Arctic julkaisi P Pro -sarjan tuulettimet

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
arctic-p12-pro-p12-pro-a-rgb-20250705.jpg

Jäähdytystuotteisiin erikoistunut saksalainen Arctic on laajentanut tuuletinvalikoimaansa uusilla P Pro -sarjan malleilla. Tuulettimet itsessään ovat tuttuja jo yhtiön uusimman sukupolven Liquid Freezer III -sarjan AIO-coolereista, mutta ne eivät ole aiemmin olleet saatavilla erikseen ostettuina.

Arctic P12 Pro on 120 mm:n PWM-ohjattu tuuletin, joka on suunniteltu tuottamaan korkea staattinen paine huolimatta esteistä, kuten jäähdyttimen tiheät jäähdytinrivastot. Sen tuulettimen lavat ovat yhteydessä ulkokehään, mikä mahdollistaa vaivaisen 0,855 mm:n raon kehän ja rungon välillä. Nestelaakeroinnin kaverina käytetään normaalia pidempää vartta, mikä parantaa paineen jakautumista laakereille ja vähentää värinöitä. Tuulettimet ovat 30 mm paksuja.

P12 Pro -mallit toimivat 600-3600 RPM:n alueella PWM-ohjattuina. Alle 5 %:n PWM-signaalilla tuuletin pysähtyy. Se tuottaa 77 CFM:n ilmavirran ja 6,9 mmH2O:n staattisen paineen.

Ensimmäisenä saataville tulevat musta P12 Pro -perusmalli, viiden tuulettimen pakettina myytävä P12 Pro PST, jonka mukana tulee tuuletinten ketjuttamisen mahdollistava PWM-kaapeli, ja parhaan pelisuorituskyvyn takaava valaistu A-RGB-versio. P12 Pro A-RGB-versiossa runko on musta ja tuulettimen lavat läpikuultavia. Sen A-RGB-ohjattavat LEDit sijaitsevat moottorin vieressä.

Arctic P12 Pro on hinnoiteltu 16,49 euroon, viiden tuulettimen P12 Pro PST -paketti 39,49 euroon ja A-RGB-versio 19,99 euroon. Tuulettimista on kuitenkin julkaisun kunniaksi alennuskampanja, joka on voimassa ainakin Arcticin omissa virtuaalimyymälöissä eBayssa ja useissa Euroopan Amazoneista. Kampanjan aikana P12 Pron hinta on 7,99 euroa, P12 Pro PST -paketin 27,49 euroa ja A-RGB-version 11,99 euroa.

Myöhemmin saataville tulevat vielä P12 Pro PST, PST (White), PST CO, A-RGB 3-pack, A-RGB (White) ja A-RGB (White) 3-pack, sekä P14 Pro -versiot kaikista samoista malleista. Niiden aikataulusta ei ole kerrottu vielä tarkemmin.

Lähde: Lehdistötiedote (Sähköposti)

Viimeksi muokattu:
Proshopissa ja Datatronicilla näytti olevan noita jo saatavilla, Proshopissa vähän halvemmalla.

Peruin yhden tilauksen Proshopille, tein saman uudestaan ja pistin tuulettimet mukaan :)
Hyvään aikaan tuli tämä ilmoitus, kun nyt sain käytännössä ilmaiset postikulut. Tosin tilaukseni odottaa vieläkin tuotteita ja varmaan menetin paikkani jonossa.. Tulee sitten joskus.

Voisi ostaa niin voisi laittaa vakioiden tilalle III 360:een. Tosin en oikein ymmärtänyt tuossa että eikö tuota yksittäin myytävää(3:han itse tarvitsisin jos 360:een) voi ketjuttaa? Eli eroaako siltä osin niistä mitä jäähyssä vakiona?

Voisi ostaa niin voisi laittaa vakioiden tilalle III 360:een. Tosin en oikein ymmärtänyt tuossa että eikö tuota yksittäin myytävää(3:han itse tarvitsisin jos 360:een) voi ketjuttaa? Eli eroaako siltä osin niistä mitä jäähyssä vakiona?
Uutiseen päivitetty "uusimman sukupolven", mikä vissiin on sama kuin Liquid Freezer III 360 Pro.

Itse kysymykseesi, sulla on 3x P12 PWM (200—1800 rpm, 56.30 cfm, 2.20 mmH2O), eli teoriassa pitäisi olla aika iso ero. Voisikohan siinä hyödyntää alkuperäistä kaapelointia?

Vain PST-malleja pystyy ketjuttamaan ja nyt noita ei tullut vielä yksittäismyyntiin ilmeisesti.

Tuollainen 5-pack täytyy laittaa tilaukseen kyllä itse, sen verran halpa.

Hinta laatu suhteltaan varman taas hyvä valinta ja parasta on tuo ketjutusmahdollisus mitä edes 30€ malleissa löydy kun satunnaisesti.

Vain PST-malleja pystyy ketjuttamaan ja nyt noita ei tullut vielä yksittäismyyntiin ilmeisesti.

Tuollainen 5-pack täytyy laittaa tilaukseen kyllä itse, sen verran halpa.
Proshopin tai Datatronicin tuotelistauksissa (linkit täällä yhdessä viestissä) ei näy noita johdotuksia. Onkotah tuo ketjutus ainoastaan pwm-ohjaukselle ja virralle, vai meneekö saman ketjutuksen kautta myös valaistus tuulettimelta toiselle? Omassa kotelossa valaistusliitännät loppu kun jokainen kolmesta tuulettimesta on erikseen kiinni ohjauspaneelissa. Valaistuksen ketjutus tuulettimelta toiselle ois aika bueno, saisi keulan valaistuksen yhteen nippuun, ja vapautuvaan liitäntään sitten näytönohjaimen valaistuksen...

Proshopin tai Datatronicin tuotelistauksissa (linkit täällä yhdessä viestissä) ei näy noita johdotuksia. Onkotah tuo ketjutus ainoastaan pwm-ohjaukselle ja virralle, vai meneekö saman ketjutuksen kautta myös valaistus tuulettimelta toiselle? Omassa kotelossa valaistusliitännät loppu kun jokainen kolmesta tuulettimesta on erikseen kiinni ohjauspaneelissa. Valaistuksen ketjutus tuulettimelta toiselle ois aika bueno, saisi keulan valaistuksen yhteen nippuun, ja vapautuvaan liitäntään sitten näytönohjaimen valaistuksen...
ainakin arcticin tuotesivujen mukaan pitäisi olla molemmat ketjutettavissa.

Näissä (tai ainakin minun Liquid Freezer III Pro:n mukana tulleissa) on sitten aika ärsyttävä moottoriääni tai resonanssi joka kuuluu ennen kuin ilmavirta alkaa suhisemaan.

Näissä (tai ainakin minun Liquid Freezer III Pro:n mukana tulleissa) on sitten aika ärsyttävä moottoriääni tai resonanssi joka kuuluu ennen kuin ilmavirta alkaa suhisemaan.
Itse testannut P12 ja P14MAX tuulettimet ja kummassakin on vahvana tietyt taajuudet tietyllä nopeudella. P14MAX kanssa piti aika kauan etsiä sopivat nopeudet että miellyttää korvaa ja siltikin jos tarkasti kuuntelee ilman kuulokkeita niin jotain sieltä kuulee.

Jossain kohtaa jos tulee P14 PRO, voisi huvikseen testata onko fiksummat

Jahas, toivottavasti ei kovin ärsyttävä. Itsellä Liquid Freezer III Pro tuossa vieressä odottamassa asennusta.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
281 555
Jäsenet
78 251
Uusin jäsen
kop

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom