Apple vs. Android väittely-/vertailu-/vääntöketju

Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 733
" Android ei myy koska olisi hyvä, vaan koska se on halpa. " Olisiko niin, että 90%:lle käyttäjistä se 300€ Pixel 6a tai muu vastaava olisi hyvä? Eli halpa android myy, koska on hyvä ja hintansa arviosta loistavalla hintalaatusuhteella - siinä missä kalliimpi on hirveän huonolla hintalaatusuhteella hyvä.
Riippuu mistä ihmisryhmittymästä (tai kehitysmaasta) yrität hakea ihmisiä joille 300 euron kampe olisi hyvä/mieleinen. Hyvyys ja paremmuus ovat subjektiivisia määreitä, tarkoittaa, että jokaisella on oma polkunsa mitä pitkin kulkea, esittää itselleen kysymykset, vaatimukset ja määreet. Edelleen, halpa Android myy koska se on halpa ja toisaalta kalliimmat anterot eivät ole houkuttelevia monenkaan mielestä koska: eivät erotu ehkä oleellisesti, esim. Android paskoo käyttäjäkokemuksen monen mielestä hintalapusta huolimatta, järjestään tyylittömiä Designeja ja materiaaleja, päivitystuki jne. Eli taas mennään subjektiivisen puolelle mitä kukin arvostaa/vihaa/sietää jne. Myydyimmät puhelimet top 10 on sinänsä mielenkiintoinen työkalu, että se niin selkeästi tuo tämän ilmi. Jos siis joku hakee hyvää hinta-laatusuhdetta ja budjetti on asetettu alle 400 euroon, näiden subjektiivisten määreiden jälkeen kuluttaja tekee ratkaisunsa todennäköisesti tietoisena siitä, että valinta on kompromissi ja lopulta hintalappu on määräävin tekijä kunhan tietyt asiat ovat jollain tasolla.

Miksi häneltä jää kalliimmat laitteet valitsematta? Ei ehkä näe lisäarvoa lisäeuroille, ei ehkä tiedä edes eroista jne. Eli taas kerran, otetaan joku jonka hinta on kipurajan sisällä. Eli edelleen, anterot myyvät koska tarjoavat kamppeita ei niin halukkaille maksajille.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
6 111
Miksi häneltä jää kalliimmat laitteet valitsematta? Ei ehkä näe lisäarvoa lisäeuroille, ei ehkä tiedä edes eroista jne. Eli taas kerran, otetaan joku jonka hinta on kipurajan sisällä. Eli edelleen, anterot myyvät koska tarjoavat kamppeita ei niin halukkaille maksajille.
Ei vaan se 300€:n puhelin on jo hyvä. Päivitystukikin usein väh 4v, jos vähän valkkailee ostaessa.
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 733
Se hyvyys on edelleen subjektiivinen käsite. Toisen hyvä on toiselle paska ja toisinpäin. En kyllä ihan heti näkisi, että lähtisi jostain kolmensadan Antero mukaan vaikka olen ostanut elämäni aikana useita näitä romuja ihan vaan että näkee omin silmin että on etuoikeutettu kun ei tarvitse pakosta käyttää. Kannattaa aina ostaa kamppeita jotka ovat mieluisia, on sitten kyse autoista, puhelimista, tableteissa, tietokoneista, kameroista, konsoleista jne.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 380
Ei ihan heti tulisi mieleen ostaa tonnin iphonea, kun se ei eroa radikaalisti halpis anteroista. Yhtälailla saa somet selattua ja kuvia räpsittyä. Gsm arenasta kurkkasin iphone 14.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
891
itse en ottaisi iPhonea vaikka huomenna notaari tulisi oven taakse ja sanoisi että, sukuni häpeämä ja piilottama fortune 500 tason miljardi omaisuuden kerännyt setäni on kuollut ja hän testamenttaisi koko omaisuutensa minulle.
joka kerta kun on pitänyt iOS puolen laitteita hypistellä, on ollut olo kuin olisi yrittänyt kiivetä rasvattua lyhtypylvästä perse edellä ylöspäin.

juu onhan ne iPhonet nopeita ja sulavia käyttää, mutta ei tälläselle ikänsä pc puolella olleelle tuo iPhonen rajoittunut käyttöjärjestelmä uppoa sitten millään.
 
Liittynyt
27.02.2022
Viestejä
687
Ei ihan heti tulisi mieleen ostaa tonnin iphonea, kun se ei eroa radikaalisti halpis anteroista. Yhtälailla saa somet selattua ja kuvia räpsittyä. Gsm arenasta kurkkasin iphone 14.
Pystyy varmasti, mutta lähes kaikessa saat tinkiä laadusta ja nopeudesta...
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 380
Mitä "halpis anteroa" vertaat iPhoneen? Aiemman viestin perusteella olet ilmeisesti katsonut Gsm arenasta iPhone 14 speksit. Perustuuko väitteesi niihin?
Nämä arvostelur kun lukee eivät erot ole järisyttäviä.


 
Liittynyt
15.11.2021
Viestejä
1 099
Nyt vähän aikaa ollut käytössä iPhone 13 mini. Vaihdoin androidista ihan siksi, että tuo on aikalailla ainoa myynnissä oleva oikeasti vähän pienempikokoinen puhelin, jotain kiinan ihmeitä lukuunottamatta.

Pienen totuttelun jälkeen iOS tuntuu kyllä ihan mukavalta käyttää. En ole omistanut ennen iPhonea, mutta tämä on oikeastaan herättänyt yllättävänkin vähän tunteita. Lähinnä tässä on tullut todettua, että iOS on myös ihan toimiva. Pidän Androidin avoimmuudesta, mutta koska en tee puhelimella mitään kovin ihmeellistä niin tuolla ei ole käytännössä henkilökohtaisesti juurikaan merkitystä.
 
  • Tykkää
Reactions: hmb
Liittynyt
11.11.2021
Viestejä
157
Nämä arvostelur kun lukee eivät erot ole järisyttäviä.


Olisiko erot juuri sen järisyttävämmät vaikka Galaxy S23 ja Pixel 6A:n kohdalla? Tämä on kuitenkin Apple vs. Android, eikä halpa vs. kallis lanka.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
891
Kerrotko missä asiassa iPhonen käyttöjärjestelmä rajoittaa sinua?
Noh alkuun voi sanoa ettei edes raudan puolesta menisi iPhone jatkoon, samasta syystä ettei esimerkiksi Oneplussan tai Googlen laitteet ole myöskään tänne eksyneet, eli tallennustilan laajentamisen puuttumisen takia.
ei se itse laajentamisen puute ole se pääasia, vaan se että saa halutessaan mediat luurista toiseen vain vaihtamalla kortin toiseen luuriin.

ja mitä itse käyttöliittymään ja softaan tulee, itselle riittää jo se ettei PowerAmp Equalizer sovellus ole saatavilla iPhonen rajojen takia. itse olen tykännyt kun tuo pystyy muokkaamaan kuulokeäänen kutakuinkin kaikissa sovelluksissa haluamaani suuntaan.
itse käyttöliittymässä hiertää se typeryys, että esimerkiksi kamera sovelluksen asetukset on tungettu väkisin itse Asetukset sovelluksen taakse. eli ole kamerassa ja huomaa haluavasi vaihtaa jotain asetusta.
poistu kamerasta, avaa asetukset, etsi sieltä jostain kameran asetukset ja tee muutokset.
palaa kameraan ja totea ettei ne olleet mieleen ja palaa kohtaan 1.

mites muuten musiikin ja muiden vastaavien siirto koneelta iPhoneen ja takaisin.
joko riittää pelkästään usb koneen ja iPhonen väliin ja copy paste file explorerin kautta windows puolella, vai vieläkö pitää kantaa iTunes kikkaretta mukana?
ja en siis laske sitä että voisin maksaa Applelle x määrä euroja kuussa iCloudista ja siirtää tiedostot sinne ja sieltä kännyyn ja sama toisinpäin.

ja vieläkö iOS elää mobiilinetin osalta USA aikaa, vai voiko kaikki samat asiat mitä voit tehdä Wifi verkon kautta, tehdä myös 4G/5G verkossa. kuten esimerkiksi järjestelmäpäivitykset tai isot ohjelmalataukset.

ymmärrän että tämä suomen rajattomat mobiilinetit kaikille malli, ei ole kovin laajasti maailmalla ikävä kyllä käytössä. mutta kummasti Android puolella ei tarvitse arvuutella onnistuuko asian x tekeminen, vain koska käytössä on 500mb rajaton 5G yhteys 100mb rajattoman wifi yhteyden sijaan.

toki hammasta purren monen noista yli pääsisi, mutta PowerAmp playerin ja PowerAmp Equalizerin puuttumisen takia olisi kuitenkin kannettava Android luuria musiikkisoittimena. joten ei jatkoon.

niin ja tietty pakkohan sitä on pitää käytössä pinkkiä cursive Comic Sans fonttia. itse asiassa olen katsellut roottauksen perään, jotta voisi puukottaa Å,Ä ja Ö pisteet ja ympyrät pieniksi pinkeiksi sydämiksi. sillä onhan tuo nyt ihan perus vaatimuksena puhelimen ostolle.:love:
 
  • Tykkää
Reactions: hmb
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 021
mites muuten musiikin ja muiden vastaavien siirto koneelta iPhoneen ja takaisin.
joko riittää pelkästään usb koneen ja iPhonen väliin ja copy paste file explorerin kautta windows puolella, vai vieläkö pitää kantaa iTunes kikkaretta mukana?
ja en siis laske sitä että voisin maksaa Applelle x määrä euroja kuussa iCloudista ja siirtää tiedostot sinne ja sieltä kännyyn ja sama toisinpäin.
Onnistuu. omena miehet toki käyttää airdroppia, mille ei oikein vastinetta ole androidille saatu vieläkään, siellä tykätään piuhoista paljon enemmän.

Omassa ystäväpiirissäni en tunne yhtään joka vielä haluaisi kannella mukana jotain mp3sia, toki jotain täysin marginaali musiikkia ei välttämättä löydy suoratoistoista, mutta kyllähän koko musiikkikirjaston mukana kantelu on melko 2000 lukua.

Powerampin ios-kikkareesta, saanee syyttää ohjelman kehittäjää.

ja vieläkö iOS elää mobiilinetin osalta USA aikaa, vai voiko kaikki samat asiat mitä voit tehdä Wifi verkon kautta, tehdä myös 4G/5G verkossa. kuten esimerkiksi järjestelmäpäivitykset tai isot ohjelmalataukset.
Ei tarvitse wifiä.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 369
Noh alkuun voi sanoa ettei edes raudan puolesta menisi iPhone jatkoon, samasta syystä ettei esimerkiksi Oneplussan tai Googlen laitteet ole myöskään tänne eksyneet, eli tallennustilan laajentamisen puuttumisen takia.
ei se itse laajentamisen puute ole se pääasia, vaan se että saa halutessaan mediat luurista toiseen vain vaihtamalla kortin toiseen luuriin.
Tallennustilan laajentamisen puute on ongelma, mutta sitten se ei olekaan ongelma? Mediat on varsin helppo kopioida toiseen puhelimeen. Siihen on erillisiä ohjelmia. Tai sitten voit vaan ottaa koko iPhonesta backupin ja saat sen imagen suoraan uuteen luuriin, jolloin tallessa säilyy niin ohjelmat kuin mediatkin. Näin voit "jatkaa" puhelimen käyttöä kuten vanhassa, vaikka laite vaihtuisikin. Lisäksi nuo SD-kortit ovat aika helppoja korruptoitumaan, joten datan häviämisen riski on suuri.

ja mitä itse käyttöliittymään ja softaan tulee, itselle riittää jo se ettei PowerAmp Equalizer sovellus ole saatavilla iPhonen rajojen takia. itse olen tykännyt kun tuo pystyy muokkaamaan kuulokeäänen kutakuinkin kaikissa sovelluksissa haluamaani suuntaan.
itse käyttöliittymässä hiertää se typeryys, että esimerkiksi kamera sovelluksen asetukset on tungettu väkisin itse Asetukset sovelluksen taakse. eli ole kamerassa ja huomaa haluavasi vaihtaa jotain asetusta.
poistu kamerasta, avaa asetukset, etsi sieltä jostain kameran asetukset ja tee muutokset.
palaa kameraan ja totea ettei ne olleet mieleen ja palaa kohtaan 1.
Kamera-ohjelmassa on kyllä vaikka minkälaiset säädöt suoraan valittavissa. Osaatko antaa esimerkin jostain asetukseta johon en pääse käsiksi suoraan Kamera-ohjelmasta?

mites muuten musiikin ja muiden vastaavien siirto koneelta iPhoneen ja takaisin.
joko riittää pelkästään usb koneen ja iPhonen väliin ja copy paste file explorerin kautta windows puolella, vai vieläkö pitää kantaa iTunes kikkaretta mukana?
ja en siis laske sitä että voisin maksaa Applelle x määrä euroja kuussa iCloudista ja siirtää tiedostot sinne ja sieltä kännyyn ja sama toisinpäin.
Viimeksi taisin siirrellä ihan vain drag'n dropilla musafilejä puhelimeen, niin macOS:ssä kuin Windowsissakin.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 949
Tuossa huomaaa kuinka syvältä ko. putiikki on. Tosin samalla ihaltavaa ja innovatiivistä tulovirtojen suunnitelua.
Valitettavasti tälläiset kikkailut ovat aiheuttaneet jo ajat sitten ,sen että ovat saaneet ikusen bannin Vepaston tiluksille. Hieno firma ja hienot tuotteet , mutta ei minulle.

Edit, olin vastaavinani johonkin viestiin lataustehoista, mutta oliko joku hiton vanha viesti ja nyt tämä viestini tupsahti tänne....olkoot.....vastustan Applea silti, oli asia sitten mikä tahansa :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 529
Onnistuu. omena miehet toki käyttää airdroppia, mille ei oikein vastinetta ole androidille saatu vieläkään, siellä tykätään piuhoista paljon enemmän.
Androidilla vastaavan asian hoitaa lähijakaminen toiminto. Tämä siis ainakin Android laitteiden välisellä jakamiselle.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
891
Androidilla vastaavan asian hoitaa lähijakaminen toiminto. Tämä siis ainakin Android laitteiden välisellä jakamiselle.
Ja vaikka ei nyt automaattisuudellaan ja helppoudellaan pääse airdropin tasolle.
Niin toki myös heille joille tulee nirhaumia tai syyhy, usb kaapeliin koskemisesta.
Niin toki voi esimerkiksi käyttää FTP serveriä koneen ja kännyn välisiin siirtoihin.
Mutta toisin kuin Apple jolla Lightning portti on jämähtänyt sinne usb 2.0 tasolle.
Android puolella on siirrytty usb 3.0 aikaan, joten vaikka meillä menisi ylimääräinen sekunti/kaksi laittaa kaapeli kännyyn.
itse siirto tapahtuu nopeasti ja kätevästi.

en siis ole väittämässä että iOS laitteet olisi täyttä ser-romua, kunhan vain totesin miksi omalta osaltani ei tulisi paljoa käyttöä iPhonelle, ei vaikka uusimman Pro Max mallin isoimmalla muistilla saisin ilmaiseksi käteen.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 154
Pitää varmaan kokeilla uudelleen onnea iphonen kanssa, jos sais luovuttua kahden puhelimen taktiikasta kun firman luuri tuli vanhaksi ja sain tuoreemman kalikan tilalle. Vanha oli iphone 11 ja uusi paria pykälää uudempi 13. Vois vähän säästää rahaa käyttämällä tätä daily driverina kun oma liittymä maksaa kuitenkin noin pari kymppiä kuussa ja tuppaa luurit vaihtumaan noin vuoden välein, ja firmalta saa luurin sekä liittymän 20 euron verotusarvolla kuussa. Sit on toki tämä toinen puoli että työpaikalla osa tiloista on sellaisia ettei omaa luuria saa edes viedä sinne niin kahden luurin (ja liittymän) taktiikka aiheuttaa välillä harmaita hiuksia ja säätöä sekä tavoitettavuusongelmia.

Ensifiilikset uudesta luurista versus vanha on ihan positiiviset. Verrattuna 11 malliin Design on tuotu tälle vuosikymmenelle (tai miten sen ottaa, täähän oikeastaan muistuttaa paljon jopa vanhaa 5S:ää joka on yks mun all time suosikeistani puhelin-designin saralla), ja malli on nyt huomattavasti miellyttävämpi rungon muotoilusta kapeampaan kameraloveen ja suurempaan screen-body ratioon sekä pienempään painoon. Tää hitusen keskiverto android-luureja pienempi koko on itse asiassa ihan miellyttävä näppituntumalta, ja varmasti tämä kulkee esim lenkillä taskussa mukavammin kuin Nothingin Phone(1) jota olen käytellyt viime kesästä saakka, se on nimittäin jo aika halko kokoluokaltaan. Tän 13 koko on just sen verran pienempi, että tää pysyy hyppysissä paremmin ja yhden käden käyttö on useimmiten sujuvaa, toisin kuin 11 kanssa oli. Muuten nyt lyhyen näpyttelyn perusteella luuri tuntuu toimivan ihan jouheasti vaikka rammia onkin aika vaatimattomasti (4GB) nykyiseen luuriin verrattuna.

Käyttiksenä ios on kehittynyt aika paljon edellisestä yhteiselokokeilusta kolme vuotta sitten, joten katsotaan mitä tästä tällä kertaa tulee. Applella on nämä omat tapansa toteuttaa asioita eikä ne mun mielestä monesti ole se paras tapa, mutta ehkä pitää taas antaa tälle mahdollisuus ja katsoa kuinka alkaa sujumaan. Nyt kuitenkin löytyy mm. Widget-tuki sekä järkevä lukitusnäyttö niin pari isoa ongelmaa on korjattu.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
2 507
Ostin ekan Android-puhelimen 2012, ja vikan 2022. Hommasin nyt alesta iPhone 14:n, ja tää on kaikessa huimasti parempi kuin aikaisemmat Android-rävellykset. Oli vaikea uskoa että Apple tekee asiat niin paljon paremmin, kun kaikki dissaa Applea muka paskana. Ostin siis iPhonen kylmiltään, en ole ikinä missään sellaisia käyttänyt, en edes firmojen esittelytiskeillä. Mikä tärkeintä, tässä ei ole Googlea mukana pilaamassa asioita.
 
Liittynyt
03.05.2018
Viestejä
3 187
Ostin ekan Android-puhelimen 2012, ja vikan 2022. Hommasin nyt alesta iPhone 14:n, ja tää on kaikessa huimasti parempi kuin aikaisemmat Android-rävellykset. Oli vaikea uskoa että Apple tekee asiat niin paljon paremmin, kun kaikki dissaa Applea muka paskana. Ostin siis iPhonen kylmiltään, en ole ikinä missään sellaisia käyttänyt, en edes firmojen esittelytiskeillä. Mikä tärkeintä, tässä ei ole Googlea mukana pilaamassa asioita.
Tässä on jotain tuttua. Tein likimain 1:1 saman vaihdon. Tosin on tässä iPhonessa muutama juttu sattunut päästä.
VPN profiilin teko on opnvpn clientille koko rahan edestä mahdotonta, ei vaikeaa vs Android jossa vain valitsit profiili tiedostot/varmenteet äpistä ja sillä hyvä. Taidan koko VPN palvelun tehdä uusiksi jos löytyisi joku iPhone-soveltuva ratkaisu.
HUE widgettejä vastaavaa toimintoa en ole tälle löytänyt. Paskoja ohjeita kyllä, joilla ei saa muuta kuin aikaansa tuhlattua. Olipa joku muukin kommentoinut jälleen yhtä videota ”The most useless video on YouTube.”
Mutta siinäpä ne sitten on omalta osalta.

Jaa mutta melkein unohtui: Apple navigointi on muuten hyvä, mutta CarPlayn kautta haku on surkea. Se jopa näyttää ruudulla edellisiä haettuja osoitteita, mutta ne vain vilahtavat ruudulla ja joudut kirjoittamaan koko katuosoiteen uudestaan hakuun, jotta saat varmasti oikean kaupungin kadun haettua. Ja tässä ei taida olla ruuhka tietoa. En ole sellasta vielä tässä nähnyt.

Ja edittinä: Spotify josku skitsoilee äänen toistamisen kanssa eri bluetooth vehkeisiin. Lähinnä auto/jbl xtreme joissa sekoilua havaittuna.

Editin jälkeinen edit: kamera ottaa jossain paskaformaatissa noi kuvat vakiona iphonessa. se kannattaa nakata asetuksista vittuun ja käyttää "yhteensopivin" muotoa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
393
Mulla vaihtui toissapäivänä vajaan parin vuoden ajan käytössä ollut iPhone 12 mini Pixel 7:ään. Applen puhelimet oli siinä mun osalta ainakin muutamaksi vuodeksi. Päinvastainen kokemus kuin yllä: omaan käyttöön tämä puhdas android on selvästi mukavampi ja parempi käyttää.

Toimiva Face ID sekä airdrop ovat ainoita asioita, joita on ollut ikävä. Toisaalta androidilla on huomattavasti parempi kirjoittaa, ilmoituskeskus on ylivoimainen sekä kaupoissa maksaminen kätevämpää, kun ei plussien ja bonuksien kanssa tarvitse tyytyä MobilePayhin. Tykkään myös, ettei suurinta osaa appien säädöistä tehdä asetusten kautta. Monissa asioissa molemmat puhelimet hoitivat asiansa ihan hyvin, mutta noiden edellä lueteltujen asioiden lisäksi en ole kyllä kaivannut toistaiseksi mitään.

Jännä, kun tietokoneiden puolella olen tykännyt Maceistä jo vuosia enemmän kuin PC-puolesta. Puhelimilla ei vain natsaa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
891
Ollut ihan kätevä tämä uusi Androidin Nearby share beta eli Lähijakaminen.
vielä ei jostain syystä anna virallisesti ladata suomalaisesta IP-osoitteesta, mutta vpn yli jenkkilästä tuon exe filun saa koneelle.
tuohon kun lisää Microsoftin Puhelinlinkki sovelluksen, niin saa hoidettua android puhelimen ja Windows pc:n välillä ilmoitukset ja nopeat linkkien ja muiden pikkujuttujen jakamiset näppärästi.

eihän tuo yhdistelmä toki yhtä saumaton varmasti ole, kuin mitä iOS:in ja Mac koneiden välillä olevat systeemit. etenkin kun nuo pitää parsia Microsoftin ja Googlen toteutusten yhdistelmällä kikkailemalla.
kun taas ymmärtääkseni riittää että Mac ja iOS laite ovat saman Apple id:n takana, niin nuo samat hoituu automaattisesti Applella.

Mutta ollakseen kahden eri valmistajan yhteinen kyhelmä, niin loppujen lopuksi tuntuu toimivan yllättävänkin hyvin.

kumma kun tuo Googlen Lähijakaminen ei ole ladattavissa Suomesta käsin, kun kuitenkin lokalisointi sille on jo ihan valmis.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 211
Tuo jakaminen (ja paljon muuta) onnistunut jo vuosia tällä (ei kylläkään Windows puolella omaa kokemusta, mutta Linux ympäristössä toimii hyvin):
- Want to transfer that album with photos from the latest family trip or birthday party between your computer and smartphone? KDE Connect makes this easier than ever before. You can also browse your phone files remotely or quickly open a link on the other device.
- Get all your phone notifications instantly synced to your desktop, so that you never miss that critical message. Directly reply to text messages from the computer without having to pick up your smartphone.
- Do you want to shut down your desktop from your phone? Or would you like to lock the screen with one tap? Run pre-defined commands from your connected devices or make your own commands. The only limit is your imagination.
- Listening to your favourite album on your desktop? Pause, skip and change the volume remotely from your phone.
- Forgot your presentation remote but have an important presentation to do? Use your phone as an improvised remote. Want to use your phone as a trackpad? KDE Connect can help out.
- Forgot where you left your phone? It happens to all of us. Ring it and find where it is. Additionally, your phone battery level is visible directly from your Desktop.


Saapi lähes joka alustalle kaikenlisäksi...
 

Telaketju88

Tukijäsen
Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
736
Ostin ekan Android-puhelimen 2012, ja vikan 2022. Hommasin nyt alesta iPhone 14:n, ja tää on kaikessa huimasti parempi kuin aikaisemmat Android-rävellykset. Oli vaikea uskoa että Apple tekee asiat niin paljon paremmin, kun kaikki dissaa Applea muka paskana. Ostin siis iPhonen kylmiltään, en ole ikinä missään sellaisia käyttänyt, en edes firmojen esittelytiskeillä. Mikä tärkeintä, tässä ei ole Googlea mukana pilaamassa asioita.
Mitä Android-puhelimia ollut aiemmin käytössä?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
891
Mitä nyt Applella tuo on ollut vuosikausia eikä vaadi säätämistä.
Sanoinko jossain vaiheessa ettei se onnistuisi iOS laitteilla?
Jos luet kommenttini vielä pari kertaa, niin huomaat että kehun Applea siitä että Mac koneiden ja iOS laitteiden välillä homma toimii suoraan.

Ajattelin vain mainita että Microsoftin puhelinlikki ja Googlen lähijakaminen sovellusten kanssa päästään kutakuinkin samaan lopputulokseen.

Juu vaatii enemmän säätöä. Mutta toisin kuin Applen ratkaisu jossa olet naimisissa Applen ekosysteemin kanssa. Toimii tämä yhdistelmä muissakin kuin pelkissä Googlen Pixel tai Microsoftin Surface laitteissa.
 
Liittynyt
20.02.2023
Viestejä
18
Ostin ekan Android-puhelimen 2012, ja vikan 2022. Hommasin nyt alesta iPhone 14:n, ja tää on kaikessa huimasti parempi kuin aikaisemmat Android-rävellykset. Oli vaikea uskoa että Apple tekee asiat niin paljon paremmin, kun kaikki dissaa Applea muka paskana. Ostin siis iPhonen kylmiltään, en ole ikinä missään sellaisia käyttänyt, en edes firmojen esittelytiskeillä. Mikä tärkeintä, tässä ei ole Googlea mukana pilaamassa asioita.
Tuo ei kyllä pidä paikkaansa. Keskimäärin iPhonet on kokonaisuutena mukavampia ja vaemempia käyttää ja käyttökokemuksen tasaisuus on paras kaikista merkeistä. Mutta missään nimessä kaikessa tämä ei ole parempi.

Esim. FaceID on todella keskinkertainen tapa tunnistautua sormenjälkeen verrattuna näin käyttäjän näkökulmasta. On totta, että iPhoneissa on paras ja kehittynein naaman tunnistus ja jos vertaa vaikka minun iPhonea (13) minun läppärini (lenovo P14s) kasvojentunnistukseen niin iPhonessa on se on nopeampi ja parempi kuin läppärissä. Mutta jos kasvojentunnistusta vertaa sormenjälkeen niin onhan se kasa höyryävää paskaa. Se on itseasiassa niin kankea ja typerä systeemi, että on käsittämätöntä, että iPhonen kaltaisessa highend tuotteessa voi olla jotain niin typerää. Tuntuu uskomattoman typerältä, että vuonna 2023 on normaalia mun arjessa joutua säännöllisesti kirjautumaan puhelimelle koodilla. Sormenjälkien aikaan asiat oli tuon osalta ylivertaisia.

Itseasiassa huonoin ikinä (siis suhteellisesti ajatellen, eli hinta, ikä ja käyttösegmentti huomioiden) omistamana puhelin eli OnePlus 9 Pro, joka oli niin paska kaikessa, että vieläkin näen painajaisia siitä, mutta siitä huolimatta siihen oli mukavampi kirjautua ja sillä oli mukavampi maksaa ostoksia kaupassa ja sovelluskaupassa kuin mun iPhonella (13) ja kaikki on kiinni siitä ettei mun iPhonessa ole mahdollisuutta sormenjäljen käyttöön.

Lisäksi Applella on monesti kaikkia pieniä puutteita joita ei koskaan tule jos kyseessä on liian pieni kohderyhmä eli voittomarginaali suhteessakehityskustannuksiin ei ole riittävä. Esim. ennakoivaa tekstinsyöttöä ei ole vielä vuonna 2023 iPhoneissa pienillä ja huonosti tuottavilla kieliryhmillä, kuten vaikkapa meillä suomalaisilla.

Kaiken kaikkiaan se, että iPhoneissa on paras kate kaikkiin puhelimiin nähden ja, että se on Applen tärkein yksittäinen tulonlähde on ajanut Applella kehitystä siihen suuntaan, että kaikki minkä tekevät omana tuotantonaan ja jota ei pidä ostaa muualta on yleensä parasta ja tai vähintään huippua ja asiat minkä joutuvat ostamaan muualta on sitten vain "riittävän hyvää" muttei koskaan parasta. Esim. prossuissa iPhonet on parhaita koska ne on Applen omaa tuotantoa. Mutta sitten akut ja näytöt häviää aina kilpailijoille ja ovat huonompaa ja paskempaa tekniikkaa kuin kilpailijoiden lippulaivoisa. Jos tulee jokin tekninen kehitysaskel jossain komponentissa ja Applella ei ole omaa tuotantoa niin iPhoneissa se ominaisuus puuttuu pisimpään muihin lippulaivoihin verraten.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 846
Esim. FaceID on todella keskinkertainen tapa tunnistautua sormenjälkeen verrattuna näin käyttäjän näkökulmasta. On totta, että iPhoneissa on paras ja kehittynein naaman tunnistus ja jos vertaa vaikka minun iPhonea (13) minun läppärini (lenovo P14s) kasvojentunnistukseen niin iPhonessa on se on nopeampi ja parempi kuin läppärissä. Mutta jos kasvojentunnistusta vertaa sormenjälkeen niin onhan se kasa höyryävää paskaa. Se on itseasiassa niin kankea ja typerä systeemi, että on käsittämätöntä, että iPhonen kaltaisessa highend tuotteessa voi olla jotain niin typerää. Tuntuu uskomattoman typerältä, että vuonna 2023 on normaalia mun arjessa joutua säännöllisesti kirjautumaan puhelimelle koodilla. Sormenjälkien aikaan asiat oli tuon osalta ylivertaisia.
Ihan mielenkiinnosta mikä siinä kasvojen tunnistuksessa on niin huonoa verrattuna sormenjälkeen? Itsellä ollu pari vuotta IP12 ja kasvojen tunnistus enkä enää ikinä halua sormenjälkitunnistusta, kasvojentunnistus on parempi ja helpompi joka kantilta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 100
Ihan mielenkiinnosta mikä siinä kasvojen tunnistuksessa on niin huonoa verrattuna sormenjälkeen? Itsellä ollu pari vuotta IP12 ja kasvojen tunnistus enkä enää ikinä halua sormenjälkitunnistusta, kasvojentunnistus on parempi ja helpompi joka kantilta.
Ihmettelen kyllä itsekkin kovasti tätä parjaamista. Itseä on aina oikein VITUTTANUT se sormenjäljellä säheltäminen kun se tunnistaa, ei tunnista. FaceID:llä suunnilleen berberistä valuu hunajaa miten hyvin se toimii.

Itsekkin Android käyttäjä Samsung Galaxy S1 lähtien ja vaihdoin iphoneen vuonna 2020 ns. "cold turkey".
 
Liittynyt
09.10.2020
Viestejä
281
Hyvin on naamantunnistus pelannut, ei ole varsin ikävä sormenjälkeä. Töissä usein vielä kädet niin kuivina/kuluneina että ei se aina edes toiminut.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 154
Näin niinkuin työn puolesta iphone-käyttäjänä ja henkilökohtaisessa elämässä android-käyttäjänä, taitaa mennä vahvasti laariin makuasiat ja tottuminen. Ymmärrän kyllä tuon kasvontunnistuksenkin viehätyksen miksi siitä jotkut tykkää, omaan makuun se on "ihan ok tapa" mutta itsekin koen sormenjäljen kokonaisuutena parempana ja mukavampana ratkaisuna ihan siksi että se sopii suurimman osan ajasta omaan puhelimenkäyttötapaan paremmin kuin kasvontunnistus.

Sormenjälkilukija, etenkin puhelimen etupuolella oleva mahdollistaa esim. puhelimen avaamisen sen ollessa pöydällä tai muuten pois käsistä ilman että pitää liikuttaa puhelinta naaman eteen tai naamaa puhelimen eteen. Osittain tähän liittyen esim. maksaessa puhelimella android on valmiina maksuun yhdellä kädenliikkeellä kun nostat puhelimen taskusta ja sormi lukijalla viet sen maksupäätteelle, iphonen kanssa pitää jollain tuplaklikkaushimmelillä avata ensin APay ja tuoda puhelin naaman eteen lukituksen avaamista varten ennen maksamista.

Kasvojentunnistus taas mahdollistaa sitten kylmään vuodenaikaan luurin tsekkaamisen poistamatta hanskoja kädestä, mikä on ihan kiva toiminto, tosin jos puhelimella joutuu mitään "tekemään" niin lähtee hanska(t) kädestä joka tapauksessa. Ja jos kasvojentunnistusta lähtee tekemään niin sen pitää sitten olla tällainen "oikea ja hyvä" 3D-kameralla tehty ratkaisu mitä Apple käyttää eikä mitään 2D-kuvapasketta.

Tuossa nyt pari esimerkkiä eroista, mutta näitä tällaisia lukkunottamatta suurimman osan ajasta molemmat tavat on omaan makuun aika tasavahvoja. Näiden pienten erojen merkitys itselle sitten tekee sen mikä tuntuu yksilölle paremmalta ratkaisulta pitkässä juoksussa.
 
Liittynyt
27.02.2022
Viestejä
687
Tuo ei kyllä pidä paikkaansa. Keskimäärin iPhonet on kokonaisuutena mukavampia ja vaemempia käyttää ja käyttökokemuksen tasaisuus on paras kaikista merkeistä. Mutta missään nimessä kaikessa tämä ei ole parempi.

Esim. FaceID on todella keskinkertainen tapa tunnistautua sormenjälkeen verrattuna näin käyttäjän näkökulmasta. On totta, että iPhoneissa on paras ja kehittynein naaman tunnistus ja jos vertaa vaikka minun iPhonea (13) minun läppärini (lenovo P14s) kasvojentunnistukseen niin iPhonessa on se on nopeampi ja parempi kuin läppärissä. Mutta jos kasvojentunnistusta vertaa sormenjälkeen niin onhan se kasa höyryävää paskaa. Se on itseasiassa niin kankea ja typerä systeemi, että on käsittämätöntä, että iPhonen kaltaisessa highend tuotteessa voi olla jotain niin typerää. Tuntuu uskomattoman typerältä, että vuonna 2023 on normaalia mun arjessa joutua säännöllisesti kirjautumaan puhelimelle koodilla. Sormenjälkien aikaan asiat oli tuon osalta ylivertaisia.

Itseasiassa huonoin ikinä (siis suhteellisesti ajatellen, eli hinta, ikä ja käyttösegmentti huomioiden) omistamana puhelin eli OnePlus 9 Pro, joka oli niin paska kaikessa, että vieläkin näen painajaisia siitä, mutta siitä huolimatta siihen oli mukavampi kirjautua ja sillä oli mukavampi maksaa ostoksia kaupassa ja sovelluskaupassa kuin mun iPhonella (13) ja kaikki on kiinni siitä ettei mun iPhonessa ole mahdollisuutta sormenjäljen käyttöön.

Lisäksi Applella on monesti kaikkia pieniä puutteita joita ei koskaan tule jos kyseessä on liian pieni kohderyhmä eli voittomarginaali suhteessakehityskustannuksiin ei ole riittävä. Esim. ennakoivaa tekstinsyöttöä ei ole vielä vuonna 2023 iPhoneissa pienillä ja huonosti tuottavilla kieliryhmillä, kuten vaikkapa meillä suomalaisilla.

Kaiken kaikkiaan se, että iPhoneissa on paras kate kaikkiin puhelimiin nähden ja, että se on Applen tärkein yksittäinen tulonlähde on ajanut Applella kehitystä siihen suuntaan, että kaikki minkä tekevät omana tuotantonaan ja jota ei pidä ostaa muualta on yleensä parasta ja tai vähintään huippua ja asiat minkä joutuvat ostamaan muualta on sitten vain "riittävän hyvää" muttei koskaan parasta. Esim. prossuissa iPhonet on parhaita koska ne on Applen omaa tuotantoa. Mutta sitten akut ja näytöt häviää aina kilpailijoille ja ovat huonompaa ja paskempaa tekniikkaa kuin kilpailijoiden lippulaivoisa. Jos tulee jokin tekninen kehitysaskel jossain komponentissa ja Applella ei ole omaa tuotantoa niin iPhoneissa se ominaisuus puuttuu pisimpään muihin lippulaivoihin verraten.
FaceID > sormenjälki. FaceID on toiminut aina luotettavasti ja vaivattomasti.

Eikös varsinkin 13 PRO:n (Max) ja 14 PRO:n (Max) näytöt ole olleet aika kärkipäästä, vaikkei resoluutio olekaan kaikista korkein?? Ainakin DisplayMate on noista tykännyt ja valinnut molemmat vuoden näytöiksi, joskaan sivuston luotettavuudesta tai suosimisesta en mene takuuseen.

Akuthan iPhoneissa tuppaa olemaan pienempiä kuin kilpailijoiden, mutta aika hyvinhän Applen järjestelmäpiiri tuota kompensoi virrankulutuksella, mm. A15 kuluttaa vähemmän virtaa vs. throttlaava Snapdragon 8 Gen 1, tiedä sitten mikä on vaikkapa A16 vs. Gen 2 + muut tilanne. Power-hungry Snapdragon 8 Gen 1 gets trounced by the Apple A15 Bionic in real-world gaming test - NotebookCheck.net News
 
Liittynyt
14.07.2021
Viestejä
212
Oma kokemus on myös että FaceID on merkittävä parannus sormenjälkeen verrattuna. Oma naama kelpaa aurinkolasit päässä tai vaikka hammasharja suussa, mutta iho ei koskaan oikein tuntunut kelpaavan. Aikoinaan jopa mietin, että olisi vaan helpompi näpytellä koodi, kuin pelleillä sormenjäljen kanssa.
 
Liittynyt
20.02.2023
Viestejä
18
Ihan mielenkiinnosta mikä siinä kasvojen tunnistuksessa on niin huonoa verrattuna sormenjälkeen? Itsellä ollu pari vuotta IP12 ja kasvojen tunnistus enkä enää ikinä halua sormenjälkitunnistusta, kasvojentunnistus on parempi ja helpompi joka kantilta.
No se typeryys siinä kun sen vaatimustaso niin vitun kova, että tunnistaa naaman. iPhonessa sormenjälkitunnistus toimi 99,999% kerroista oikein. Kasvojen tunnistus voi mennä ja menee pieleen niin helposti (myös silloin kun on ottanut pois päältä sen suoran katseen vaatimuksen tms.).

- Liian pimeää, kasvojentunnistus ei aina toimi
- Liian kirkasta, kasvojentunnistus ei aina toimi
- Liikaa huurretta/sumua silmälaseissa kasvojentunnistus ei aina toimi
- Kirkas valo heijastuu laseista, kasvojentunnistus ei aina toimi
- Naamassa huurretta ja silmälaseissa outoja heijastuksia hangesta (tai jotain, en edes tiedä), kasvojentunnistus ei aina toimi
- Hämärää ja naamalla jokin laite, maski, este what ever niin taas ei saatana kasvojentunnistus ei aina toimi
- Suojalasi repsottaa liikaa naamaanturin kohdalta, kasvojen tunnistus ei aina toimi
- katsoit puhelinta liian nopeasti maksaessa, ei tunnistettu kasvoja
- puhelin liian vinossa pöydällä suhteessa kasvoihin, tunnistus ei aina toimi.

Kasvojentunnistus on Suomen säässä asuvalle silmälaseja/suojalaseja/aurinkolaseja käyttävälle parrakkaalle ihmiselle niin paska, että helpompi olisi listata ne tilanteet jolloin kasvojentunnistus toimii:
- kun olet toimistovalaistuksessa, puhtaat höyryttömät ja vedettömät silmälasit naamalla keskellä päivää ilman vaikeita varjoja ja puhelin on suorassa kulmassa naamaan nähden. Silloin se kasvojen tunnistus toimii yhtä hyvin kuin sormenjälki. Muulloin se on aina epävarmempi ja paskempi.
- kun et käytä silmälaseja ja olet aina sisätiloissa toimistovalaistuksessa.

Eniten tuossa harmittaa, että iPhonessa oli kirkkaasti paras sormenjäljen tunnistus silloin kun se vielä oli käytössä. Se toimi käytännössä aina, toisin kuin monissa Android puhelimissa jossa sormenjäljen toiminta oli silloin ennen muinoin epävarmaa niin iPhonessa toimi aina.

Ja sitten se naamantunnistus sählääminen esim. maksaessa puhelimella, joka on päivittäinen vitutus FaceID:n kohdalla. Itseasiassa maksaminen on niin typerää iPhone 13:lla, että olen pikkuhiljaa vähentänyt puhelimen käyttöä maksamisessa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 100
Ilmeisesti on olemassa yksilöitä joiden naamaa faceId ei kunnolla voi lukea. Eihän tuo täydellinen systeemi ole. Itsellä täysin päinvastainen kokemus.

Tosin tuo on täysin paskapuhetta että liian pimeä aiheuttaisi sen että faceID ei toimi. FaceId ottaa kuvan jollain IR flashillä naamasta joka ei välitä siitä onko huone säkkipimeä. Itsellänikin toimii täysin pimennetyssä makuuhuoneessa yöllä kun vähän salaa luen io-techiä vaikka naama painautuneena tyynyyn kyljellään. Myös, kuten joku yllä sanoi, vaikka soirottaa sähköhammasharjalla käsi suun edessä niin faceId toimii. Aurinkolasit päässä ja lippalakki päässä toimii.

Mutta tämähän on vain minun kokemus. Välillä vain ihmetyttää miten hyvä tuo systeemi on kun vertaa siihen sormenjälkiskannaukseen: sormi -> ei onnistu -> uusi yritys eri kulmassa -> ei onnistu -> vähän eri kulmaan -> ei onnistu -> pin koodi.

E: Tulee mieleen kun aikoinaan olin koodailemassa sykemittareita ja ihmeteltiin miksi yhdellä ihmisellä sykettä ei vain saatu luettua. Hänellä oli ihossa jokin property joka heijasti sen IR ledin valon päin persettä niin sykettä ei vain saatu esiin. Paljastui että joku 0,3% ihmiskunnasta omaa semmoisen ihon josta ei sykettä saa näillä IR ledi menetelmillä irti. Liekkö sama homma faceID:llä joka nojaa IR:ään?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 846
No se typeryys siinä kun sen vaatimustaso niin vitun kova, että tunnistaa naaman. iPhonessa sormenjälkitunnistus toimi 99,999% kerroista oikein. Kasvojen tunnistus voi mennä ja menee pieleen niin helposti (myös silloin kun on ottanut pois päältä sen suoran katseen vaatimuksen tms.).

- Liian pimeää, kasvojentunnistus ei aina toimi
- Liian kirkasta, kasvojentunnistus ei aina toimi
- Liikaa huurretta/sumua silmälaseissa kasvojentunnistus ei aina toimi
- Kirkas valo heijastuu laseista, kasvojentunnistus ei aina toimi
- Naamassa huurretta ja silmälaseissa outoja heijastuksia hangesta (tai jotain, en edes tiedä), kasvojentunnistus ei aina toimi
- Hämärää ja naamalla jokin laite, maski, este what ever niin taas ei saatana kasvojentunnistus ei aina toimi
- Suojalasi repsottaa liikaa naamaanturin kohdalta, kasvojen tunnistus ei aina toimi
- katsoit puhelinta liian nopeasti maksaessa, ei tunnistettu kasvoja
- puhelin liian vinossa pöydällä suhteessa kasvoihin, tunnistus ei aina toimi.

Kasvojentunnistus on Suomen säässä asuvalle silmälaseja/suojalaseja/aurinkolaseja käyttävälle parrakkaalle ihmiselle niin paska, että helpompi olisi listata ne tilanteet jolloin kasvojentunnistus toimii:
- kun olet toimistovalaistuksessa, puhtaat höyryttömät ja vedettömät silmälasit naamalla keskellä päivää ilman vaikeita varjoja ja puhelin on suorassa kulmassa naamaan nähden. Silloin se kasvojen tunnistus toimii yhtä hyvin kuin sormenjälki. Muulloin se on aina epävarmempi ja paskempi.
- kun et käytä silmälaseja ja olet aina sisätiloissa toimistovalaistuksessa.

Eniten tuossa harmittaa, että iPhonessa oli kirkkaasti paras sormenjäljen tunnistus silloin kun se vielä oli käytössä. Se toimi käytännössä aina, toisin kuin monissa Android puhelimissa jossa sormenjäljen toiminta oli silloin ennen muinoin epävarmaa niin iPhonessa toimi aina.

Ja sitten se naamantunnistus sählääminen esim. maksaessa puhelimella, joka on päivittäinen vitutus FaceID:n kohdalla. Itseasiassa maksaminen on niin typerää iPhone 13:lla, että olen pikkuhiljaa vähentänyt puhelimen käyttöä maksamisessa.
Tuntuu olevan vähän erinlaisia kokemuksia. Olen parrakas ja silmälaseja käyttävä. Tunnistus toimii normilaseilla, näyttöpäätelaseilla, aurinkolaseilla ja ilman laseja ihan yhtä hyvin. Viime kesänä ajoin parranpois että jäi pikkusänki vain, edelleen toimi ja toimii vieläkin vaikka parta on takasi naamalla. On varmasti tilanteita joissa ei toimi, heijastuksia yms. mutta omasta kokemus on että 99% ajasta toimii paljon paremmin kuin sormenjälki. Sormenjälki ollut käytössä IP6 ja Nokian 7.1, Nokialaiseen sai kerran kuussa skannata sormenjäljen uudestaan tai ei toiminut ollenkaan
Tietenkään maskinaamalle ei toimi sen enempää kuin sormenjälki hanskat kädessä

E: käyttäjiä on erinlaisia mutta mikä siinä niin vaikeaa maksamisessa on?
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 733
No se typeryys siinä kun sen vaatimustaso niin vitun kova, että tunnistaa naaman. iPhonessa sormenjälkitunnistus toimi 99,999% kerroista oikein.
Ei se ole peilin (tai iPhonen vika jos naama on vino), ei vaiskaan, samalla prosentilla FaceID toimii, eikä tarvitse edes katsoa suoraan edestäpäin luuriin. Aika hyvin tuo avaa lukon kunhan on vähän sinne päin.
 
Liittynyt
09.10.2020
Viestejä
281
Minut Faceid tunnistaa jopa moottorimaskin läpi. Ei ole väliä onko suojalasit, aurinkolasit vai omat silmälasit päässä tai ei. Lähinnä jos naamaa vääntelee esim haukotellessa niin jää ottamatta, muuten on toiminut erittäin varmasti.
 
Liittynyt
31.07.2019
Viestejä
1 883
Tuntuu olevan vähän erinlaisia kokemuksia. Olen parrakas ja silmälaseja käyttävä. Tunnistus toimii normilaseilla, näyttöpäätelaseilla, aurinkolaseilla ja ilman laseja ihan yhtä hyvin. Viime kesänä ajoin parranpois että jäi pikkusänki vain, edelleen toimi ja toimii vieläkin vaikka parta on takasi naamalla. On varmasti tilanteita joissa ei toimi, heijastuksia yms. mutta omasta kokemus on että 99% ajasta toimii paljon paremmin kuin sormenjälki. Sormenjälki ollut käytössä IP6 ja Nokian 7.1, Nokialaiseen sai kerran kuussa skannata sormenjäljen uudestaan tai ei toiminut ollenkaan
Tietenkään maskinaamalle ei toimi sen enempää kuin sormenjälki hanskat kädessä

E: käyttäjiä on erinlaisia mutta mikä siinä niin vaikeaa maksamisessa on?
Maskinaamallekin Face ID toimii nykyisin. Toiminto päivitettiin korona-ajan vaatimuksiin, oliko joskus 1,5 v sitten tms. Joku uusi skannaus piti muistaakseni naamalle siinä vaiheessa tehdä jos käyttää laseja, vai miten se nyt olikaan.

Näin muuten omat kokemukseni samoja kuin useimmilla: lärväntunnistus toimii hyvin, riippumatta valaistuksesta ym. ja todella laajalla katselukulmalla, ei tarvitse kuin vilkaista vähän puhelimen suuntaan.

Toimii tosiaan myös silmälasit ja aurinkolasit päässä tai ilman laseja. Päähineen tai pyöräilykypärän kanssa tai ilman ja vaikka partakoneella samalla naamaa ajaessa. Tilanteita joissa ei toimi ei oikein tule edes mieleen, paitsi jos on silmä/t kiinni, jolloin ei pidäkään toimia.

Sormenjälkitunnistuksella tulee enempi huteja, milloin sormi on märkä tai pakkasen kohmettama tai osuu huonosti tunnistimeen yms.
 

Walla

//TODO: Add Title
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
2 907
Tilanteita joissa ei toimi ei oikein tule edes mieleen, paitsi jos on silmä/t kiinni, jolloin ei pidäkään toimia.

Sormenjälkitunnistuksella tulee enempi huteja, milloin sormi on märkä tai pakkasen kohmettama tai osuu huonosti tunnistimeen yms.
Tuo silmien aukiolo tai katseen suunta on asetuskysymys. Jos asetuksista ottaa ”vaadi katsekontaktia” pois niin aukeaa kyllä silmät kiinnikin. Toki sitten heikentää turvallisuutta kun vaikka nukkuvan puhelimen voi avata.

Mutta ihan samat kokemukset, FaceID:tä ei käytännössä edes huomaa vaan toimii kuin lukitusta ei olisi, sormenjäljen kanssa sai välillä tapella, ja tiedän ihmisiä jotka eivät saaneet sitä ollenkaan toimimaan luotettavasti vaan käyttävät koodia (ammatti jossa kädet on kovilla).
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 675
Viestejä
4 188 462
Jäsenet
70 778
Uusin jäsen
Heiniks

Hinta.fi

Ylös Bottom