On tuo saattanut tuossa pari vuoden sisään kehittyäkin, mutta toisaalta kaipa tuota nyt voisi pitää myös kohtuullisen raskaana kun ulkoasu on noin tyyliltelty. Itselläni on kyllä tällä hetkellä melko nykyaikainen kone (5800X ja RX 6650 XT), mutta toisaalta vain 1080@60hz näyttö niin sinällään fps:n pitäisi riittää, mutta tämä saattaa olla psykosomaattistakin, mutta joten tuntui pientä stutteria tulevan, kunnes otin Simultaneous Multithreadingin (eli AMD versio siitä mitä Intel kutsuu Hyperthreadingiksi) pois päältä. Kyseessä siis Linux-natiivi.
Joillekin on tosiaan tullut takavuosien suomiklassikko Rally Sport mieleen, itselleni taas kaupallinen julkaisu
Ignition vuodelta 1997, mutta tämä näennäinen yhtäläisyys loppui ensimmäiseen mutkaan ja fysiikkamalliin tutustumiseen. Oikeastaan en muista itse pelanneeni mitään tällaisen top down -arcade ja simulaattorin sekasikiötä millään alustalla. Mukaansatempaava kyllä. Kaikki, eri rallien isäntämaista autojen käyttäytymiseen on jonkinlaisen karikatyyrina paikalla, mutta autot kyllä eroavat toisistaan ja mm. keskimoottoriset takamoottorivehkeet ovat perin kiikkeriä. Moottorin äänetkin ovat ainakin sinne päin ja turboautoissa hukkaportti laulaa.
B-ryhmähän tässä varmaan se pornoin houkutin kaikille on mutta, nyt on pari viikkoa ajellut lähinnä satunnaista time attackia kolmosryhmän autoilla. Fiat 131 Abarth ja Mazda RX-3 (salanimillään tietysti) ovat vielä ihmisen hallittavissa ja ajo on miehen ja auton taistelu tietä vastaan eikä miehen taistelu autoa ja tietä vastaan... Stratos on tietysti oma lukunsa, mutta niin siitä oikeastikin on sanottu, että se vaihtaa suuntaan ratin syötteestä, kaasusta, jarrusta, jos tiellä on jotain ja ihan vittuillakseen.
Sitä olen miettinyt, että mikä tähän nyt olisi optimaalinen ohjain. Näppiksellä olen ajanut kun ei nyt muuta edes tähän hätään ole, mutta tuleehan siellä usein tehtyä liian isoja korjausliikkeitä, sellainen pieni kaasun nostaminen sutimisen hillitsemiseksi ei onnistu ja niin edespäin. Muinaisessa elämässäni oli Grand Prix Legends ja rattiohjaimia, sellainen tuntuisi tähän väärältä kuten in-car kamerakulma ja kartanlukijakin, musiikin poiskytkemisestä puhumattakaan. Ehkä jokin Xbox-tyyppinen ohjain, jolla saisi kaasun ja jarrun analogisille liipasimille?