Arcticilta uusi korkealaatuinen MX-7-lämpötahna

NeliYgönen

Ylläpidon jäsen
1765894066645.png

Arctic on julkaissut suosittuun MX-lämpötahnasarjaansa uuden MX-7:n. Yhtiö kertoo tahnan käyvän perinteisesti prosessorin lämmönlevittäjän päälle sekä myös näytönohjaimiin, kannettaviin ja pelikonsoleihin. MX-7:ää ei suositella koostumuksensa vuoksi levitettävän lastalla.

Lähde: Sähköpostitiedote

Viimeksi muokattu:
Enpä tiedä, onko se erityistä harrastuneisuutta, jos näytönohjaimeen vaihtaa tahnat. Ja tämä lupaa, että ei pumppaudu pois. Minulla olisi juuri RX 6600 tätä varten, mutta siihen voisi myös laittaa ihmeainetta (PTM7950).

Nykyään tosin itse vaihdan tahnat vaan, jos takuu ei ole voimassa (tai erikseen pyydetään). RX 6600 taisi takuu loppua kesällä. Omissa koneissa (CPU:n kanssa) käyttelen vielä MX-4:sta - ja se toimii täydellisesti, kunhan ei Inteliä laita :D

Viimeksi muokattu:
Enpä tiedä, onko se erityistä harrastuneisuutta, jos näytönohjaimeen vaihtaa tahnat.
Hups, tuotahan siinä lähinnä taidettiin tarkoittaa, itse mietin kirjoittaessa prossun lämmönlevittäjän pois repimistä :D Korjailtu.
Kyllä minä kehtaisin väittää että on erityistä harrastuneisuutta jos vaihtaa näyttikseen tahnat.

Taidan tilata Datatronicilta testiin. Kaikki omat lämpötahnatuubit on avattu jo vuosia sitten ja prossun lämmöt tuntuvat nousseen, vaikka laitoin hiljattain "uudet" MX-6 tahnat.

Kyllä minä kehtaisin väittää että on erityistä harrastuneisuutta jos vaihtaa näyttikseen tahnat.

Kai se sitten nykyään on, mutta viime vuosikymmenellä vaihdoin suunnilleen jokaiseen ostamaani käytettyyn näytönohjaimeen tahnat. Ja jäi sellainen kuva, että "kaikki tekee tätä". Tietenkin, tällä foorumilla voi olla monta henkilöä, jotka näin tekee - ja olemme keskittyneet tänne.

Sitten, kun meni ensimmäistä kertaa 500€+ näytönohjaimeen (GTX 1080) , niin tahnojen vaihto takuuaikana loppui. Käytettyihin vaihdan vieläkin. En oikeasti koe olevani vähemmistönä tässä.

Juu, en ole näyttikseen koskaan, vaikka vuosien varrella moneen kertaan prossuun. Itsellä näyttikset vaan aina toimineet.

Jos näyttistä käyttää yli 3 vuotta, niin kyllä sen tahnat alkaa heikentymään, oli merkki mikä tahansa. Takuun mentyä GTX 1080:sta, vaihdoin tahnat ja lämmöt laski yli 10C.

Onkohan tämä sellaista että saa jopa helposti tuubista ulos ja tehtyä se kuuluisa x prossun päälle? MX-6 on niin jämäkkää tököttiä että puolet puristetusta tavarasta jäi sen tuubin reunoihin sen sijaan että olisi mennyt prossun päälle.

Heidän aiempi MX-4 on ollut vuosikaudet luotettava tuote prosessoreiden kanssa. :geek: Näytönohjaimen tahnojen vaihdossa itseä ärsyttää ne lämpötyynyt jos nekin joutuu samalla vaihtamaan tai meni rikki purku vaiheessa sekä tietty riippuen kortista niin hirveä purkaminen, että pääsee koko hommaa tekemään. Vielä joskus kun vaihteli näytönohjaimiin tehokkaampia ja/tai hiljaisempia coolereita, niin silloin toki tuli vaihdeltua niitä tahnojakin.

Jos näyttistä käyttää yli 3 vuotta, niin kyllä sen tahnat alkaa heikentymään, oli merkki mikä tahansa. Takuun mentyä GTX 1080:sta, vaihdoin tahnat ja lämmöt laski yli 10C.
Mä vaihdoin oman 1080:n tahnat jo melko uutena Kryonauttiin ja lämmöt laski yli 10C. Tökötit mitä siihen aikaan pruukattiin tehtailla käyttää, olivat yksinkertasesti paskoja.
Nykyään noihin kiinnitetään paljon enemmän huomiota, etenkin 7900XTX-katastrofin jälkeen.

Voisi kyl tilata MX-7 kokeeksi, jos keksin jotain käyttöä. Vielä taitaa olla uusi MX-6 tuubikin korkkaamatta..

Mutta onko tämä parempaa kuin Noctuan tahnat.

Eiköhän, Noctuan tahna ei ole mitään ihmeainetta

Toki ero on sitten jotakuinkin 2 astetta, eli onko käytännössä mitään eroa niin no niin...

Näyttiksen tahnoja vaihto ei varmaan ole "erityistä harrastaneisuutta" sellainen porukan keskuudessa, joka käyttää pitkälti yli puoli vuosikymmentä samaa näyttistä. Muilla on. Usein näyttiksen vaihto varmaan tapahtuu just kun "kone alkaa tilttailemaan mystisesti" kun jäähy kierossa menettänyt kontaktia + tahnat kuivunut tai pumppaantunut ulos

Mä sanoisin, että tahnojen vaihto näyttikseen osoittaa harrastuneisuutta. Mitään erityistä se ei kyllä todellakaan ole.

Mä vaihdoin oman 1080:n tahnat jo melko uutena Kryonauttiin ja lämmöt laski yli 10C. Tökötit mitä siihen aikaan pruukattiin tehtailla käyttää, olivat yksinkertasesti paskoja.
Nykyään noihin kiinnitetään paljon enemmän huomiota, etenkin 7900XTX-katastrofin jälkeen.

Voisi kyl tilata MX-7 kokeeksi, jos keksin jotain käyttöä. Vielä taitaa olla uusi MX-6 tuubikin korkkaamatta..

Itse olen aiemmin tänä vuonna tuutannut MX-6:ää pakettikoneesta otettuun (ja täällä minulle myytyyn) RTX 3050:een. Ei ole vaan "ennen" -lukuja, mutta tässäkin veikkaan, että lämmöt laski sen 10-15C. Siellä oli tahnat sisällä kovettuneet tällä kertaa, niin ne melkein mureni pois.. Nähtävästi HP:n pakettikoneesta on kysymys ja itse vaan ostin sen näytönohjaimen.

--

Ei millään pahalla ketään kohtaan, mutta jos ostelee käytettyjä näytönohjaimia tai käyttää omaansa pitkään, niin tahnanvaihto on niin perustoimenpide, että kaikkien pitäisi se tehdä.

--

..ja about tuossa ensimmäisten RTX-sarjojen aikaan alkoi nuo tahnat pumppaamaan sieltä sisältä pois. Sitten tuli lyhytikäinen MX-5, joka ei ollut kovin hyvä. Sitten tuli MX-6, josta on vain vähän kokemusta - ja nyt tämä MX-7. Taidan unohtaa tuon PTM-ihmeaineen ja ostaa MX-7:aa.

Kyllä se on hyvin pitkälti erityistä harrastuneisuutta. Täällä forumi kuplassa elävänä vain tahtoo asiat hämärtyä nuiden osalta.
Kai se sitten nykyään on, mutta viime vuosikymmenellä vaihdoin suunnilleen jokaiseen ostamaani käytettyyn näytönohjaimeen tahnat. Ja jäi sellainen kuva, että "kaikki tekee tätä". Tietenkin, tällä foorumilla voi olla monta henkilöä, jotka näin tekee - ja olemme keskittyneet tänne.

Sitten, kun meni ensimmäistä kertaa 500€+ näytönohjaimeen (GTX 1080) , niin tahnojen vaihto takuuaikana loppui. Käytettyihin vaihdan vieläkin. En oikeasti koe olevani vähemmistönä tässä.
Sanoisin että on erityistä harrastuneisuutta vaihtaa näyttikseen tahnat. Sanoisin jopa että on erityistä harrastuneisuutta edes vaihtaa tietskariinsa näytönohjain, saati ostaa se käytettynä tahi tietää, mitä on tahnat.

Mä oon puuhastellut tietskareiden kanssa enemmän tai vähemmän lapsesta asti. Oon kasannut omat tietskarini jostain teinistä asti, vaihdellut osia sekä ostanut ja myynyt niitä käytettynä. Oon myös ostanut ja kasannut osia ja tietskareita kavereille sekä toimin useammalle jonkinlaisena IT -tukena mutta en oo koskaan vaihtanut näyttiksen tahnoja. Nuo kaverit ei tajua tietskareista tuon taivaallista, kunhan tykkäävät pelata - mutta hekin ovat harrastuneempia kuin tyyliin 90% mun tuntemista ihmisistä, joille taas tietokone on asia, joka ostetaan jostain Gigantista tai Powerista, koska sitä tarvitaan syystä X. Todennäköiseti joku ylihintainen paska, jota sitten käytetään kunnes syystä Y ostetaan seuraava ja käytetään sitä.

Viimeksi muokattu:
Mä oon puuhastellut tietskareiden kanssa enemmän tai vähemmän lapsesta asti. Oon kasannut omat tietskarini jostain teinistä asti, vaihdellut osia sekä ostanut ja myynyt niitä käytettynä.
Sama juttu, ekat PC-rassaamiset ajoittuu jonnekin 90-luvun puolivälin tienoille. C64:n jonkun irronneen joystick-portin pinnin taisin tinata ennen teini-iän saavutamista. Koneet kasaan itse, ostan komponentteina jne. Muistelen että yhden näytönohjaimen orggisjäähyn korvasin Arcticin versiolla, ja toisen käytin pari kertaa irti (ja muistaakseni toisella kertaa niistä vaihdoin tahnat).

Näytönohjaimen harvoista tahnojen vaihdoista huolimatta oon oman pääni sisällä kategorisoinut itseni aina keskimääräistä vähän raskaampaan harrastajakategoriaan.

Sanoisin että on erityistä harrastuneisuutta vaihtaa näyttikseen tahnat. Sanoisin jopa että on erityistä harrastuneisuutta edes vaihtaa tietskariinsa näytönohjain, saati ostaa se käytettynä tahi tietää, mitä on tahnat.

Mä oon puuhastellut tietskareiden kanssa enemmän tai vähemmän lapsesta asti. Oon kasannut omat tietskarini jostain teinistä asti, vaihdellut osia sekä ostanut ja myynyt niitä käytettynä. Oon myös ostanut ja kasannut osia ja tietskareita kavereille sekä toimin useammalle jonkinlaisena IT -tukena mutta en oo koskaan vaihtanut näyttiksen tahnoja. Nuo kaverit ei tajua tietskareista tuon taivaallista, kunhan tykkäävät pelata - mutta hekin ovat harrastuneempia kuin tyyliin 90% mun tuntemista ihmisistä, joille taas tietokone on asia, joka ostetaan jostain Gigantista tai Powerista, koska sitä tarvitaan syystä X. Todennäköiseti joku ylihintainen paska, jota sitten käytetään kunnes syystä Y ostetaan seuraava ja käytetään sitä.

Sama juttu. Datanomin paperit löytyy yli 10v takaa ja koneiden kanssa enemmän värkätty 15 vuotta, lähtien ensimmäisestä omasta koneesta. Täällä myös tutuille kasattu varmaan 10 konetta ainakin, mutta siitä huolimatta en ole koskaan vaihtanut itselleni tai muille näyttiksen tahnoja. Että on sitä näinkin. Eniten asiassa arveluttaa se virransyötön ja muistien lämpötyynyjen kanssa puljaaminen. Pitäisi selvittää että miten paksuja ja kuinka monta jne.

Sama juttu. Datanomin paperit löytyy yli 10v takaa ja koneiden kanssa enemmän värkätty 15 vuotta, lähtien ensimmäisestä omasta koneesta. Täällä myös tutuille kasattu varmaan 10 konetta ainakin, mutta siitä huolimatta en ole koskaan vaihtanut itselleni tai muille näyttiksen tahnoja. Että on sitä näinkin. Eniten asiassa arveluttaa se virransyötön ja muistien lämpötyynyjen kanssa puljaaminen. Pitäisi selvittää että miten paksuja ja kuinka monta jne.
laittaa puttya nykyaikaisesti ja ei tarvitse miettiä, pienet nokareet eikä sellain kuten redditissä, että koko kortti tahmassa kun aukaisee :kahvi:

Statistiikka

Viestiketjuista
295 406
Jäsenet
80 885
Uusin jäsen
Meikäministeri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom