ASP.NET. Mikä on paras tapa saada tietokannasta kaivettu data taulukkoon / haluttuun järjestykseen.

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
481
Hei!

Rupesin ajan kuluksi opettelemaan ASP.NET käyttöä. Olen värkännyt mikä olisi paras tapa saada tietokannasta ongittu data talteen. Tällä hetkellä data näyttää tälläiseltä




Minulla lisätty ohjelmaan Datasource joka ottaa kaiken datan talteen. Tämä data siirretään MultiViewiin. Ohjelma generoi todella paljon koodia valmiiksi. Jos haluan käyttää tähän nyt Bootstrappia niin onko paras keino ensin generoida valmiiksi koodi ja sen jälkeen muokata jälkikäteen jokainen generoitu pätkä niin, että tekstit ovat haluttujen Divijen sisällä?

Koitin manuaalisesti hakea datan ja siirtää ne henkilo-luokkaan josta olisi näppärä kaivaa sitten haluttua tietoa, mutta tuli vähän ongelmia saada se järkevällä tavalla listattua, varsinkin kun tässä pitäisi sivuja paginoida.

Mikä siis on järkevä tapa jos haluaa laittaa dataa itse rakennetun divin sisään, esimerkiksi Bootstrapin "Panelin" sisään?

Olen aiemmin PHP:llä touhunnut ja siinä koodi tuli suoraan HTML:n sekaan. Tämän takia pystyin vaikka FOR-loopissa pyörittää tableen uusia soluja. Tässä vaikuttaisi olevan tuo koodi ja HTML täysin erillään. Tästä tuleekin toinen kysymys. Onko tässä pakko rakentaa esimerkiksi 50 erillistä kohtaa jos haluan listata 50 tavaraa mitä tietokannasta tulee? Tämän asian tietokone tekee mikäli käyttää DataSourcea: Generoi jokaisen haun erilliseen lohkoon HTML-osiossa.
 

scheibe

♿ 18 : Sinulla ei ole oikeuksia vastata viesteihin
S Y N T H W A V E
NOSTO
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
64
Voi olla etten ihan ymmärtänyt ohjelmasi syvintä ajatusta ja on jo hivenen aikaa asp.net puuhastelusta, mutta muistelisin että datasourcea vastaavia datakontrolleja pystyy aikalailla säätämään. Käytännössä datakontrollit puskee sivulle esim. tauluja jne jos oikein muistan. Osa visuaalisista kikkailuista oli ainakin joskus fiksumpaa tehdä esim. Css:ssä. Asp.netillä onnistuu myös taulujen lennosta generointi mainitsemaasi tyyliin. En tiedä oliko tästä suurtakaan apua, mutta tutkaile datakontrollien eventtejä ja ominaisuuksia, ne on verrattain käteviä moneen hommaan. Visual studion helpit ovat hyviä mielestäni ja netistä löytyy hyviäkin tutorialeja.
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
4
käytätkö listview kontrollia? jos et niin suosittelen käyttämään niin voit itemtemplaten sisään laittaa haluamasi html merkkauksen jne... ei tarvii manuaalisesti for looppeja...:D listview kotrolli tekee niin monta elementtiä kuin datasourcesta dataa on...
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 323
Viestejä
4 194 323
Jäsenet
70 897
Uusin jäsen
Miigu

Hinta.fi

Ylös Bottom