.

Asian paljastaa Ubisoft-pomo Yves Guillemot. Tuoreen haastattelunsa yhteydessä hän kertoo, että pelaajat voivat valmistautua uusintaversioihin franchisen alkupään peleistä.

”Pelaajat voivat ruveta innostumaan uusintaversioista, jotka tarjoavat meille mahdollisuuden vierailla uudestaan aiemmin luomiemme pelien parissa sekä modernisoida niitä; vanhemmissa Assassin’s Creed -peleissämme on maailmoja, jotka ovat edelleen todella rikkaita”, hän selittää.

Hän ei kuitenkaan paljasta vielä tarkemmin mistä pelisarjan osista päivityksiä ollaan työstämässä, millaisella aikataululla ja mille alustoille. Huhuja on ollut liikkeellä jo melko pitkään, että päivitetty versio pelisarjan neljännestä osasta, Black Flagista, olisi työn alla.
"

Konsolipelaajillehan tämä on hyvä uutinen koska oletan että vanhatkim versiot saavat 60fps tuen ja paremman resoluution.
 

"Suositut Assassin’s Creed -pelit ovat saamassa päivityksen uudemman sukupolven pelialustoille.

Asian paljastaa Ubisoft-pomo Yves Guillemot. Tuoreen haastattelunsa yhteydessä hän kertoo, että pelaajat voivat valmistautua uusintaversioihin franchisen alkupään peleistä.

”Pelaajat voivat ruveta innostumaan uusintaversioista, jotka tarjoavat meille mahdollisuuden vierailla uudestaan aiemmin luomiemme pelien parissa sekä modernisoida niitä; vanhemmissa Assassin’s Creed -peleissämme on maailmoja, jotka ovat edelleen todella rikkaita”, hän selittää.

Hän ei kuitenkaan paljasta vielä tarkemmin mistä pelisarjan osista päivityksiä ollaan työstämässä, millaisella aikataululla ja mille alustoille. Huhuja on ollut liikkeellä jo melko pitkään, että päivitetty versio pelisarjan neljännestä osasta, Black Flagista, olisi työn alla.
"

Konsolipelaajillehan tämä on hyvä uutinen koska oletan että vanhatkim versiot saavat 60fps tuen ja paremman resoluution.
Käsittääkseni kyse on remake peleistä eli pienellä varauksella tuohon 60fps. Etenkin kun kyse bugisoftista.
 
Käsittääkseni kyse on remake peleistä eli pienellä varauksella tuohon 60fps. Etenkin kun kyse bugisoftista.
AC Originssista lähtien pelit on ainakin Pleikkarilla 60fps, että yllättyisin kyllä jos mentäisiin tuon osalta taaksepäin jos se on ihan remake eikä vaan remaster.
 
Ainakin ensimmäisestä AC:stä saisi tehdä kunnon remaken. Sen pelin tapahtumapaikka olis paras pelisarjan juonelle, ja pelin juonikin oli hyvä.

Mutta en pidä henkeäni siitä kuinka hyviä näistä remakeista sitten tulee. Ainakin Ezio-trilogia ei oikein vakuuttanut. Varmasti vaan jotain pieniä grafiikkapäivityksiä ja suurempi ruudunpäivitys. Eli käytännössä vaan remasterointi vaikka tiedotuksessa sanotaankin remake.
 
Ainakin ensimmäisestä AC:stä saisi tehdä kunnon remaken. Sen pelin tapahtumapaikka olis paras pelisarjan juonelle, ja pelin juonikin oli hyvä.
Totta. Ja näihin tapahtumiin viitataan sarjassa useaan kertaan. Toki voi lukea ne tai katsella videolta, mutta se ei ole sama asia kun olisi itse ollut sitä pelaamassa ja niitä tapahtumia tekemässä ja kanssaelämässä. Pleikkarilla tilanne lienee hankalin, pelatakseen ekaa osaa pitää jostain kaivaa PS3 ja pelin laatu (grafiikka ja ennen kaikea äänet) ei ole häävi.
 
Totta. Ja näihin tapahtumiin viitataan sarjassa useaan kertaan. Toki voi lukea ne tai katsella videolta, mutta se ei ole sama asia kun olisi itse ollut sitä pelaamassa ja niitä tapahtumia tekemässä ja kanssaelämässä. Pleikkarilla tilanne lienee hankalin, pelatakseen ekaa osaa pitää jostain kaivaa PS3 ja pelin laatu (grafiikka ja ennen kaikea äänet) ei ole häävi.

Vanhentunutta grafiikkaa enemmän mua häiritsee ne lapsenkengissä olleet pelimekaniikat ja liian paljon itseääntoistavat salakuuntelut. Ja koko hidden bladella kohteiden salamurhaaminen oli aika esiasteella ja turhauttavaa. AC2 paransi aivan ilmiömäisen paljon siitä.
 
Vanhentunutta grafiikkaa enemmän mua häiritsee ne lapsenkengissä olleet pelimekaniikat ja liian paljon itseääntoistavat salakuuntelut. Ja koko hidden bladella kohteiden salamurhaaminen oli aika esiasteella ja turhauttavaa. AC2 paransi aivan ilmiömäisen paljon siitä.
Nojoo, salakuuntelut oli ärsyttäviä ja harvoin meni kerralla purkkiin, ennen kuin oli opetellut mistä kohteen reitti tarkalleen menee. Eniten minua häiritsi se, ettei pelissä voinut oiken edes kävellä, saati sitten juosta, ettei joku vartija ala epäilemään mitään. Jatkuva blendaushiipiminen. Mutta onneksi siellä on paljon piilopaikkoja, joten nykyään annan mennä vaan vartijat perässä ja määränpäässä vasta jonnekin piiloon.
 
Syndicate(Suomi Ass creed piireissä "synti") on saamassa 60fps pätsin nykyisille konsoleille.

"
Ubisoft on ilmoittanut, että Assassin’s Creed Syndicate saa 60 fps -tuen PlayStation 5:llä ja Xbox Series X/S:llä taaksepäinyhteensopivuuden kautta.

Päivitys julkaistaan 19. marraskuuta ja lisää myös 4K-resoluution PS5:lle, PS5 Prolle ja Xbox Series X:lle. Päivityksen koko on noin 0,75 GB PlayStationilla ja noin 31,8 GB Xboxilla.

Alun perin vuonna 2015 julkaistu Assassin’s Creed Syndicate sijoittuu teollisen vallankumouksen aikaiseen Lontooseen. Ubisoft on aiemmin päivittänyt sarjan vanhempia osia, kuten Assassin’s Creed Originsin ja Odyssey’n, 60 fps -tukeen.
"

Alta 10€ käytettynä Xbox one versio.

Pleikkarilla taitaa olla plussa valikoimassa.
 
Viimeksi muokattu:
Xbox storesta Syndicate 8.99e


 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 680
Viestejä
4 495 774
Jäsenet
74 270
Uusin jäsen
Jautio

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom