Ärsyttävimmät pelit?

Niin, ja todettakoon, että peli kannattaa pelata PC:llä, jossa mukaan saa modeilla Alienin, joka ei spawnaa pelaajan ahterin ympärille pyörimään. Kokemus on tällöin varmastikin paljon nautinnollisempi.

Taisi olla konsoleilla huomattavasti heikompi, sillä hämmennyin itse näin suuremman yleismaailman kesken hiiviskelyistä pitämättömänä, kun tämä tähän esitettiin. Ostin sen Steamin 2015 joulualessa ja en voi edelleenkään tuota ostosta haukkua. Tykkäsin. Onneksi pelasin sen sitten PC:llä.
 
Alien: Isolation olisi ensimmäistä kertaa tarkoitus piakkoin PC:llä aloittaa, ja tosiaan kuten Happy sanoi, Random Alien modi (vai mikä olikaan nimeltään) menee heti ensimmäisellä pelikerralla asennukseen. Kuulostaa tylsältä tuollainen kokoajan ahterissa kiinni oleva öhkiäinen.
 
Samaa mieltä. En ole peliä pelannu, mutta jo paperilla se kuulostaa aivan hölmöltä, että sillä öttimönkiäisellä on tietty spawnrange, joka seuraa hahmoa. Ja taisi olla juurikin niin, että alunperin mainostettiin nimenomaan tekoälyn arvaamattomuutta, joka katosi sen siliän tien ku tuo ongelma tuli ilmi.

Kuulostaa rakenteellisesti hölmöltä, mutta käytäntö omaani teki poikkeuksen.

Lisäksi vihollisia aluksella on jakaantunut rosvojoukko sekä aluksen oma palveleva A.I.

Kannattaa kumminkin tarkistaa youtube videosta, mitä näkyy. Maksoin mielestäni tosi halvan nautitun pelitunnin, mutta kuten sanottua, ei osaa ottaa muiden puolesta kantaa.
 
Itse tykkäsin tuosta Alienista mutta oli se kyllä ärsyttävää ja typerää kun Alieni pysyi samassa huoneessa kuin pelaaja juuri niin kauan kunnes pääsi itse toiseen huoneeseen ja sitten se taas partioi siellä.

Tekisi mieli joskus pelata uudestaan tuon modin kanssa mutta tuleeko tuosta pelistä sitten liian helppo koska tuo alus on aika iso ja eihän siihen välttämättä edes törmää?
 
Alkuunsa kiitokset mahtavasta ketjusta! :lol:

Komppaan NESin Battletoadsin puolesta yksin ja co-op:ina..tuskaa ja sitä itseään oli muksuna ja vielä muutama vuosi sittenkin ex-kämppiksenkin kanssa. Myös NES:in Ghosts & Goblins :mad::facepalm:
Suurimman RAGEn koskaan on tarjoillut itselle Mortal kombat 3. Ensin lensi Mega Driven muovinen pelikotelo seinään hajoten kivasti kappaleiksi, josta (vain ja ainoastaan MINT-kuntoisia koteloita hyväksyvänä) sain apinanraivon ja potkaisin silloisen kotimme vessan oveen reiän..(tämä 10 tai 11-vuotiaana) :darra:

Uusista peleistä ehdottomasti Overwatch.
Voi halavattu että pistää risomaan se jatkuva muun tiimin kädettömyyteen häviäminen. Aina se sama 4dpsiä, joiden on ihan pakko juosta yksitellen pointille ja itkeä kun ei tulekan healia. Motivoi ihan älyttömästi yrittää soolohiilata tai välillä saada JOPA pelata sitä tiimin ainutta tankkia, kun joku suostuukin pelaamaan supportia. :shifty:
Onneksi siskolla on 2 peli-ikäistä mukulaa joiden kanssa saa pelata yhdessä ne 10 placementiä, joiden jälkeen SR-eron turvin saa taas nauttia annoksen kakkelbergia ja todeta "seuraava matsi sitten seuraavan seasonin placementeissä". :geek:
 
Viimeksi muokattu:
Alien: Isolationissa kannattaa huomoida kuitenkin se, että vaikeustasolla on merkittävä vaikutus siihen, miten tuo AI toimii. Oma kokemus oli sellainen, että alotin Hardilla, aloitin Mediumilla ja vaihdoin lopulta Easylle jolla peli oli erittäinkin pelattava. Easylla (ja Touristilla) Alien hengailee enemmän noissa ilmastointikanavissa ja vähemmän pelaajan tiellä, joten jännitystä on just sopivassa suhteessa. Oli kyl omalla kohalla noin Easylla pelattuna yks parhaista pelikokemuksista just tuon tunnelman vuoksi. Aika paljon ruoskaa saanut tuosta pituudesta, mutta omasta mielestä se oli aikalailla passeli, ehkä muutama tunti lyhkäsempi ei ois haitannut, tai pari lisätasoa vaihteluksi, mutta muuten se kauhu siinä pelissä oli enemmän semmosta "terror" tason ahdistusta siitä, että haluaa alukselta pois, mutta alukselta ei pääse pois kuin eteen päin menemällä. Fiilinki tuli välillä, että jäämpä tähän, ku tässä on turvallista ja tuolla ei. Omasta mielestä tuo savepiste oli todella hyvin toteutettu, ei ollut quicksaveja eikä ärsyttävässä paikassa olevia checkpointteja.
 
Komppaan kanssa, että Alien Isolation on kokeilemisen arvoinen peli. Ei se omasta mielestäni liian pitkä ollut, mutta loppupuolella otettu vähän liikaa vapauksia ja menty siitä mistä aita on matalin, eli edestakaisin juoksua turhaan.
 
Xcomeihin, ja muihinkin peleihin ironmän meiningillä, esim rimworld on hyvä ja civitkin on mielenkiintoisia niin pelattuna, on itselle tullu melkoinen viharakkaussuhde. Ajoittain tulee ragequitteja kun se äijä ampuu sen 95% ohi ja ei ole voinut valmistautua siihen, mutta toisaalta ompahan pelit jännittävämpiä. Myös oma suolansa että ei voi tehdä "toivotaan toivotaan" oikein.
 
Alien: Isolation on oikeasti vittumainen vasta VR:llä... Ei perkele enää koskaan. Ennemmin otan vaikka suolihuuhtelun päivittäin mutta ei jumalauta, ei helvetti.. ei kiitos enää koskaan.. :dead:
 
Siitä nyt on jonkin aikaa kun olen noita X-comeja pelannut, mutta eikös siinä nyt ole jokin scope jolla sen osumatarkkuuden saa normitilanteessa 100%:n, joten enimmäkseen ihan itsestä kiinni että haluaako ottaa niitä riskejä vai vetää varman päälle ja tunkea haulikkoa suuhun 100%:lla.
 
Alien: Isolation on oikeasti vittumainen vasta VR:llä... Ei perkele enää koskaan. Ennemmin otan vaikka suolihuuhtelun päivittäin mutta ei jumalauta, ei helvetti.. ei kiitos enää koskaan.. :dead:

Eikö kasetti kestänyt? Alien Isolation oli vakionakin ihan jännä, saati sitten Resident Evil 7:n alkupuoli. Sitä en voisi edes kuvitella VR:llä pelaavani. :D
 
Tämä on ehkä hieman outo mutta yksi suosikkipelini on myös vittumaisimpia pelejä eli kyseessä Batman Arkham Knight. Vittumaisuus liittyy Arvuuttajaan. Ensinnäkin ne pakolliset (jos haluaa Kissanaisen vapaaksi) puzzleajelut batmobiililla ja sitten pelin oikea loppu ja taistelu Arvuuttajaa vastaan on sidottu siihen, että kerää kaikki 243 (!) riddlertrophya. Hulluksihan siinä tulisi.
 
Eikö kasetti kestänyt? Alien Isolation oli vakionakin ihan jännä, saati sitten Resident Evil 7:n alkupuoli. Sitä en voisi edes kuvitella VR:llä pelaavani. :D

DK2:lla kokeilin kaverin luona, kokeilu riitti siihen asti kun Xeno eka kertaa huomaa ja tulee naamalle.

fuck-this-gif.gif
 
Alkuperänen Far Cry on tod näk raivostuttavin peli mitä oon ikinä pelannu. Pelillä kauhee hype takana ja puhuttiin toimivista hiippailumekaniikoista ja miten ne vaikuttaa pelattavuuteen.

Pääsee ite pelaan ni hiippailu toimii jos pysytteleen n. puolen kilsan päässä vihuista, ykskin vitun rasahdus ja jokanen vihu 30 kilsan säteellä tietää tasan tarkkaan missä on ja ampuu heduja viidestä kilsasta samalla kun omilla hernepyssyillä ei tunnu osuvan vaikka vihu istuis vieressä. Vielä aivoja sulattavammaks touhu meni siinä kohtaa ku vihuilla alko oleen raketinheittimiä, yrittää pysyä piilossa, mut jostain hevonvitusta alkaa yhtäkkiä tuleen enemmän rakettia naamaan ku pataljoonallisesta Stalinin urkuja. Siinä kohtaa ku alko tuleen vastaan jotain seinillä kiipeileviä mutantteja lensi hiiri viimein seinään ja peli jäi siihen.

En pelannu läpi, eikä oo aikomustakaan pelata läpi. En vittu kykene käsittään miten tuolla pelillä voi olla niin hyvä maine, pelimekaniikat on aivan täyttä paskaa.

Mielestäni juurikin tuo vaikeus teki ensimmäisestä far cry:sta niin hyvän. Pelissä viholliset ovat oikeasti vaarallisia, mikä pakottaa pelaajan miettimään lähestymistapaansa. Henki kurkussa saa odottaa seuraavaa checkpointtia ja pelin läpäisy vaikeammilla vaikeustasoilla ei ole mikään läpihuutojuttu. Meininki on aivan erilainen kuin myöhemmissä osissa, joissa kuoleminen on saavutus itsessään. Syrjäisellä saarella mutanttien ympäröimänä selviytyminen luo kummasti tunnelmaa, ja sitä ei valitettavasti myöhemmistä osista löydy.
 
Toihan muuten oli viime vuonna kun tekijät paljasti omia juttujansa, far cry osalta en tiedä mitä osaa tarkalleen meinasivat mutta veikkaan näitä ubisoftin tekeleitä kun niissäkin vihut ampuivat täsmälleen sinne missä sinä olit vaikka rynkyllä kun itse sai hyvä kiikarikivärillä osuttua niitä.

Far Cry tekijät paljasti sen että se on koodattu ominaisuus että vihut ovat kaukaa ylihyviä mutta sitten lähikantimilta niiden osumatarkkuus heikkenee ja olen kokeilut tuota nelosen kanssa.

Lähde:
Yllättäviä paljastuksia - näin pelintekijät huijaavat pelaajia, jotta pelaaminen olisi kivempaa

- Far Cry 4 tekee vihollisista sitä tyhmempiä ja huonompia ampumaan, mitä lähempänä ne ovat pelaajaa
 
Toihan muuten oli viime vuonna kun tekijät paljasti omia juttujansa, far cry osalta en tiedä mitä osaa tarkalleen meinasivat mutta veikkaan näitä ubisoftin tekeleitä kun niissäkin vihut ampuivat täsmälleen sinne missä sinä olit vaikka rynkyllä kun itse sai hyvä kiikarikivärillä osuttua niitä.

Far Cry tekijät paljasti sen että se on koodattu ominaisuus että vihut ovat kaukaa ylihyviä mutta sitten lähikantimilta niiden osumatarkkuus heikkenee ja olen kokeilut tuota nelosen kanssa.

Lähde:
Yllättäviä paljastuksia - näin pelintekijät huijaavat pelaajia, jotta pelaaminen olisi kivempaa

"kivempaa" jep jep. :rofl:
 
"kivempaa" jep jep. :rofl:
Periaattessa kyllä koska sitten kaikki rageaisivat siitä kuinka kiikarikiväri on ylitehokas ase siinä pelissä, tämän puuttumisen huomaa erityisesti Primalissa. Jossa jouskari on ainut kiikarikivääri.
Tomb Raiderissakin on muuten toi effekti kuinka salaman iskusta kaikki vihut tietävät sinun lymyilevän juuri sen kiven takana.
Huomaa erityisesti tilanteessa kun ampuu jollekin headshotin ja sitten toinen vihu on selin sinuun päin ja se tietää että olit juuri sen kiven takana vaikka suunan voi jo äänestäkin päätellä.

Toki jos tuota ominaisuutta ei olisi ja kun Lara itsessään kestää luodin tai pari niin peli olisi liian helppo jos vihut ei automaattisesti itetäisi mistä ampuminen tulee ja plus pelaajalla on se kamera "huijaavana" työkaluna siellä taustalla.

Tähänkin kohtaa voisi toki kirjoittaa monimutkaisemman AI että kun tiputtaisi noin kuten kerron että vihut menisivät suojiin ja olisivat siellä ja sitten laran pitäs tähtää ja ampua jolloin paljaistaisi oman sijainin mutta tämä menisi nopeasti taas asema sodaksi ja toiminta peli kun kyseessä niin varmaa kärsisi tuosta.
 
Sitä se hyvinkin tekisi. Pelikehittäjät kuiteskin pyrkivät tekemään peleistä semmoisia, ettei niihin synny pattitilanteita. Ellei toki se oli pelin teemaan sopiva. Mutta eihän näissä ''hollywood''-peleissä voi semmoisia olla. :kahvi:
Johtaa juurensa kuten hollywood peleissä konsonaan, miksi armaakin pelaa pienempi pelaaja yhteisö kuten jotain konsoli hippi monipelejä.

Kerran katsoin kun veli pelasi omalla serrilänsä armaa ja siinä valehtelematta kesti se 30min kun se aseita valitsi ja sitten mentii porukalle jonnekin mapissa ja että päästii vihuen kanssa yhteenottoon ja broidi delasi.. mietin vain että miten se jaksaa moista pelata ja enkä itseäni laske kuitenkaan ADHD lapseksi kun codit ja sellaiset ei nappaa mutta joku noiden risteytys voisi olla hyvä.

Kaikista peleistä on nykyaikana tehty toimintapainotteisempia koska ostajat haluavat niitä kuten leffojen osalta.
Ainakin näin isojen budjettien peleissä tai leffoissa.

Mutta silti olisi kiva että näihin peleihin voisi luoda siten jotain ääripäitä ja varsinkin AI osalta muokattavissa mutta se vaatii taas lisäbudjettia ja kaikkea.

Esim Tomb raiderissa vaikeamalla vaikeusasteella vihut jäävät suojiin ja sitten joku kiikari mies yrittää etsiä laraa ja kertoa laran sijanin muille ja sitten olisi sitä kunnon asemasotaa ja sitten jos haluaa laittaa sen "hollowood" asetuksen käyttöön että ne ovat periaattessa kun päättömät kanat ja laran tykin ruokaa.
 
Tämä on ehkä hieman outo mutta yksi suosikkipelini on myös vittumaisimpia pelejä eli kyseessä Batman Arkham Knight. Vittumaisuus liittyy Arvuuttajaan. Ensinnäkin ne pakolliset (jos haluaa Kissanaisen vapaaksi) puzzleajelut batmobiililla ja sitten pelin oikea loppu ja taistelu Arvuuttajaa vastaan on sidottu siihen, että kerää kaikki 243 (!) riddlertrophya. Hulluksihan siinä tulisi.
Tykkäsin itse noiden pystien keräilystä paljon. Riippuu yleensä pelistä, miten autistiseksi säädän perfektionismini, mutta juuri Batmaneissä oli jostain syystä pakko kerätä kaikki. Siksi Arvuuttajan päihittäminen ja oikea loppu tuli "luonnostaan" eikä tarvinnut väkisin jyystää epämiellyttävää urakkaa. Toki on typerää, että koko loppu avautuu vain niille jotka hamstraa jokaisen palkinnon.
 
Tykkäsin itse noiden pystien keräilystä paljon. Riippuu yleensä pelistä, miten autistiseksi säädän perfektionismini, mutta juuri Batmaneissä oli jostain syystä pakko kerätä kaikki. Siksi Arvuuttajan päihittäminen ja oikea loppu tuli "luonnostaan" eikä tarvinnut väkisin jyystää epämiellyttävää urakkaa. Toki on typerää, että koko loppu avautuu vain niille jotka hamstraa jokaisen palkinnon.


Arkham Knightissa Riddler Trophyjen keräys oli omasta mielestäni enemmän tuskaista, kuin edellisissä arkham peleissä. Knigthissa sen hauskuus oli jotenkin pakkopullaa, eikä hauskaa muiden hommien lomassa tekemistä.
Ja vaikka Arkham Knight hyvä peli onkin, niin ei se kokonaisuutenaan yltänyt Asylumin tai cityn tasolle ja se autolla ajamiseen keskittyminen koko pelissä oli omasta mielestäni liikaa.
 
No ei ole kyllä LA Noiren kaltaisen helmen paikka tässä ketjussa. Jos sinulla ei riitä kärsivällisyys pelata peliä kuten kuuluu, niin eihän se pelin vika ole...:confused:

No ihan hyvin voi olla. Muistan kyllä itsekin monta suorastaan raivostuttavaa dialogia ko. pelistä vaikka suurimmilta osin loistava olikin.
 
Tuo on kyl rasittavaa jos dialogi on semmosta mylpyrästä valittemista, eikä voi olla ollenkaa varma, että minkälainen vastaus sieltä omalta hahmolta sit lähtee. Dragon Age Inquisition oli kyl yks tämmönen, että niistä "symboleista" sai ensin vähän arvailla, että mikä reaktio sieltä tulee ja sit sieltä tuli siitä vielä joku ihan over-the-top versio.
 
Binding of Isaac (Rebirth) on saanut hermot savuamaan kerran jos toisenkin. Jos "troll"-enginellä on paha päivä niin pelaamisesta ei tule mitään. Sitten ne challenget, ei saatana mitä paskaa.
 
Tuo on kyl rasittavaa jos dialogi on semmosta mylpyrästä valittemista, eikä voi olla ollenkaa varma, että minkälainen vastaus sieltä omalta hahmolta sit lähtee. Dragon Age Inquisition oli kyl yks tämmönen, että niistä "symboleista" sai ensin vähän arvailla, että mikä reaktio sieltä tulee ja sit sieltä tuli siitä vielä joku ihan over-the-top versio.
Fallout 4 mielestäni pahimmasta päästä.
Änärit netissä oma kryptoniitti, kuppi menny totaalisesti nurin useemman kerran. Seinästä löytyy pari nyrkin kokosta reikää muistona pelihetkistä. :facepalm:
Mulla on raivokohtauksia varten pöytään liimattu pullonkorkki, jossa on terävät reunat ylöspäin. Sitä kun iskee nyrkillä muutaman kerran niin helpottaa ilman, että itselle tai irtaimistolle tulee pahempia vaurioita.
 
Ei varmasti vittumaisin peli, tai edes lähelle sitä, mutta tuli mieleen Call of Duty: World at War. Varsinkin vaikeimmalla Veteran vaikeusasteella. Se kranaattisade, mitä sai tietyissä kentissä niskaansa, hajoitti aikoinaan kasettini pahemman kerran.
 
Ei varmasti vittumaisin peli, tai edes lähelle sitä, mutta tuli mieleen Call of Duty: World at War. Varsinkin vaikeimmalla Veteran vaikeusasteella. Se kranaattisade, mitä sai tietyissä kentissä niskaansa, hajoitti aikoinaan kasettini pahemman kerran.
Hyvin tyypillistä sarjalle, erityisesti puolustustehtävissä jostain syystä kukkulalla ei ole yhtää saksalaista, mutta jos menet bunkkeriin piiloon niin lentää sinne äkkiä 3-4 kranaattia ja sen seittemäntoista lentopommia. Oli kyl raivostuttavia pelejä vaikeimmilla vaikeusasteilla tuo ykönen ja kakonen aikanaan. Varsinki ykönen ku ei ollu regen healthia ja parissa kentässä piti lopulta mennä vaan piiloon että selvis tasosta(pavlovin talo ja kurskin juna-asema.
 
Escape From Tarkov...
Se hetki kun olet kerännyt hyvän lootin reppuun ja olet poistumassa kerrankin onnistuneesta raidista. 2,5s aikaa. Scavi(botti) heittää äänettömän kranun jalkoihin....

Näppis ja hiirihän siinä kärsii
 
Viimeksi muokattu:
Vaikea pelit omasta mielestä ei ole niitä vittumaisia. Joissakin vanhoissa Need for speed peleissä oleva "kuminauha" kyllä vitutti.
 
Vaikea pelit omasta mielestä ei ole niitä vittumaisia. Joissakin vanhoissa Need for speed peleissä oleva "kuminauha" kyllä vitutti.

Ei ne nykyisissäkään ole kovin ihmeellisiä tekoälykuskeja. Kokeile vaikkapa Forza motorsport sarjaa. Hienoja autopelejä, mutta voi helevetti kun tekoälylle annetaan mitä ihmeellisimpiä etuja pelaajaan nähden mitä vaikeammaksi säädät tekoälyä / peliä.
 
Vaikea pelit omasta mielestä ei ole niitä vittumaisia. Joissakin vanhoissa Need for speed peleissä oleva "kuminauha" kyllä vitutti.
Tähän pitää yhtyä ei välttämättä pelkässä need for speedissä mutta yleisesti. VOisit ottaa hyvän kaulan esim GTA:ssa mutta tokavikassa mutkassa ajat seinään niin vastustaja onkin edessä.
 
Viimeksi muokattu:
Nuo kuminauhakisat on kyl vittumaisia, toisaalta ne joskus suosii pelaajaakin, vastustaja jää hidastelee nii kauan että saat kiinni. Meno vtun leffa, jossa jäädään 10km jälkee, otetaa hetkessä kiinni ja sit ohi ei kuitenkaa päästä, koska vaihteita on 200 ja kaasua voi painaa loputtomasti jos vaa jaksaa.

17lj1xuytqaihjpg.jpg
 
Silloin peli on vittumainen, jos tekoälylle annetaan liian paljon voimaa tietyissä tilanteissa ja tietyntyylisissä peleissä.
Ylipäätään lähes kaikkien strategia/taktiikkapelien synti. Nosta vaikeustasoa on sama kuin anna vastustajalle lisää rahaa/resursseja yms ja vähennä samalla mitalla niitä itseltä. Ja sit jos vastustajat pelaa eri säännöillä, esim. Total War sarja, missä vastustajan budjetti ei mene koskaa miinukselle -> loputon raha koska vuoron menot otetaan vuoron lopussa ja tulot tulee vuoron alussa, joten vihu käytti kaikki tulonsa vuorossa ostoksiin ja sen jälkeen ei tarvinnut maksaa ylläpitoja joukoistaan.

Toinen ehkä semi vittumainen piirre peleissä on ylipäätään jos vaikeusasteet on luokkaa "Lisää HP vastustajalle, ja vielä lisää, ja vielä enemmän". Pääasiassa lisää vaan pitkästymistä jos joutuu hakkaan vihuja pitempään. Jossain ARPG:ssä joo menee, koska koko idea pyörii sen ympärillä että Susta parempi -> vihusta parempi -> susta parempi - > vihusta parempi. Mut jos jossaki räimintäpelissä pitää ihmisvastustajaa ampua neljästi päähän lähietäisyydeltä nii hohhoijaa.
 
Nuo kuminauhakisat on kyl vittumaisia, toisaalta ne joskus suosii pelaajaakin, vastustaja jää hidastelee nii kauan että saat kiinni. Meno vtun leffa, jossa jäädään 10km jälkee, otetaa hetkessä kiinni ja sit ohi ei kuitenkaa päästä, koska vaihteita on 200 ja kaasua voi painaa loputtomasti jos vaa jaksaa.

17lj1xuytqaihjpg.jpg
Tunnetuin lienee omassa tapauksessani on NFSU.
Toki osittain hyvällä mielellä että kisat aina pysyisivät jännänä loppuun saakka mutta jotain rajaa sentään.

Meinaa justiinsa ennnen vikaa kierrosta maalirajalla taklasin vastustajan tolppaan päin ja sinne jäi pyörimään. Itsekin vedin suht hyvän kierroksen mutta silti niin vain se taklattu alkoi jo perävaloja lähestymään ja onnekseni voitin kisan mutta kun katsoin kierrosaikoja niin tämä juuri viimeistä kierrosta tolpattu AI kuski veti yli 30sek nopeamman kierrosajan kun kukaan meistä muista ja huvikseni otin mapin ylös ja pelin parhaimmaallakaan autolla ja omasta mielestäni täydellisellä suorituksella en päässyt kuin 20sek päähän :btooth:

Siinä pelissä muutenkin tuntui että tehty tahallaan jotenkin niiden vastaantulijoiden autojenkin kanssa:
Kisa muuten meni yleensä todella hyvin mutta aina se puoli kierrosta ennen maalia niin alkoi niitä kolareita sattuu.

Onneksi NFSU2 korjasi tuon.
 
Erittäin paljon V-käyrää nostattanut peli oli GTA IV:n viimeinen tehtävä, jossa tallennuspisteitä oli liian harvassa.
 
Tämä useasti mainittu kuminauha-efekti koetteli myös titaanista kasettiani monet kerrat ja peli joka tuosta on jäänyt mieleen on Need for Speed Underground. Tuo keksintö oli kyllä silkkaa vittuilua pelaajaa kohtaan.
 
Fallout 4 mielestäni pahimmasta päästä.

Mulla on raivokohtauksia varten pöytään liimattu pullonkorkki, jossa on terävät reunat ylöspäin. Sitä kun iskee nyrkillä muutaman kerran niin helpottaa ilman, että itselle tai irtaimistolle tulee pahempia vaurioita.

Toisaalta loistava peli harjoitella tunteiden hallintaa. 5-0 turpaan, niin käännät negatiivisen positiiviseksi:tup:

Ei: änäristä siis kyse
 
Kyllä se on tuo Overwatch.

Ranked on Plat/Diamondissa täyttä paskaa, jokaiseen matsiin mahtuu vähintään yksi besserwisser joka ei pidä suutaan kiinni, ja kaksi mutea jotka eivät kommunikoi laisinkaan. Quick play on täyttä paskaa ja siellä näkee näitä 4dps comppeja ja jos kehtaakin ehdottaa swappia, vastaukseksi saa "lol this is QP".

PUBG tulee toisen. Pelin alussa oleva lagi on toki edelleen raivostuttavaa, ja hitregi täyttä paskaa ihan Battlefield-veteraaninkin näkökulmasta. Liikkuvuus on ihan helvetin kömpelöä ja vaulting turha feature, mutta kaveriporukassa tämä on edelleen helvetin hauskaa pelattavaa.
 
Muistan kun Need for Speed Most Wanted (sen 2005) viimeinen vastus aiheutti "lievää" ärsytystä. Viimeisen achievementin sai jo ennen tuota vikaa bossia niin taisi jäädä lopulta se pelaamatta kun kaikki achievementit sai :lol:
 
Itse tykkäsin tuosta Alienista mutta oli se kyllä ärsyttävää ja typerää kun Alieni pysyi samassa huoneessa kuin pelaaja juuri niin kauan kunnes pääsi itse toiseen huoneeseen ja sitten se taas partioi siellä.

Tekisi mieli joskus pelata uudestaan tuon modin kanssa mutta tuleeko tuosta pelistä sitten liian helppo koska tuo alus on aika iso ja eihän siihen välttämättä edes törmää?

No ilman modejahan tuo toimii mun mielestä niin, että tietyissä kohdissa peliä se alien pyörii pelaajan lähellä, mutta muulloin se menee aika randomina. En ole varma, onko kohtia, joissa alien ei edes voi tulla samaan tilaan pelaajan kanssa.

Tuo modi poistaa nuo "rajoitukset" ja sen ansiosta nuo tietyt kohdat saattavat helpittua, mutta sitten taas alien voi yllättää missä kohdassa peliä vaan.
 
No ilman modejahan tuo toimii mun mielestä niin, että tietyissä kohdissa peliä se alien pyörii pelaajan lähellä, mutta muulloin se menee aika randomina. En ole varma, onko kohtia, joissa alien ei edes voi tulla samaan tilaan pelaajan kanssa.

Tuo modi poistaa nuo "rajoitukset" ja sen ansiosta nuo tietyt kohdat saattavat helpittua, mutta sitten taas alien voi yllättää missä kohdassa peliä vaan.
Pelin alussa oli ehkä kohtia joissa alien ei voinut tulla(ensi-ilmestymisen jälkeen), ja toisaalta joissakin kohdissa missä oli nämä droidit toimi selvästi vihollisena. Muuten kyllä tuntu pitkälti, että semmosta turvallista paikkaa ei älyttömänä ollut, joskin esiintyvyys oli paikka paikoin suurempi tietyillä alueilla. Tämä siis todettu Easylla jossa pelaajan toimilla on enemmän merkitystä sille onko Alien paikalla vai ei(aika usein sen revolverilla sai paikalle).

Tuota voinee pitää jossain määrin keinotekoisena ratkaisuna, mutta omasta mielestä tuo droidien ja alieneiden kanssa tasapainoilu oli yks syy sille miks pelin pituus ei itteä haitannut.
 
Life is Strange.

Paras peli (prequeleineen) ikinä joka on ikinä julkaistu, mutta tahtoisin vaan lisää, lisää ja lisää.

Ihan oikeasti. Tahtoo lisää LiS:iä..
Ihanan ärsyttävä! Ja tosta voi kyl joutua aika syviin oikeassa mielentilassa..
 
Binding of Isaac (Rebirth) on saanut hermot savuamaan kerran jos toisenkin. Jos "troll"-enginellä on paha päivä niin pelaamisesta ei tule mitään. Sitten ne challenget, ei saatana mitä paskaa.

Justiin sain Afterbirth+ kaikki post-it notet täyteen. Kaikki challenget vedetty läpi, enää pitäis kymmenkunta achievementia kerätä, osa näistä on "löydä loput esineet". Kyllähän tuon läpi vetää sanotaan 80% kerroista ellei pelaa aivan paskasti. Rebirth oli vieläpä aika huonosti tasapainossa tuon suhteen, sen sai melko helposti "rikottua" vs. Afterbirth ja Afterbirth+.
 
Tulipas pelattua PS4:n The Last Guardian. Loistava ja tunnelmallinen peli, jonka päähahmot on mieleenpainuva Griffonia muistuttava söpö hirviö ja pikkupoika. Mutta hitto vie voi peli olla omassa ärsyttävyydessään huippua.
Ensinnäkin, se tuskainen kamera, joka moneen otteeseen ja monessa muussakin pelissä tappelee pelaajaa vastaan. Erikoista hommassa on se, että pelihahmo hyppii roikkuessaan vaikkapa ketjusta kamerakulmasta riippuen johonkin suuntaan.
Se hiton pikkumuksu ottaa itsekseen kiinni jostain ja tekee omiaan, vaikka sitä miten yrittää saada ohjattua.
Tricon, se griffoni, komentaminen ei todellakaan ole niin suorasukaista kuin luulisi. Trico kun miettii hyvinkin pitkään mitä pelaaja haluaa, ja monesti se menee itsekseen eteenpäin jättäen pelaajan miettimään itsekseen.
Omituisinta on miten hitosti peli vaatii tehoja pelikonsolilta. Melkein alussa jo huomaa pelin tahmaavan aika pahasti ja sekin hankaloittaa jo muutenkin hieman tahmealta tuntuvia kontrolleita. Pelin loppupuoli oli hieman liian toimintapainoteista menoa.
Kyllä silti suosittelen pelaamaan Last Guardiania.
 
Nostellaas tällainen ketju pinnalle. Ihan vaan että pääsee kommentoimaan epicin ilmaispelejen Dragon Age Inquisitionia. Voi herranjumala mitä paskaa taistelumekaniikkojen ja kontrollien osalta. Ensin tuplatikarein tastelumekaniikan ollessa, että puskemaan vaan vihujen päälle hiiren nappi pohjassa, eikä mitään muuta. Eihän sellaista voi jaksaa. No seuraava yritys että eihän voi tällaista olla, niin otetaan jouskari seuraavaksi yritykseksi. Vähän parempi kun ei tarvi niinkuin leluautolla puskea niitä vihuja kohti, mutta muuten samaa paskaa. Molemmissa älytön, että kun kääntää hiiren nappi pohjassa kameraa, niin varsinainen kursori ei liiku mukana, niin jatkuvasti tilanteita, että hiiri meinaa pudota pöydältä, jos ei hyppyytä sitä. Ei perkule ja googleen katsomaan että onko asialle mitään tehtävissä. Sieltä sitten löytyi että kyllä, key bindingeistä toggle mouse look, jota ei tietenkään voinut olla defaultina missään, vaan googlesta etsittävä miten pelin saa edes lähelle pelikelpoiseksi. Vain lähelle, kun sitä paskaahan se ei poista, että ne taiselut vain sitä, että pidetään hiiren nappia pohjassa. VMP.
 
XCOM ja todennäköisyydet. Juokset parhaalla sotilaalla alienin naamalle ja ammut haulikolla piippu otuksen leukaa vasten kiinni, osumatodennäköisyys 95 %. Sotilas saa paskahalvauksen ja ampuu taivaalle, alien vuorollaan kostaa tappamalla sotilaan.

Kumpaakin uutta XCOM:ia tullut pelattua kymmeniä tunteja, mutta kumpaakaan en ole koskaan päässyt läpi kun aina jossain vaiheessa peli päättää, että nyt laitetaan äijää pinoon.
XCOMeissa on ollut vaihtelevaa ja huonosti kommunikoitua se mitä nämä prosenttiluvut tarkoittavat. Muistaakseni jossakin pelissä 100%-laakinkin saattoi vihu vielä väistää kokonaan jollain dodge-rollilla. Ja sitten toisaalta helpommilla vaikeustasoilla numerot saattoivat olla oikeasti parempia, kuin pelaajalle näkyvät.
 
XCOMeissa on ollut vaihtelevaa ja huonosti kommunikoitua se mitä nämä prosenttiluvut tarkoittavat. Muistaakseni jossakin pelissä 100%-laakinkin saattoi vihu vielä väistää kokonaan jollain dodge-rollilla. Ja sitten toisaalta helpommilla vaikeustasoilla numerot saattoivat olla oikeasti parempia, kuin pelaajalle näkyvät.

Joo noista prosenteista ei kyllä osaa sanoa mitään. Joskus yrittää ampua jotain kiven takana olevaa mutonia, niin 60-80 prosenteilla koko joukkue ampuu ohi, ja joskus taas menee ihan toisinpäin. Juuri pelasin long warin codex brain tehtävän, jossa tuli heti ens alkuun 14 vihua yhtäaikaa kärmeitä ja mutoneita ja mechejä ja chryssalideja ja muita. Aivan varma, että nyt tulee turpiin. No ensin kranu, ja omat saa overwatcheilla ammuttua vihuista neljä, sitten sai 70 ja 33 prosenteilla vihuilta 2 mechiä haltuun, jonka jälkeen loput vihut keskittyivät ampumaan vain niitä, ja omalla porukalla sai pudotettua joka ikisen ilman että yksikään oma olisi haavoittunut.
 
Nostellaas tällainen ketju pinnalle. Ihan vaan että pääsee kommentoimaan epicin ilmaispelejen Dragon Age Inquisitionia. Voi herranjumala mitä paskaa taistelumekaniikkojen ja kontrollien osalta. Ensin tuplatikarein tastelumekaniikan ollessa, että puskemaan vaan vihujen päälle hiiren nappi pohjassa, eikä mitään muuta. Eihän sellaista voi jaksaa. No seuraava yritys että eihän voi tällaista olla, niin otetaan jouskari seuraavaksi yritykseksi. Vähän parempi kun ei tarvi niinkuin leluautolla puskea niitä vihuja kohti, mutta muuten samaa paskaa. Molemmissa älytön, että kun kääntää hiiren nappi pohjassa kameraa, niin varsinainen kursori ei liiku mukana, niin jatkuvasti tilanteita, että hiiri meinaa pudota pöydältä, jos ei hyppyytä sitä. Ei perkule ja googleen katsomaan että onko asialle mitään tehtävissä. Sieltä sitten löytyi että kyllä, key bindingeistä toggle mouse look, jota ei tietenkään voinut olla defaultina missään, vaan googlesta etsittävä miten pelin saa edes lähelle pelikelpoiseksi. Vain lähelle, kun sitä paskaahan se ei poista, että ne taiselut vain sitä, että pidetään hiiren nappia pohjassa. VMP.

Itekkin tuota peliä jatkoin kun tuli tuo goty versio tosiaan epicistä, aikoinaan pelin pelannu ps4:llä. Ei tuota vaan pysty pelaamaan hiiri+näppis, selvästi näkee että ohjaimelle tehty ja optimoitu. Piti sitten itekkin kaivella vanha x360 ohjain naftaliinista, peli kun ei suostu toimimaan millään muulla ohjaimella edes. Kaikenkaikkiaan hirveä pc porttaus, pelin muiden ongelmien lisäksi, mutta pelin julkaisu aika taisi olla melkein siinä huonoimmassa pc-porttien aikakaudessa joten ei pitäisi sen puolesta yllättää.
 
Red Dead Redemption 2. Kaikki tässä todella kankeaa ja pelaaminen tuntui tympeältä.
Vähän vanha kommentti, mutta tuli haulla vastaan.

Uskalsin ostaa RDR2 tarjouksesta koska hehkutus pelin ympärillä on ollut kova. Muutaman tunnin pelailin ja on kyllä aivan uskomattoman tympeä peli. Pelimekaniikka on jotenkin todella kankea ja ärsyttävä. Nyt lähinnä harmittaa, että tuli tämäkin ostettua.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 720
Viestejä
4 494 031
Jäsenet
74 285
Uusin jäsen
ImPetriiZ

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom