Asiaa makuuhuoneesta (peitot, sängyt yms.)

Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
658
Meillä on nyt ollut reilun kuukauden se Ikean kallein memory foam -patja. Itse tykkään tuosta kovasti. Tuntuu laadukkaalta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
265
Pitkille ihmisille vinkki: hankkikaa pidempi peitto, heti.
Itse tuskailin vuosia 200cm peittojen kanssa, kun sen asettelu on yli 190cm pitkälle kohtalaisen tarkkaa. Viileässä nukkuvan ei juuri kannata liikkua, jos ei halua varpaitaan jäädyttää.

Nyt on käytössä 220cm pitkä ja 200cm leveä peitto. Käsittämättömän hienoa kun voi illasta vetää peiton korviin paljastamatta varpaitaan. Suosittelen.

Pussilakanoita on vähän huonosti saatavilla, mutta siksi on tekstiilipuolen ammattilainen siskona.
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
824
Eilen tuli tilattua Tempur breeze-patja. Itselle otin cloud tunteella, avovaimo tykkäsi enemmän kovemmasta originalista. Onko kellään kokemusta näistä Tempurin uutuus-malleista?
 
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
7
Suositelkaa viileää peittoa. Olen Ikeasta hakenut kaksi erilaista viileää peittoa, mutta kummatkin ovat liian lämpimiä.
Ei viitsisi tuhlata rahoja eri peittojen osteluun ja todeta ettei toiminut.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 583
Onko porukalla kokemusta Ikean patjoista? Oon googlailun perusteella päätynyt Sultan Skaun mallin runkopatjaan. Mikäköhän petari olisi tuon kanssa hyvä?
Sama kysymys, mutta perus jousipatjoista. Suunnittelussa on uuteen makuuhuoneeseen 140cm sänky ja noita sänkyjä ja 70cm patjoja ei nykyään enää joka paikasta irtoa. Ikea myisi kuitenkin. Tuleeko vitutus kun on Askon patjaan tottunut?
 

mabasa

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
511
Suositelkaa viileää peittoa. Olen Ikeasta hakenut kaksi erilaista viileää peittoa, mutta kummatkin ovat liian lämpimiä.
Ei viitsisi tuhlata rahoja eri peittojen osteluun ja todeta ettei toiminut.
Pussilakana.
 

mabasa

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
511
Pelkkä pussilakana on liian kylmä.
Ikean ohuin halpis peitto ilman pussilakanaa voisi olla seuraava vaihtoehto. Pinta ei tunnu silloin ehkä niin kivalta, mutta se on todella kevyt ja siten ilmavan tuntuinen, mikä tekee siitä viileän. Omat ratkaisuni: kesällä pussilakana, keväällä ja syksyllä mainittu peitto ja lopuksi talvella mainittu peitto pussilakanan sisällä. Jos ei tuo sovi, niin silloin pitää löytää jokin vilttimäinen ohut peitto, mutta vilttikin on helposti kuumempi kuin tuo peitto. Ja mistä löytää niin ison viltin? Kun nykyisin varsinaiset peitot ovat noita mitälie ontelokuituisia, muita on hankala löytää sopivissa mitoissa.
 
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
7
Olen huomannut, että lähes kaikki peitot ovat tuollaisia ilmavia, myös viileät. Luulisi, että ilmava peitto ei nimenomaan ole viileä koska ihon ja peiton väliin jää paljon ilmaa, joka toimii eristeenä.

Peiton pitäisi olla siis ohut ja "raskas".

Kävin hypistelee tuota Ikean kaikista halvinta peittoa (3€), siitä oli kyllä laatu kaukana :D. Oiskohan viileä?

Ostin sitten sen 8€ viileän peiton , mutta tääkin on liian kuuma.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 318
Itse olen tykästynyt askon peittoon. Ennen oli käytössä ikean 3e peitto ja sitä ennen joku cittarista ostettu. Tämä askon oma on huomattavasti parempi kuin edelliset. Pysyy pussilakanakin paikallaan, kun edelliset ovat aina liikkuneet/tulleet sieltä ulos. Vaikuttaa aluksi paksulta, mutta ei todellakaan ole kuuma peitto.
 

mabasa

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
511
Kävin hypistelee tuota Ikean kaikista halvinta peittoa (3€), siitä oli kyllä laatu kaukana :D. Oiskohan viileä?
On viileä, sitähän minä tässä yritän sanoa. Kun menee likaiseksi, niin voi ostaa uuden. Ja pitääkin, ei tuo pesukonetta kestä. Ja laatuhan hyvä, kun se tekee sen, minkä pitääkin. Pintamateriaali ei toki superhienon tuntuinen ole, jos ei pidä pussilakanan sisällä, mutta sekin menee. Ilmavuudella tarkoitin sitä, että se on kevyt kuin mikä, mikä tekee siitä myös omalla tavallaan hyvin mukavan. Ja liukas jäykkä pinta takaa sen, että ei varmasti mukaudu ja takerru lämpimästi ihoon :D Viileämpi tuo on kuin esim. fleece-viltti.

Ja kävit hypistelemässä? Se on 3 €. Ei tullut mieleen ottaa kokeeksi? :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 120
Ja liukas jäykkä pinta takaa sen, että ei varmasti mukaudu ja takerru lämpimästi ihoon :D Viileämpi tuo on kuin esim. fleece-viltti.

Ja kävit hypistelemässä? Se on 3 €. Ei tullut mieleen ottaa kokeeksi? :D
Polypropeeni on muovia.. Muovi ei hirveästi hengitä. Jos katsoo noita valmistusmateriaaleja, niin kyllä itse ottaisin peiton, jossa päällisessä olisi ainakin vähän puuvillaa.

Ehkä hifistelen, mutta tällaisia:
HÖNSBÄR Höyhenpeitto, viileä - 150x200 cm - IKEA
RÖDTOPPA Tekokuitupeitto, viileä - 150x200 cm - IKEA

Jos nukkuu 1/3 päivästä, niin voi kyllä sen kolme kymppiä laittaa peittoon. Minulla on nyt talvella RÖDTOPPA, se lämmin versio ja toimii hyvin.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 094
Tempur sänky tuli hankittua pari vuotta sitten iskusta kun tuli harvinainen tarjous 1999,-. Noita hyvin harvoin on tarjoushinnoilla. Normihinta samalle paketille oli tuohon aikaan päälle 3t€. Selkäkivut ja hiostaminen nukkuessa loppui kerrasta. Alkuun ostin omaksi tyynyksi toisiksi isoimman tempur tyynyn, jonka alla tuli pidettyä korokkeena toista tyynyä että pystyi nukkumaan kyljellään, mutta nyt tuli vielä haettua se paksuin tempur tyyny niin pärjää yhdellä. Yön aikana tulee.joskus kerran käännyttyä kyljeltä toiselle. Aiemmin pyöriskeli koko yön.

Sanoisin että paras kohde mihin on ikinä rahaa upottanut. Nyt en noita tarkkoja mallinimiä muista. Peittoja ei ole vielä tullut vaihdettua tempureihin koska nykyiset ovat hyvin toimineet eikä kiinnosta maksaa pelkästä nimestä, koska eihän noissa peitoissa mitään tempur materiaalia käytetä.
 

mabasa

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
511
Polypropeeni on muovia.. Muovi ei hirveästi hengitä. Jos katsoo noita valmistusmateriaaleja, niin kyllä itse ottaisin peiton, jossa päällisessä olisi ainakin vähän puuvillaa.
Minä olen nukkunut n. 4 vuotta tuollaisella. Peitto ei ole hiestä kastunut kertaakaan. Tuo on niin kevyt ja ohut peitto, että hyvä että sen tuntee. Sen pintamateriaali on ihan sama. Kuten sanoin, niin se ei takerru ihoon ja kosketa monestakaan paikkaa. Se on kuin kevyt levy ylläsi :D Loistava peitto käytettynä, kuten yllä sanoin: neljän vuodenajon peitto. Eikä tarvitse pestä, vaan ostaa uuden parin vuoden välein.

Jos nukkuu 1/3 päivästä, niin voi kyllä sen kolme kymppiä laittaa peittoon.
Eihän se siitä ole kiinni, vaan minulle 99 %:a peitoista on ihan liian kuumia. Paksuja kuin mitkä. Minä en pysty niillä nukkumaan, minä läkähdyn heti. Tuo ei ole sellainen. Ja tässähän kysyttiin viileää peittoa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 120
Minä olen nukkunut n. 4 vuotta tuollaisella. Peitto ei ole hiestä kastunut kertaakaan. Tuo on niin kevyt ja ohut peitto, että hyvä että sen tuntee. Sen pintamateriaali on ihan sama. Kuten sanoin, niin se ei takerru ihoon ja kosketa monestakaan paikkaa. Se on kuin kevyt levy ylläsi :D Loistava peitto käytettynä, kuten yllä sanoin: neljän vuodenajon peitto. Eikä tarvitse pestä, vaan ostaa uuden parin vuoden välein.


Eihän se siitä ole kiinni, vaan minulle 99 %:a peitoista on ihan liian kuumia. Paksuja kuin mitkä. Minä en pysty niillä nukkumaan, minä läkähdyn heti. Tuo ei ole sellainen. Ja tässähän kysyttiin viileää peittoa.
Minä olen noin vuoden välein vaihtanut peittoa joka tapauksessa. Samoin tyynyjä. Nyt juuri vähän kalliimpiin peittoihin siirtyneenä, ajattelin selvitä kaksi vuotta.

Talvella lämmin peitto on kiva ja kesäksi ostan taas viileän peiton. Siinä olet oikeassa, että tuo on Ikean kevyin peitto. Kaikilla mittareilla.

Minulla taisi kerran olla Ikean polyesteripeitto (se toiseksi halvin) ja siinä oli ikävät saumat. Semmoiset, jotka ärsytti.

Tänä vuonna ostan RÖDTOPPAn myös kesäksi, kun tuo lämmin on toiminut todella hyvin:
RÖDTOPPA Tekokuitupeitto, viileä - 150x200 cm - IKEA

--

Ja nyt patjakin (+sänky) on Ikeasta, niin tähän olen vaihtanut viime vuonna:
MORGEDAL Vaahtomuovipatja - 140x200 cm, kiinteä/tummanharmaa - IKEA

Tähänkin olen tyytyväinen.

--

Tyyny vielä pitäisi löytää hyvä. Täytyy katsella, senkin varmaan haen Ikeasta.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 318
Kun vaihdoin tuosta ikean 3 euron peitosta askon omaan, laitoin sen koiralle petiin. Koirakaan ei ilmeisesti tykännyt, sillä repi sen kappaleiksi (ei ole aikaisemmille peitoille moista tehnyt) ja kusi sen päälle. :D Ei tuo nyt huono peitto ole, mutta itse tykkään askon omasta huomattavasti enemmän, eikä ole merkittävästi kuumempi edes.
 

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 270
Nyt rupesin haluamaan tällaista:
MÅNVIVA Viskoelastinen vaahtomuovityyny - - IKEA

Nykyinen tyyny on korkeintaan kohtuullinen, mutta se on vasta vaihdettu marraskuussa..
Hyvä tyyny, suosittelen kokeilemaan. Taas yksi Ikean Tempur-kopio ja onnistunut sellainen. Anoppilassa tulee nukuttua Tempur-sängyllä sekä -tyynyllä ja näihin verrattuna Ikean Månviva sekä lateksipatja pääsee hyvin lähelle nukkumiskokemuksena.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 240
Vai pitäisi peitot ja tyynyt vaihtaa vuosittain. Olenkohan ihan hirveä saastainen porsas, jos pesen peittoja, tyynyjä tai lakanoiden päällisiä noin usein, mikäli muistan? Olen enemmän keskittynyt siihen, että vaihtaisin vuodevaatteet mahdollisimman usein, tyynyliinoja parikin kertaa viikossa.

Ymmärrän, että tietyn tyyppisiä tyynyjä vaihdetaan mekaanisten ominaisuuksien heikentyessä, mutta peittojen maininnasta oletan, että tämä mainittiin jonkinlaisena hygieniakysymyksenä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 120
Vai pitäisi peitot ja tyynyt vaihtaa vuosittain. Olenkohan ihan hirveä saastainen porsas, jos pesen peittoja, tyynyjä tai lakanoiden päällisiä noin usein, mikäli muistan? Olen enemmän keskittynyt siihen, että vaihtaisin vuodevaatteet mahdollisimman usein, tyynyliinoja parikin kertaa viikossa.

Ymmärrän, että tietyn tyyppisiä tyynyjä vaihdetaan mekaanisten ominaisuuksien heikentyessä, mutta peittojen maininnasta oletan, että tämä mainittiin jonkinlaisena hygieniakysymyksenä.
Entinen tyttöystäväni on vaan kouluttanut minulle tällaisen tavan. Oli muutenkin pieni hygieniafriikki. Nyt, kun hän on entinen, voisin palata normaaliin rutiiniini, varsinkin, kun on 2x40€ lämmin peitto. En myöskään tykkäisi jakaa peittoa tyttöystäväni kanssa, koska sen taistelun häviän aina jossain vaiheessa yötä ja tulee kylmä.

Hyvä uni on tärkeää ja auttaa keskittymään töissä. Paljon enemmän menee rahaa tietokonerautaan ja nämä ovat pieniä, elämänlaatua parantavia hankintoja. Nyt tosiaan kesäksi pitää hankkia taas viileät peitot ja käyn samalla katsomassa uutta tyynyä. Edellinen viileä peitto oli kanssa Ikeasta, ja se oli liiankin viileä, niin tapani mukaisesti heitin sen talvella pois. Yritän parantaa tapani :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 865
Syksyllä ostin Ikeasta 13e maksavan halpis "memoryfoam" tyynyn (tai itse asiassa kaks) ja äärettömän tyytyväinen. Nyt vielä ovat käytössä hiukan painuneet kasaan kun olivat niin pirun korkeita uutena.
Noi kyllä sopii mulle kun tykkään kovista ja muotoiltavista tyynyistä. Vihaan sellaisia höttösiä pumpulityynyjä yli kaiken.
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
824
Eilen tuli tilattua Tempur breeze-patja. Itselle otin cloud tunteella, avovaimo tykkäsi enemmän kovemmasta originalista. Onko kellään kokemusta näistä Tempurin uutuus-malleista?
Nämä sitten toimitettiin viime viikolla, ja oli kyllä nappihankinta. Mukavuutta ja tukea riittää yllinkyllin. Ei ole yhtä hyväntuntuista sänkyä vielä tullut vastaan missään.
 
Liittynyt
30.04.2017
Viestejä
146
Monella täällä olevalla on varmasti joustinpatjat ja isot sängyt. Miten te siivoatte sieltä sängyn alta? Minua ärsyttää tuo ryömiminen ja mietin uuden sängyn ostoa tai jalkojen vaihtoa. Kerran viikossa tuo nyt pitää vähintään tehdä. Robotti-imuri tietenkin olisi yksi ratkaisu.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
265
Monella täällä olevalla on varmasti joustinpatjat ja isot sängyt. Miten te siivoatte sieltä sängyn alta? Minua ärsyttää tuo ryömiminen ja mietin uuden sängyn ostoa tai jalkojen vaihtoa. Kerran viikossa tuo nyt pitää vähintään tehdä. Robotti-imuri tietenkin olisi yksi ratkaisu.
Mä olen linjannut, että kun sinne kerran on vaikea mennä ja mahdoton nähdä, ei sängyn alla oleva pölykään haittaa arkea. Imurilla reunalta joka kerta ja keskeltä sänkyä sitten joskus ja jouluna.
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Monella täällä olevalla on varmasti joustinpatjat ja isot sängyt. Miten te siivoatte sieltä sängyn alta? Minua ärsyttää tuo ryömiminen ja mietin uuden sängyn ostoa tai jalkojen vaihtoa. Kerran viikossa tuo nyt pitää vähintään tehdä. Robotti-imuri tietenkin olisi yksi ratkaisu.
No siirtämällä sänkyä tietty. Tai sitten jättää vaan siivoojaan/robotin huoleksi. Eipä se pieni pöly sängyn alla ketään tapa.
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
824
Monella täällä olevalla on varmasti joustinpatjat ja isot sängyt. Miten te siivoatte sieltä sängyn alta? Minua ärsyttää tuo ryömiminen ja mietin uuden sängyn ostoa tai jalkojen vaihtoa. Kerran viikossa tuo nyt pitää vähintään tehdä. Robotti-imuri tietenkin olisi yksi ratkaisu.
Me tilattiin sänky 20cm korkeilla jaloilla, joten imuri mahtuu kohtuu hyvin alle. Hieman korkeaksi tuo sängyn tekee, mutta onpahan turvallista kaatua sinne, jos meinaa huipata.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 255
Monella täällä olevalla on varmasti joustinpatjat ja isot sängyt. Miten te siivoatte sieltä sängyn alta? Minua ärsyttää tuo ryömiminen ja mietin uuden sängyn ostoa tai jalkojen vaihtoa. Kerran viikossa tuo nyt pitää vähintään tehdä. Robotti-imuri tietenkin olisi yksi ratkaisu.
Käytössä vanha vesisängyn runko (vesipatja oli pakko heittää menemään kun se alko olemaan niin vanha että pelkäsin puhkeamista, äärettömän mukava se oli prkl kun ei saa enää uusia) jossa on sokkelit niin ei edes pääse alle.
 

hrnr

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
75
Tuo Wellpur tyyny on ihan hemmetin kova ja se ei tue niskaa yhtään, koska pään kohta on yhtä korkealla eikä se mukaudu. Haisee kusetukselta ja kalliilta sellaiselta. Onko muilla vastaavaa kokemusta? Tuossa on toki päällä sen oma liina, ikean vetskarillinen liina ja Jyskin myymä tyynyliina (en halua tuon hintaisen tyynyn rasvoittuvan tms. vaihdan liinaa liika harvoin...), mutta voiko se vaikuttaa tuohon?
Jos sulla on tuo Eggeni käytössä, niin kokeile vähentää vähän sitä täytettä. Alkaa tulla päälle koloa siihen keskelle.
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
2 561
Unikulmaa voin suositella. 10 vuotta sitten tuli sieltä hommattua kaikki makuuhuoneeseen ja on edelleenkin 100% laatua kaikki. Kyllä eron huomasi yksilöllisesti tehdyissä vermeissä unenlaatuun. Makuuhuoneessa en koskaan pidä patteria päällä mutta ovi on aina auki muihin tiloihin niin tasottaa sitä. Pidän ohuesta peitosta ja kesällä en pidä mitään nukkuessa paitsi boxerit jalassa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 309
Mulla on tällä hetkellä tällainen setti käytössä: MALM Korkea sängynrunko - IKEA + LEIRSUND Sälepohja - 80x200 cm, - IKEA + MALFORS Vaahtomuovipatja - 80x200 cm, puolikiinteä/valkoinen - IKEA + BLEKVIDE Untuvapeitto, viileä - 150x200 cm - IKEA + Tempur Ombracio

Ollut muutaman vuoden käytössä niin patja on menettänyt kovuutensa ja usein aamuisin herää selkä ihan jäykkänä. Sänky on muutenkin mielestäni melko huono natisee ja paukkuu ja nuo sälepohjan säädöt liikkuu itsestään miten sattuu. Sängyn laidoista en ole ikinä tykännyt kun tykkään nukkua seinää vasten.

Tyynyyn olen todella tyytyväinen ja luultavasti tulen aina käyttämään samaa jatkossakin. Tykkään nukkua mahallaan niin tuo on ainoa minkä kanssa se onnistuu hyvin. Peitostakaan ei ole valittamista mutta tarvittaessa nämä voisi uusia samalla kun sängyn vaihtaa tai jatkaa samoilla.

Haluaisin ostaa sellaisen setin ettei tarvitse harkita vaihtoa pitkiin aikoihin. Kävin Sleep centerissä helsingissä testaamassa Tempurin patjoja. Oli todella hyvän tuntuisia mutta hinnatkin oli melkoisia.

Olen tällä hetkellä singleplayer joten voisin ostaa yhden hengen sängyn niin saan luultavasti hyvän yhdelle kun muuten saisin keskiverron kahdelle. Voi tosin olla normaalia leveämpi malli tmv. tai jos hyvän kohtuu hintaa saa niin pari sänky. Ihan miten järkevintä olisi. Neuvoja? Tuntuu ettei näistä tiedä mistä lähteä liikkeelle ja myyjiinkään ei ilmeisesti voi ihan hirveästi luottaa. Olen 183cm/80kg.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 865
Mulla on tällä hetkellä tällainen setti käytössä: MALM Korkea sängynrunko - IKEA + LEIRSUND Sälepohja - 80x200 cm, - IKEA + MALFORS Vaahtomuovipatja - 80x200 cm, puolikiinteä/valkoinen - IKEA + BLEKVIDE Untuvapeitto, viileä - 150x200 cm - IKEA + Tempur Ombracio

Ollut muutaman vuoden käytössä niin patja on menettänyt kovuutensa ja usein aamuisin herää selkä ihan jäykkänä. Sänky on muutenkin mielestäni melko huono natisee ja paukkuu ja nuo sälepohjan säädöt liikkuu itsestään miten sattuu. Sängyn laidoista en ole ikinä tykännyt kun tykkään nukkua seinää vasten.

Tyynyyn olen todella tyytyväinen ja luultavasti tulen aina käyttämään samaa jatkossakin. Tykkään nukkua mahallaan niin tuo on ainoa minkä kanssa se onnistuu hyvin. Peitostakaan ei ole valittamista mutta tarvittaessa nämä voisi uusia samalla kun sängyn vaihtaa tai jatkaa samoilla.

Haluaisin ostaa sellaisen setin ettei tarvitse harkita vaihtoa pitkiin aikoihin. Kävin Sleep centerissä helsingissä testaamassa Tempurin patjoja. Oli todella hyvän tuntuisia mutta hinnatkin oli melkoisia.

Olen tällä hetkellä singleplayer joten voisin ostaa yhden hengen sängyn niin saan luultavasti hyvän yhdelle kun muuten saisin keskiverron kahdelle. Voi tosin olla normaalia leveämpi malli tmv. tai jos hyvän kohtuu hintaa saa niin pari sänky. Ihan miten järkevintä olisi. Neuvoja? Tuntuu ettei näistä tiedä mistä lähteä liikkeelle ja myyjiinkään ei ilmeisesti voi ihan hirveästi luottaa. Olen 183cm/80kg.
Tuossahan on 25 vuoden takuu. Kannattaisko yrittää reklamoida?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 309
Tuossahan on 25 vuoden takuu. Kannattaisko yrittää reklamoida?
Eikös kaikki tuollaiset patjat vuosien saatossa ala upottamaan? Ei myöskään tiedä mikä vaikutus tuolla sälepohjalla ja sen säätyvyydellä on. Joka tapauksessa olen ostamassa uutta sänkyä. Vaikea tuota myöskin olisi takuuseen toimittaa jne. Luultavasti päätyy mökille.

Muutenkin kun 1/3 elämästä viettää sängyssä niin voisi siihen panostaa. Ei tuo setti aikoinaan ihan hirveästi maksanut.
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
824
@Team_Slow kannattaa kysellä Tempuria vielä. Mallistoja on uudistumassa, joten alennuksia on hyvin saatavilla. Ostelin itse pari kk sitten, ja oli kyllä ihan nappiostos, vaikka muutama tonni rahaa menikin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 309
@Team_Slow kannattaa kysellä Tempuria vielä. Mallistoja on uudistumassa, joten alennuksia on hyvin saatavilla. Ostelin itse pari kk sitten, ja oli kyllä ihan nappiostos, vaikka muutama tonni rahaa menikin.
Mistä noita kannattaisi kysellä? Suoraan tempurilta verkkokaupasta?

EDIT: Katselin että TEMPUR Flexible Base olisi hinnan puolesta ainoa vaihtoehto?

Vähän tosin kiinnostaisi millaisen paketin saisi kasattua käyttämällä welpurin patjaa. Eihän tuo tempur mitään ihme ainetta ole vaan ilmeisesti aika lähelle samaa pääsee muutkin vastaavat? Tempurilta on patentit loppunut. Welpureissa tosin hajun kanssa monilla ongelmia ja olen melko herkkä tuollaisille.

Jostain lueskelin myös että järkevin tapa olisi ostaa joku laadukas sänky ja siihen hommata tempurin tai welpurin tmv. patja. Mikähän olisi sängyistä paras vai onko tuossa järkeä lähteä säästämään?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
824
Mistä noita kannattaisi kysellä? Suoraan tempurilta verkkokaupasta?

EDIT: Katselin että TEMPUR Flexible Base olisi hinnan puolesta ainoa vaihtoehto?

Vähän tosin kiinnostaisi millaisen paketin saisi kasattua käyttämällä welpurin patjaa. Eihän tuo tempur mitään ihme ainetta ole vaan ilmeisesti aika lähelle samaa pääsee muutkin vastaavat?

Jostain lueskelin myös että järkevin tapa olisi ostaa joku laadukas sänky ja siihen hommata tempurin tai welpurin tmv. patja. Mikähän olisi sängyistä paras?
Tempur Brand Storet ovat yrittäjä-vetoisia, ja haluavat tehdä kauppaa, joten tinkimisen mahdollisuus on olemassa, kannattaa toki kysellä muiltakin jälleenmyyjiltä.

Tempurin petari on aika kova, joten itse ostin patjan cloud-tunteella, ja käytän ilman petaria. Toimii! Petarit muutenkin väsähtävät nopeasti patjaan verrattuna, joten jättäisin väliin senkin takia.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 309
Tempur Brand Storet ovat yrittäjä-vetoisia, ja haluavat tehdä kauppaa, joten tinkimisen mahdollisuus on olemassa, kannattaa toki kysellä muiltakin jälleenmyyjiltä.

Tempurin petari on aika kova, joten itse ostin patjan cloud-tunteella, ja käytän ilman petaria. Toimii! Petarit muutenkin väsähtävät nopeasti patjaan verrattuna, joten jättäisin väliin senkin takia.
Saakohan noista Brand storeista ostettua kotiinkuljetuksella?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 120
Minulla on Ikean vaahtomuovipatja. Se ostettiin vuodenvaihteessa. Silloin se oli loistava.

Nyt kesällä se on kuuma ja hiostava. Uskon, että tämä koskeaa kaikkia vaahtomuovi/tempur-patjoja. Ilma kiertää paremmin jousipatjoissa.

--

Niin ja otin kiinteän. Puolikiinteät on naisille ja lapsille.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 309
Kyllä saa, ja ainakin meillä kotiinkuljetus kuului hintaan. Epäilen, että sama homma kaikkialla.
Onko suosituksia myymälästä? Asun Riihimäellä joten matkustamaan joutuu joka tapauksessa.

Veikkaisin että jos tuo lämpö haittaisi en tykkäisi tempurin tyynystäkään mutta ainakin tähän asti on kelvannut. Luultavasti sillä että ostaa yhden hengen sängyn säästää mukavasti.
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
824
Onko suosituksia myymälästä? Asun Riihimäellä joten matkustamaan joutuu joka tapauksessa.

Veikkaisin että jos tuo lämpö haittaisi en tykkäisi tempurin tyynystäkään mutta ainakin tähän asti on kelvannut. Luultavasti sillä että ostaa yhden hengen sängyn säästää mukavasti.
Itse ostin Tampereelta, ja voin suositella paikkaa. Omistajan yhteystiedot löytyvät liikkeen sivuilta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 309
Itse ostin Tampereelta, ja voin suositella paikkaa. Omistajan yhteystiedot löytyvät liikkeen sivuilta.
Kyselin tuolta verkkokaupasta ja sain tällaisen vastauksen:

Flexible Base 80x200cm
· 80x200cm musta runko
· 80x200x19cm Cloud patja
· Jalkasarja tummapuu 12cm

Hintaan 1322€. Tuohon päälle suojalakana 50€. Käytännössä siis sama hinta kuin tuolta suoraan verkkokaupasta löytyy.

Tuleeko jollekin jotain parempaa sänkyä samalla rahalla mieleen? Käyn tosin luultavasti paikan päällä noita katsomassa ennen tilausta. Ilmeisesti kuitenkin joku tempurin sänky lähtee ostoon kun ei oikein pahemmin kilpailijoita taida olla.

Tuo tempurin materiaali on kyllä mahtavaa kun kävin tuollaista testaamassa. Tuntuu vähän kuin leijuisi. Samoin muistan kun tuon ombracion ostin niin oli/on mahtavaa kun ei ole sen jälkeen tarvinnut tyynyä asetella tai möyhiä tmv.
 
Liittynyt
26.06.2017
Viestejä
1 603
Askosta saatiin tarjous tuosta Airflow sängystä (2000 e koko roska sängynpäädyn kanssa). Hyvänoloinen sänky oli kyllä. Onko suosituksia muista laadukkaista sängyistä, joita saisi mielellään halvemmalla?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 245
Puuvilla-pellava futon parisänky itsellä...on hyhä, ei ole kuumottava kesäisin ja talvella lämmin, sopivan kova mutra samalla mukava.
Hoitoa vaatii jonkun verran ja hintavahko jos laadukkaan futonin ostat mutta on kyllä ollut hintansa väärti, futoni ollut kohta 14 vuotta käytössä ja keinokuitupasketra en enää hommaisi.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
658
Onko kellään kokemusta Chilipadista tai jostain muusta vastaavasta? Chilipad on vesipumpun ja ohuen petauspatjan yhdistelmä. Vesipumppu kierrättää viileää vettä lakanassa/petauspatjassa olevan putkiston läpi ja sitä kautta pitää sängyn viileänä.

Tuollaisen pitäis pystyä laittamaan mihin tahansa sänkyyn. Itse ostaisin kokeeksi, mutta tulee vähän liian kalliiksi, kun jenkeistä pitäis tilata.

Täältä lisätietoja.
 
Liittynyt
26.06.2017
Viestejä
1 603
Onko kokemuksia Ikean "premium"-sängyistä, mieluiten jenkkiversioista? Hinta olisi ainakin hyvässä haarukassa, helposti menee yli budjetin kun kattelee muita merkkisänkyjä.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
658
Onko kokemuksia Ikean "premium"-sängyistä, mieluiten jenkkiversioista? Hinta olisi ainakin hyvässä haarukassa, helposti menee yli budjetin kun kattelee muita merkkisänkyjä.
Mulla on puolisen vuotta ollut Myrbacka memory foam -patja. Ihan hyvä ja mielestäni riittävän tukeva. Valittamista löytyy ehkä siitä, että patja on näin kesällä aika kuuma. Kai sekin on subjektiivista. Aina pahalta tämä haisi jonkin aikaa uutena. Mitäköhän myrkkyjä tässä on käytetty valmistusvaiheessa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
283
Oon pari yötä nukkunu Hessengin kiinteellä patjalla ja helevetin huonosti :D Luulen kyllä ongelman korjaantuvan kunhan totun uuteen patjaan, edellinen kun oli ihan lässähtänyt ja superpehmeä. Petarina mulla on vielä ikean pehmein versio.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 444
Viestejä
4 199 634
Jäsenet
70 907
Uusin jäsen
Deut

Hinta.fi

Ylös Bottom