Applen M1 Macbookit

Mä olen nyt viikon verran käyttänyt 10 vuotta vanhaa MacBookia. Paatuneena viisiinappisen hiiren käyttäjänä aluksi kismitti, ettei tuo Air tajua niistä sivunapeista hevon kukkua. Mutta sitten muistin, että nää Apple-uskovaiset tykkäävät tosta trackpadista gestureineen. Aika nopsaan totuin siihen, että hiirellä naksuttelelut ja trackpadilla scrollaamiset ja back-toiminnot. Eli ainakin toistaiseksi käytän hiirtä sen kanssa rinnakkain. Varmaan aika paljon vielä gestureita opeteltavana, että saa mukamas tehokäyttöön tuon. Mukamas siksi, että tuo konevanhus on ihan puhtaasti olkkarin surffilautana. En mä sillä mitään tuottavaa tee.
Kyllä MacOS tukee kaikkia hiiren nappeja ainakin kaikilla itse kokeilemillani hiirillä. Itse olen bindaillut noihin (keski / peukku)nappeihin niitä samoja asioita mitä teen gestureilla. Exposea ja back / forwardia.
Liekö oikea ketju, mutta kysytään täältä. Hieman olisi kiinnostunut tuosta Applen trackpadista. Onko kellään ollut käytössä? Muutama kysymys siitä
- Onko helppo käyttää?
- Ergonomia vs hiiret?
- "Työteho" verrattuna hiiren käyttöön?
- Kannattaako käyttää sellaisenaan vai hiiren parina?
Eipä tulisi mieleenkään käyttää hiirtä töiden tekoon. Trackpadilla mennään, hiirtä kaipailee vain Exceliin jos koittaa osua pixel-perfect solujen kulmiin, mutta kun tarvitsen kerran vuodessa, niin ei maksa vaivaa pitää hiirtä sitä varten koneeseen kytkettynä.

Pelatessa sitten eri homma - corsairin pelihiiren dongle siirtyy tarvittaessa macbook pro:hon jos joskus sillä jotain pelaa. Esim Factoriota, OpenTTD:tä tai Civiä.
 
Viimeksi muokattu:

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
256 197
Viestejä
4 452 193
Jäsenet
73 672
Uusin jäsen
CommonMark

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom