Asiakaspalvelu eri valmistajilla/tuotemerkeillä

Liittynyt
11.12.2018
Viestejä
20
Hei. En löytänyt yhtään postausta missä olisi juteltu asiakaspalvelun laadusta eri valmistajilla. Itse olen joutunut konetta kasatessa olemaan yhteydessä muutamaankiin yritykseen koskien heidän tuotteitaan ja suurimmasta osasta yrityksiä on ollut todella hyvä palvelu ja nyt ajattelin että onkohan muillakin samanlaisia kokemuksia tai jotain muita kokemuksia joita haluaisi jakaa ja kenties jopa vaikuttaa ostopäätökseen.

Ensimmäisenä Deepcool. Todella nopeasti vastasi kyselyihin vaikka tuki onkin kiinassa, asialliset vastaukset ja erittäin asiakasystävällinen palvelu. Kyselyt koskivat castle AiOta ja asia tuli ratkaistua. Ei mitään valittamista laittoivat jopa muutaman päivän päästä vielä viestiä onko enään ongelmia kyseisen tuotteen kanssa vai saako sulkea tiketin. Suosittelen.

Fractal Design. Oikeastaan kyse koski hieman rikkoutunut johtoa kotelossa ja täytetty sivuilla vain lomake virheestä. Vastasi parissa päivässä ja laittoivat uuden johdon tulemaan, eli todella hyvin toimi ja vastaus oli ystävällinen ja ohjeistava. Eli suosittelen kyllä fractalin tuotteita jos näin helposti hoituu ongelmat.

Alpenföhn. Kyselyä vain tuotteesta ja sopivuudesta johon tuli nopeasti asiallinen vastaus ohjeiden kera. Sai kuvan että jos ongelmia niin saa kattavan vastauksen ja ovat halukkaita auttamaan eli voin kyllä suositella kyseistä puljua.

Asus. No on tässä listassa huonojakin kokemuksia. Kysytty emolevystä sen verran että minkä kokoinen cooler/pumppu mahtuu (AiO pumppu) emolevyyn kun oma ei mahtunut (ei ollu antaa mitään muita mittoja kuin kiinnitysruuvien etäisyydet) sekä pienestä kosmeettisesta virheestä mikä tapahtunut tehtaalla (irroitettava muovilipare missä rog logo niin jotain suojamuovintapaista välissä osittain mitä ei saa irti mitenkään). Vastaukset tylyt sekä ei mitään halua tehdä asiakasta tyytyväiseksi kuulemma ihan normaalia että siellä välissä muovia. En kyllä voi suositella. Voisin kuvitella jos jollain muulla valmistajalla olisi vastaavanlainen ongelma niin olisivat vaan laittaneet sen uuden muutaman markan osan postiin.
IMG_20201007_183551.jpg
Kuva liittyy tapaukseen.

Jos muillakin on kokemuksia samoista tai muista merkeistä niin mielelläni kuulisin. Tuo asus oli niin ala-arvoista toimintaa että en kyllä taida heidän tuotteisiin enään koskea. Olisivat edes asiallisesti vastanneet, eikä vain yhden lauseen murahduksia.
 
Benq, ostin aikanaan ensimmäisiä ultrawide näyttöjä, 35" 144hz, muuten jees mutta silloin 800€ näytössä kuolleita pikseleitä ja vielä keskellä. Valitin asiasta ja aikansa se otti. Se hitaus vieläkin pistää pannuun kun maksat ittes kipeäksi ja muutamia kuukausia meni että homma hoitui, sinäänsä olivat asiallisia mutta hidasta oli.

Asuksen surullisen kuuluisa tuf rx5700xt tuli palautettu puolen vuoden jälkeen lämpöjen takia, ottivat kortin mukisematta ja korvasivat koko summan. Asuksen emolevyssä aikanaan oli rautavika, tuli nopeasti uusi (kiitos sen aikasen jimmsin joka silloin vielä oli vähän nopeampi näissä kuin nykyinen kiireinen jimms)

Ja vielä tietokoneisiin liittymätön lisäporkkana, Daiwan vapa katkes heti ekalla heitolla, daiwa antoi neljä kertaa kalliimman uuden tilalle ;)
 
Parista firmasta on ittellä hyviä kokemuksia.

Fractal Desing
R6 kotelon mukana tullut fan controlleri oli sökö, tuulettimet oli vaan täysillä sen kanssa. Laitoin aspaan viestiä siitä, niin vastaus tuli alle vartissa ja siinä kysyttiin kotelon sarjanumeroa, pistin sen niille menemään, vajaa vartti ja tuli vastaus että koteloni osuu siihen erään missä on ollut noita sököjä controllereita ja pyysivät samassa viestissä osoitetta että mihin he lähettävät uuden controllerin.

Gigabyte
Olin onnistunut hävittämään sen pienen muovipalikan(G-connector?), mikä tuli emon mukana. Siis se mihin kytketään kotelon etupaneelin johdot ja sitten se palikka laitetaan emoon kiini. Tiedustelin GB aspasta että saako sellasia ostettua jostain, Paluu viestissä oli että anna osoite, niin sieltä laitetaan tulemaan uusi. Kirje tuli 3pvässä ja sielä oli 2 niitä palikoita.

Toi GB toiminta jotenkin lämmitti mieltä, niin pieni asia, mutta silti oltiin jeesaamassa. No, tuon takia koneessa on edelleen GB emo ja näyttiskin on GB valikoimista. On se hassua kuinka jokin noin pieni asia voi vaikuttaa kun romuja ostaa koneeseen. :)
 
Fractal Design:
2 kertaa joutunut olemaan koteloista (R5 ja R6) yhteydessä heihin, vastaus tullut aina nopeasti ja palvelu ollut erittäin osaavaa ja ystävällistä. R5 kanssa kyse oli lähinnä palautteen antamisesta kun kylkipaneelin sormiruuveista korkkasi kierteet, nämä siis niitä ohuita, pitkiä ruuveja. Fractalilta pyydettiin toimitusosoite ja viikkoa myöhemmin luukusta tipahti kirje jossa 4 uutta ruuvia. R6 kanssa kyse oli etupaneelin usb-liittimistä kun eivät toimineet, kysyivät sarjanumeroa ja tuli ilmoitus että kotelossa on mahdollisesti valmistusviallinen liitinpaneeli -> lähettivät uuden.
 
Gigabyte:

Saksasta tilattu GTX 770 hajosi, mutkana matkassa että kortin myynyt liike oli mennyt konkurssiin. Gigabyten nettisivuilta tehty tiketti ei auttanut asiaa mitenkään vaan vänkäsivät että pitää ottaa yhteyttä tuotteen myyneeseen liikkeeseen, ilmoitus konkurssista ja sitä kautta asiakaspalvelun olemattomuudesta sivuutettiin täysin. Lähetin vielä mailia alkuperäisen liikkeen sähköpostiin ja sain vastauksena saksalaisen puhelinnumeron Gigabytelle jonne soitin ja englanniksi asian selvitettyäni sain puhelimessa olleen tyypin henkilökohtaisen sähköpostin ja sitä kautta lopulta RMA numeron ja postittelin kortin Saksaan. Tässä vaiheessahan kaikki vielä hyvin mutta kun kortti sitten reilua kuukautta myöhemmin tuli takaisin, se toimi tasan yhden päivän ennen kuin oli taas sama vika, kuvaa ei tule millään. Lähetin vielä sähköpostia tälle samalle häiskälle että mites nyt näin mutta tyyppi ghostasi minut täysin ja päätin ettei siinä vaiheessa jo vähäarvoinen kortti ole vaivan arvoinen vaikka olisi tuon uudella soittokierroksella varmaan vielä saanut palautettua. Olen vältellyt Gigabyten tuotteita tämän jälkeen.

NZXT:

Aivan järkyttävän hyvää palvelua.

Upouudesta S340 Elite kotelosta hajotin itse sivuikkunan kun törmäsin uuden kokoonpanon kasausta odottavaan koppaan pimeässä huoneessa, aivan täysin oma vika. Avasin tiketin asialle ja kysyin myyvätkö he näitä ikkunoita erikseen kun itse hajotin eikä näitä löydy nettikaupasta. Aspasta tuli vastaus että tapahtunut takuuaikana, laita osoite niin lähetetään ikkuna veloituksetta. Sopi tietysti aivan erinomaisesti vaikka olisin todella mielelläni ikkunasta maksanutkin.

Saman firman Kraken AIO:sta väänsin yhtä kiinnitysruuvia liian kireälle ja se napsahti katki. Tässäkin tapauksessa palveltiin erittäin hyvin ja lähettivät kiinnitystarvikkeet mukisematta. Ruuvit nyt eivät tietty paljoa maksa mutta esimerkillisesti kuitenkin tämäkin hoidettiin.

Varmaan sanomattakin selvää että suosittelen lämpimästi NZXT:n tuotteita.
 
Steelseries:

Pari kertaa hoitanut asioita Steelseriesin kanssa nyt ja kummallakin kerralla asiointi on ollut vaivatonta ja helppoa. Rival 650 hiiren gripeistä alkoi tulla liimat läpi, kuitista kuva sinne ja sarjanumero niin sai koodin jolla pystyi heidän verkkokaupastaan tilaamaan uudet veloituksetta. Tämän jälkeen ko. hiiri lakkasi yhdistämästä langattomaksi, sain ohjeet joiden mukaan resetoida vehkeet. Ei auttanut, RMA käyntiin , hiirestä, kuitista ja sarjanumerosta kuvat heille jonka jälkeen pyydettiin repimään hiirestä painikkeet irti ja lähettämään kuvat. Tästä sai heidän verkkokauppaan ovh:n suuruisen alennuskoodin.
 
Cryorig:

Ei hajuakaan mikä tän firman nykytilanne on, mutta aikoinaan ostin näiltä R1 Universal prossujäähyn ja onnistuin tötöilemään sen jonkun kiinnityskilkkeen vituralleen kun koitin asentaa. Laitoin firmalle postia, että saisko uuden osan ostaa jostain kun nyt kävi näin ja vastasivat vaan että "don't worry" ja pyysivät osoitetta. Meni pari-kolme päivää ja kuriiri oli paketti kourassa oven takana ja sieltä löyty kaikki uudet kiinnityspalikat. Senttiäkään en tuosta maksanut, joten loistavaa palvelua.
 
XFX:

Pari kertaa suoraan heidän kanssaan tekemisissä.
Ensimmäisellä kerralla kyselin virtalähteeseen johtoja, jotka oli edelliseltä omistajalta hukkuneet -> pyysivät osoitteen ja lähettivät virtalähteen johtosarjan kokonaisuudessaan ilman kustannuksia. (Kesto 1vko)
Toisella kertaa 4,5v vanha virtalähde suoraan takuuseen heille -> Postitus Amsterdamiin piti maksaa itse, lähettivät sieltä eteenpäin Hong Kongiin, josta on nyt tulossa takuuvaihtona virtalähde ja näytönohjain. (Kesto n. 2kk)

Enermax:

Virtalähde suoraan heille takuuseen -> Postitus Saksan varastolle, postit hyvitettiin tilille. Vaihdossa uusi laite, tuli Ranskan varastolta. (Kesto 2vko)
 
Positiivisia:
Kingston:
HyperX Alpha kuulokkeiden johdossa oleva äänenvoimakkuuden säädin alkui rutisemaan ja välillä hävitti toisen kanavan. Sähköpostia Kingstonille ja kysyivät vain toimitusosoitetta ja lähettivät uuden kaapelin. Viikossa tuli kirjeessä suoraan kotiin.

Noctua:
Joskus aikoinaan tarvitsin jäähyyn AM4 kantaan sopivaa kiinnikettä. Postia Noctualle ja lähettivät ilman kuluja sopivan kiinnikkeen. Todella asiallista toimintaa.

Corsair:
AIO vesijäähystä meni ruuvista kierteet rikki. Tässäkin tapauksessa lähettivät uuden osan ilman mutinoita.

Neutraali:
Logitech:
Aikoinaan en saanut Logitechin yleiskaukosäädintä kunnolla toimimaan yhden laitteen kanssa ja otin yhteyttä asiakaspalveluun. Asiakaspalvelu kyseli laitteen tiedot ja muutti etänä joitain kaukosäätimen parametrejä. Odotteli että kokeilen kaukosäätimen toiminnot ja teki vielä hienosäätöjä. Tästä sai kerrankin kuvan että asiakas on tärkeä vaikka olisi pienikin asia.
Toinen tuoreempi tapaus oli G903 hiiren pätkivä kytkin. Tämä oli todella hankalaa hoidella Logitechin kanssa. Tuli vähän sellainen olo että "mitä vittua sä tänne valitat". Tämän erän Logitech voitti ja tilasin kiinasta uuden kytkimen.

Negatiivinen:

Asus:
Ostin Ryzenin markkinoille tullessa Crosshair VI emon ja onnistuin melkein heti korkkaamaan kierteet emolevyn jäähyn kiinnikkeestä. Otin yhteyttä Asuksen tukee ja kyselin voiko ostaa varaosana uutta takalevyä. Vastaukset olivat todella tylyjä. Selittelivät vain että eivät voi auttaa koska mekaaninen vika. Tästä jäi kyllä vähän huono maku suuhun.
 
Noctua: Ilmaiset AM4 -kiinnikkeet 7v vanhaan prosessorijäähdyttimeen. :thumbsup:

Thermalright: AM4 -kiinnikkeet 8v vahaan prosessorijäähdyttimeen postimaksujen (14,99€) hinnalla. :thumbsup:

Aika monta kymppiähän tässä säästi, kun ei tarvinnut uusia jäähdyttimiä alkaa katselemaan.
 
Monesti huomannut että jenkki ja saksalaiset firmat ovat hyviä jälkimarkkinoinnissa eli noissa takuuasioissa sekä asiakaspalvelun laadun kanssa. Sen sijaan suomalaiset firmat ovat taas sieltä toisesta ääripäästä.
 
Monesti huomannut että jenkki ja saksalaiset firmat ovat hyviä jälkimarkkinoinnissa eli noissa takuuasioissa sekä asiakaspalvelun laadun kanssa. Sen sijaan suomalaiset firmat ovat taas sieltä toisesta ääripäästä.
Tuosta olen kyllä eri mieltä,itsellä on sujunut takuukorjaukset oikein mallikkaasti Abloyn,Biolanin ja Fiskarssin kanssa,ulko-ovenlukko rupesi takkuamaan ja lukkoliike kävi vaihtamassa uuden .Fiskarssin isot ruohosakset murtuivat nivelestä pajukossa,sain uudet osat postikulut maksamalla vaikka oli käyttäjässä vika,samoin voikukan repijän kanssa.Biolanin lämpökompostorista hajosi lukitus ja uudet osat tuli viikossa.SER takuukeikat on hoituneet myyjäliikkeiden kanssa.Muutenkin on yllättävän vähän hajonnut tavaraa(yksi emo ja prossu kärähti,lisäsi poweri ja näytönohjain normaali käytössä) kun kuitenkin olen koneita rakennellut yli 20 vuotta ja välillä ovat saaneet keppiä ihan kunnolla,kuivajäätä,kompuraa n -50 astetta ja vesileikkejä kylmällä vedellä.
 
Msi:
Emolevyn kaa ongelma biossin päivityksen kanssa. Bios oli mennyt jotenkin tilaan jossa kone ei bootannut. Kysyin teknisestä tuesta googletuksen jälkeen että olisko löytämäni idea bios resetistä hyvä. Tein kaiken alunperinkin ohjeen mukaan mutta hän linkkasi 3 kertaa emolevyn ohjekirjan kohtaan missä tehään bios päivitys. Mitään oikeita neuvoja ei annettu.
Vastausten välillä kesti pitkiä aikoja. Hän 4 tai 5 kertaa sanoi että "wait a second" ja kesti n. 5min joka kerta ja tuli takaisin ja kahtena näistä kerroista hän osoitti tuonne em. ohjekirjan kohtaan ja muina kysyi samoja kysymyksiä kuin aiemmin.
Asia ei edennyt mihinkään kun hän ei osannut vastata mihinkään kysymykseen niin hän sanoi että korjaushuolto ja takuuasioissa yhteys jälleenmyyjään.
Chatin jälkeen resettasin bioksen ja emolevy toimii.
 
Asus ei ole mun osalta toiminut minkään tukitapauksen kanssa. Mm.
Emojen Bios-päivitykset loppuu aikaisin.
Cashback systeemissä kestää yli puoli vuotta.
Radeon 7870 tuulettimet rämisi, eikä ollut tarpeeksi vakava vika.
Z170 bios oli varmaan jonkun harjoittelijan tekemä, eikä siihen tullut ikinä muuta kuin mikrokoodipäivityksiä valituksista huolimatta.
GTX 1060 tuulettimet oli hystereesissä koko ajan (on-off-on-off) ja asiakaspalvelusta vain vittuiltiin kun kyselin mahdollisia bios-päivityksiä.
En koske merkkiin enää tikullakaan uutena. Yhden harha-askeleen oon tehnyt, kun oli liian hyvä tarjous.
Ikävä kyllä kesti kauan oppia toi homma, kun 97 vuodesta alkaen oli merkkiin luottanut ja 2010 jälkeen meininki muuttui tollaseksi. RTX 2070 Dual Evo oli toisaalta hyvä kokemus.
 
Noctua:
Joskus aikoinaan tarvitsin jäähyyn AM4 kantaan sopivaa kiinnikettä. Postia Noctualle ja lähettivät ilman kuluja sopivan kiinnikkeen. Todella asiallista toimintaa.
Täytyy kompata. Edelleen aikoinaan S775-kannalle ostettu cooleri täysin pätevänä hätävarana kaapissa. Kiitos kuuluu Noctuan asiakaslähtöisyydelle ja uusien kantakiinnikkeiden toimitukselle veloituksetta.
 
Tuosta olen kyllä eri mieltä,itsellä on sujunut takuukorjaukset oikein mallikkaasti Abloyn,Biolanin ja Fiskarssin kanssa,ulko-ovenlukko rupesi takkuamaan ja lukkoliike kävi vaihtamassa uuden .Fiskarssin isot ruohosakset murtuivat nivelestä pajukossa,sain uudet osat postikulut maksamalla vaikka oli käyttäjässä vika,samoin voikukan repijän kanssa.Biolanin lämpökompostorista hajosi lukitus ja uudet osat tuli viikossa.SER takuukeikat on hoituneet myyjäliikkeiden kanssa.Muutenkin on yllättävän vähän hajonnut tavaraa(yksi emo ja prossu kärähti,lisäsi poweri ja näytönohjain normaali käytössä) kun kuitenkin olen koneita rakennellut yli 20 vuotta ja välillä ovat saaneet keppiä ihan kunnolla,kuivajäätä,kompuraa n -50 astetta ja vesileikkejä kylmällä vedellä.

Joo, olihan tuo mun viesti vähän turhan hätäisesti kirjoitettu; tarkoitin etupäässä tuota asiakaspalvelua, esim. yleensä jenkit vastaa melkeinpä päivän sisään, useinmiten suomalaisista firmoista saa vastauksia odotella jos niitä edes tulee ja aina löytyy poikkeuksia; eihän firma kasva isoksi jos ei osaa asiakaspalvelua. Varsinkin pienet alle 5 hengen yritykset on hitaita vastaamaan. Kerran piti kiinteistö liittää vesijohtoverkkoon ja en edes kysellyt tarjousta vaan kyselin milloin kerkeisitte kaivamaan ojan. Noh hän sitten vastasi 9 kuukauden päästä että kuukauden päästä kerkeää. Ja onhan siinä sekin että kotimaisten firmojen kanssa ollaan tekemisissä usein ja ulkomaisten harvoin.
 
Pakko tulla kehumaan Fractal Designin asiakaspalvelua. Minulla oli Define S sivupaneelissa ylempi sormiruuvi kaiketi antanut periksi, ei ottanut jengoille kiinni sitten mitenkään. Laitoin tukitiketin, ja lopputuloksena lähettivät veloituksetta kokonaan uuden sivupaneelin jo vuosikausia vanhaan koteloon. Ostan jatkossakin Fractal Designin tuotteita.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 478
Viestejä
4 539 164
Jäsenet
74 803
Uusin jäsen
Mäntyvirta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom